Turambar Posted February 23, 2003 Report Share Posted February 23, 2003 Ett ämne för diskussion om Futurama. Jag tycker defenitivt att det är sci-fi, även fast den är tecknad. Den är även delvis en hyllning till Star Trek, så varför inte diskutera den här? Så, Vilket avsnitt tycker ni är bäst? Jag tycker definitivt första avsnittet, "Space Pilot 3000" är bäst, men "War is the H-word" från andra säsongen är också extremt bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted February 24, 2003 Report Share Posted February 24, 2003 Håller med att futurama är grymt bra. Första är också väldigt bra, men sedan tyckte jag att första säsongen blev sämre men blev bättre igen i andra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted February 24, 2003 Report Share Posted February 24, 2003 Glöm inte "Where no fan has gone before" den är fet bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted February 25, 2003 Report Share Posted February 25, 2003 Glöm inte "Where no fan has gone before" den är fet bra. Var det den de visade på WCT:s senaste treff? Det avsnittet var hursomhelst det absolut bästa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted February 25, 2003 Author Report Share Posted February 25, 2003 Var det den de visade på WCT:s senaste treff? Ja det var det. Dock var jag inte där då och såg det, så jag kan inte bedöma det. Jag gillar avsnittet i slutet på säsong 2, när dom möter DoD skaparen, han e lite borta eller nåt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted February 25, 2003 Report Share Posted February 25, 2003 Hade det inte varit för den alkoholiserade roboten Bender...ja då vet jag inte.... Han är ju hur som helst den bästa karaktären i serien. Det avsnittet när han, var han nu heter som skickas till framtiden, ska sova över hos Bender. Det avsnittet är så grymt kul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted February 25, 2003 Author Report Share Posted February 25, 2003 Det avsnittet när han, var han nu heter som skickas till framtiden, ska sova över hos Bender. Det avsnittet är så grymt kul. du syftar på avsnittet "I, Roommate" (star trek paralell, någon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Original_Alec Posted February 25, 2003 Report Share Posted February 25, 2003 Jag gillar serien men den har lite sjuk humor ibland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted February 26, 2003 Report Share Posted February 26, 2003 Sjuk humor ja, och sarkastisk med för den delen ibland. Men det är ju det som är så underbart, att skratta åt andras olyckor....vilken värld vi lever i....=) I roommate kanske det var ja. Bender bor i ett litet skyffe, och när han sedan öppnar garderoben så är det rummet hur stort som helst...hehe... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted February 27, 2003 Report Share Posted February 27, 2003 Spock brukar dyka upp i Futuramas syster-serie och föregångare "The Simpsons". I avsnittet Monorail är han med och säger "This vessel can make at least Warp 9!" Borgmästar Quimby sabbar allt genom att säga "May the Force be with you". Han får många arga blickar på sig.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted March 3, 2003 Report Share Posted March 3, 2003 Sulu är med i Simpsonsavsnittet "Homes joins the Navy" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted March 3, 2003 Author Report Share Posted March 3, 2003 Sulu är med i Simpsonsavsnittet "Homes joins the Navy" fast nu var det ju inte Simpsons som vi skulle diskutera i detta ämne..... Jag gillar skeppets motorer, dom vrider inte skeppet, eller får skeppet att gå framåt, dom vrider universum, eller får universum att åka fram och tillbaka. Sånt skulle man ha i Star Trek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted March 5, 2003 Report Share Posted March 5, 2003 Nej. Men nu drivs det ju med Spock i denna serie, Får man inte diskutera detta på ett Star Trek forum även fast det är fel ämne? Kanske inte... En nöt för forumledarna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted April 3, 2003 Report Share Posted April 3, 2003 Futurama är riktigt bra. Jag gillar avsnitten med What if-maskinen. Särskilt det första då man får se vad som skulle hänt om Fry inte frusits ner :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted April 3, 2003 Author Report Share Posted April 3, 2003 Futurama är riktigt bra. Jag gillar avsnitten med What if-maskinen. Särskilt det första då man får se vad som skulle hänt om Fry inte frusits ner :P Vilket avsnitt är det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted April 3, 2003 Report Share Posted April 3, 2003 Futurama är riktigt bra. Jag gillar avsnitten med What if-maskinen. Särskilt det första då man får se vad som skulle hänt om Fry inte frusits ner :P Vilket avsnitt är det? Sista i 2:a säsongen: Anthology of Interest I Såg också att det fanns ett avsnitt (också i 2:a säsongen) som hette The Problem with Popplers. Låter det bekant? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted April 4, 2003 Author Report Share Posted April 4, 2003 Sista i 2:a säsongen: Anthology of Interest I Såg också att det fanns ett avsnitt (också i 2:a säsongen) som hette The Problem with Popplers. Låter det bekant? Båda dom avsnittet är jättebra Link to comment Share on other sites More sharing options...
*voyboy* Posted April 5, 2003 Report Share Posted April 5, 2003 Jag gillar avsnittet med mördarroboten, eller avsnittet med besöket i läskefabriken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted April 7, 2003 Author Report Share Posted April 7, 2003 Futurama går nu på TV4, kl. 23.30 på Måndagar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted April 7, 2003 Report Share Posted April 7, 2003 Säsongsstarten har skjutits upp en vecka pga hockeyförlängning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted April 8, 2003 Report Share Posted April 8, 2003 Är det första eller sista säsongen av Futurama de ska sända nu? I Metro stod det att det var reprisstart av både Arkiv X och Futurama, men Arkiv X är ju sista säsongen nu så... Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted April 8, 2003 Report Share Posted April 8, 2003 Tror att det är säsong 4 som ska börja visas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted April 8, 2003 Report Share Posted April 8, 2003 Vilket inte är sista säsongen f.ö Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted April 8, 2003 Author Report Share Posted April 8, 2003 fast s. 5 har inte sänts på tv, pga. Fox (som sände dom andra i USA) inte ville köpa in fler avsnitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted April 8, 2003 Report Share Posted April 8, 2003 Säsong 5 sänds, vad jag fattat just nu på TV, inte säker på huruvida det är FOX eller SciFi Channel som visar det dock. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts