Karl Posted September 14, 2003 Report Share Posted September 14, 2003 Har äntligen sett avsnittet Where no fan has gone before...missade det då det gick på fyran. Asså, jag skrattade en massa! Å så var det kul att höra en massa Trek skådisar ge sina röster . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 15, 2003 Report Share Posted September 15, 2003 Har äntligen sett avsnittet Where no fan has gone before...missade det då det gick på fyran. Asså, jag skrattade en massa! Å så var det kul att höra en massa Trek skådisar ge sina röster . Men avsnittet går väl inte på TV4 förrän den 22/9? Det är i alla fall vad TV4 har sagt till mig tidigare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted September 15, 2003 Report Share Posted September 15, 2003 (edited) Fler roliga citat från Where no Fan has gone before! Vakten som knuffar ner Trekkers i vulkanen: He´s dead Jim! Leela: Ok, hes taking a short nap so we only have time for six movies. Fry: How about the Star Trek movies? Alla flämtar till Killen i kassan: Everybody hit the deck! Bender: Don´t say it! Fry: What? STAR TREK? Leela: Quick, hide him! Edited September 25, 2003 by Bromma_Herman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted September 15, 2003 Report Share Posted September 15, 2003 Har äntligen sett avsnittet Where no fan has gone before...missade det då det gick på fyran. Asså, jag skrattade en massa! Å så var det kul att höra en massa Trek skådisar ge sina röster . Men avsnittet går väl inte på TV4 förrän den 22/9? Det är i alla fall vad TV4 har sagt till mig tidigare. Förlåt, tog fel på datumet då det sändes i USA. Trodde d hade gått på TV4 så jag fixade avsnittet på annat håll. Förlåt för eventuella problem jag kan ha orsakat någon stackar som trott dom missat det :rodna: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted October 6, 2003 Report Share Posted October 6, 2003 (edited) I dagens avsnitt 6/10 var det en mycket tydlig Star Trek referens då Fry gör en vulcanhälsning och säger Live long and Prosper. Edited October 6, 2003 by Thalaxian Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted October 7, 2003 Report Share Posted October 7, 2003 Nån mer än jag som la märke till Nibbler (eller iaf hans öga) syntes i papperskorgen i cryogenics- (stavas det så?)rummet? Tyckte att avsnittet var sorgligt. Och varför måste Bender vara så elak? Och varför förlåter alla honom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted October 7, 2003 Report Share Posted October 7, 2003 Nån mer än jag som la märke till Nibbler (eller iaf hans öga) syntes i papperskorgen i cryogenics- (stavas det så?)rummet? Tyckte att avsnittet var sorgligt. Och varför måste Bender vara så elak? Och varför förlåter alla honom? Nibbler??? Vem är det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted October 8, 2003 Author Report Share Posted October 8, 2003 Nibbler??? Vem är det? Nibber, eller Lord Nibbler som han (hon? den?) egentligen heter är numera Leela's husdjur. Innan så var han Lord på nån planet. Mer info på Can't get enough Futurama Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted October 8, 2003 Report Share Posted October 8, 2003 I ett avsnitt nämnde hermes deras doop som något som liknar federationen i star trek, men i ett nyare avsnitt med william shatner och dom andra från tos hade star trek blivit förbjudet att ens nämna under 2200-2300 talen (må det aldrig hända!!!!) hur kan det vara så? :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted October 8, 2003 Report Share Posted October 8, 2003 I ett avsnitt nämnde hermes deras doop som något som liknar federationen i star trek,: Professorn jämförde den galaktiska unionen med FN. Fry fattade noll. Hermes jämförde den med Federationen i Star Trek. Då fattade Fry. :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted October 9, 2003 Report Share Posted October 9, 2003 I ett avsnitt nämnde hermes deras doop som något som liknar federationen i star trek,: Professorn jämförde den galaktiska unionen med FN. Fry fattade noll. Hermes jämförde den med Federationen i Star Trek. Då fattade Fry. :lol: Ja det gjorde han, men jag kan inte få ihop det avsnittet med det då star trek hade blivit förbjudet att nämnas under 2200-talet :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted October 9, 2003 Report Share Posted October 9, 2003 I ett avsnitt nämnde hermes deras doop som något som liknar federationen i star trek,: Professorn jämförde den galaktiska unionen med FN. Fry fattade noll. Hermes jämförde den med Federationen i Star Trek. Då fattade Fry. :lol: Ja det gjorde han, men jag kan inte få ihop det avsnittet med det då star trek hade blivit förbjudet att nämnas under 2200-talet :vulcan: Reagerade också på att dom nämnde Star Trek fast man inte fick...och inget hände. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted October 16, 2003 Report Share Posted October 16, 2003 I ett avsnitt nämnde hermes deras doop som något som liknar federationen i star trek,: Professorn jämförde den galaktiska unionen med FN. Fry fattade noll. Hermes jämförde den med Federationen i Star Trek. Då fattade Fry. :lol: Ja det gjorde han, men jag kan inte få ihop det avsnittet med det då star trek hade blivit förbjudet att nämnas under 2200-talet :vulcan: Reagerade också på att dom nämnde Star Trek fast man inte fick...och inget hände. Fast det är ju en överdriven komediserie, trots allt den behöver ju inte vara så realistiskt! :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted October 21, 2003 Report Share Posted October 21, 2003 Senaste avsnittet var väldigt bra, frihetsdagen var mycket bra, zoidbergs folks invasion var mycket roligt , men visste inte att zoidberg har ett jordiskt förnamn (JOHN)!!!! :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted October 21, 2003 Report Share Posted October 21, 2003 Den klingonska ambassaden var med oxo, eller man såg den iaf. Den var ROSA! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted October 21, 2003 Report Share Posted October 21, 2003 Den klingonska ambassaden var med oxo, eller man såg den iaf. Den var ROSA! Hehe, undrar vad klingornerna i ST hadde sagt om dom hade sett det... T'pak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonathan Posted October 22, 2003 Report Share Posted October 22, 2003 har inte orkat kolla igenom hela ämnet så ja vet inte om någon har skrivit det här men i början av pilot avsnittet så spelar fry ett spel samtidigt som han säger nåt i stilen: "Space The Final Frontier untill you meet a giant gorilla that throw barrels at you" wahahaha vad kul det låter när man berättar det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted October 23, 2003 Report Share Posted October 23, 2003 Den klingonska ambassaden var med oxo, eller man såg den iaf. Den var ROSA! Ja den var jättevacker (inte riktigt så man hade tänkt sig klingornerna, men på 700 år kan man ju änra sig *ler*) Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted November 4, 2003 Report Share Posted November 4, 2003 Jag såg senaste avsnittet, tycker inte om det för det finns fullt med förolämpningar mot oss svenskar, :arg: :arg: det finns inget som heter svenskt skräp!!!!!!! :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted November 4, 2003 Report Share Posted November 4, 2003 (edited) I senaste avsnittet kundejag nästa n inte sluta skratta..."pi"kea i ställetför ikea. SSen var detlite kul då bender fick ett slag i skallen så kom det upp "100110" eller vad det där TNG avsnittet heter...det var faktiskt riktigt kul :P Sitter på data lektionen i skolan å skriver detta*bus* Edited November 4, 2003 by Lt. Karl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted November 4, 2003 Report Share Posted November 4, 2003 Det finns ju anledning till varför de driver med Ikea...I utlandet säljer de enbart byggsatser, och man har hört att det fattas rätt mycket i dom...Så med all rätt drev Futurama med det! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted November 4, 2003 Report Share Posted November 4, 2003 (edited) Det finns ju anledning till varför de driver med Ikea...I utlandet säljer de enbart byggsatser, och man har hört att det fattas rätt mycket i dom...Så med all rätt drev Futurama med det! Även i byggsatserna här hemma fattas det ofta småsaker. Det är ju det som kännetecknar IKEA. ;) Jag tycker att det var kul med så mycket Sverige i Futurama. Ok, ganska fördomsfullt, men på ett komiskt sett. ^_^ Matt Groening brukar ju driva med Sverige lite skämtsamt då och då i både Simpsons, Futurama och Familyguy. Är det inte därför vi gillar honom? Avsnittet efter Sverige-biten var faktiskt också riktigt bra, även om avsnittets höjdpunkt ju var i början. Edited November 4, 2003 by Excelsior Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted November 11, 2003 Report Share Posted November 11, 2003 I gårdagens(nattens) avsnitt av Futurama fanns det med en mycket tydlig Star Trek referens. När de är ute och far i rymdskeppet så var det professorn som styr och han låter "laserhelljuset" vara på varav han av misstag skjuter ner en rymdstation och den rymdstationen är Deep Space Nine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted November 12, 2003 Report Share Posted November 12, 2003 (edited) av misstag skjuter ner en rymdstation och den rymdstationen är Deep Space Nine. Aaa det va roligt. Men bäst i avsnittet tycker jag var när Dr. Zoidberg hela tiden ändrades från ett stadie i sin uppväxt till en annan. Hahhha :lol: Edited November 12, 2003 by Captain Proton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted November 12, 2003 Report Share Posted November 12, 2003 Väldigt kul avsnitt!! Ett av de bätttre på länge i denna serien tycker jag. Roligt det när de krympte i åldern. Doktorn såg ju kul ut i "afro" frillan á la 70-talet. Den röda muterade krabb nissen var ju rätt rolig ung med! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts