Jump to content

Futurama

Turambar

Recommended Posts

• Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vilken säsong är det som går på TV4 nu?

s. 4 är det som går på TV4 nu

Och vilken säsong tillhör "Were no fan has gone before"?

Säsong 3. Tror det är andra avsnittet, eller nåt, men är inte riktigt säker. Men jag är nästan säker på att det är i säsong 3 iaf..

Edited by P'tack

Vilken säsong är det som går på TV4 nu? Och vilken säsong tillhör "Were no fan has gone before"? Det hade varit kul att se den igen snart...

Det är säsong 4 som visas på tv just nu och Were no fan has gone before är det sista avsnittet i säsong 4.

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
DEt senaste avsnittet var oxå bra Love and Rocket. Den var mycket inspererad av Kubricks "2001 a space odessey". Läste att Sigourney Weaver gjorde rösten till skeppets kärlekssjuka dator. Men Bäst var när Leela fick elchoker.

Ja, det avsnittet var kul. Det är väl den där roboten har Lucy Lius huvud inne i sina mage?

• 3 weeks later...
23:54:57 blir det reklam. Det enda avsnittet jag har sett är Where No Fan Has Gone Before. Varför visas futurama så sent. Är det våldsamt eller?

Jepp, i senaste avsnittet dog en snubbe i riktigt läskiga ryckningar när hans ben vände och vred sig i kroppen.

Edited by nx01

23:54:57 blir det reklam. Det enda avsnittet jag har sett är Where No Fan Has Gone Before. Varför visas futurama så sent. Är det våldsamt eller?

Jepp, i senaste avsnittet dog en snubbe i riktigt läskiga ryckningar när hans ben vände och vred sig i kroppen.

Jo det senaste avsnittet (sista) var bra. Dr. Zoidberg var riktigt rolig. Nu får man vänta ett tag till hösten innan den börjar igen.

• 2 months later...
Jag tycker att futurama är bra! Specielt avsnittet: where no fan has gone before!

Det med star trek religonen var roligt!

Jag håller med dig om det avsnittet. Det är en rolig hyllning till Star Trek och med flera av TOS-skådespelarna (samt Jonathan Frakes från TNG-gänget). Det kommer förresten troligen att visas på TV4 den 22 september, enligt planerna, vilket jag tidigare har tipsat om på StarTrekdb.se.

Vad var det nu dom i kyrkan sa? :huh: Det var väl nåt i stil med: prästen: "And Scotty beamed them to the klingon ship, where there would be no tribble at all!"

Massan: "All power to the engines!"

Det finns också många andra roliga citat därifrån som:

*star trek theme plays*

Shatner: "Shatner's log, airdate: unknown. The impossible has happened. It would take days to recount the events I witnessed. So, settle in."

Jonathan Frakes: "Yes! Front Row!"

Walter Koenig: "When we woke up, we had these bodies."

Fry: "Say it in russian!"

Walter Koenig: "Hrrrmm. When we woke up we had these wodies."

Fry: "Wheeee, now say nuclear vessels."

Walter Koenig: "No!"

Bender: "Errr, can people who hate star trek leave?"

Walter Koenig: "Good question."

Melllvar: "No you have to stay even longer!"

Fry: "Melllvar has got a space ship!"

Melllvar: "Yes, in mint condition. And you made me take it out of the package!"

:D:D:D:rolleyes:

Sen finns det ett annat roligt avsnitt där bender blir farao på nån planet. Och då beodrar han invånarna att bygga en jätte stor staty av honom som säger: REMEMBER ME!!!! eld sprutar ut ur ögonen! REMEMBER ME!!!! eld sprutar ut ur ögonen! Och detta fortsätter och fortsätter...... :D

• Create New...