Bromma_Herman Posted April 15, 2003 Report Share Posted April 15, 2003 Stackars Fry... Vara sin egen farfar... Stridsscenen mot de Amerikanska jaktplanen och mot basen var roligt. Gör den svart-vit och häng trådar lite här och var och sedan kan konspirationsteorierna flöda fritt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted April 15, 2003 Report Share Posted April 15, 2003 "Roswell that all ends well" är ett mycket bra avsnitt. Håller med om att det är synd om Fry. Däremot är den första raketen de skjuter på militärbasen kul. Där står nämligen episodtiteln. :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted April 15, 2003 Report Share Posted April 15, 2003 Vilken säsong är det som går på TV4 nu? Och vilken säsong tillhör "Were no fan has gone before"? Det hade varit kul att se den igen snart... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted April 15, 2003 Author Report Share Posted April 15, 2003 (edited) Vilken säsong är det som går på TV4 nu? s. 4 är det som går på TV4 nu Och vilken säsong tillhör "Were no fan has gone before"? Säsong 3. Tror det är andra avsnittet, eller nåt, men är inte riktigt säker. Men jag är nästan säker på att det är i säsong 3 iaf.. Edited June 17, 2003 by P'tack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted April 16, 2003 Report Share Posted April 16, 2003 Vilken säsong är det som går på TV4 nu? Och vilken säsong tillhör "Were no fan has gone before"? Det hade varit kul att se den igen snart... Det är säsong 4 som visas på tv just nu och Were no fan has gone before är det sista avsnittet i säsong 4. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted April 16, 2003 Author Report Share Posted April 16, 2003 Det är säsong 4 som visas på tv just nu och Were no fan has gone before är det sista avsnittet i säsong 4. är inte Where no fan has gone before i säsong tre?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted April 16, 2003 Report Share Posted April 16, 2003 Det låter nog mera logiskt :vulcan: som Gul Tahel säger. Säsong 3 har ju gått på fyran, och jag har inget minne av att ha sett det avsnittet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted April 17, 2003 Report Share Posted April 17, 2003 är inte Where no fan has gone before i säsong tre?? Nepp, det är i säsong 4. Futurama season 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted April 25, 2003 Report Share Posted April 25, 2003 Bender var ju helt underbar som jultomte! Nästan lika elak som julroboten den riktiga. Mer Futurama åt folket!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted April 29, 2003 Report Share Posted April 29, 2003 Veckans avsnitt var jättebra, jag tycker verkligen om "What i machine". Fast när Bender blev människa var äcklig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted May 6, 2003 Report Share Posted May 6, 2003 DEt senaste avsnittet var oxå bra Love and Rocket. Den var mycket inspererad av Kubricks "2001 a space odessey". Läste att Sigourney Weaver gjorde rösten till skeppets kärlekssjuka dator. Men Bäst var när Leela fick elchoker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted May 23, 2003 Report Share Posted May 23, 2003 Det senaste avsnittet var fint. Inte jätteroligt, men det var kul att få reda på Leelas ursprung. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted May 23, 2003 Report Share Posted May 23, 2003 Det senaste avsnittet var fint. Inte jätteroligt, men det var kul att få reda på Leelas ursprung. Jag har alltid sett Leela som utomjording. Var inte så besviken på hennes bakgrund fastän den ju inte är så himmla exotisk. Annars ser jag fram emot nästa avsnitt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Original_Alec Posted May 26, 2003 Report Share Posted May 26, 2003 DEt senaste avsnittet var oxå bra Love and Rocket. Den var mycket inspererad av Kubricks "2001 a space odessey". Läste att Sigourney Weaver gjorde rösten till skeppets kärlekssjuka dator. Men Bäst var när Leela fick elchoker. Ja, det avsnittet var kul. Det är väl den där roboten har Lucy Lius huvud inne i sina mage? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted June 16, 2003 Report Share Posted June 16, 2003 23:54:57 blir det reklam. Det enda avsnittet jag har sett är Where No Fan Has Gone Before. Varför visas futurama så sent. Är det våldsamt eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted June 16, 2003 Report Share Posted June 16, 2003 (edited) 23:54:57 blir det reklam. Det enda avsnittet jag har sett är Where No Fan Has Gone Before. Varför visas futurama så sent. Är det våldsamt eller? Jepp, i senaste avsnittet dog en snubbe i riktigt läskiga ryckningar när hans ben vände och vred sig i kroppen. Edited June 16, 2003 by nx01 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted June 17, 2003 Report Share Posted June 17, 2003 23:54:57 blir det reklam. Det enda avsnittet jag har sett är Where No Fan Has Gone Before. Varför visas futurama så sent. Är det våldsamt eller? Jepp, i senaste avsnittet dog en snubbe i riktigt läskiga ryckningar när hans ben vände och vred sig i kroppen. Jo det senaste avsnittet (sista) var bra. Dr. Zoidberg var riktigt rolig. Nu får man vänta ett tag till hösten innan den börjar igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted June 18, 2003 Report Share Posted June 18, 2003 Yepp, bra avsnitt faktiskt. Tycker inte denna säsong har hållt någon hög kvalité annars. Lite sköna 80-tals vibbar i avsnittet, ja eller de talade om det i varje fall! Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted August 26, 2003 Report Share Posted August 26, 2003 Futurama börjar 8/9 på TV4 igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klingon Posted August 27, 2003 Report Share Posted August 27, 2003 Jag tycker att futurama är bra! Specielt avsnittet: where no fan has gone before! Det med star trek religonen var roligt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 28, 2003 Report Share Posted August 28, 2003 Jag tycker att futurama är bra! Specielt avsnittet: where no fan has gone before! Det med star trek religonen var roligt! Jag håller med dig om det avsnittet. Det är en rolig hyllning till Star Trek och med flera av TOS-skådespelarna (samt Jonathan Frakes från TNG-gänget). Det kommer förresten troligen att visas på TV4 den 22 september, enligt planerna, vilket jag tidigare har tipsat om på StarTrekdb.se. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klingon Posted August 28, 2003 Report Share Posted August 28, 2003 Vad var det nu dom i kyrkan sa? Det var väl nåt i stil med: prästen: "And Scotty beamed them to the klingon ship, where there would be no tribble at all!" Massan: "All power to the engines!" Det finns också många andra roliga citat därifrån som: *star trek theme plays* Shatner: "Shatner's log, airdate: unknown. The impossible has happened. It would take days to recount the events I witnessed. So, settle in." Jonathan Frakes: "Yes! Front Row!" Walter Koenig: "When we woke up, we had these bodies." Fry: "Say it in russian!" Walter Koenig: "Hrrrmm. When we woke up we had these wodies." Fry: "Wheeee, now say nuclear vessels." Walter Koenig: "No!" Bender: "Errr, can people who hate star trek leave?" Walter Koenig: "Good question." Melllvar: "No you have to stay even longer!" Fry: "Melllvar has got a space ship!" Melllvar: "Yes, in mint condition. And you made me take it out of the package!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klingon Posted August 28, 2003 Report Share Posted August 28, 2003 Sen finns det ett annat roligt avsnitt där bender blir farao på nån planet. Och då beodrar han invånarna att bygga en jätte stor staty av honom som säger: REMEMBER ME!!!! eld sprutar ut ur ögonen! REMEMBER ME!!!! eld sprutar ut ur ögonen! Och detta fortsätter och fortsätter...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted August 30, 2003 Report Share Posted August 30, 2003 Jag tycker det bästa med avsnittet "War Is The H-Word" är parodin på M*A*S*H, robot "hawkeye" är helt oslagbar, han till och med retar ziodberg på samma sätt som hawkeye retar burns i riktiga serien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klingon Posted August 31, 2003 Report Share Posted August 31, 2003 Futurama är som sagt väldigt kul! För nån vecka sedan viste jag knapt vad det vad men nu har jag sett det mesta! :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts