Karl Posted December 5, 2003 Report Share Posted December 5, 2003 Helt klart Bender...alkoliserad robbot, helt klart i min smak :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted December 7, 2003 Report Share Posted December 7, 2003 Appropå Futurama, har ni någon favoritkaraktär i serien? Jag gillar Fry och Bender, vilket radarpar! Alltså jag gillar verkligen innte Bender. Han är en jobbig alkoholiserad tjuv som inte har något samvete. Detta kanske ??r varför det är så många som gillar honom. :blink: MEN MIN FAVORIT måste vara Dr. Zoidberg. Jag tar alltid part för den svagare, mobbade. Ingen i Futurama bryr sig om honom utan mördar-Jultomten som var den enda som tyckt synd om honom och gav honom en present. :tomte: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted December 7, 2003 Report Share Posted December 7, 2003 Ingen i Futurama bryr sig om honom utan mördar-Jultomten som var den enda som tyckt synd om honom och gav honom en present. :tomte: Det avsnittet har jag missat. Hoppas jag kan se det någon gång. Vilken säsong är det i? Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted December 9, 2003 Report Share Posted December 9, 2003 Ingen i Futurama bryr sig om honom utan mördar-Jultomten som var den enda som tyckt synd om honom och gav honom en present. :tomte: Det avsnittet har jag missat. Hoppas jag kan se det någon gång. Vilken säsong är det i? Det var i första säsongen, tror jag. :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted December 9, 2003 Report Share Posted December 9, 2003 Vad säger man? Typiskt Bender att förstöra saker (tavlorna) vare sig han vill eller ej. Dock tycker jag nog inte detta var ett av de bättre avsnitten. Kändes lite idé fattigt. Kul att alla fick typ exakt lika mycket tillbaka på skatten med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted December 9, 2003 Report Share Posted December 9, 2003 Tyckte det va kul då Fry skulle dricka 100 koppar kaffe. Sen i slutet då han snabb som sjutton tog och drog ut alla lokalen . Skall börja dricka 100 koppar kaffe om dagen jag också ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted December 9, 2003 Report Share Posted December 9, 2003 Hehe, vad tycker ni om Rikers Island då? Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted December 10, 2003 Report Share Posted December 10, 2003 Tyckte det va kul då Fry skulle dricka 100 koppar kaffe. Sen i slutet då han snabb som sjutton tog och drog ut alla lokalen . Skall börja dricka 100 koppar kaffe om dagen jag också ;) Okej "Karl" upp till bevis... :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted December 10, 2003 Report Share Posted December 10, 2003 Hehe, vad tycker ni om Rikers Island då? Jag la också märke till det (var tvungen att dubbel-kolla) Den var oerhört vacker (eller kanske inte). Det är kul att futurama driver med star trek, och annan sf (och allt annat) för den delen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted December 16, 2003 Report Share Posted December 16, 2003 Under gårdagens avsnitt då dom pratade om killars... petterniklas kom jag och tänka på att bender inte har någon, räknas han som kvinna eller? :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted December 16, 2003 Report Share Posted December 16, 2003 Under gårdagens avsnitt då dom pratade om killars... petterniklas kom jag och tänka på att bender inte har någon, räknas han som kvinna eller? :vulcan: Eftersom skaparen av Bender gav honom ett maskulint namn och en maskulin röst så tror jag han är kille. Kul avsnitt annars, dock inget ST relaterat vad jag såg . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted December 19, 2003 Report Share Posted December 19, 2003 Under gårdagens avsnitt då dom pratade om killars... petterniklas kom jag och tänka på att bender inte har någon, räknas han som kvinna eller? :vulcan: Eftersom skaparen av Bender gav honom ett maskulint namn och en maskulin röst så tror jag han är kille. Bender är en "kille" om man nu kan säga det om robotar, det finns "tjej" robotar också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted December 28, 2003 Report Share Posted December 28, 2003 Under gårdagens avsnitt då dom pratade om killars... petterniklas kom jag och tänka på att bender inte har någon, räknas han som kvinna eller? :vulcan: Eftersom skaparen av Bender gav honom ett maskulint namn och en maskulin röst så tror jag han är kille. Bender är en "kille" om man nu kan säga det om robotar, det finns "tjej" robotar också. I Säsong 3 svsnitt 5 av "Amazon Women in the Mood" så påpekar faktiskt Bender, att han inte är en man, utan en "manbot", alltså "Motsattsen" till en "FemBot"... Dom nämer även "Femputer" och "Manputer" i serien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted December 29, 2003 Report Share Posted December 29, 2003 Jag har lite goa futurama citat som jag hört (Efter att ha blivit utsparkade från ett nöjesfält) Bender:Forget Your stupid theme park! I'm gonna make my own! With hookers" And blckjack! In fact, forget the theme park! Fry: Did you build the Smelloscope? Proffesor Hubert Farnsworth: No, I rememberd that i'd built one last year. Go ahead try it. You'll find that every heavenly body has it's own particular scent. Here, I'll point it at Jupiter... Fry: Smells like strawberries! Proffesor Hubert Farnsworth: Exactly! And now Saturn. Fry: Pine needles! Oh man, this is great... hey, as long as you don't make me smell Uranus (utalas ungefär "your anus") Leela: I don't get it. Proffesor Hubert Farnsworth: I'm sorry fry, but astronomers renamed Uranus in 2620 to end that stupid joke once and for all. Fry: Oh, what is it called now? Proffesor Hubert Farnsworth: Urrectum. Here, let me locate it for you. Fry: No! No! I...I think I'll just smell around a bit over here Fry: You have no right to criticize the 20th century! We gave the world the light bulb, the steam boat and the cotton gin. Leela: Those things are all from the 19th century... Fry: Yeah, well, they probably just copied us. (Då Bender är sjuk) Amy Wong: Bender, you should try some homeopathic medicine. Try some zink. Bender: I'm forty percent zink... Har några fler på lager som jag kommer med senare . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commondore C=64 Posted January 11, 2004 Report Share Posted January 11, 2004 Ett ämne för diskussion om Futurama. Jag tycker defenitivt att det är sci-fi, även fast den är tecknad. Den är även delvis en hyllning till Star Trek, så varför inte diskutera den här? Så, Vilket avsnitt tycker ni är bäst? Jag tycker definitivt första avsnittet, "Space Pilot 3000" är bäst, men "War is the H-word" från andra säsongen är också extremt bra. får jag bara fråga vilken tid den går på måndagar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted January 11, 2004 Report Share Posted January 11, 2004 Futurama visas efter Dark Angel på måndagar. Runt 23.30 är det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted January 12, 2004 Report Share Posted January 12, 2004 Jag säger bara en sak. Hypno Toad! Den rockar :P eller inte.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted January 13, 2004 Report Share Posted January 13, 2004 Var det bara jag som kollade på dörrarna där Bender bodde då ungarna skulle göra inbrott? Lägenhetens nummer var ju 110110. Är inte det ett Star Trek: The Next Generations avsnitt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted January 22, 2004 Report Share Posted January 22, 2004 Vet någon när futurama kommer till baka?!!!!! :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted January 22, 2004 Report Share Posted January 22, 2004 Vet någon när futurama kommer till baka?!!!!! :vulcan: Absolut sista avsnittet gick i Måndags(?), så om det inte är repriser... Aldrig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted January 23, 2004 Report Share Posted January 23, 2004 Det är ju tråkigt!!!!! <_< <_< <_< :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted January 23, 2004 Report Share Posted January 23, 2004 Kommer detta ämne stängas nu eller? Jag bara undrar!!! :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tr3kk Posted January 23, 2004 Report Share Posted January 23, 2004 Kommer detta ämne stängas nu eller? Jag bara undrar!!! :vulcan: Vad tror du själv egentligen? Diskuteras det inte om nedlagda serier i det här forumet eller? Ja, diskutera alltså; dvs när man skriver mer än en rad i varje inlägg om ett ämne så att det leder någon vart, om exempelvis Futurama... Link to comment Share on other sites More sharing options...
StarTrekin Posted January 23, 2004 Report Share Posted January 23, 2004 Var det verkligen sista futurama-avsnittet? *suck* Synd, fast det kanske är lika bra att lägga ner en serie medan den fortfatande är bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted April 21, 2004 Report Share Posted April 21, 2004 Futurama kommer att sändas igen kl 15:50 nästa tisdag. läs mer om det på Tv4.se. :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts