Jump to content

Futurama

Turambar

Recommended Posts

• Replies 129
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vad det hette det vet jag inte, men kul att de drev en del med Dödsstjärnan från Star Wars.

Jättehjärnorna kan ju ses som ett Borg kollektiv som vill ta över universum och döda alla andra typ.

Det dör minifolket är ju rätt roligt måste jag säga. Fry har ju roligt samspel med en av dom också. Poopmachine...

Nu förstår jag varför jag såg ett av Nibblers ögon i en papperskorg i ett annat avsnitt då det var en tillbaka blick. Och jag som trodde att futurama inte hade kontuinitet...

är man noga, så syns Nibblers öga i FÖRSTA avsnittet "Space Pilot 3000" :D

Ganska... coolt faktiskt...

Jag tycker att det förra avsnittet var ganska roande. Men jag har sett en del mycket bättre. Jag tycker att de andra avsnitten har lite mer skämt, lr så var det bara jag som var trög och inte fattade de som fanns i det förra :P :rodna:

Jag såg avsnittet i måndags. Tänk att jag inte fattade att hon drömde det hela. Jag trodde att hon hade blivit infekterad av rymdhoungen eller något.

Avsnittet var mycket underhållande. :)

Hur många av er ser på Futurama?

Har Futurama varit Star Trek inslag?

Säg inte att jag har missat det!! :(

Edited by Captain Mariah

Har Futurama varit Star Trek inslag?

Säg inte att jag har missat det!! :(

Jag tolkar din fråga som om Futurama har haft Star Trek inslag, och ja, det har det.

Tex. avsnittet "Were no fan has gone before" är väääldigt mycket Star Trek influerat :) och introt till första avsnittet..

Det förekommer även star trek referenser i stort sett varenda avsnitt...

Håller med. Man upptäcker ofta "star trek" i futurama, från larm på skeppet till DS9.

Men vet nån om Futurama har slutats sända eller har de bytt tid nu?

Det sänds fortfarande på TV4 efter Dark Angel runt halv tolv snåret. Sen går det vissa dagar på efter middagen.

Håller med. Man upptäcker ofta "star trek" i futurama, från larm på skeppet till DS9.

Det sänds fortfarande på TV4 efter Dark Angel runt halv tolv snåret. Sen går det vissa dagar på efter middagen.

dom har väl ungefär två säsonger kvar att sända, eftersom Futurama lades ner i Usa, i våras, efter den femte säsongen... :(

dom har väl ungefär två säsonger kvar att sända, eftersom Futurama lades ner i Usa, i våras, efter den femte säsongen... :(

Lades den ner?! Den hade ju bra tittar siffror där enligt min kompis som bor där :arg:

Lades den ner?! Den hade ju bra tittar siffror där enligt min kompis som bor där :arg:

Innehållet var bla aldeles för kontroversielt för Fox...

Dom som har sett "Fox news" någongång, kanske vet vad jag syftar på ;)

Har sett väldigt många futurama avsnitt men dom två bästa är nog "Where no fan has gone before" och "The female planet". Futurama är mycket råare än simpsons. En grym sak med matt groenings verk är att när det är nån känd person som e med e d nästan alltid den riktiga rösten. Till exempel i where no fan has gone before när fry tar tag i spock huvudet, och vår käre Jonathan Frakes kommer fram och säger nåt i stilen "Front road" eller nåt kommer inte ihåg. Ser man i eftertexterna så kommer hans namn upp.

Med undantag av ovannämnda avsnitt tycker jag inte Futurama håller samma höga humoristiska klass som Simpsons... Ibland verkar det faktiskt som om ideérna börjat sina hos futuramaförfattarna; det blir helt enkelt inte speciellt roligt, vilket är synd när förutsättningar till mängder av bizarra avsnitt borde finnas. Kanske en av anledningarna till att serien lades ned?

Det var nog även en press på det, jag menar stora förväntningar på att den skulle vara lika rolig som Simpsons. Futurama har i alla fall uppnått mina förväntningar. Just nu gillar jag Futurama mer än Simpsons... Det beror viserligen ganska mycket på att man nästan har sett varenda Simpsons avsnitt.

Trevligt avsnitt igår.

Snacka om många olika universum. Tyckte detta avsnittet helt klart var ett av de bästa på länge! Håller dock med ovannämd person om att Simpsons känns roligare. Men men. Jag tycker det är bra underhållning i Futurama, och det finns mycket som är sämre.

Var det någon mer än jag som tänkte på TNG avsnittet Yesterdays Enterprise (tror jag det är) då en massa Enterprise skepp "ploppar" fram i en sektor? Hehe, ganska kul avnsitt annars.

Hehe, håller med dig. Jag tänkte på det avsnittet när jag såg fry möta fry i svart hår.

Mitt allra favorit futurama citat:

Uhura: I can distract them with my dance

Kirk: Good, good. And then you hit them with a karate chop.

Sulu: I find that offensive. Just cause my ancestors come from japan you assume i know karate. Have i ever let you beleive that i study karate?

Kirk: No, but you never talk about yourself.

Sulu: *snyft* maybe if you showed a little more interest.

kan nån gissa vilket avsnitt det här är? :rolleyes: inte särkilt svårt

Mitt allra favorit futurama citat:

Uhura: I can distract them with my dance

Kirk: Good, good. And then you hit them with a karate chop.

Sulu: I find that offensive. Just cause my ancestors come from japan you assume i know karate. Have i ever let you beleive that i study karate?

Kirk: No, but you never talk about yourself.

Sulu: *snyft* maybe if you showed a little more interest.

kan nån gissa vilket avsnitt det här är? :rolleyes: inte särkilt svårt

Avsnittet heter WHERE NO FAN HAS GONE BEFORE. :vulcan:

• Create New...