Gå till innehåll

Futurama


Turambar

Rekommenderade inlägg

Ett ämne för diskussion om Futurama.

Jag tycker defenitivt att det är sci-fi, även fast den är tecknad. Den är även delvis en hyllning till Star Trek, så varför inte diskutera den här?

Så, Vilket avsnitt tycker ni är bäst?

Jag tycker definitivt första avsnittet, "Space Pilot 3000" är bäst, men "War is the H-word" från andra säsongen är också extremt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 129
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Hade det inte varit för den alkoholiserade roboten Bender...ja då vet jag inte....

Han är ju hur som helst den bästa karaktären i serien.

Det avsnittet när han, var han nu heter som skickas till framtiden, ska sova över hos Bender. Det avsnittet är så grymt kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk humor ja, och sarkastisk med för den delen ibland. Men det är ju det som är så underbart, att skratta åt andras olyckor....vilken värld vi lever i....=)

I roommate kanske det var ja. Bender bor i ett litet skyffe, och när han sedan öppnar garderoben så är det rummet hur stort som helst...hehe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sulu är med i Simpsonsavsnittet "Homes joins the Navy"

fast nu var det ju inte Simpsons som vi skulle diskutera i detta ämne.....

Jag gillar skeppets motorer, dom vrider inte skeppet, eller får skeppet att gå framåt, dom vrider universum, eller får universum att åka fram och tillbaka. Sånt skulle man ha i Star Trek :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Futurama är riktigt bra. Jag gillar avsnitten med What if-maskinen. Särskilt det första då man får se vad som skulle hänt om Fry inte frusits ner  :P

Vilket avsnitt är det?

Sista i 2:a säsongen: Anthology of Interest I

Såg också att det fanns ett avsnitt (också i 2:a säsongen) som hette The Problem with Popplers. Låter det bekant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...