Jump to content

Utställning om Star Trek i Stockholm

Pjotr'k

Recommended Posts

Tekniska museet pågår 18.11 2001–10.4 2002 en amerikansk utställning om Star Trek med Enterprise som delaktig medarbetare. :dance: Troligen handlar det om delar av den gamla Enterprise, men de kommer att ha information om teknik, medicin och mycket annat av det som är delar av vårt kära Star Trek-universum.

This is a must-go. :cheesy:

Jag har planerat att gå dit fredagen den 30/11, då jag är i Stockholm för att dagen efter vara med på Videoträffen med Stockholm Trekkers. Är det någon mer som är i Stockholm, så kan vi väl träffas? :smile:

• 5 weeks later...

Jag, mina barn och en arbetskamrat var på Tekniska Museet för flera veckor sedan för att se Star Trek-utställningen. Efter att ha letat efter den i flera timmar hittade vi den - nedpackad i lådor bakom vita skärmar. Dålig timing. ;-) Men vi kikade in och kunde i alla fall se en borg i en låda och diverse kostymer.

Tänker göra ett nytt försök vad det lider. Jag tror utställningen gör sig bättre som uppackad.

Ulric

Jag skall dit på fredag vid 4-tiden - måste hinna dit innan de stänger kl 17.

Det är så mycket man vill hinna med i Stockholm... ???

JAg har varit där och jag tycker att den är mycket bra (stockholm trekkers är med och hjälper till med lite saker)

I shoppen kan man köpa olika ST prylar (leksaker/modeller/tröjor/uniformer/bok märken mm.)

Kan stark trekomendera alla  trekkers att gå dit

Det var ju verkligen bra att Stockholm Trekkers gjorde reklam för sig själva i shopen. Ett fel såg jag. I en liten monter så stod det att det var Enterprise A, men det var pre-refit original Enterprise i den. En häftig sak var Locutus i naturlig storlek.

va kul att det håller på så länge...

Väldigt synd att man inte bor i Stockholm, skulle gärna åka dit.....

hade själv tänkt åka till stockholm nån gång under jullovet... nån som har lust att hänga på eller...?

har fått reda på att det kostar 110kr/väg från valfri plats i västra götaland (t ex göteborg) om man utnyttjar sitt fritidskort... om man har ett vill säga... annars lär det väl gå på ca 200kr/väg...

pågår det nån mer star trek-aktivitet i stockholm under jullovet...? och vet någon med säkerhet vad det är för åldersgräns på docklands...? ;)

Det var ju verkligen bra att Stockholm Trekkers gjorde reklam för sig själva i shopen. Ett fel såg jag. I en liten monter så stod det att det var Enterprise A, men det var pre-refit original Enterprise i den. En häftig sak var Locutus i naturlig storlek.

Det felet border nyligen rättats till nu

Dom som översatte texen hadee inte fått sätt montern innan så dom skrev bara det som stog. :cardassian:

Nu är det bara några dagar kvar tills jag ska till stockholm!  :D

Men jag ska på studiebesök på Tekniska (gratisvariant!) och tänk om jag inte får kolla hur länge jag vill på Star Trek utställningen? Om dom vill släpa med mig runt och se andra saker också... Hemska tanke... Man kanske kan komma bort? Kanske ska tillägga att det är jag och 20 (underliga...) killar som ska dit, av nån anledning finns det inte en enda tjej på min skola som är intresserad av vare sig Star Trek eller andra saker man kan tänkas träffa på på Tekniska museet... Konstigt...  ???

Föresten, bra att ni snackar om att man kan köpa saker, det hade jag liksom inte fattat annars *dum* Nu måste jag ta med mig *ännu* mer pengar...   :ferengi:

• 2 weeks later...
Kanske ska tillägga att det är jag och 20 (underliga...) killar som ska dit, av nån anledning finns det inte en enda tjej på min skola som är intresserad av vare sig Star Trek eller andra saker man kan tänkas träffa på på Tekniska museet... Konstigt...  ???

Det tycker jag absolut också, jag känner inte en enda tjej (bortsett från på internet) mer än jag som gillar startrek...

Hemskt.....

Är det någon som vet om utställningen kommer till Gbg nån gång i framtiden? Jag har mejlat och frågat tekniska museét men de svarar inte...... ???

Den frågan kan vi glömma av, jag har fått svar från t. muséet.

Den kommer ej till Gbg......

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vill bara berätta  lite om star trek utställningen.

I lördags (12/1) har jag varit på utställningen. Jag blev förvånad  över att det var rätt mycket folk där ( mest vuxna... ). Jag tycker att utställningen är rätt intresstant och bra (och lite lärorikt för min del.) :sigh:

Vad exakt är det man kan köpa i affären vid utställningen?

(Vill veta hur mycket pengar man borde ha med sig)

Har länge försökt övertala mamma att jag borde få åka,och  som tur var gav hon med sig (med motargumentet att jag ska diska i en månad, men det är det värt  :)  )

Nån som vet vad man kan köpa då?

På deras hemsida verkar dom ju inte ha någon vidare koll...

• 2 weeks later...

var där nu i lördags... utställningen var la duglig... men inte direkt särskilt bra... alldeles för lite saker... och för tråkig... det roligaste var typ Locutus-dockan... sen var det faktiskt inte såå mycket...

--> Lis@:

vad som finns att köpa är typ ST-uniformer, kalendrar, muggar, modeller av skeppen, klingon-masker, böcker, vykort och diverse stuff... priserna kommer jag inte ihåg så mycket av, men det var rätt så dyrt... så det e nog antagligen billigare att beställa från nån fan-site eller nåt...

min favorit var ändå warp-muggarna... såg ut typ så här:

c| |

/__\

vad som finns att köpa är typ ST-uniformer, kalendrar, muggar, modeller av skeppen, klingon-masker, böcker, vykort och diverse stuff... priserna kommer jag inte ihåg så mycket av, men det var rätt så dyrt... så det e nog antagligen billigare att beställa från nån fan-site eller nåt...

Nä vad coolt!  :)

jag känner på mig att jag kommer att göra av med mycket pengar där....  :0

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...