Wrogie Posted November 6, 2001 Report Share Posted November 6, 2001 Jag och David har läst om spelet: Star Trek: Armada eller nåt sånt. Det ska vara så att man kan styra en flotta? Är det så och hur.... ....tycker du (ni) om det?? ? ....är det bra?? ? I Dataspels tidningen Spel för Alla har Armada fått 7/10. Picard och Captain Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted November 6, 2001 Report Share Posted November 6, 2001 Jag har testat ST: Armada och tycker faktiskt att det är rätt så bra. Man kan säga att det är "Warcraft in space" ;) Man bygger sin bas, får flyga Enterprise E (med en pratande Picard), kan även ha Defiant, Akira m.m. Jag ger Armada 9/10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 6, 2001 Author Report Share Posted November 6, 2001 Wow! verkar hel coolt!' Vet någonstans var man kan köpa det?????????????? Om det är gamalt???????????????? Systemkrav???????????????+ picon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted November 6, 2001 Report Share Posted November 6, 2001 Star Treck armada går ut på att du ska styra en flotta.. men såg också att det finns lite andra roliga st spel.. st Armada st Invasion st New Worlds st Deep Space Nine "The Fallen" st Voyager Elite Force st Dominion Wars st Borg Assimilator (låter som ett spel för mig ) st Starship Creator Warp II Jag tror det finns mera st spel.. Vet någon något annat så fortsätt gärna att fylla i listan.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted November 6, 2001 Report Share Posted November 6, 2001 st starfleet command 1 st starfleet command 2 Empiers at wars. det finns fler fast jag kan inte komma på fler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted November 6, 2001 Report Share Posted November 6, 2001 Jag har en crackad version som min brorsa laddat hem från nån Internet-sida. Vet inte vilka systemkrav det har, men det funkar bra på min Pentium II 400 MHz. Och den är ju nästan antik nu.;) Det är ett "strategispel" kan man väl säga. Man bygger baser och skepp. Men i Starfleet Command är man kapten på ett skepp, vilket lockar mig mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 6, 2001 Author Report Share Posted November 6, 2001 om din är antik, är våran stenåldrig. Den har 300 mhz 64 ram Matrox 100 gafik 4 mb Det där Borg assimliartor någon ting verkar lite små intressant.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 6, 2001 Author Report Share Posted November 6, 2001 .... och Pentium III eller möjligen II Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 6, 2001 Author Report Share Posted November 6, 2001 check this out..... Spelprogram till PC Star Trek: Star Trek Classic Borg Se genom ögona på Borg! Filmad helt och hållet vid Paramount, är Borg en otrolig interaktiv video upplevelse. John DeLancie (i hans roll som "Q") ; medverkar i rollbesättningen och Star Trek® besättning i denna isande vision av framtiden och medskådespelaren är DU som måste rädda Federationen. Systemkrav (minimum krav): Windows 95 eller 98 Pentium 90 16 Mb RAM minne DirectX 5.0 kompatibelt grafikkort 2X CD-ROM DirectX 5.0 kompatibelt ljudkort Hårddisk Tangentbord och mus Utgivare Utgiv.år Media O/S Pris Topp MacMillan 1999 CD W95/98 369 kr => en rad över den här raden står grejerna under varandra, som tex Utgivare står under. Proton Text, Design, Art and Web Layout - Copyright © 1997 - 1999 CBI. All Rights Reserved. Phone +46-16-131020. Fax +46-16-121300. E-mail: INFO@CBI.NU det fanns en bild ochså.... kan inte få in den. den har ingen url och det går inte att klistara in Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted November 6, 2001 Report Share Posted November 6, 2001 ST Armada släpptes 2000 så det är inte så jätte gammalt. Systemkrav: Pentium 200MHz DirectX 7 Kompatibelt grafikkort 64Mb RAM 685Mb hårddiskutrymme Stödja grafikchip: 3DFx Voodoo (1) 2 & 3, ATI RAge 128, Matrox G200 & G400, S3 Savage 4, nVidia RIVA TNT, TNT 2, GeForce Jag kan även varmt rekommendera: ST DS9 The Fallen, ST: Voyager - Elite Force och ST DS9 Dominion Wars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted November 7, 2001 Report Share Posted November 7, 2001 Jag har "Voyager: Elite force". det e kul.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 7, 2001 Author Report Share Posted November 7, 2001 Jag har spelat DS9 the fallen på demo. Det var bra gjort men lite "segt" Jag har Elite Force men KAN INTE SPELAT DET!!!!! För dålig dator. Spelet har liggat i en liten låda i snart ett halv år nu. Jag har spelat det några gång hos en kompis och lus läst manualen..... Armada verkar ganska bra, även fast vår dator ligger precis på gränsen... NEJ det gör den inte. Vi har för dåligt grafikkort..... "suck" "suck" Proton .....kanske dags med en ny dator. Någon som vill sponsra?? ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted November 7, 2001 Report Share Posted November 7, 2001 Quote from Wrogie, posted on Nov. 06 2001,21:19 Jag har spelat DS9 the fallen på demo. Det var bra gjort men lite "segt" Jag har Elite Force men KAN INTE SPELAT DET!!!!! För dålig dator. Spelet har liggat i en liten låda i snart ett halv år nu. Jag har spelat det några gång hos en kompis och lus läst manualen..... Armada verkar ganska bra, även fast vår dator ligger precis på gränsen... NEJ det gör den inte. Vi har för dåligt grafikkort..... "suck" "suck" Proton .....kanske dags med en ny dator. Någon som vill sponsra?? ? JAg har en dator på 233mhz och ett vodoo 2 kort och den kan köra Elite Force Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted November 7, 2001 Report Share Posted November 7, 2001 Quote from Wrogie, posted on Nov. 06 2001,21:19 NEJ det gör den inte. Vi har för dåligt grafikkort..... "suck" "suck" Proton .....kanske dags med en ny dator. Någon som vill sponsra?? ? Du kan byta ut grafikkortet ju...Kostar inte lika mycket som en ny dator. Tänk bara på att grafikkortet måste funka på din dator, vilket alla inte gör. Pga åldern på din dator. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted November 7, 2001 Report Share Posted November 7, 2001 Det känns som att det är hög tid för mig att köpa Elite Force. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted November 7, 2001 Report Share Posted November 7, 2001 För er som är intresserade av Elite Force så hänvisar jag till denna diskussion: http://www.stvoyager.nu/cgi-bin....=1;t=15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted November 9, 2001 Report Share Posted November 9, 2001 Jag har st starfleet och armada.. Även ds9 tycker starfleet är ett snyggt spel i st miljö.. Synd bara att det är svårt att finna dom i affärer.. Man får rota runt lite på internet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted November 9, 2001 Report Share Posted November 9, 2001 Det är ju bättre att ladda ner dem från Internet. I affärer är de säkert skitdyra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 9, 2001 Author Report Share Posted November 9, 2001 Jag har aldrig laddat ner ett spel från nätet, största fil har vatir uppgradering till Window Media player som tog 9,7 Megabyte, tror jag. I en affär som ligger runt 100 meter från mig, SKALAB. Där kan man köpa ett ST pack med fyra spel, ST Klingon Guard, ST Generations, ST Next Generation och ST Birth of Federation. ....låter det intressant...vi kan komma överäns om når....kanske... Elite Force köpte min mamma som födelsadagspresent för 399- 450kr nåt. Men hur stor plats tar spelan man laddar ner då?? ? Med ett 56k modem tar det 35-40 (ca 5,5 mb) för tralien på Sidan. Om spelet tar 200 mb tar det minst 6 tim´mar kanske. Och vi har bara en telefonlinje så i så fall blir det fett med köper och en brännande telefon räkning (6kr i timmen) (jag är ute ca 1 tim per dag) Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 9, 2001 Author Report Share Posted November 9, 2001 ....det där packet kostar ca 350kr nånting Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted November 9, 2001 Report Share Posted November 9, 2001 Om man har modem är det inte så lyckat att ladda ner stora spel med tanke på tid och telefonräkning. ;) Själv har man ju bredband... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 10, 2001 Author Report Share Posted November 10, 2001 ...har bredband Vilket har du då da?? *Optiska kablar nergrävada i jorden *ISDN tror jag det är eller *ADSL ?? .......[f]själv[/f] får man ju bredband om tio år när man själv har råd, annars 100% Modem. DEt går att gå till Bibloteket dator som har ADSL men då kan man ju inte ladda ner ST spel tills sin dator. Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted November 10, 2001 Report Share Posted November 10, 2001 ADSL har jag. ISDN är inget bredband men det är snabbare än modem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted November 10, 2001 Author Report Share Posted November 10, 2001 hur snabbt är det då?? Har du laddat ner Trailer på sidan nån gång hur snabbt gick det?? ? (det kanske går att övertala mamma.....) föresten så jag inte helt villar bort mig, ADSL "lägger" man på dom gamla koppartrådarna va?? (koppla in i vägen?) Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted November 11, 2001 Report Share Posted November 11, 2001 2,5 Megabit download 0,7 Megabit upload Nä, jag har inte laddat ner någon trailer. Vet inte hur det är med kablarna, bara att det heter ADSL. Sen är det ju så att med bredband betalar man ju fast kostnad i månaden, och så är man online dygnet runt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts