Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 217
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
The fallen, är det till dator eller?

typ av spel? plattform etc..?

Har spelat igenom ungefär halva The Fallen (PC) och ska försöka spela igenom resten snart. Ett himla bra ST-spel, tredje-persons spelande, bra känsla, du kan spela som Sisko, Kira eller Worf, slåss mot Cardassians, Jem'Hadar m.fl.. Spelet drivs med Unreal Tournament-motorn. Ta en titt på den Officiella hemsidan.

• 1 år senare...
Postad

Finns det något Star Trek spel att köpa just nu i Sverige och i så fall var? Jag har letat överallt efter ett PC-spel, men tycks inte finna något Star Trek-spel. Var har de tagit vägen???

ps. Jag bor i Växjö trakten.

Postad
Finns det något Star Trek spel att köpa just nu i Sverige och i så fall var? Jag har letat överallt efter ett PC-spel, men tycks inte finna något Star Trek-spel. Var har de tagit vägen???

ps. Jag bor i Växjö trakten.

Jodå. Star Trek Elite Force 2 är ju inte så gammalt än så det ska nog finnas att få tag på fortfarande. Annars kan en del spel finnas på reor och på Tradition har jag sett flera.

Postad
Går det att få tag på Star Trek Bridge Commander idag??? Någon som har sett den i affärerna?

Jag såg det i en affär som heter Game i Göteborg för ett tag sedan. Kolla annars på gamesmix-. Där borde det finnas till ett bra pris.

Postad
Spelutvecklarna gjorde det så att det skulle var mer action i spelet att skeppen var svagare och billigare så att typ att par skepp försöker att skjuta sönder varandra i en halvtimme.

Det finns folk som verkar va trötta på det redan:

Starbase Commander Mod

Saker i Armada jag tröttnar på, dom moddar jag!

Vilka Star Trek spel moddar du? Har du moddat något annat än Armada? Är det Armada 1 eller 2?

:!!!: FÖRSTA INLÄGGET FÖR ÅR 2004! :!!!:

• 1 månad senare...
Postad
Går det att få tag på Star Trek Bridge Commander idag??? Någon som har sett den i affärerna?

Det finns på www.webhallen.com för 169 Kr och 219 kr med frakt.. Köpte det själv idag på tradition jätte roligt spel

Och det köpte du bara sådär.. :) Jag som har letat och letat efter spelet... :)

Går det genom postorder??

Postad

Det finns på www.webhallen.com för 169 Kr och 219 kr med frakt.. Köpte det själv idag på tradition jätte roligt spel

Och det köpte du bara sådär.. :) Jag som har letat och letat efter spelet... :)

Går det genom postorder??

Ja det går att köpa genom postorder ;)

Postad

Ni missar väl inte att vi har lagt upp ett tema med utgiven video och DVD, inklusive spel inom Star Trek-sfären?

Dock har vi inte med Star Trek: Bridge Commander 2-3 - var finns information om dessa?

• 2 veckor senare...
Postad

Jag tycker att nästa alla star trek spel är "B" spel men vad gör det ... det är känslan att ha ett eget rymdskepp eller att få springa runt och mosa borger.... men själv så vet jag inte om det är värt att köpa dom nyare spelen utan det blir till att fixa på annan väg---

Dom som vet så mycket om star trek tycker spelena är rent sagt tråkiga men den som har känslan i sig och vet vad det är som gäller när man ropar "RED ALERT" m.m.

så leta efter den starkaste "trek" känslan och börja slå på tagentbordet och ropa så många "ST" termer du kan...

Postad
Jag tycker att nästa alla star trek spel är "B" spel

Jag kan nog inte hålla med dig på den punkten. Jag tycker att de senare Star Trek spelen har gjort en klar förbättring. Dom har blivit mer detaljerade, och i de medföljande manualerna kan man ofta få reda på lite extra fakta. Denna extra faktan är inte nödvändig, men som trogen trekker assimilerar jag det mesta som jag får tag på i trekkväg. :borg1:

Sen kan man ju alltid klaga på små detaljer i spelen. Ta till exempel Star Fleet Command 3, intrepid skeppen skall dra upp sina warp motorer då de åker i warp, detta gör dom dock inte i spelet. :rolleyes:

Kan du förklara vad det är som du inte dom har gjort tillräckligt bra? Eller varför du tycker att spelen är "B"? :)

Postad
Jag tycker att nästa alla star trek spel är "B" spel

Jag håller med om att många av ST-spelen är dåligt gjorda och oftast buggiga, men det finns några som är riktigt bra. Tex så har vi ST: The Next Generation - A Final Unity (ett bra äventyrsspel, men väldigt gammalt nu), Elite Force I & II, The Fallen, Dominion Wars (buggigt, men annars bra), detta ??r nog mina favorit spel, utav dom som jag har spelat. Vet inte hur Starfleet Command-serien är, men vad jag har hört så ska dom vara bra.

Problemet med många av ST-spelen är att dom oftast har dålig eller kort support och patchar släpps inte så ofta eller under en längre tid efter att spelet har släppts.

Postad

Jag tycker bäst om Elitforce I,II det är ju roligt att springa omkring i voyager/enterprise och skjuta aliens. Den roligaste banan är i Elitforce 2 när man sjuter med kanonerna på Enterprise hull.

Jag har spelat Elitforce 1 och 2 och Hidden Evil plus lite av Birth of the federation.

Någon som vet vad Star Trek: Shattered Universe är för typ av spel?

Nu vart jag lite sugen p?? att spela Elitforce II igen, nu när jag har en bättre dator.

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...