Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
......megabit........

okej, då vet jag någ mer än dig om det.

Var dator så med ADSL eller köptet du det, det verkar som att det kunde vara en ostmacka eller nåt? ;)

Proton

Obs! Den som har min e-post addres inläggd nån gång i hotmail addresbok eller nåt, byt den, min nya är

=> nedåt!

• Svar 217
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

• 2 veckor senare...
Postad

Hej.

Vill bara säga att St;Borg Assimilation (spelet).

Inte kommer att göras :(  Så man kommer inte att kunna tillverka 200stycken borg "tanks" och förstöra fienden.

Om ni undrar så skulle det ha blivit framtidens 2d spel för

startrek intresserade. Allså om nån nu har spelat starcraft och

liknande spel som C&C Red Alert osv.. Jag undrar om nån speltillverkare kommer att göra ett grymt bra spel som Borg Assimilation var tänkt att bli. Jag kan iallafall inte vänta på

när det kommer ett bra St spel igen.

Vh ; Ssgt1-SevenofNine

PS Jag gillar ST; Voyager Elite Force.

Men det är förmodligen för att jag spelar ju "Första Person's Spel" i vanliga fall också.  :P

Ps2 Om ni vill chatta med mig direkt.? Gå då med hjälp av Mirc in på IRC.EnterTheGame.Com /chatrum #Borgirc

om ni inte har mirc; hämta det frånwww.mirc.com

Postad

Jag föredrar nästan att köpa spelen.. Hälst startrak, man får manualer med och man vet att spelet är ok.. Jag tycker ändå att vi på detta forum ska främja för att köpa spel och program.. Även ifall man tycker att det är dyrt så måste ändå företagen som gör spelen få in pengar så dom kan göra nya...

Om alla köper spelen istället så kanske dom skulle kunna få in pengar och då sänka priserna..

Postad

Nuförtiden så köper jag alla mina ST (alla andra oxå) spel, då får man med all musik, filmer, kan patcha det fortare och får med manualen som är bra att ha, även om det oftast går att få tag på den via nätet. Förr så var jag en liten pirat, men det var när man gick i skolan och inte hade råd ;)

Postad

Eller så kan vi alla strunta i att köpa spel, iaf så länge som Activision har hand om det. Enligt folk jag har snackat med så ska det nya "Star Trek: Armada 2" var en riktigt flopp. Det första Armada var ingen höjdare och nu ska man tydligen producerat nåt som är ännu sämre. Det betyder att vi fortfarande bara har två riktigt bra Star Trek spel( Elite Force och DS9-The Fallen). Jämnför detta med flopparna Conquest, New Frontier och Dominion Wars m.fl.

Det börjar bli mer och mer tydligt att Activison producerar halv färdiga produkter för att tjäna Pengar. Och det värsta är att de faktiskt lyckas tjäna pengar på deras produkter....Varför? jo därför att massviss av Star Trek fans går ut och köper dessa produkter fastän att dom är riktigt kassa. Vi kanske borde protestera

Postad

Kanske det, du kan ju alltid mejla till dem och klaga............

VVVVVVVVVV

VVVVVVVVV

VVVVVVV

VVVVV

VVV

V

Postad
Det börjar bli mer och mer tydligt att Activison producerar halv färdiga produkter för att tjäna Pengar. Och det värsta är att de faktiskt lyckas tjäna pengar på deras produkter....Varför? jo därför att massviss av Star Trek fans går ut och köper dessa produkter fastän att dom är riktigt kassa. Vi kanske borde protestera

Det är inte bara Activison som släpper halvfärdiga spel, många andra spelutgivare gör samma sak, men ofta så försöker dom fixa dom största buggarna med patchar (även om det ibland tar väldigt lång tid :( ). De enda som är riktigt bra är Blizzard, IMM.

Personligen så tycker jag att Dominion Wars verkar vara rätt så bra. Har inte hunnit spela det så mycket ännu, men det lilla som jag har spelat verkar lovande.  :jemhadar:

Postad
men ofta så försöker dom fixa dom största buggarna med patchar

Dessvärre funkar det inte riktigt så med Activison. Vet inte hur många här som lirade Armada, men jag gjorde det iaf. Får erkänna att det var lite småskoj, men fullt med buggar. Activison släppte endast en patch föra att fixa buggarna, och den var inte speciellt framgångsrik. (Mad Doc Software släppte iofs en patch till men det var utan Activison). Efter denna patch mer eller mindre övergav man Armada. Den officiella messageboard hade endast en moderator, och han fick ta av sin fritid för att underhålla boarden, hemsidan uppdaterades i princip aldrig osv.

Tycker personligen att man ska tänka lite innan man köper sitt nästa Star Trek spel, blir vi blåsta på pengar bara för vi gillar en schysst tv-serie eller är det här spelet verkligen en höjdare?

Angående Dominion Wars, så tycker jag att spel iden var bra. Men man lyckades aldrig för över det till PC riktigt, interface systemet känns väldigt klumpigt, vilket gör det hela svår styrt. tips...spela Homeworld istället, ett kvalitets lir.

Postad

Jag har birth of the federation hemma, det är ganska kul, även om det är lite gammalt. man kan spela som Federationen, klingons, romulans, cardassians och ferengi. Den som dominerar galaxen vinner, det vill säga utrota de andra eller alliera sig med dem. Det är turordningsbaserat 2D. Det är ltie svårt att fatta hur det funkar först men man lär sig. Har hört att det kanske kommer en uppföljare.

Postad

Birth of the Fedartion är skoj. Man tröttnar väl efter ett tag och det har ett par konstiga buggar, men det är faktiskt riktigt roligt när man väl håller på. Problemet är väl att det faller väldigt platt emot andra spel i dess genre. Men helt klart ett skönt lir

Vad jag vet är ingen officell uppföljare till BotF på gång. Däremot finns det ett mod lag som jobbar på en mod som kommer uppgradera spelet ordenligt. Tror dom kallar den "botF 2" eller nåt likande. Antagligen det närmsta vi kommer en riktig uppföljare. Kommer inte ihåg deras hemside adress men jag ska se mig omkring

Postad

Jo det var det jag hade hört talas om också förut. Jo det är ju inte helt stabilt precis. Kan efter ett tag börja stänga av sig när man trycker på turn, fast då brukar det oftast hjälpa om man har sparar på olika filer, alltså efter att ha spelat 10 turns sparar på ett ställe och efter ytterligare 10 på ett nytt ställe. fats detkan bero på att jag har en rysk (tror det i alla fall) piratkopia.

Postad

Precis...spelet flytter ganska brta ett tag...men när du kommit upp i 100+ turns så börja det sega sig och gå slöt, oavsett hur snabb dator man har. Det värsta är när man spelat 200 turns och man skickar sin 20 skepps armada mot en borg kub....då tar det spelet nån minut att bara ladda upp stridscenen.

• 1 månad senare...
Postad

Hmmm....undrar om nån har provat Armada 2 ännu. JAg har, gillade det inte alls. Skeppen var för små, gick sönder för lätt. Hela spelet gick i princip ut på att bygga så fort som möjligt och sen skicka allt man har på den andre?

Nån som håller med eller tycker tvärtom?

Postad

Spelutvecklarna gjorde det så att det skulle var mer action i spelet att skeppen var svagare och billigare så att typ att par skepp försöker att skjuta sönder varandra i en halvtimme.

• 5 veckor senare...
Postad

ojdå...missade tydligen ditt inlägg innan.

Spelutvecklarna gjorde det så att det skulle var mer action i spelet att skeppen var svagare och billigare så att typ att par skepp försöker att skjuta sönder varandra i en halvtimme.

Jo antagligen men hela strategi elementet försvinner ju mer eller mindre när det går ut på att skicka skepp snabbt som attans på den andre..

FAST NU TILL EN HELT ANNAN SAK Jag nöjessurfade lite idag och hamnade på www.gamesdomain.com. Där hitttade jag till min stora lycka demot till Bridge Commander, vilket verkar vara det coolaste Star Trek liret nånsin. Demot är iofs 109 MB stort men det vore kul om ett par av oss här på forumet kunde ladda hem det och snacka lite kring det. Jaja ville egentligen bara upplysa om att demot är ute. (Snart har jag det, ska bli riktigt skoj det här.)

Postad

Jag laddade oxå ner Bridge Commander demot för ett tag sen, har inte hunnit spela det så mycket ännu, men skall försöka göra det snart, så får jag se vad jag tycker om det.

Postad
Jag laddade oxå ner Bridge Commander demot för ett tag sen, har inte hunnit spela det så mycket ännu, men skall försöka göra det snart, så får jag se vad jag tycker om det.

Var exakt kan man ladda ner det? Jag kollade in Nx01´s adress till "gamesdomain", hittade inget "nedladdningsställe" men kan ha missat nåt...vet ej...  ???

Postad

Var exakt kan man ladda ner det? Jag kollade in Nx01´s adress till "gamesdomain", hittade inget "nedladdningsställe" men kan ha missat nåt...vet ej...  ???

Klicka på den här länken och sen trycker du på nån av de "Download mirrors" som finns nertill.

Postad

suck... :(  :(   gissa hur lång tid det tar för ett 56kbs modem att ladda hem den där klumpen megabyte... :( :(

Jag kommer väl överleva...

Nu till nåt annat...jag och Picard har köpt Star Trek Armada (inte II:an för det kan inte vår datorn ha)

Det är ett hyfsta spel som jag rekommenderar till alla som vill styra  kilignon, borg eller Federationen och Romulanerna

Proton

Postad

JA.. ST.Armada är gammalt nu..

2:an har kommit ut för ett tag sen o e ganska så skönt.. spec Borgerna!

Men Inget går upp mot ST: Bridge Commander !

iofs bara spelt demot men ja väntar på den fulla versionen!

Postad
suck... :(  :(   gissa hur lång tid det tar för ett 56kbs modem att ladda hem den där klumpen megabyte... :( :(

Visst är det synd om oss... Lagom skojsigt om laddnign bryts efter 90%...

*måste verkligen skaffa nåt program som kan återuppta nerladningar*

Postad

Visst är det synd om oss... Lagom skojsigt om laddnign bryts efter 90%...

*måste verkligen skaffa nåt program som kan återuppta nerladningar*

hehe...grymt irriterande. har iofs adsl men jag använder ändå alltid programet "GetRight" när jag laddar hem saker. Där går det utan problem återuppta nerladdningar så det är ett tips.

Postad

Jag hade ett såndant program en gång...det gör jag inte om (IAF det) Jag skulle ladda ner en 16 megabyte stor half-life patch. Då såg det ut så här: På en timme var den på 80%. 90%, 95%, 99%. Nu kommer det knäppa: 100%, 101% !!! Jag fattarde ingenting!!!! Det fortsatte uppåt???

Rätta mig om jag har fel, 100% är väl "allt"? ? Det tyckte inte det programet. Det stog också 178364 byte downloaded of 163367 byte ?? ?   :sigh: "Vem gör såna program???"  :sigh:

Det ända jag kunde göra var att avbrytta nedladdningen vi 110%. Patchen fungerade inte, och den hade "krympit" i storlek, den skulle vara 17 mega, men den var 13?.....Jag tror programmet hette Transfer någonting..... :cool: Jag rekommenderar det.......inte.

Nu till någont annat

Jag läst om Bride Commander att man kunde syta allt ungefär, det stog inte mycket om vad det gick ut på eller nåt sånt, mesta att "i intro filmen"

Proton

Postad

Ajdå...kan lova dig att det inte händer med GetRight. Jag har använt det länge nu och det funkar ganska bra, kan rekomendera det...

Bridge Commander går mer eller mindre ut på att du är kapten på ett Galaxy-Class skepp(och Soverigein tydligen). Du delar ut orders till dina officerar på bryggan samtidigt som ni utför nåt slags uppdrag

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...