Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Inter och nx01 : Ja , det finns star trek- spel utan våld!!! :D

Men det är  mycket sällsynt enligt mig. jag har letat länge efter ett sådant spel men  det är inte  så lätt.

Spelet heter " Star trek the next generation : A unity Final". Det är  ett verkligt underbart och roligt spel, som blev mitt favorit spel (och mitt första   ;0  dataspel!!!)  Det finns ett litet fel med  spel... Jag tror att  det är  mycket svårt att hitta detta spelet på butik eller nätbutik eller på butik som säljer beg. spel eftersom spelet  jag köpte  året 1992!!

Inter,  Jag önskar dig  lycka till  med att hitta nya star trek- spel utan våld!

// Nettan blir förvirrad av en smiley  i  inlägget, som borde inte finnas där.

hehe ok...Men vad går spelet ut på om man inte kan nyttja våld?  :D

• Svar 217
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

ST: TNG: A final unity är nog det bästa ST äventyrsspel som jag har spelat. Jag fick det i julklapp för ett antal år sedan. Tyvärr så är det nog, som Nettan nämner, svårt att få tag på och det är tveksamt om det funkar med dagens datorer.

Bara för skojs skull så testade jag att installera A final Unity och det gick inte. Systemkraven är följande: 486DX 33MHz, 8Mb RAM och DOS 5.0 :D Jag fick oxå upp felmedelanden om EMS, XMS och EMM386 minneshanteraren, ni som har spelat spel i DOS vet vad jag pratar :P

Postad
Bara för skojs skull så testade jag att installera A final Unity och det gick inte. Systemkraven är följande: 486DX 33MHz, 8Mb RAM och DOS 5.0 :D Jag fick oxå upp felmedelanden om EMS, XMS och EMM386 minneshanteraren, ni som har spelat spel i DOS vet vad jag pratar :P

Usch ja... Såna felmeddelanden är jobbiga...

Jag har en gammal 486 ståendes, fast inget spel... Om någon av er hittar det så kan ni väl berätta för mig, för jag vill också ha det.

Postad

Spelet Star Trek TNG, A Unity Final handlade om  Picard och hans gäng på stjärnskeppet Enterprise  fick ett uppdrag att undersöka mysterier, som lede till ett annat nytt uppdrag och så vidare. Jag tycker att spelet har baserat på en  äkta  star trek- anda tradition, som en nästan tv-avsnitt på  ett  något sätt  ;0.

Det blev ungerfärliga sju styck "uppdrag". Jag älskar verkligt spelet.  När jag har spelat  tng;A Unity Final en kort stund , började jag undra : "Varför gjorde de inget avsnitt av detta?"

Jocke, du har rätt om att spelet är mycket föråldrad.  Jag har bara  glömt att säga det går inte att spela upp på dagens datorn.  ???   Det är tur att jag har  en gammal (extra) datorn hemma, som bara duger  till att spela de  gamla spelen t.ex det här spelet. ;)

Har glömt att säga att berätta  för er, inter och nx01 att spelet är okej  för person  från 3 år i ålder till upp.  Det stod  faktiskt på spelets kartong!! ;0 Det betyder att det inte uppdykte så mycket våld på detta spelet !

//Nettan , som har spelat star trek tng; a unity final  minst 5-7 ggr och  tröttnat aldrig på detta spelet :sigh:

Postad

Man kan Köpa Star Trek Starship Creator på Science Fiction Bokhandeln för 350 kr. Då kan man bygga Soverign, Intrepid, Defiant, BoP och några skepp till. Sedan beväpnar man dem och kör uppdrag med dem eller för över dem till

Star Trek Dominion Wars, som för övrigt rekommenderas!

Postad
På tal om uppföljare, Elite Force Fans

Ja Elite Force II får man ju inte missa. Glömmer aldrig när man spelade 1:an för första gången och träffade på borgerna i början, vilken känsla. Sen när man kommer ombord "Scavenger"-skeppet (hette det så?), den stämningen är nog den bästa som jag har varit med om i ett förstapersonsspel, helt underbart att höra dörrarna öppna i "Federation"-skeppet.

Postad
Ja Elite Force II får man ju inte missa. Glömmer aldrig när man spelade 1:an för första gången och träffade på borgerna i början, vilken känsla. Sen när man kommer ombord "Scavenger"-skeppet (hette det så?), den stämningen är nog den bästa som jag har varit med om i ett förstapersonsspel, helt underbart att höra dörrarna öppna i "Federation"-skeppet.

Jo det första liret var grymt, och överraskande. Ett Star Trek spel som man kiunde lira i mer än 10 minuter utan att spy   ;)  

Possible Spoiler

*

*

*

*

*

*

*

Men Tvåan kommer tydligen utspela sig ombord på USS Enetprise-E. Bra eller d??ligt? Det är ju trots allt ett Voyager lir.

Postad

Hmm, Elite Force, det vara bara mest springa-omkring-och-skjuta. Lite kul att knalla runt på skeppet och möta Klingons och Hirogens, men på det stora hela tyckte jag inte det skiljde sig mycket från andra spel (som dessutom är bättre, t.ex. Deus Ex o Red Faction). Dessutom kändes det underligt att som Starfleet-officer bara springa omkring och skjuta som en tok när alla(?) vet att Starfleet inte beteer sig på det sättet. Men visst kommer jag att skaffa EF2 om det är på Enterprise E. Andra spel som jag rekommenderar är Armada 2, det är ungefär som Red Alert/WarCraft dvs man bygger baser och skaffar råvara och bygger skepp o åker runt o krigar. Ett annat är Starfleet Command 2, det är mer som brädspel där man åker runt på rutor och utför olika uppdrag sen så kan man köpa skepp för "status" dvs desto bättre man är desto mer skepp kan man köpa, sen kan man gå upp i rang och så. Mer avancerat än Armada iom man själv får ha koll på allt (ca 8 olika paneler/skepp).

Skulle vilja se ett Star Trek-rollspel där man har en karaktär som man själv får bestämma ras/kön/"färg" (röd blå gul) på och sedan går man upp i levels/rang och blir bättre och får mera acces till vapen, away missions med mera, typ i stil med Fallout. Hmm när jag kommer tänka på det, ett Star Trek-spel i Baldur's Gate stil vore supertufft, man är på Away Missions och har quests o går upp i level. iofs finns redan Away Team men man går ju inte upp i level eller så där...

• 3 veckor senare...
Postad

Ja för en hardcore-gamer så är väll Elite Force väldigt lätt, men jag tyckte att det var lagom svårt, kanske lite för enkelt i vissa partier, men anser själv att handlingen och den härliga atmosfären vägde upp detta :)

Hoppas verkligen 2:an blir lika bra eller förhoppningsvis bättre :thumbs-up:

Postad
Jag skulle behöva hjälp i Star Trek Genrations. Finns det fusk eller trainers? Snälla jag behöver verkligen hjälp. :borg1:  :borg1:

Vet inte om dessa funkar men du kan hitta dem genom Gamezone här

Postad

Vad vet ni om Star Trek: Hidden Evil? Jag köte det spelet en gång när jag köpte allt som det stod Star Trek på. Sedan kom jag på att jag inte var så intresserad av spel rent generellt, så är det någon som vill köpa det för en 50-lapp eller så, så är ni välkomna.

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...