nx01 Postad 28 Mars, 2002 Rapport Postad 28 Mars, 2002 Inter och nx01 : Ja , det finns star trek- spel utan våld!!! Men det är mycket sällsynt enligt mig. jag har letat länge efter ett sådant spel men det är inte så lätt. Spelet heter " Star trek the next generation : A unity Final". Det är ett verkligt underbart och roligt spel, som blev mitt favorit spel (och mitt första ;0 dataspel!!!) Det finns ett litet fel med spel... Jag tror att det är mycket svårt att hitta detta spelet på butik eller nätbutik eller på butik som säljer beg. spel eftersom spelet jag köpte året 1992!! Inter, Jag önskar dig lycka till med att hitta nya star trek- spel utan våld! // Nettan blir förvirrad av en smiley i inlägget, som borde inte finnas där. hehe ok...Men vad går spelet ut på om man inte kan nyttja våld?
Inter Postad 29 Mars, 2002 Rapport Postad 29 Mars, 2002 Tack för tipset Nettan, jag ska försöka hitta det.
Jocke Postad 29 Mars, 2002 Rapport Postad 29 Mars, 2002 ST: TNG: A final unity är nog det bästa ST äventyrsspel som jag har spelat. Jag fick det i julklapp för ett antal år sedan. Tyvärr så är det nog, som Nettan nämner, svårt att få tag på och det är tveksamt om det funkar med dagens datorer. Bara för skojs skull så testade jag att installera A final Unity och det gick inte. Systemkraven är följande: 486DX 33MHz, 8Mb RAM och DOS 5.0 Jag fick oxå upp felmedelanden om EMS, XMS och EMM386 minneshanteraren, ni som har spelat spel i DOS vet vad jag pratar :P
Ella Postad 29 Mars, 2002 Rapport Postad 29 Mars, 2002 Bara för skojs skull så testade jag att installera A final Unity och det gick inte. Systemkraven är följande: 486DX 33MHz, 8Mb RAM och DOS 5.0 Jag fick oxå upp felmedelanden om EMS, XMS och EMM386 minneshanteraren, ni som har spelat spel i DOS vet vad jag pratar :P Usch ja... Såna felmeddelanden är jobbiga... Jag har en gammal 486 ståendes, fast inget spel... Om någon av er hittar det så kan ni väl berätta för mig, för jag vill också ha det.
Inter Postad 29 Mars, 2002 Rapport Postad 29 Mars, 2002 Kan någon av er sälja spelet, eller vet var man kan köpa det?
Nettan Postad 29 Mars, 2002 Rapport Postad 29 Mars, 2002 Spelet Star Trek TNG, A Unity Final handlade om Picard och hans gäng på stjärnskeppet Enterprise fick ett uppdrag att undersöka mysterier, som lede till ett annat nytt uppdrag och så vidare. Jag tycker att spelet har baserat på en äkta star trek- anda tradition, som en nästan tv-avsnitt på ett något sätt ;0. Det blev ungerfärliga sju styck "uppdrag". Jag älskar verkligt spelet. När jag har spelat tng;A Unity Final en kort stund , började jag undra : "Varför gjorde de inget avsnitt av detta?" Jocke, du har rätt om att spelet är mycket föråldrad. Jag har bara glömt att säga det går inte att spela upp på dagens datorn. ??? Det är tur att jag har en gammal (extra) datorn hemma, som bara duger till att spela de gamla spelen t.ex det här spelet. ;) Har glömt att säga att berätta för er, inter och nx01 att spelet är okej för person från 3 år i ålder till upp. Det stod faktiskt på spelets kartong!! ;0 Det betyder att det inte uppdykte så mycket våld på detta spelet ! //Nettan , som har spelat star trek tng; a unity final minst 5-7 ggr och tröttnat aldrig på detta spelet :sigh:
nx01 Postad 29 Mars, 2002 Rapport Postad 29 Mars, 2002 Låter lite halvt okej...inte så sugen att skaffa ett tio är gammalt spel till min dator dock kanske om dom gör en uppföljare. På tal om uppföljare, Elite Force Fans
Bromma_Herman Postad 31 Mars, 2002 Rapport Postad 31 Mars, 2002 Man kan Köpa Star Trek Starship Creator på Science Fiction Bokhandeln för 350 kr. Då kan man bygga Soverign, Intrepid, Defiant, BoP och några skepp till. Sedan beväpnar man dem och kör uppdrag med dem eller för över dem till Star Trek Dominion Wars, som för övrigt rekommenderas!
Jocke Postad 31 Mars, 2002 Rapport Postad 31 Mars, 2002 På tal om uppföljare, Elite Force Fans Ja Elite Force II får man ju inte missa. Glömmer aldrig när man spelade 1:an för första gången och träffade på borgerna i början, vilken känsla. Sen när man kommer ombord "Scavenger"-skeppet (hette det så?), den stämningen är nog den bästa som jag har varit med om i ett förstapersonsspel, helt underbart att höra dörrarna öppna i "Federation"-skeppet.
Inter Postad 3 April, 2002 Rapport Postad 3 April, 2002 Jag tycker borgerna var lite för bra, våga knappt spela mer.
jimmie6 Postad 5 April, 2002 Rapport Postad 5 April, 2002 Varför inte använda odidlighetskoden god? ;)
jimmie6 Postad 5 April, 2002 Rapport Postad 5 April, 2002 Eller så kan du använda koden så man får alla vapen. Den är give all. Men när den laddar så stängs det av när man har vapen koden
jimmie6 Postad 5 April, 2002 Rapport Postad 5 April, 2002 Jag har det själv bara på demo men man måste väll ha en open GL fil eller nåt ???
nx01 Postad 8 April, 2002 Rapport Postad 8 April, 2002 Ja Elite Force II får man ju inte missa. Glömmer aldrig när man spelade 1:an för första gången och träffade på borgerna i början, vilken känsla. Sen när man kommer ombord "Scavenger"-skeppet (hette det så?), den stämningen är nog den bästa som jag har varit med om i ett förstapersonsspel, helt underbart att höra dörrarna öppna i "Federation"-skeppet. Jo det första liret var grymt, och överraskande. Ett Star Trek spel som man kiunde lira i mer än 10 minuter utan att spy ;) Possible Spoiler * * * * * * * Men Tvåan kommer tydligen utspela sig ombord på USS Enetprise-E. Bra eller d??ligt? Det är ju trots allt ett Voyager lir.
Crayle Postad 9 April, 2002 Rapport Postad 9 April, 2002 Hmm, Elite Force, det vara bara mest springa-omkring-och-skjuta. Lite kul att knalla runt på skeppet och möta Klingons och Hirogens, men på det stora hela tyckte jag inte det skiljde sig mycket från andra spel (som dessutom är bättre, t.ex. Deus Ex o Red Faction). Dessutom kändes det underligt att som Starfleet-officer bara springa omkring och skjuta som en tok när alla(?) vet att Starfleet inte beteer sig på det sättet. Men visst kommer jag att skaffa EF2 om det är på Enterprise E. Andra spel som jag rekommenderar är Armada 2, det är ungefär som Red Alert/WarCraft dvs man bygger baser och skaffar råvara och bygger skepp o åker runt o krigar. Ett annat är Starfleet Command 2, det är mer som brädspel där man åker runt på rutor och utför olika uppdrag sen så kan man köpa skepp för "status" dvs desto bättre man är desto mer skepp kan man köpa, sen kan man gå upp i rang och så. Mer avancerat än Armada iom man själv får ha koll på allt (ca 8 olika paneler/skepp). Skulle vilja se ett Star Trek-rollspel där man har en karaktär som man själv får bestämma ras/kön/"färg" (röd blå gul) på och sedan går man upp i levels/rang och blir bättre och får mera acces till vapen, away missions med mera, typ i stil med Fallout. Hmm när jag kommer tänka på det, ett Star Trek-spel i Baldur's Gate stil vore supertufft, man är på Away Missions och har quests o går upp i level. iofs finns redan Away Team men man går ju inte upp i level eller så där...
jimmie6 Postad 27 April, 2002 Rapport Postad 27 April, 2002 Nu har jag star trek elite force. ¨Jag tyckte att det var för enkelt. Det enda som var svårt var den spindelliknande bossen i slutet
Jocke Postad 27 April, 2002 Rapport Postad 27 April, 2002 Ja för en hardcore-gamer så är väll Elite Force väldigt lätt, men jag tyckte att det var lagom svårt, kanske lite för enkelt i vissa partier, men anser själv att handlingen och den härliga atmosfären vägde upp detta Hoppas verkligen 2:an blir lika bra eller förhoppningsvis bättre :thumbs-up:
jimmie6 Postad 4 Maj, 2002 Rapport Postad 4 Maj, 2002 Kommer det ut en andra del av elite force? När kommer den?
Vulcan_Tuvok Postad 5 Maj, 2002 Rapport Postad 5 Maj, 2002 Jag skulle behöva hjälp i Star Trek Genrations. Finns det fusk eller trainers? Snälla jag behöver verkligen hjälp.
nx01 Postad 5 Maj, 2002 Rapport Postad 5 Maj, 2002 Jag skulle behöva hjälp i Star Trek Genrations. Finns det fusk eller trainers? Snälla jag behöver verkligen hjälp. Vet inte om dessa funkar men du kan hitta dem genom Gamezone här
thestargaze Postad 6 Maj, 2002 Rapport Postad 6 Maj, 2002 Hej jag skulle gärna vilja köpa en cool dataspel om Star Trek, finns det någon som man kan skaffa????? // Mariah
Vulcan_Tuvok Postad 6 Maj, 2002 Rapport Postad 6 Maj, 2002 Star Trek Generations är väl en film? Det är ett spel. Tro mig jag har spelet.
Pjotr'k Postad 6 Maj, 2002 Rapport Postad 6 Maj, 2002 Vad vet ni om Star Trek: Hidden Evil? Jag köte det spelet en gång när jag köpte allt som det stod Star Trek på. Sedan kom jag på att jag inte var så intresserad av spel rent generellt, så är det någon som vill köpa det för en 50-lapp eller så, så är ni välkomna.
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu