Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Vill passa på att slå ett slag för årets största musikhappening, i varje fall för oss som gillar lite hårdrockigare musik! :)

Hittills klara band:

MÖTLEY CRÜE (US)

ACCEPT (D)

KANSAS (US)

BLACK LABEL SOCIETY (US)

DREAM THEATER (US)

STATUS QUO (UK)

DIO (US)

MOTÖRHEAD (UK)

YNGWIE MALMSTEEN (S)

SAXON (UK)

MAGNUM (UK)

BLACKFOOT (US)

HAMMERFALL (S)

WITHIN TEMPTATION (NL)

NAZARETH (UK)

STYX (US)

CANDLEMASS (S)

SEBASTIAN BACH (US)

OVERKILL (US)

THERION (S)

ROBIN TROWER (UK)

HELIX (CAN)

SAVOY BROWN (US)

VIXEN (US)

SONATA ARCTICA (FIN)

SHAKRA (CH)

HELLFUELED (S)

LANA LANE (US)

CRUCIFIED BARBARA (S)

BEHEMOTH (PL)

STATETROOPER (UK)

MORGANA LEFAY (S)

FORCE OF EVIL (DK)

SATANIC SLAUGHTER (S)

SYMPHORCE (D)

CRYSTAL EYES (S)

WE (N)

A.C.T (S)

THYRFING (S)

SABATON (S)

FACE DOWN (S)

Postad

Nej! Jag har inte köpt biljett ännu. Jag ska nog bara ha en en-dagars biljett i år. Jag måste bara få reda på vilken utav dagarna Dream Theater spelar. :)

Postad (redigerade)

Jag tycker om den här äldre rocken. Något jag lyssnar på rätt ofta. Jag har just fått ett mejl från sweden rock att det bara är klart när Mötley Crue ska spela (sist på sista dagen) så du får vänta till längre fram i vår innan du får veta när dreamtheater spelar

Redigerad av orville
  • 2 veckor senare...
Postad

Lite mer info, tyvärr inget mer om dina favouriter OnO

VIKTIGT ANGÅENDE SPELORDNINGEN PÅ FESTIVALEN

Vi kan nu även presentera speldagar på våra 3 headliners.

ACCEPT: torsdag 9 juni.

SAMMY HAGAR and the WABOS: fredag 10 juni.

MÖTLEY CRÜE: lördag 11 juni.

Komplett spelordning kommer så fort alla band är klara. En stor anledning att vi väntar med att presentera vilka dagar band skall spela är att vi vill ha tid på att planera så att vi ej får "bandkrockar"; band i samma genres som spelar samtidigt. Detta för att ni som publik skall ha möjlighet att se så mycket band som möjligt.

Postad

Allt som är klart hittills. Ono är det klart när dreamtheater ska spela

Torsdag 9 juni.

ACCEPT

MOTÖRHEAD

STYX

Fredag 10 juni.

SAMMY HAGAR and the WABOS

KANSAS

HAMMERFALL

DREAM THEATER

Lördag 11 juni.

MÖTLEY CRÜE

DIO

YNGWIE MALMSTEEN

MAGNUM

  • 4 veckor senare...
Postad

Tredagarsbiljeterna är redan slut. Likaså lördagsbiljetterna.

Men torsdags och fredagsbiljetter finns kvar. Och det är på fredagen jag verkligen vill gå. Upptäckte nu till min stora fasa. Att jag jobbar fredagen och den påföljande helgen. Hur i hela världen ska jag lyckas övertala min chef att ge mig semester de dagarna. :( :blink: <_<

Postad

Svårt att säga att man ska på festival och därför ta ledigt. jag förstår ditt problem även om det inte direkt rör mig eftersom jag tyvärr inte har något jobb just nu :(

Jag kan inte komma på något. Går du skiftgång eller något liknande kanske du kan övertala en kollega. Vad jobbar du med?

  • 2 månader senare...
Postad (redigerade)

Vilken gubbfestival, skulle dock ha varit kul att se Kansas och nazareth. Mötley vet jag inte riktig om man vill se nu, men för 20 år sedan hade det varit riktigt roligt. Jössös man är ju visst gubbe själv :blink: , njaa man har ju en bit upp till Ono and the doc ;) . Sorry grabbs ni kommer dessutom alltid att leda. :P

Men DU Orville vad har du att skylla på :o , ska tro att du sitter och skriver fram till onsdag ;)

Redigerad av Kai Dukat
Postad

Hade stora funderingar på att åka till SRF i år, men jag och min sambo har slutligen valt att istället dra ner till Graspop i Belgien. Mitt favoritband In Flames spelar då.... *hoppar uthetsat på kontorsstolen*. Lite funky att åka till Belgien för att se ett Göteborgsband :D . Förra året såg jag dem "bara" fem gånger. Nu börjar abstinensen komma krypande igen.

Är det någon som har något bra tips på gimmick att plocka med sig? Jag har haft lite funderingar:

a. En gigantisk Pippidocka på lång pinne.

b. En gigantisk flagga med Göteborgs stadsvapen och IF-loggan spraymålad på.

Fler förslag någon?

  • 2 år senare...
Postad

Snart dax igen! :) 4-7 Juni 2008!

Klara band:

JUDAS PRIEST (UK) DEF LEPPARD (UK) POISON (US) TRIUMPH (CAN) WHITESNAKE (UK/US) BLUE ÖYSTER CULT (US) TOBIAS SAMMET'S AVANTASIA (D) DISTURBED (US) SAXON (UK) ELECTRIC LIGHT ORCHESTRA (UK) TESLA (US) TESTAMENT (US) ACE FREHLEY (US) RATT (US) AT THE GATES (S) DERRINGER (US) JOE SATRIANI (US) APOCALYPTICA (FIN) HANOI ROCKS (FIN) HAVANA BLACK (FIN) THE BLUES BAND (UK) SATYRICON (N) SEBASTIAN BACH (US) MINISTRY (US) CARCASS (UK) COHEED & CAMBRIA (US) HENSLEY/LAWTON & LIVE FIRE (UK) DARE (UK) THE POODLES (S) ULI JON ROTH (D) SHAKIN' STREET (FR) GOTTHARD (CH) PRIMORDIAL (IRL) AIRBOURNE (AUS) MUSTASCH (S) SABATON (S) PICTURE (NL) BLACK STONE CHERRY (US) SWEET SAVAGE (IRL) MUCC (JAP) PAIN OF SALVATION (S) BONAFIDE (S) FASTWAY (UK) PRIMAL FEAR (D) LIZZY BORDEN (US) STORMWARRIOR (D) GLYDER (IRL) FIVE FIFTEEN (FIN) ELÄKELÄISET (FIN) BIRTH CONTROL (D) SONIC SYNDICATE (S) ROYAL HUNT (DK) KORPIKLAANI (FIN) H.E.A.T. (S) AXEWITCH (S) GRAVEYARD (S) ASTRAL DOORS (S) AVATAR (S) VOLBEAT (DK) FAITH (S) FATAL SMILE (S) VIVIAN (CH) ARCHER (US) NEGATIVE (FIN) SVÖLK (N) SISTER SIN (S) 45 DEGREE WOMAN (FIN) BOIL (DK) HAPPY PILL (S) DAMPUNGARNA (S) AMMOTRACK (S) APRIL DIVINE (S) THE CITADELL (S) GODA GRANNAR / GOOD NEIGHBOURS (S)

Postad

hmm riktigt skoj, mycke bra band man skulle vilja se (hehe och höra). men utan Axel Rudi Pell tror jag faktiskt inte att jag skulle tycka att det var värt att ta ledigt från skolam och och spendera en massa pengar på det, och förresten kom jag på att jag har ju inga pengar ;) ne får se om Rudi Pell kommer med eller inte, anars får det bli ett år.

Postad

HAMMERFALL, WITHIN TEMPTATION och SONATA ARCTICA skulle jag väldigt gärna se. Mycket bra band. Sedan skulle STATUS QUO och DIO vara intresant att se, om det blev tid över. Men jag ska inte gå så det blir inget med det. Får dra fram minna skivor och rock i ensamheten.

Postad
HAMMERFALL, WITHIN TEMPTATION och SONATA ARCTICA skulle jag väldigt gärna se. Mycket bra band. Sedan skulle STATUS QUO och DIO vara intresant att se, om det blev tid över. Men jag ska inte gå så det blir inget med det. Får dra fram minna skivor och rock i ensamheten.

Ja Within Temptation är jättebra :D , sen skulle jag vilja se Apokalyptica det är häftigt att man kan spela hårdrock på Cello :djävul:

Postad

Måste nog säga att DIO låter som den mest lockande av förut nämnda, annars bara måste man ju slå ett slag för den ultimata listan av rockband till vilken rockkonsert som helst:

*Keane, bästa alternativrockbandet ever! :w00t: Mitt personliga favoritband

*Coldplay, näst bästa alternativrockbandet ever! :w00t:

*Remy Zero, bästa grungerockarna sen Nirvana, lugnt :w00t:

Synd bara att man inte kan gå på sånna event, men det hade definitivt varit den ultimata konserten att gå på för min del :wub:

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...