OnO Posted February 16, 2005 Report Share Posted February 16, 2005 Vill passa på att slå ett slag för årets största musikhappening, i varje fall för oss som gillar lite hårdrockigare musik! Hittills klara band: MÖTLEY CRÜE (US) ACCEPT (D) KANSAS (US) BLACK LABEL SOCIETY (US) DREAM THEATER (US) STATUS QUO (UK) DIO (US) MOTÖRHEAD (UK) YNGWIE MALMSTEEN (S) SAXON (UK) MAGNUM (UK) BLACKFOOT (US) HAMMERFALL (S) WITHIN TEMPTATION (NL) NAZARETH (UK) STYX (US) CANDLEMASS (S) SEBASTIAN BACH (US) OVERKILL (US) THERION (S) ROBIN TROWER (UK) HELIX (CAN) SAVOY BROWN (US) VIXEN (US) SONATA ARCTICA (FIN) SHAKRA (CH) HELLFUELED (S) LANA LANE (US) CRUCIFIED BARBARA (S) BEHEMOTH (PL) STATETROOPER (UK) MORGANA LEFAY (S) FORCE OF EVIL (DK) SATANIC SLAUGHTER (S) SYMPHORCE (D) CRYSTAL EYES (S) WE (N) A.C.T (S) THYRFING (S) SABATON (S) FACE DOWN (S) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Job Posted February 16, 2005 Report Share Posted February 16, 2005 Tycker det ser ganska svagt ut tyvärr, det enda riktigt intressanta är tycker jag Motörhead. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted February 16, 2005 Report Share Posted February 16, 2005 OnO, har du köpt biljett? Det har jag i alla fall Live long and Rock on forever Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted February 16, 2005 Author Report Share Posted February 16, 2005 Nej! Jag har inte köpt biljett ännu. Jag ska nog bara ha en en-dagars biljett i år. Jag måste bara få reda på vilken utav dagarna Dream Theater spelar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted February 16, 2005 Report Share Posted February 16, 2005 Visst hade man velat ha Iron Maiden där också, men svagt håller jag inte med om. Jag kommer nog ha ganska gott om tid i juni så det skulle vara kul att åka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
holodoc Posted February 16, 2005 Report Share Posted February 16, 2005 Inte så mycket som lockar mig.... Candlemass, Morgana Lefey och jag är nyfiken på Sonata Arctica... Den typen av band som anses stora på listan, tycker jag är urtrista.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted February 22, 2005 Report Share Posted February 22, 2005 (edited) Jag tycker om den här äldre rocken. Något jag lyssnar på rätt ofta. Jag har just fått ett mejl från sweden rock att det bara är klart när Mötley Crue ska spela (sist på sista dagen) så du får vänta till längre fram i vår innan du får veta när dreamtheater spelar Edited February 22, 2005 by orville Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted March 2, 2005 Report Share Posted March 2, 2005 Lite mer info, tyvärr inget mer om dina favouriter OnO VIKTIGT ANGÅENDE SPELORDNINGEN PÅ FESTIVALEN Vi kan nu även presentera speldagar på våra 3 headliners. ACCEPT: torsdag 9 juni. SAMMY HAGAR and the WABOS: fredag 10 juni. MÖTLEY CRÜE: lördag 11 juni. Komplett spelordning kommer så fort alla band är klara. En stor anledning att vi väntar med att presentera vilka dagar band skall spela är att vi vill ha tid på att planera så att vi ej får "bandkrockar"; band i samma genres som spelar samtidigt. Detta för att ni som publik skall ha möjlighet att se så mycket band som möjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted March 5, 2005 Report Share Posted March 5, 2005 Styx, A.C.T, Dream Theater och Dio är nog dom jag skulle åka dit får. Men det är ju alltid kul med konserter och man kan ju alltid få upp ögonen för nya band med! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted March 11, 2005 Report Share Posted March 11, 2005 Allt som är klart hittills. Ono är det klart när dreamtheater ska spela Torsdag 9 juni. ACCEPT MOTÖRHEAD STYX Fredag 10 juni. SAMMY HAGAR and the WABOS KANSAS HAMMERFALL DREAM THEATER Lördag 11 juni. MÖTLEY CRÜE DIO YNGWIE MALMSTEEN MAGNUM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted March 11, 2005 Author Report Share Posted March 11, 2005 Då blir det fredag! Ska bli riktigt skoj att få se Dream Theater, även Kansas kan bli en höjdare! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted April 3, 2005 Author Report Share Posted April 3, 2005 Tredagarsbiljeterna är redan slut. Likaså lördagsbiljetterna. Men torsdags och fredagsbiljetter finns kvar. Och det är på fredagen jag verkligen vill gå. Upptäckte nu till min stora fasa. Att jag jobbar fredagen och den påföljande helgen. Hur i hela världen ska jag lyckas övertala min chef att ge mig semester de dagarna. :blink: <_< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted April 3, 2005 Report Share Posted April 3, 2005 Svårt att säga att man ska på festival och därför ta ledigt. jag förstår ditt problem även om det inte direkt rör mig eftersom jag tyvärr inte har något jobb just nu Jag kan inte komma på något. Går du skiftgång eller något liknande kanske du kan övertala en kollega. Vad jobbar du med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 Sweden rock är näre. Det bär av från uppsala på onsdag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai Dukat Posted June 6, 2005 Report Share Posted June 6, 2005 (edited) Vilken gubbfestival, skulle dock ha varit kul att se Kansas och nazareth. Mötley vet jag inte riktig om man vill se nu, men för 20 år sedan hade det varit riktigt roligt. Jössös man är ju visst gubbe själv :blink: , njaa man har ju en bit upp till Ono and the doc ;) . Sorry grabbs ni kommer dessutom alltid att leda. :P Men DU Orville vad har du att skylla på :o , ska tro att du sitter och skriver fram till onsdag ;) Edited June 6, 2005 by Kai Dukat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomulanStar Posted June 14, 2005 Report Share Posted June 14, 2005 Hade stora funderingar på att åka till SRF i år, men jag och min sambo har slutligen valt att istället dra ner till Graspop i Belgien. Mitt favoritband In Flames spelar då.... *hoppar uthetsat på kontorsstolen*. Lite funky att åka till Belgien för att se ett Göteborgsband . Förra året såg jag dem "bara" fem gånger. Nu börjar abstinensen komma krypande igen. Är det någon som har något bra tips på gimmick att plocka med sig? Jag har haft lite funderingar: a. En gigantisk Pippidocka på lång pinne. b. En gigantisk flagga med Göteborgs stadsvapen och IF-loggan spraymålad på. Fler förslag någon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted June 15, 2005 Report Share Posted June 15, 2005 En UFP-flagga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted April 25, 2008 Author Report Share Posted April 25, 2008 Snart dax igen! 4-7 Juni 2008! Klara band: JUDAS PRIEST (UK) DEF LEPPARD (UK) POISON (US) TRIUMPH (CAN) WHITESNAKE (UK/US) BLUE ÖYSTER CULT (US) TOBIAS SAMMET'S AVANTASIA (D) DISTURBED (US) SAXON (UK) ELECTRIC LIGHT ORCHESTRA (UK) TESLA (US) TESTAMENT (US) ACE FREHLEY (US) RATT (US) AT THE GATES (S) DERRINGER (US) JOE SATRIANI (US) APOCALYPTICA (FIN) HANOI ROCKS (FIN) HAVANA BLACK (FIN) THE BLUES BAND (UK) SATYRICON (N) SEBASTIAN BACH (US) MINISTRY (US) CARCASS (UK) COHEED & CAMBRIA (US) HENSLEY/LAWTON & LIVE FIRE (UK) DARE (UK) THE POODLES (S) ULI JON ROTH (D) SHAKIN' STREET (FR) GOTTHARD (CH) PRIMORDIAL (IRL) AIRBOURNE (AUS) MUSTASCH (S) SABATON (S) PICTURE (NL) BLACK STONE CHERRY (US) SWEET SAVAGE (IRL) MUCC (JAP) PAIN OF SALVATION (S) BONAFIDE (S) FASTWAY (UK) PRIMAL FEAR (D) LIZZY BORDEN (US) STORMWARRIOR (D) GLYDER (IRL) FIVE FIFTEEN (FIN) ELÄKELÄISET (FIN) BIRTH CONTROL (D) SONIC SYNDICATE (S) ROYAL HUNT (DK) KORPIKLAANI (FIN) H.E.A.T. (S) AXEWITCH (S) GRAVEYARD (S) ASTRAL DOORS (S) AVATAR (S) VOLBEAT (DK) FAITH (S) FATAL SMILE (S) VIVIAN (CH) ARCHER (US) NEGATIVE (FIN) SVÖLK (N) SISTER SIN (S) 45 DEGREE WOMAN (FIN) BOIL (DK) HAPPY PILL (S) DAMPUNGARNA (S) AMMOTRACK (S) APRIL DIVINE (S) THE CITADELL (S) GODA GRANNAR / GOOD NEIGHBOURS (S) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted April 26, 2008 Report Share Posted April 26, 2008 hmm riktigt skoj, mycke bra band man skulle vilja se (hehe och höra). men utan Axel Rudi Pell tror jag faktiskt inte att jag skulle tycka att det var värt att ta ledigt från skolam och och spendera en massa pengar på det, och förresten kom jag på att jag har ju inga pengar ;) ne får se om Rudi Pell kommer med eller inte, anars får det bli ett år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 26, 2008 Report Share Posted April 26, 2008 HAMMERFALL, WITHIN TEMPTATION och SONATA ARCTICA skulle jag väldigt gärna se. Mycket bra band. Sedan skulle STATUS QUO och DIO vara intresant att se, om det blev tid över. Men jag ska inte gå så det blir inget med det. Får dra fram minna skivor och rock i ensamheten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted April 30, 2008 Report Share Posted April 30, 2008 HAMMERFALL, WITHIN TEMPTATION och SONATA ARCTICA skulle jag väldigt gärna se. Mycket bra band. Sedan skulle STATUS QUO och DIO vara intresant att se, om det blev tid över. Men jag ska inte gå så det blir inget med det. Får dra fram minna skivor och rock i ensamheten. Ja Within Temptation är jättebra , sen skulle jag vilja se Apokalyptica det är häftigt att man kan spela hårdrock på Cello :djävul: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 4, 2008 Report Share Posted May 4, 2008 Känner inte till Apokalyptica, men hårdrock på Cello låter onekligen intresant. Värt att kolla upp kan jag tänka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted May 8, 2008 Report Share Posted May 8, 2008 Isåfall ska du titta på Youtube, sök på låten "Path" asbra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 8, 2008 Report Share Posted May 8, 2008 Verkligen atityd hoss Apocalyptica och låten Path. Härligt hur de kombinerar hård rock med klassisk musik. Kan säkert göra sig väldigt bra på konser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted May 8, 2008 Report Share Posted May 8, 2008 Måste nog säga att DIO låter som den mest lockande av förut nämnda, annars bara måste man ju slå ett slag för den ultimata listan av rockband till vilken rockkonsert som helst: *Keane, bästa alternativrockbandet ever! Mitt personliga favoritband *Coldplay, näst bästa alternativrockbandet ever! *Remy Zero, bästa grungerockarna sen Nirvana, lugnt Synd bara att man inte kan gå på sånna event, men det hade definitivt varit den ultimata konserten att gå på för min del Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts