Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

  • Svar 467
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Har en fråga angående WCTs förhandsvisning av Nemesis. Kommer det att vara möjligt att köpa biljetter på plats (på söndagen alltså) eller kan man bara köpa dem på träffen dagen innan? För jag har nog varken tid, råd eller ork att ta mig till den träffen. Någon som vet?

Postad (redigerade)
Jag vet inte om det här är rätt ämne, men jag undrar hur gammal man måste

vara för att bli en trekker?

:huh:

Trekker är du om du tycker om Star Trek. Eller menar du hur gammal man måste vara för att bli medlem i en trekker förening? I så fall beror det nog på föreningen men jag vet inte om de har någon åldersgräns.

Min gissning är att man borde köpa biljett på lördagen, på treffen. Om inte för att de kanske tar slut annars.

Går det att boka en biljett på något sätt?

Redigerad av Expendable Ensign
Postad
Jag vet inte om det här är rätt ämne, men jag undrar hur gammal man måste

vara för att bli en trekker?

Tja, jag "tvångsanslöt" min 9-åriga klon igår. Varken han vill eller inte! :borg1:

Postad
Jag vet inte om det här är rätt ämne, men jag undrar hur gammal man måste

vara för att bli en trekker?

Tja, jag "tvångsanslöt" min 9-åriga klon igår. Varken han vill eller inte! :borg1:

Resistance is futile! :D:borg1:

Postad

Jag fick min WCT Communicator i torsdags förra veckan! Det är verkligen kul att få den, min fan art kom ju med både på bild och i texten, mitt Seven of Nine-oculär kommenterades :D Fast jag är mera stolt över min Janeway-teckning. Ska se vilken ny cool fan art jag kan komma på till nästa treff... Ohh vad kul det ska bli med Nemesis!! Och eftersom det är mestadels TNG-avsnitt som visas på lördagen, så tänker jag ha min TNG-tröja. Jag har haft flightsuiten båda gångerna och jag la ner så mycket arbete på att göra TNG-tröjan så nu är det dags att använda den lite tycker jag. :P Just det, kolla in min nya tråd som jag ska till och starta! Jag väljer att inte skriva härinne för då är det mindre folk som läser, det är jag säker på....

Postad

Tänkte bara kolla hur det är med medlemskort och så i ST? Jag och en kompis gick nämligen med förra gången det var videodag, och nu undrar jag om när man brukar få medlemskorten, eftersom det ju är videodag i helgen? Eller kan vi reda ut det där?

Tycker bara att det vore taskigt att missa förhandsvisningegn utav Nemesis på grund utav den formalitet.

Postad

Jag antar att dom har listor på alla som betalta till PG-kontot nu de sista dagaran.

Sen så blir det så att alla får egna kort där äns namn står förtryckt på dom

Postad

Dessa har jag anat mig till skall gå på Nemesisträffen på lördag. Är det någon mer härifrån forat?

Emher, bruse, Morn, Crayle

Det skulle ju vara kul att stöta ihop med varandra och veta vilka de andra är. Ni ser hur jag ser ut på min avatar. Jag känner Morn och skall vid fyratiden hålla utkik efter bruse som kommer då. Om ni ser mig på videodagen, så hälsa! Jag är inte så farlig som jag i bland verkar... :rolleyes:

En annan fråga: Vet någon i ST om hur många det är som har beställt biljetter hittills? Morn?

Postad
Dessa har jag anat mig till skall gå på Nemesisträffen på lördag. Är det någon mer härifrån forat?

Emher, bruse, Morn, Crayle

Det skulle ju vara kul att stöta ihop med varandra och veta vilka de andra är. Ni ser hur jag ser ut på min avatar. Jag känner Morn och skall vid fyratiden hålla utkik efter bruse som kommer då. Om ni ser mig på videodagen, så hälsa! Jag är inte så farlig som jag i bland verkar... :rolleyes:

En annan fråga: Vet någon i ST om hur många det är som har beställt biljetter hittills? Morn?

Jag har ej konfererat med klonen än, han kanske vill åka direkt från spinningen och lunchen i Kungshallen. Eller så åker vi hem emellan med mina blöta kläder.

Dock så kommer "klonen" också! Han är assimilerad!

Postad (redigerade)
Dessa har jag anat mig till skall gå på Nemesisträffen på lördag. Är det någon mer härifrån forat?

Emher, bruse, Morn, Crayle

Det skulle ju vara kul att stöta ihop med varandra och veta vilka de andra är. Ni ser hur jag ser ut på min avatar. Jag känner Morn och skall vid fyratiden hålla utkik efter bruse som kommer då. Om ni ser mig på videodagen, så hälsa! Jag är inte så farlig som jag i bland verkar... :rolleyes:

En annan fråga: Vet någon i ST om hur många det är som har beställt biljetter hittills? Morn?

Då anade du rätt, Pjotr'k! Jag skall mycket riktigt komma då, med kompisen (som för övrigt vann en Nemesis tröja förra gången, trots att han inte ??r riktig Trekker som jag...<_< ). Jag kommer direkt när det börjar på morgonen.

Jag hade tänkt försöka scanna in en bild på mig själv i min TNG uniform, får göra det om jag hinner imorrn. Annars så följer härmed beskrivning utav mig för den som är intresserad: ca 190 lång (brukar dock ha en vana att gå nerhukad), brun-rött lockigt hår, hyfsat stora glasögon (tänk uggla), liiite kraftig, och så kommer jag vara iförd min egengjorda FC-uniform i Science/Medical-färger (som då kommer vara färdig) och med Lieutenant rang-märken (eftersom jag är det på forat :D).

Syns där allihopa!

Redigerad av Emher
Postad (redigerade)
Dessa har jag anat mig till skall gå på Nemesisträffen på lördag. Är det någon mer härifrån forat?

Emher, bruse, Morn, Crayle

Det skulle ju vara kul att stöta ihop med varandra och veta vilka de andra är. Ni ser hur jag ser ut på min avatar. Jag känner Morn och skall vid fyratiden hålla utkik efter bruse som kommer då. Om ni ser mig på videodagen, så hälsa! Jag är inte så farlig som jag i bland verkar... :rolleyes:

En annan fråga: Vet någon i ST om hur många det är som har beställt biljetter hittills? Morn?

Jag ska dit, det är betalat och klart. Kommer att vara där från början.

Redigerad av Phlox
Postad
Jag kommer, brukar hänga med Morn, så om ni ser honom där så ser ni nog mig oxå. Annars kan ju alla ha små namnbrickor på sig med det namn som de har här på forumet =)

Hm....bra idé, får se ifall jag kan fixa en.

Postad (redigerade)
Dessa har jag anat mig till skall gå på Nemesisträffen på lördag. Är det någon mer härifrån forat?

Emher, bruse, Morn, Crayle

Det skulle ju vara kul att stöta ihop med varandra och veta vilka de andra är. Ni ser hur jag ser ut på min avatar. Jag känner Morn och skall vid fyratiden hålla utkik efter bruse som kommer då. Om ni ser mig på videodagen, så hälsa! Jag är inte så farlig som jag i bland verkar... :rolleyes:

En annan fråga: Vet någon i ST om hur många det är som har beställt biljetter hittills? Morn?

Jag ska dit, det är betalat och klart. Kommer att vara där från början.

Bara för att det krävs att sägas att man är ingen riktig trekker om man inte är där hela dan. Sen så finns det självklart orsaker men bara att inte komma till kl 1000 för att det är för tidigt det är ganska B tycker jag

Själv ska jag vara där redan kl 0900. Fast det är ju för att jag ska "jobba" lite.

Så jag hoppas att ni laddat upp erar trek närver för nu blir det triva

Redigerad av Morn
Postad
Bara för att det krävs att sägas att man är ingen riktig trekker om man inte är där hela dan. Sen så finns det självklart orsaker men bara att inte komma till kl 1000 för att det är för tidigt det är ganska B tycker jag

Hm... så man är inte en riktig Trekker om man kommer senare pga andra åtaganden i livet? Lite väl trångsynt tänkande anser jag! :(

Det handlar tycker jag om känslan, vad man känner, inte hur många timamr man sitter i en biostol. kanske tom finns folk som är där hela dan, och är mindre Trekkers i hjärtat än de som bara är där ett par timmar!

Postad (redigerade)

Säg att du bryer benet då är det ok. säg att du har prov eller ska på begravning/bröllop så får man se över axel. men om man inte är där bara för att man inte orkar då är man inte en riktig trekkker enligt mig.

Varför jag säger detta är för att det har kommit som en diskution på STs Mail-lista om att man inte vill börja så tidigt. SÅ jag ville bara lägga in min åsikt innan det kom upp här

Ok låt mig formulera om. De som gnäller över att det börjar för tidigt så att de inte orkar sitta hela dagen. det är dom som jag tänker på i första hand inte dom som tycker att det räcker att bara se 4-6 avsnitt dom får ju göra det.

Redigerad av Morn
Postad
Säg att du bryer benet då är det ok. säg att du har prov eller ska på begravning/bröllop så får man se över axel. men om man inte är där bara för att man inte orkar då är man inte en riktig trekkker enligt mig.

Varför jag säger detta är för att det har kommit som en diskution på STs Mail-lista om att man inte vill börja så tidigt. SÅ jag ville bara lägga in min åsikt innan det kom upp här

Ok låt mig formulera om. De som gnäller över att det börjar för tidigt så att de inte orkar sitta hela dagen. det är dom som jag tänker på i första hand inte dom som tycker att det räcker att bara se 4-6 avsnitt dom får ju göra det.

Tack, då verkar vi vara eniga. Själv ska jag på spinning, och sean käka lunch på stan efteråt. Samt att den 9-åriga assimilerade klonen nog inte pallar en hel dag.

Det är väl giltigt förfall? ;)

Väl mött på lördag!

Postad
Tack, då verkar vi vara eniga. Själv ska jag på spinning, och sean käka lunch på stan efteråt. Samt att den 9-åriga assimilerade klonen nog inte pallar en hel dag.

Det är väl giltigt förfall? ;)

Väl mött på lördag!

ja det tycker jag att passa din Klon är viktigt. för om inte du gör honom till trekkers så vet man alldrig vad han blir.

Dock så finns det risk att man missar tävlingarna om man senare

Postad
Tack, då verkar vi vara eniga. Själv ska jag på spinning, och sean käka lunch på stan efteråt. Samt att den 9-åriga assimilerade klonen nog inte pallar en hel dag.

Det är väl giltigt förfall? ;)

Väl mött på lördag!

ja det tycker jag att passa din Klon är viktigt. för om inte du gör honom till trekkers så vet man alldrig vad han blir.

Dock så finns det risk att man missar tävlingarna om man senare

Nå, jag lyckades med att få honom intresserad av spårvagnar odyl, datorer, men tyvärr håller han inte på Färjestad :D

När är tävlingarna? Dom vill vi ju inte missa!

Postad
Tack, då verkar vi vara eniga. Själv ska jag på spinning, och sean käka lunch på stan efteråt. Samt att den 9-åriga assimilerade klonen nog inte pallar en hel dag.

Det är väl giltigt förfall? ;)

Väl mött på lördag!

ja det tycker jag att passa din Klon är viktigt. för om inte du gör honom till trekkers så vet man alldrig vad han blir.

Dock så finns det risk att man missar tävlingarna om man senare

Nå, jag lyckades med att få honom intresserad av spårvagnar odyl, datorer, men tyvärr håller han inte på Färjestad :D

När är tävlingarna? Dom vill vi ju inte missa!

om man är där inna kl 1300 så är det nog inga problem skulle jag tro

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...