Gå till innehåll
Talar

Starship Troopers 2: Hero of the federation

Rekommenderade inlägg

Någon som har sett den? Vad tyckte ni?

I ungefär 5 minuter efter att jag hade sett den visste jag inte riktigt vad jag skulle tycka om den, antingen hata den som en budgetproduktion som försöker krama lite mer pengar ur starship troopersnamnet eller älska den som en bra fortsättning på storyn från den första filmen. Jag bestämde mig för det senare. Den är ganska annorlunda, snarare skräck än actionfilm, men jag gillar den. Dom underbara propagandaklippen finns också med, men är inte riktigt lika bra som i 1:an.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fins det en tvåa på Starship Troopers? Räckte det inte med ettan? Hmm, ettan duger som underhållning men är det verkligen ekonomiskt att göra ent vå på en sådan film? Jag har dock inte sett filmen, den kanske är bättre än ettan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Starship Troopers 2 är med råge den sämsta film jag sett på mycket länge och den kommer att passera obemärkt för alla utom de som håller koll på vilka filmer som kommer ut dvs. intresserade och semi-kriminella.

Filmen är rent igenom löjlig och slutet är skrattretande... det enda skälet man kan ha till att se den här filmen är i för att få sig ett gott skratt när man ser billigheten och det uselt skriva manus som jag inte ens tror finns.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst är det en riktigt billig B-produktion gjord direkt för videomarknaden, inga biopremiärer här inte och inga oscars för skådespelandet, men det betyder ju inte att man inte kan gilla filmen som underhållning. Bugsen är ju helt underbara och jag gillar storyn som faktiskt överraskar lite mer än 1:an även om man förstås kunde ha byggt ut den lite mer med att ge karaktärerna lite bättre personligheter.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är jag den enda som gillar den här filmen? Den är ju trots allt starship troopers...

Jag hoppas på en 3:a med budget närmare vad 1:an hade... men först har vi ju Alien vs Predator att se fram emot :wub:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Antagligen för att den första filmen blivit tillräckligt känd för att en uppföljare till videomarknaden garanterat skulle sälja tillräckligt bra bara på namnet för att löna sig oavsett innehåll.

Men jag tycker ändå att ni är lite väl hårda mot den, det är ju trots allt starship troopers. En b-film där hjältarna skjuter utomjordiska monster med automatvapen slår ju i alla lägen det gamla vanliga temat zombies/motorsågar :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

såg den faktiskt filmen ihelgen, men genom releasen av denna 2:a så har dom ju verkligen förstört möjligheterna att göra en eventuell 3:a... Jag förstår faktiskt inte riktigt tanken med denna uppföljare som kan ha max 1/10 av ettans budget om ens det ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
såg den faktiskt filmen ihelgen, men genom releasen av denna 2:a så har dom ju verkligen förstört möjligheterna att göra en eventuell 3:a... Jag förstår faktiskt inte riktigt tanken med denna uppföljare som kan ha max 1/10 av ettans budget om ens det ?

<{POST_SNAPBACK}>

Det är min tanke också. Det är som om det är 9:an i Gräddås som har gjort filmen. Det är så tragiskt då ettan var lysande. Förhoppningsvis blir det ingen trea.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja jag gillade inte ens ettan så det är ju bara att gissa sig till vad jag tyckte om filmen. :sjuk:

Ettan går ju iaf att se även om det inte är på långa vägar lika bra som boken, men tvåan var bara dålig. Känns som den tid man la ner för att kolla på eländest hade kunnat användas till nått b??ttre. filmen borde aldrig ha gjorts och jag kan inte förstå hur skådespelarna kunde tacka ja till ett så värelöst manus. De måsta ha fått bra betalt. Kanske var det till att få skådisar hela budgeten gick, för det kan ju knappats ha gått till produktionen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Värdelös budget-tvåa.

Total brist på nya ideer. De hade tagit in "Alian-koncepetet".

Dessutom gjort allt dåligt och förutsägbart.

<{POST_SNAPBACK}>

alla jag känner som sett filmen säger att den är jättedålig så jag kommer bojkotta den och inte se den, jag har heller inte ännu sett "battlefield earth"... :)

för dem som undrar kommer jag heller inte att se "hotet från underjorden 4"... :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Värdelös budget-tvåa.

Total brist på nya ideer. De hade tagit in "Alian-koncepetet".

Dessutom gjort allt dåligt och förutsägbart.

<{POST_SNAPBACK}>

alla jag känner som sett filmen säger att den är jättedålig så jag kommer bojkotta den och inte se den, jag har heller inte ännu sett "battlefield earth"... :)

för dem som undrar kommer jag heller inte att se "hotet från underjorden 4"... :D

<{POST_SNAPBACK}>

Det är väl det som gör bra filmer bättre än de är och sämre filmer ännu sämre.

Personligen tycker jag att det är bättre att skaffa sig en egen uppfattning.

Den sämsta SF filmen jag sett är "Killers from space" från 1954. Jag satt och vred mig tänkandes "sluta nån gåmg då, sluta nån gång då". Men stänga av en film jag börjat titta på. ALDRIG, det är en principsak för mig.

Vilken som är den sämsta fim jag INTE har sett. Det vet jag faktiskt inte...

Redigerad av OnO

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har också väldigt svårt för att bojkotta filmer p.g.a rykten.

Starship Troopers II är en skam mot den första rullen, men likväl måste den ses så att man vet vad man pratar om.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu