Gå till innehåll

Alien VS Predator


Mr Borg

Rekommenderade inlägg

  • 2 veckor senare...
  • 1 år senare...

Jag hade inga stora problem med filmen, gillar den ganska skarpt faktiskt. Folk som förväntade sig att filmen skulle kunna bli en del utav antingen Alien legacyn eller Predator legacyn får ju skylla sig själva. Självklart skulle denna film vara helt annorlunda.

Nu ser jag fram emot del 2 som kommer ut år 2007 om jag inte minns helt fel. Dock så har den filmen bland de lamaste undertitlarna jag någonsin sett:

AVP - Survival of the Fittest.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Såg AVP först igår, efter att en polare tjatat på en under lång tid..

Jag tycker att den var helt ok, en 3 av 5, men den kan ju inte alls mäta sig med vare sig alien eller predator,vilka jag gillade skarpt..

Ser fram emot 2:an otroligt mycket, hoppas att dom har lyckats bättre med den..Men ska jag vara ärlig så har jag inga större förväntningar på uppföljaren..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte AVP var så bra men jag tycker att anledningen som fick hjulen att rulla är ganska cool. För de som inte vet så ser man ett kranium av en Alien i slutet av Predator 2 inne i "rovdjurens" rymdskepp. Håll ögonen öppna så ser ni den.

Ok,tack för tipset.. Ska hålla mina korpgluggar öppna nästa gång jag ser filmen. Vilket jag tror blir i helgen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av de tidigare filmerna i repektive serier är det bara Alien 1 och Predator 1 som jag fortfarande tycker är bra. Resten är mer eller mindre usla. A vs P hamnar inte bland de främsta. Tycker det var en action-skräckis efter standardformulär 1a. Trist, fast å andra sidan är jag inte så tilltalad av skräckisar längre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Har inte tänkt på att tösen i AVP ska vara någon Riply-kopia, tycker hon funkar bättre än resterande skådespelare. Tycker inte att filmen är något bra. Är det inte någon som tänkt på att filmen utspelar sig inuti en glaciär, Predators söker sig bara till platser som är varma. Dessutom ska det vara konfliktdrabbade. Och dessa aliens är inte skrämmande, eller dödar hastigt och sedan försvinner. När jag ser Alien 1 blir jag fortfarande skrämd, och känslan är ryslig. Det är ingen film du käkar poppkorn till. Men AVP käns som slöfilmstittande. Jag har inget emot att man kommer på nya ideer, men för att bibehålla trovärdigheten måste man ta hänsyn till uppsatta riktlinjer från föregående filmer. Om en ny film bryter mot dessa blir jag skeptisk eftersom jag givetvis förväntar mig något i samma stil när jag sätter mig för att titta på en uppföjlare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Unkas, Missade du hela poängen i filmen?

Predators kommer dit för att det är en ritual för deras yngsta jägare.

Nej jag fattade det, men det råkat vara så att Predators inte gillar kyla, därför klagar jag på att man brutit mot tidigare uppsatta riktlinjer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte fan gör man allting enkelt och bekvämt på ett test. Tror inte att Jägarna bara slåss där det är kallt. Om de hittar ett värdigt byte så är det säkert så att de slåss där det är kallt. Tror inte de är "ska jag följa efter det värdiga bytet dit, nej - det är för kallt..."

En del av ett test är att man ska ha förutsättningarna emot sig och antagligen är det därför som Predators testas i ett kallt klimat.

Finns också en annan vinkel. Tydligen var värmekällan från Pyramiden så stark så att en satellit upptäckte den genom flera lager av is.

Kan vara tillräckligt varmt innuti för att en Predator skall trivas.

Redigerad av Bromma_Herman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med om det du säger. En god jägare vet att välja sin strid och välja en plats som passar honom. Jag antar att vi har helt olika synsätt på vad för karaktär en Predator har. Jag tycker att en predators sätt att vara som jägare, går helt emot vad som sägs i filmen. I filmen säger man att Predator har gett människan kunskap och kunnande att bygga pyramiderna. Dessutom säger man att de har förlorat mot Aliens och att hela civilisationer har utplånats. Jag tror inte att en Predator vill ha så mycket att göra med oss Människor, sitt byte. Dessutom så är det inte sannolikt att Aliens, denna enorma ras med oöverträffad överlevnadsinstinkt, skulle bli helt utplånad bara genom en explosion, hur stor den än må vara. Alien-filmerna visar gång på gång hur de överlever och kommer åter. Alltså följdaktligen så borde jorden vara bebod av Aliens och mäniskan vara utplånad för länge sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen har filmskaparna missförstått Predators natur eller också har jag gjort det för som jag uppfattat det är de en högt stående och teknologiskt utvecklad ras som ser jakten som ett rent nöje. Det är en helt enkelt en kick att jaga farliga djur. I AVP framställs det däremot som om hela deras kultur kretsar kring jakten och de unga ska genomgå en slags initiationsrit. Detta för snarare tankarna till en primitiv kultur där jakten är en del av religionen och inte en nöjesresa. Jag ser en motsägning i den tolkningen jämfört med tidigare filmer och ska man nu göra en film om just Predators så tycker jag denna borde vara trogen tidigare filmer i serien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

när jag såg filmen kom jag att tänka på ett nummer av den gamla serietidningen Thriller(bra serie för övrigt) för att en människa och en Predator går samman mot aliens men i serietidningen utspelades det på en slags boskapskoloni ägd av ett Japanskt bolag men samma grej där att en hedersam Predatorkrigare (påminde om Klingons lite) går samman med kolonins nya boss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde finnas mycket inspiration i gammla serietidningar som Thriller, för manusförfattarna till AVP. Jag har läst otaliga bra serier som har involverat Predators och Aliens. Ideer som var vida bättre än AVP-filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde finnas mycket inspiration i gammla serietidningar som Thriller, för manusförfattarna till AVP. Jag har läst otaliga bra serier som har involverat Predators och Aliens. Ideer som var vida bättre än AVP-filmen.

ja, det fanns bl.a två nummer om Predators vs lillebror till Schaffer(Arne´s karaktär i första filmen) . visseligen såg det första numret ut som en blanding mellan ettan och tvåan med lite coola ändringar (bland annat ett rejält råkurr mitt på manhattan)men det andra numret var passande . där kom Predators fel och hamnade i Sibirien(vilket gjorde dem ÄNNU surare).

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde finnas mycket inspiration i gammla serietidningar som Thriller, för manusförfattarna till AVP. Jag har läst otaliga bra serier som har involverat Predators och Aliens. Ideer som var vida bättre än AVP-filmen.

ja, det fanns bl.a två nummer om Predators vs lillebror till Schaffer(Arne´s karaktär i första filmen) . visseligen såg det första numret ut som en blanding mellan ettan och tvåan med lite coola ändringar (bland annat ett rejält råkurr mitt på manhattan)men det andra numret var passande . där kom Predators fel och hamnade i Sibirien(vilket gjorde dem ÄNNU surare).

Det första numret läste jag innan jag såg "Predator II". Trodde att det var teknad variant av filmen så när jag såg filmen blev jag lite besviken. Tycker att det var en bra story. Skulle göra sig som film om den gjordes på rätt sätt. Lillebrorsan gör bra ifrån sig. Redan de första sidorna så tar han kål på en Predator, om jag inte mins helt fel.

Predators i Sibirien? Kan tänka mig att de var sura.

"Whant some Candy"

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde finnas mycket inspiration i gammla serietidningar som Thriller, för manusförfattarna till AVP. Jag har läst otaliga bra serier som har involverat Predators och Aliens. Ideer som var vida bättre än AVP-filmen.

ja, det fanns bl.a två nummer om Predators vs lillebror till Schaffer(Arne´s karaktär i första filmen) . visseligen såg det första numret ut som en blanding mellan ettan och tvåan med lite coola ändringar (bland annat ett rejält råkurr mitt på manhattan)men det andra numret var passande . där kom Predators fel och hamnade i Sibirien(vilket gjorde dem ÄNNU surare).

Det första numret läste jag innan jag såg "Predator II". Trodde att det var teknad variant av filmen så när jag såg filmen blev jag lite besviken. Tycker att det var en bra story. Skulle göra sig som film om den gjordes på rätt sätt. Lillebrorsan gör bra ifrån sig. Redan de första sidorna så tar han kål på en Predator, om jag inte mins helt fel.

Predators i Sibirien? Kan tänka mig att de var sura.

"Whant some Candy"

tycker att lillebrorsan var hårdare ??n storebror Schaffer . du har helt rätt i att båda skulle bli ascoola filmer men vem skulle spela "lillebror"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde finnas mycket inspiration i gammla serietidningar som Thriller, för manusförfattarna till AVP. Jag har läst otaliga bra serier som har involverat Predators och Aliens. Ideer som var vida bättre än AVP-filmen.

ja, det fanns bl.a två nummer om Predators vs lillebror till Schaffer(Arne´s karaktär i första filmen) . visseligen såg det första numret ut som en blanding mellan ettan och tvåan med lite coola ändringar (bland annat ett rejält råkurr mitt på manhattan)men det andra numret var passande . där kom Predators fel och hamnade i Sibirien(vilket gjorde dem ÄNNU surare).

Det första numret läste jag innan jag såg "Predator II". Trodde att det var teknad variant av filmen så när jag såg filmen blev jag lite besviken. Tycker att det var en bra story. Skulle göra sig som film om den gjordes på rätt sätt. Lillebrorsan gör bra ifrån sig. Redan de första sidorna så tar han kål på en Predator, om jag inte mins helt fel.

Predators i Sibirien? Kan tänka mig att de var sura.

"Whant some Candy"

tycker att lillebrorsan var hårdare än storebror Schaffer . du har helt rätt i att båda skulle bli ascoola filmer men vem skulle spela "lillebror"?

Tror inte det fins någon som kan gestalta honom. Arnold är väll fortfarande den biffigaste skådespelaren i världen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde finnas mycket inspiration i gammla serietidningar som Thriller, för manusförfattarna till AVP. Jag har läst otaliga bra serier som har involverat Predators och Aliens. Ideer som var vida bättre än AVP-filmen.

ja, det fanns bl.a två nummer om Predators vs lillebror till Schaffer(Arne´s karaktär i första filmen) . visseligen såg det första numret ut som en blanding mellan ettan och tvåan med lite coola ändringar (bland annat ett rejält råkurr mitt på manhattan)men det andra numret var passande . där kom Predators fel och hamnade i Sibirien(vilket gjorde dem ÄNNU surare).

Det första numret läste jag innan jag såg "Predator II". Trodde att det var teknad variant av filmen så när jag såg filmen blev jag lite besviken. Tycker att det var en bra story. Skulle göra sig som film om den gjordes på rätt sätt. Lillebrorsan gör bra ifrån sig. Redan de första sidorna så tar han kål på en Predator, om jag inte mins helt fel.

Predators i Sibirien? Kan tänka mig att de var sura.

"Whant some Candy"

tycker att lillebrorsan var hårdare än storebror Schaffer . du har helt rätt i att båda skulle bli ascoola filmer men vem skulle spela "lillebror"?

Tror inte det fins någon som kan gestalta honom. Arnold är väll fortfarande den biffigaste skådespelaren i världen?

Dolph Lundgren kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att Dolph skulle se lite spinkig ut. Behövs någon...som inte existerar. Dessutom är ju Arnold och dolph båda ganska gammla nu. Fins inga yngre muskelberg i filmbranchen i dag.

Kanske gör sig historien bäst i ett seriealbum.

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vin Diesel är ju AAASCOOL! Han är ju helt sjukt hård i chronicles of riddick. Han skulle vara tvungen att tona ned sin hårdhet antagligen. Tror han skulle passa som tusan

men han skulle behöva biffa till sig lite i allafall för att funka som "lillebror schaffer" och skaffa sig en blond marinkårsfrilla

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...