Morn Postad 22 Augusti, 2002 Rapport Postad 22 Augusti, 2002 Hittade detta på en sida det är tyska översättningen på den engelska titteln som sen är på engelska. The Least Fitting German Episode Titles Original title German title Translation TOS: "The Galileo Seven" "Notlandung auf Galileo 7" "Emergency Landing on Galileo 7" TNG: "Timescape" "Gefangen in einem temporären Fragment" "Caught in a Temporary Fragment" TOS: "Amok Time" "Weltraumfieber" "Space Fever" TNG: "Q Who" "Zeitsprung mit Q" "Time Leap with Q" TNG: "Qpid" "Gefangen in der Vergangenheit" "Caught in the Past" TOS: "That Which Survives" "Gefährliche Planetengirls" "Dangerous Planet Chicks" TOS: "Wink of an Eye" "Was summt denn da?" "What's Humming Here?" DS9: "Explorers" "Die Erforscher" This should have been "Forscher", since there is no German word "Erforscher" TOS: "The Naked Time" "Implosion in der Spirale" "Implosion in the Spiral" TOS: "Dagger of the Mind" "Der Zentralnervensystemmanipulator" "The Central Nervous System Manipulator" Citera
ickamicka Postad 22 Augusti, 2002 Rapport Postad 22 Augusti, 2002 Morn vart hittade du dessa??? de var roliga!! :P Citera
Morn Postad 22 Augusti, 2002 Rapport Postad 22 Augusti, 2002 jag hittade dom här under sectionen fun det bästa är att det är sant Citera
Ella Postad 23 Augusti, 2002 Rapport Postad 23 Augusti, 2002 Såg en serietidning på ICA igår, och den hade precis börjat med Sev Trek strippar! Även om dom inte var världens roligaste så är det ändå kul att det var med i en svensk tidning Citera
Essray Postad 26 Augusti, 2002 Rapport Postad 26 Augusti, 2002 Såg en serietidning på ICA igår, och den hade precis börjat med Sev Trek strippar! Även om dom inte var världens roligaste så är det ändå kul att det var med i en svensk tidning Du vet möjligtvis inte vilken tidnig? Jag menar s??dant borde man ju stödja, även om det finns gratis på nätet. Var i SF-bokhandeln igår, där såg jag en icke-parodisk serie-bok om Voyager. Den verkade lite Elite Force-inspirerad. Citera
Pjotr'k Postad 26 Augusti, 2002 Rapport Postad 26 Augusti, 2002 Såg en serietidning på ICA igår, och den hade precis börjat med Sev Trek strippar! Även om dom inte var världens roligaste så är det ändå kul att det var med i en svensk tidning Du vet möjligtvis inte vilken tidnig? Jag menar sådant borde man ju stödja, även om det finns gratis på nätet. Var i SF-bokhandeln igår, där såg jag en icke-parodisk serie-bok om Voyager. Den verkade lite Elite Force-inspirerad. Jag tror att det skall vara tidningen Träsket. Citera
Ella Postad 26 Augusti, 2002 Rapport Postad 26 Augusti, 2002 Såg en serietidning på ICA igår, och den hade precis börjat med Sev Trek strippar! Även om dom inte var världens roligaste så är det ändå kul att det var med i en svensk tidning Du vet möjligtvis inte vilken tidnig? Jag menar sådant borde man ju stödja, även om det finns gratis på nätet. Var i SF-bokhandeln igår, där såg jag en icke-parodisk serie-bok om Voyager. Den verkade lite Elite Force-inspirerad. Jag tror att det skall vara tidningen Träsket. Så hette den nog! Kollade inte så noga på framsidan, och det är inte en tidning jag brukar läsa. Tack Peter Citera
Quiet Postad 26 Augusti, 2002 Rapport Postad 26 Augusti, 2002 Var i SF-bokhandeln igår, där såg jag en icke-parodisk serie-bok om Voyager. Den verkade lite Elite Force-inspirerad. Den har jag fingrat på många gånger, serierna verkar helt ok tecknade, och historierna riktigt spännande, men usch så dyra tidningarna är. Citera
Essray Postad 12 September, 2002 Rapport Postad 12 September, 2002 Ett litet tips till alla trekkers bara: De flesta av er läser säkert Sev Trek, men hur många läser de inskickade alternativa punchlinerna. De är ibland roligare än originalet. Citera
Essray Postad 24 September, 2002 Rapport Postad 24 September, 2002 OK, en riktigt dålig ordvits: Vilket känt datorprogram använder du, om du stirrar på galaxens största busunge? Citera
Excelsior Postad 25 September, 2002 Rapport Postad 25 September, 2002 Ett litet tips till alla trekkers bara: De flesta av er läser säkert Sev Trek, men hur många läser de inskickade alternativa punchlinerna. De är ibland roligare än originalet. Det är de absolut. Jag brukar själv skriva in en hel del punchlines... Citera
Essray Postad 25 September, 2002 Rapport Postad 25 September, 2002 Det är de absolut. Jag brukar själv skriva in en hel del punchlines... Jasså! Ngn man läst? (Har skickat in några stycken själv, men de var tydligen inte tillräckligt roliga). Citera
Warbird Postad 26 September, 2002 Rapport Postad 26 September, 2002 OK, en riktigt dålig ordvits: Vilket känt datorprogram använder du, om du stirrar på galaxens största busunge? hm.... QBase? Citera
Essray Postad 26 September, 2002 Rapport Postad 26 September, 2002 OK, en riktigt dålig ordvits: Vilket känt datorprogram använder du, om du stirrar på galaxens största busunge? hm.... QBase? Nä, jag tänkte mer på ICQ. :P Citera
Essray Postad 7 Oktober, 2002 Rapport Postad 7 Oktober, 2002 Vilken hälsning kan du få från en Ferengi/bajoran? Citera
Essray Postad 9 Oktober, 2002 Rapport Postad 9 Oktober, 2002 Vilken hälsning kan du få från en Ferengi/bajoran? Nähä, de ingen som ville gissa. . Rätt svar: "May the profits be with you" :P :P :P Citera
Essray Postad 10 Oktober, 2002 Rapport Postad 10 Oktober, 2002 Vilken är klingonens favoritdans? Svar: Bah'lett. :P (Nej, usch nu får jag allt sluta. Mina skämt bllir ju bara sämre ocj sämre ) Citera
Bromma_Herman Postad 14 Oktober, 2002 Rapport Postad 14 Oktober, 2002 Essray. Skaffa humor. Det skulle antagligen klä dig. Citera
Mr Borg Postad 14 Oktober, 2002 Rapport Postad 14 Oktober, 2002 vad röstar Borg? Borg..ligt....hehe Citera
Essray Postad 14 Oktober, 2002 Rapport Postad 14 Oktober, 2002 Essray. Skaffa humor. Det skulle antagligen klä dig. Kan du bättre själv då? Kom på en ännu sämre: Vilket yrke av idag är mest klingonskt/romulanskt? Svar: Rörmokare, eftersom de är i c(/k)loak-branschen. :P :P :P Citera
Emher Postad 23 Oktober, 2002 Rapport Postad 23 Oktober, 2002 Okej, det här är inget riktigt skämt, men kul ändå. Det är ett ljud från DS9, någon gång på 7:e säsongen då O'Brien och Bashri sitter i en cell lr nåt... Dom har iaf en diskution om vänskap och så vidare. Här är länken till ljudet OBS! Zip-fil! Citera
Sotunk Postad 28 Oktober, 2002 Rapport Postad 28 Oktober, 2002 fick inte ner ditt ljud.... Jag laddade nyss ner den utan problem. Konstigt att du inte kan. Citera
Essray Postad 29 Oktober, 2002 Rapport Postad 29 Oktober, 2002 Ännu en dålig ordvits (jag vägrar att sluta :P ):När skall man se på DS9? Svar: När det är DAX. :P :P :P Citera
Mr Borg Postad 30 Oktober, 2002 Rapport Postad 30 Oktober, 2002 Is the corse laid in? Yes sir! Well, when ready, go to worf speed, oh sorry, warp speed Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.