johannalaforge Postad 9 April, 2008 Rapport Postad 9 April, 2008 Såg en film för ett par dagar sedan på TV, "Destination: Infestation" från 2007. Kan möjligen vara det värsta jag sett hittills. Myror invaderar ett flygplan, Insektsexperten har ett dåligt förhållande till sin dotter, hon träffar en stilig agent och tillsammans räddar de hela faderullan. Sällan har jag sett en så övertydlig film som inte låter en fundera själv på någonting överhuvudtaget. Oh, jag såg en stund av den. Jag skrattade på mig när myrorna kom :lol: Min kompis Fredrik såg däremot hela filmen, får la fråga honom om den var bra :P
Expendable Ensign Postad 9 April, 2008 Rapport Postad 9 April, 2008 Ibland kan det vara roligt att se en riktigt kass film enbart för att den är så absurt dålig att det blir komiskt. www.badmovies.org är en guldgruva när det gäller filmer av sviktande kvalité.
NX-01 Postad 9 April, 2008 Rapport Postad 9 April, 2008 tycker att "Under belägring 2" inte är den enda filmen Segal gjort som är usel ( han är helt enkelt ingen bra skådis) . ettan var ok men det berodde på Erika Eleniak(mums!) och att man fick se mycket av USS Missori Waterworld är enligt mig den enda sevärda filmen Kevin Costner gjort . jag har inget till övers för Segal, en riktigt tråkig actionskådis, jag vill gärna att huvudpersonen ska ha mer karaktär och kännas lite mer "levande".
Unkas Postad 9 April, 2008 Rapport Postad 9 April, 2008 tycker att "Under belägring 2" inte är den enda filmen Segal gjort som är usel ( han är helt enkelt ingen bra skådis) . ettan var ok men det berodde på Erika Eleniak(mums!) och att man fick se mycket av USS Missori Waterworld är enligt mig den enda sevärda filmen Kevin Costner gjort . jag har inget till övers för Segal, en riktigt tråkig actionskådis, jag vill gärna att huvudpersonen ska ha mer karaktär och kännas lite mer "levande". Han spöar upp skurkarna utan större problem, vad mer kan man kräva i en lättsam action?? Jag kan dock erkänna att jag inte var så förtjust i hans filmer från början, men har kommit att uppskatta dem för vad de är. Lättsamm underhållande action.
johannalaforge Postad 9 April, 2008 Rapport Postad 9 April, 2008 Håller fortfarande på Starship Troopers, men några andra som är totalt skräpiga är enligt mig är Chuck Norris' filmer. Visst, jag har inte sett så mycket av dem, men det jag har sett är fullkomligt katastrofalt (ni som har sett Conan och hans olika Chuck Norris-film spakar förstår nog vad jag menar). När det gäller dåliga filmer: Jag slog upp lite om dåliga filmer på Wikipedia och såg att enligt en undersökning i April i år ska den sämsta filmen vara 2000's "Battlefield Earth". För er som inte har hört Will Forte's "Open Apology To Mother Earth": SE DEN NU! Här finns den att kolla på. Det är hur underbart som helst att han börjar med att sjunga om miljöhotet, och slutar med att sjunga om hur bra Battlefield Earth är. :lol: Jag bara MÅSTE se den filmen pronto. För övrigt kommer Spice World tvåa på listan, och House of the Dead 3:a. Listan hittar ni HÄR (ganska långt ner på sidan)
Starblind Postad 9 April, 2008 Rapport Postad 9 April, 2008 (redigerade) Och jag som tycker att Starship Troopers var riktigt bra, och ser fram emot trean.. Annars en film som jag tyckte var väldigt då..är Solaris med George Clooney. Jag har sett originalet och tyckte att den här filmen inte lyfter något från den. :förbannad: Redigerad 9 April, 2008 av Starblind
Unkas Postad 9 April, 2008 Rapport Postad 9 April, 2008 Bläddrade igenom min dvd-sammling och hittade "Alone in the Dark". En film som fick fruktansvärt lågt betyg av kritikerna när den kom. Jag kan inte förstå varför. Tycker att den är ok. Finns bättre men också mycket sämmre. "Alone in the Dark II" är på gång nu. Inte lika stora skådespelare, men jag ser fram emot att få se den. Alone in the Dark: http://www.imdb.com/title/tt0369226/ Alone in the Dark II: http://www.imdb.com/title/tt0913951/
Expendable Ensign Postad 9 April, 2008 Rapport Postad 9 April, 2008 Håller fortfarande på Starship Troopers, men några andra som är totalt skräpiga är enligt mig är Chuck Norris' filmer. Visst, jag har inte sett så mycket av dem, men det jag har sett är fullkomligt katastrofalt (ni som har sett Conan och hans olika Chuck Norris-film spakar förstår nog vad jag menar). Starship Troopers tycker jag inte är så dålig. Den var tillräckligt bra för att jag skulle köpa den på DVD. Men man måste se den för vad den är. En action/sci-fi-film men en dos svart humor och samhällskritik. Vad det gäller Chuck Norris faller han i samma kategori som Steven Seagal. Underhållande actionfilmer som inte kräver något engagemang att se på. Och har man inte förstått vad som gör Chuck Norris bra är det bara att läsa några Chuck Norris Facts. Bläddrade igenom min dvd-sammling och hittade "Alone in the Dark". En film som fick fruktansvärt lågt betyg av kritikerna när den kom. Jag kan inte förstå varför. Tycker att den är ok. Finns bättre men också mycket sämmre. "Alone in the Dark II" är på gång nu. Inte lika stora skådespelare, men jag ser fram emot att få se den. Alone in the Dark: http://www.imdb.com/title/tt0369226/ Alone in the Dark II: http://www.imdb.com/title/tt0913951/ Det har visst startat en namninsamling mot Uwe Boll som bl.a. regiserat Alone in the Dark. Uwe Boll Will Quit Making Movies with One Million Signatures Stop Uwe Boll Petition Personligen tyckte jag inte Alone in the Dark var så fruktansvärt dålig som många gjort gällande.
NX-01 Postad 9 April, 2008 Rapport Postad 9 April, 2008 Det har visst startat en namninsamling mot Uwe Boll som bl.a. regiserat Alone in the Dark. Uwe Boll Will Quit Making Movies with One Million Signatures Stop Uwe Boll Petition Personligen tyckte jag inte Alone in the Dark var så fruktansvärt dålig som många gjort gällande. urrrgghh Uwe Boll, blää säger jag bara, skrev på listan nyss. upptcäkte att antalet påskrifter ökar med ett par hundra på bara några minuter, om det fortsätter så här ligger han risigt till :lol:
K´hogh son of Klintoch Postad 9 April, 2008 Rapport Postad 9 April, 2008 Starship Troopers tycker jag inte är så dålig. Den var tillräckligt bra för att jag skulle köpa den på DVD. Men man måste se den för vad den är. En action/sci-fi-film men en dos svart humor och samhällskritik. ja det enda dåliga var att insekterna såg mer ut som maskintillverkade mordmaskinere . jag tänker mest på soldaterna som hade lite väl onaturliga former . artelleriinsekterna var roliga(skjuta plasmaenergi ur häcken . vilka idéer de får .) de som mest liknade riktiga insekter var tankinsekterna .
Unkas Postad 10 April, 2008 Rapport Postad 10 April, 2008 Starship Troopers tycker jag inte är så dålig. Den var tillräckligt bra för att jag skulle köpa den på DVD. Men man måste se den för vad den är. En action/sci-fi-film men en dos svart humor och samhällskritik. ja det enda dåliga var att insekterna såg mer ut som maskintillverkade mordmaskinere . jag tänker mest på soldaterna som hade lite väl onaturliga former . artelleriinsekterna var roliga(skjuta plasmaenergi ur häcken . vilka idéer de får .) de som mest liknade riktiga insekter var tankinsekterna . Kan inte riktigt hålla med där. Det fins insekter som ser enormt udda ut. Vi har kanske inte så många sådana i sverige, men det fins. Titta på insekterna i Indiana Jones 2. Det är riktiga insekter som är med i filmen, och de ser mycket udda ut. För övrigt så är det insekter från en annan planet så de är inte underligt om de ser lite anorlunda ut. Jag tycker att Starship Troopers är en helt ok film. För er som inte gillar Uwe Boll bör jag varna och säga att han kan bli fysisk mot kritiker. Utmanade en kritiker på en boxningsmatch och vann. Vem av er vill gå nästa rond?? ;)
startrek92 Postad 13 April, 2008 Rapport Postad 13 April, 2008 mm hit hör filmer som jag hatar jackass,extrem duudsons,dirtysanches m.m jag kan inte tåla filmer där man med flit skadar sig själv
johannalaforge Postad 13 April, 2008 Rapport Postad 13 April, 2008 mm hit hör filmer som jag hatar jackass,extrem duudsons,dirtysanches m.m jag kan inte tåla filmer där man med flit skadar sig själv Smaken är definitivt delad då jag totalt ÄLSKAR Dirty Sanchez, och precis efter dem kommer Jackass. Jag menar, för mig är det inte det att de gör sig illa med flit, det är för min del orelevant. Saken är den att alla personerna som är med i de båda serierna är extremt roliga. Seriöst, ibland skrattar jag åt vad som helst de säger (speciellt Pritch i Dirty Sanchez med sin superhärliga dialekt :lol: ). Jag har sett säsong 1+2 och filmen med Dirty Sanchez, och med Jackass har man la sett i princip allt. Jag kan helt enkelt inte få nog av dem! En sak som däremot har förändrats var att jag förut gillade Jackass mycket mer är Dirty Sanchez. Numera är det helt tvärt om. Dock älskar jag fortfarande Jackass och alla dess spinoffserier (speciellt Wildboys och Viva la Bam. Bam's unholy union var också en serie jag följde så när som på slaviskt). Det enda jobbiga med dessa serier för min del är att de sänds så fruktansvärt sent. Visst, jag förstår exakt varför, men det är jobbigt ändå.
McTwiggy Postad 28 Augusti, 2008 Rapport Postad 28 Augusti, 2008 SF-Filmer som jag köpt och ångrat mig bittert: Dune 2001-a space odyssey 1984 (antar att jag får skit nu men men :blink: ) Skådespelare som får mig att rysa Brad Pitt Angelina Jolie Och den blonda tjejen som clintan var tillsammans med på 70-talet (det står helt stilla i huvudet på mig nu) Jag gillar Pianot (sam neil är ju med )
Tailwind Postad 29 Augusti, 2008 Rapport Postad 29 Augusti, 2008 Såg en film för ett par dagar sedan på TV, "Destination: Infestation" från 2007. Kan möjligen vara det värsta jag sett hittills. Myror invaderar ett flygplan, Insektsexperten har ett dåligt förhållande till sin dotter, hon träffar en stilig agent och tillsammans räddar de hela faderullan. Sällan har jag sett en så övertydlig film som inte låter en fundera själv på någonting överhuvudtaget. haha okej, som pilot så måste jag bara få säga att man kan inte ta över flygplan med varken ormar eller myror (myror wtf liksom ) Hur som haver, är det nån som sett Black Sheep? Första gången jag såg trailern trodde jag det var en parodi! http://uk.youtube.com/watch?v=0gEDUDmZkyc
alex Postad 29 Augusti, 2008 Rapport Postad 29 Augusti, 2008 Ja jag har sett Black sheep och vad ska man säga..........
alex Postad 29 Augusti, 2008 Rapport Postad 29 Augusti, 2008 Här kommer ännu fler underliga filmer som jag sett och sedan undrat varför: podie tang (man med ett skärp skipar rättvisa.Ja det är precis så konstigt som det låter.) snakes on a plane (VARFÖR.) soul plane (något slags disco i luften ehhh..typ) undercower brother (faktiskt ganska underhållande 70tals inferno med platåskor mm.) problemet är att man sett så mycket dåligt att hjärnan i ren överlevnads instinkt har raderat ut det så jag kommer inte på så mycket jag trodde jag skulle. Men bara den här listan har säkert förkortat mitt liv med ett par månader. Oooooo jag kom på två till PEARL HARBOR.........Och nu kommer den.......LAKE PLACID hur i hella friden får man pengar till att göra dyligt?
johannalaforge Postad 29 Augusti, 2008 Rapport Postad 29 Augusti, 2008 Ja jag har sett Black sheep och vad ska man säga.......... Jag ville se den tills min mamma och syster såg den (de har typ samma humor och så som jag) och de tyckte den var så dålig att det inte fanns nog med negativa superlativ för att beskriva filmen, så då ångrade jag mig. Själv tycker jag att Starship Troopers vinner när det gäller anti-film, men X-men 3 ligger inte allt för långt borta. Visst, jag är typ kär i X-men, men 3:e filmen bringar vanära över allt som är X-men! :arg: Sen att jag betalade 215 kr för denna skruttfilm (köpte den på releasedatumet) gör mig ännu agrare. Starship Troopers kostade iallafall bara 50 kr när jag köpte den. Visst ja, jag kan lägga till Alien VS Predator-filmerna på min lista också. Min syrra tvingade mig att se den sista på bio och den första på dvd. Seriöst, bara en massa våld och slem tycker jag.
alex Postad 29 Augusti, 2008 Rapport Postad 29 Augusti, 2008 Japp jag glömde ju den STARSHIP TROOPERS fantastiskt dålig film håller oxå med om alien vs predator 2 suck.
johannalaforge Postad 29 Augusti, 2008 Rapport Postad 29 Augusti, 2008 (redigerade) Japp jag glömde ju den STARSHIP TROOPERS fantastiskt dålig film håller oxå med om alien vs predator 2 suck. Ja usch. Jag ryser av bara tanken på dessa filmer. Sen måste jag lägga till en hat-genre också: Skräckfilmer. Seriöst, de flesta tycker jag är B så det skriker om det, medans andra bara är en massa tråkiga handlingar med ännu tråkigare monster. Här kommer en kort lista på de jag tycker är sämst: *Abberation. B-skräckis där första halvan av filmen bara trappar upp inför resten, så jag somnade mitt i den. Eftertexterna var det enda som var bra (det var för övrigt när jag vaknade till liv :P ) *The Ring 2. Jag gillar verkligen 1:an, men 2:an var så dålig att jag 20 minuter efter filmen hade glömt totalt vad den handlade om. *Zombie Flesh Eaters. Ännu en B-rulle som jag typ minns nada med förutom att den var dålig. *Evil Highway. Helt enkelt superfreakad! Det enda bra var när folks händer fick eget liv och hoppade ut ifrån ett hustak i samlad trupp i slutet. Jag skrattade så jag skrek. 2 skräckfilmer som är bra finns det dock, och det är Fear (gammal B-rulle) och The Ring (1:an asså). Redigerad 29 Augusti, 2008 av johannalaforge
NX-01 Postad 29 Augusti, 2008 Rapport Postad 29 Augusti, 2008 håller med om att skräckisar till 90 % är B-filmer, men en och annan är ju faktiskt bra (dock inte så många att jag kan komma på nån...) spel däremot kan vara riktigt läskigt, bra mycket mer läskigt än en film. hmm helt plötsligt vart jag rejält sugen på att det ska bli natt och att man kan spela nåt riktigt läskigt ;)
DrBryce Postad 29 Augusti, 2008 Rapport Postad 29 Augusti, 2008 När det gäller dåliga filmer: Jag slog upp lite om dåliga filmer på Wikipedia och såg att enligt en undersökning i April i år ska den sämsta filmen vara 2000's "Battlefield Earth". För er som inte har hört Will Forte's "Open Apology To Mother Earth": SE DEN NU! Här finns den att kolla på. Det är hur underbart som helst att han börjar med att sjunga om miljöhotet, och slutar med att sjunga om hur bra Battlefield Earth är. :lol: Jag bara MÅSTE se den filmen pronto. För övrigt kommer Spice World tvåa på listan, och House of the Dead 3:a. Listan hittar ni HÄR (ganska långt ner på sidan) Jag tyckte inte att Battlefield Earth var sååå dålig som alla säger... Visst, det var ju inget mästerverk. Kanske inte ens en bra film, men den var allt lite smårolig, och det finns låååååååååångt mycket sämre filmer. Jag kan iaf säga att jag inte ångrar att jag såg den...
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu