Jump to content

Star Trek: Trivial pursuit

Nikon

Recommended Posts

Jag har hört att det ska finnas ett trivial pursuit-spel med enbart star trek frågor.

Men hur mycker jag än söker så hittar jag inga spår av något sådant spel. Har det funnits ett sådant spel eller ej?

Du får bli bättre på att söka helt enkelt ;)

Star Trek Trivial Pursuit

Svaret är alltså ja, det har funnits ett sånt spel, och det finns 9 stycken att få tag på just nu när jag gjorde sökningen på ebay. Kanske lite besvikelse att det är i video-form och inte ett brädspel.

Jag har hört att det ska finnas ett trivial pursuit-spel med enbart star trek frågor.

Men hur mycker jag än söker så hittar jag inga spår av något sådant spel. Har det funnits ett sådant spel eller ej?

Svaret är alltså ja, det har funnits ett sånt spel, och det finns 9 stycken att få tag på just nu när jag gjorde sökningen på ebay. Kanske lite besvikelse att det är i video-form och inte ett brädspel.

Även du får bli bättre på att söka, helt enkelt! Det finns även som brädspel... :)

Även du får bli bättre på att söka, helt enkelt! Det finns även som brädspel... :)

Jag kan bli bättre på att söka om du blir bättre på att länka ;)

De gånger då jag tidigare har sökt på ebay så har jag bara funnit det där VHS-bandet, och det var lixom inte vad jag var ute efter.

Lådan med triviafrågor ser mer ut att vara rätt grej.

Fast jag hade iofs. hoppats på ett komplett trivial pursuitspel, inte bara en låda med frågor.

• 2 weeks later...
  • 2 years later...

Jag tvivlar att Trivial Pursuitspelet täcker alla serierna. Jag har sett det säljas på tv redan 1994 eller 1995 när brittiska QVC hade en Star Trek-timma.

Det har nog inte uppdaterats sedan 90-talet, om inte något fan har gjort det. Så det troliga är att det täcker TOS, TNG i första hand.

Min gå-figur ska vara Enterprise. No blody A, B or C, juste Enterprise. :lol:

hahaha, kunde inte låta bli att skratta högt när jag läste det :)

/me letar reda på avsnittet och kollar på det igen :)

Sannerligen ett härligt avsnitt. Och reprisen av "Its green"! :D

Det låter riktigt bra om man kunde få tag i en brädspel med Star Trek frågor. Kan inte bli bättre :w00t: . Får hoppas på att jag får tag på en fram till julen.

Hmm, har ett (idiotiskt svårt) frågespel baserat på TOS som är i numrerad upplaga. Minns inte just nu exakt vad det heter eller vilket nummer det har men jag minns att det har frågor i olika svårighetsgrader (alla är ruskigt svåra då det är så generella frågor men väldigt långa och specifika svar.)

Någon som vet vilket spel jag pratar om och vad det kan vara värt om jag skulle få för mig att sälja det till någon lycklig idiot nu?

TP är ett, eller var i alla fall, ett populärt frågesportsspel, där frågorna rör allt från historia till sport till nöje. Det -skapades på 80-talet och var enormt framgångsrikt under några år. Samtidigt har det nog tappat mycket som de flesta andra sällskapsspel pga dvd, Internet, fler tv-kanaler och datorspel.

• 9 months later...
  • 1 year later...