Zak Posted April 6, 2002 Report Share Posted April 6, 2002 Alla som följt denna serie vet att besättningen får hjärnsläpp ibland och har en tendens att undgå lära sig av sina misstag. Som den upplyste kaptenen du nu är, vad är de saker du omedelbart ordnar för att underlätta resan hem? Några förslag: 1. Ta bort funktionen helt ur programmet som kör holodäck att stänga av säkerhetspärrarna. Minskar förmodligen dödsfallen och skadorna bland besättningen betydligt (alla hologram som gått bärserk för att inte tala om episoden "The Killing Game"). 2. Om utomjordiska raser har uppvisar något av följande: svarta kläder eller utrustning, bär mask jämt, har grava fysiska deformiteter eller uppfyller andra vanliga arketyper av att vara "onda" så är chansen stor att de är det. 3. Om utomjoriska raser verkar leva i ett paradis och är allmänt goda och upplysta samt snälla mot Voyager besättningen så är chansen å andra sidan stor att det finns En Stor Elak Mörk Hemlighet någonstans. 4. Förbjud icke-besättning på skeppet. 5. Om 4:an inte uppfylls, stäng av tillgången till Voyagers databas för besökare. Hur många "gäster" har tryckt sig fram till vapen, sköld och annan utrustning och sedan visat sig använda det för elaka syften? Vem är säkerhetsansvarig för datorsystemen, Naomi? 6. Skicka aldrig någon av "huvudkaraktärerna" på away missions. De lyckas i de flesta fall antingen upptäcka eller skapa massa problem. 7. Förbättra skyddsutrustningen för away teams. Skottsäkra västar, vad som helst, det är uppenbart att standard sparkdräkts-uniformen inte stoppar kulor än mindre mer avancerade vapen. Finns det inget skyddsombud på skeppet?? 8. Tilldela Seven riktiga kläder och skor. Så mycket som hon springer runt så behöver hon mer ledig (och anständig klädsel). Med tanke på hur bra hon klarat sig i spandex och högklackat så måste hon vara en riktig Ben Johnson/Bruce Lee om hon fick på sig något mindre rörelsehindrande och "effektivt". 9. Informera doktorn om att vid svåra sjukdomsfall (inkl svår baksmälla) direkt sätta in Sevens nanorobotar istället för att spilla tid på alternativa behandlingar och sedan komma fram till samma slutsats. 10. Sluta spilla tid och hamna i trubbel med alla vetenskapsuppdrag (undersöka ditt och datt). Warp 9 direkt mot jorden så mycket det bara går. 11. Om vapnen inte biter på ett fiendeskepp så funkar det ofta utmärkt att direkt sikta på en specifik del istället. 12. Två eller fler holografiska doktorer är naturligtvis mycket bättre än en. Inga fler "Åh nej, jag hinner bara rädda en!" problem. 13. Fundera på att omplacera Tuvok alternativt erbjuda medicinsk/psykologisk terapi då hans logik uppenbarligen inte hittar några problem i alla osannorlika sammanträffanden, konstanta problem, dödsfallens påverkan på besättningens antal, omöjlig tur och andra "småsaker". 14. Utveckla ett nytt interface för alla datorer. Att sköta alla funktioner med knapptryckningar så långt in i framtiden verkar lite stenålder. Speciellt med tanke på alla gånger besätnningen inte hunnit "modulera", "låsa", "enkryptera", "fritera" eller vad de nu behöver göra i en kris p.g.a av att fingrarna inte hänger med. Iaf Borg-Seven borde se denna möjlighet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inter Posted April 6, 2002 Report Share Posted April 6, 2002 Bra ider, vem som helst skulle bli en perfekt kapten med dena lista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted April 6, 2002 Report Share Posted April 6, 2002 jag skulle låta någon annan ta över på bryggan och gå till ett holodäck och "leka".. hehe :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inter Posted April 7, 2002 Report Share Posted April 7, 2002 Jag har tänkt på varför dom inte sätter warp 9 hem, dom är väl ute för att forska om Delta Kvadraten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lokatt Posted April 7, 2002 Report Share Posted April 7, 2002 Har dom så mycke antimateria så dom klarar de då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted April 7, 2002 Report Share Posted April 7, 2002 Jag har tänkt på varför dom inte sätter warp 9 hem, dom är väl ute för att forska om Delta Kvadraten då blir det ingen rolig serie.. Avsnitt 1: Man ser ett skepp som åker i 45min Avsnitt 2: Man ser ett skepp som åker i 15 min, sedan ser man captain Proton på holo deck i 30 min..... Nog jätte skoj i längden *ironi* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zak Posted April 7, 2002 Author Report Share Posted April 7, 2002 Bra underhållning är det onekligen. Kanske är planerat, Janeway skulle få mycket att förklara inför både Starfleet och släktingar till döda besättningsmän/kvinnor efter att komma hem. Advokat/domstols-serier verkar ju gå bra, det kanske planerar för en, "Voyager - Court Martial" spinoff kanske? ;) Kom ihåg, ni hörde det av mig först. :P Lustig fotnot, en sökning på "martial court" i samband med denna postning på Google visade redan på första träffsidan en länk till en sida där ett fiktivt (naturligtvis...) mål lags fram emot Janeway. Lite för stor slump för att vara sann... *twilight zone theme music here*. Se själva, roande läsning är det men varning för spoiler då åtalet listar ramhandlingen i ett flertal avsnitt. The Court Martial of Captain Kathryn Janeway Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted April 8, 2002 Report Share Posted April 8, 2002 Bra lista det är ju inte svårt att bli Kapten med en sådan lista. :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted April 9, 2002 Report Share Posted April 9, 2002 HAHAHAHA Jättekul lista. Vore kul med en "Captain Proton - THE MOVIE" spinoff typ ett dubbelavsnitt med Proton, Chaotica och resten av gänget. I svartvitt givetvis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lokatt Posted April 9, 2002 Report Share Posted April 9, 2002 Vem är "captain Proton"????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 9, 2002 Report Share Posted April 9, 2002 Vem är "captain Proton"? Kolla in Bride of Chaotica!. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted April 9, 2002 Report Share Posted April 9, 2002 Vem är "captain Proton"????? Du kan även besöka specialsidan som jag har om Captain Proton, där finns både bilder & ljud. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_V Posted April 10, 2002 Report Share Posted April 10, 2002 Jag har tänkt på varför dom inte sätter Warp 9 hem, dom är väl ute för att forska om Deltakvadranten. Nej, de är inte ute för att forska om Deltakvadranten och de åker inte i Warp 9, de åker i Warp 9,975! (Voyager är ett Intrepid-class starship och de skeppen är Stjärnflottans snabbaste) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted April 10, 2002 Report Share Posted April 10, 2002 Jag har tänkt på varför dom inte sätter Warp 9 hem, dom är väl ute för att forska om Deltakvadranten. Nej, de är inte ute för att forska om Deltakvadranten och de åker inte i Warp 9, de åker i Warp 9,975! (Voyager är ett Intrepid-class starship och de skeppen är Stjärnflottans snabbaste) Dom kan väll inte åka warp 9 hella tiden skeppet klarar väll inte av att åka i den farten för all framtid... Föresten en väldigt bra lista..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_V Posted April 13, 2002 Report Share Posted April 13, 2002 De kan åka i warp 9,975 hela tiden, men om de ökar farten till 9,985 så stängs motorn av efter ett tag för att den inte ska överhettas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted April 15, 2002 Report Share Posted April 15, 2002 Det är ju nästan synd att motorn överhettas Men egentligen så tar ju serien bara längre tid vilket är bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted December 8, 2004 Report Share Posted December 8, 2004 (edited) Suck. Efter att ha läst denna lista är det ju ett under att de klarar sig. Hade jag varit kapten så hade jag väl tröttnat och sålt Voyager till högstbjudande, och sen hade jag levt gömd på en paradisplanet. :blink: Edited December 8, 2004 by EoNeel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rymdmonstret Posted December 9, 2004 Report Share Posted December 9, 2004 hahaha underbar lista! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted December 9, 2004 Report Share Posted December 9, 2004 snygg lista måste jag säga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted December 10, 2004 Report Share Posted December 10, 2004 snygg lista:D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted December 14, 2004 Report Share Posted December 14, 2004 Vem är "captain Proton"????? <{POST_SNAPBACK}> Det är jag...hehe :lol: :P Bra lista förresten! En annan sak jag tänkt på är hur ofta att skeppen blir bordade av fientliga aliens. Istället för att skicka besättningen för en hand-to-hand combat kan man ju ha automatiska skutvapen i korridorerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted December 14, 2004 Report Share Posted December 14, 2004 att ha automatiska vapen i korridorerna på rymd skeppen skulle vara något det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted December 14, 2004 Report Share Posted December 14, 2004 (edited) Vem är "captain Proton"????? <{POST_SNAPBACK}> Det är jag...hehe :lol: :P Bra lista förresten! En annan sak jag tänkt på är hur ofta att skeppen blir bordade av fientliga aliens. Istället för att skicka besättningen för en hand-to-hand combat kan man ju ha automatiska skutvapen i korridorerna. <{POST_SNAPBACK}> Att ha automatiska skjutjärn i korridorerna skulle dels innebära att Tuvok och han insattsstyrkor inte fick visa vad de går för i serien och dels tror jag att starfleets fackförening inte skulle gilla det. Tuvik och gänget skulle ju nästan bli arbetslösa. Edited December 15, 2004 by OnO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted December 15, 2004 Report Share Posted December 15, 2004 jag håller med dej OnO det skulle bara göra tuvok och hans grupp arbetslösa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted December 17, 2004 Report Share Posted December 17, 2004 Dessutom vad händer om dom får fnatt och skjuter allt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts