Jump to content
Sign in to follow this  
Zak

Du är kapten

Recommended Posts

Om jag vore Kapten för Voyager när dom gick förlorade i Delta-Quadraten så skulle jag nog åka mot det Bajoranska maskhålet efter att ha studerat kartor måste jag säja att det nog skulle vara så ***** mycke säkrare och skulle gått snabbare. Sen hamar dom i federationen igen och fan va kul det skulle va om dom hamna mitt i en Dominion attackfront då skulle jag faktiskt skratta :P

En rolig lista! :lol: Och Voyager hade nog kommit hem fortare, enda gångerna de hade blivit hindrade att stanna skulle ha blivit för att låta motorn vila och samla energi osv och när raser kommer emot DEM! Inte tvärtom :P

Men fy vad tråkigt allt hade blivit! serien skulle ha varit färdig på under tio avsnitt, om man pressade ihop allt "spännande" som skulle ha hänt!

för det första kanske bara en säsong hade försvunit med tancke på att det är ungeför 10 000 jusår kortare sen ej att glömma the Domininon :jemhadar: eller dom kanske redan hade blivit besegrade av Starfleet då :huh: och föresten om jag vore kapten skulle inte jag ha nått imot lite lung & ro :P

Hade det varit jag som hade fört befälet över voyager från början hade vi inte vart länge i Delta kvadranten, vi hade använt caretaker station för att ta oss hem igen. Ett par tidsinställda bomber i stationen hade sett till att den inte hade fallit i Kazonernas händer.

Tid för detta? Ett dubbelavsnitt.

Dock är det kanske en lite väl kort serie för att igentligen vara intressant...

haha, men tänk vilket spring det skulle bli för att fylla på dem! har aldrig sett någon nära, allmän toalett ombord något skepp!

<{POST_SNAPBACK}>

Nja ........ toaletter måste de ju ha. I något avsnitt i första säsongen Enterprise får Trip en fråga om just det. Vad jag kommer i håg så svarar han att nästan allt åtevinns på ett rymdskepp :)

Kom på ännu en viktig sak. dricka och mugghållare till alla stolar och stationer på bryggan... :D

<{POST_SNAPBACK}>

En viktigare sak är nog säkerhetsbälte till alla stolar, det skulle nog rädda många liv och lemmar.

De kan åka i warp 9,975 hela tiden, men om de ökar farten till 9,985 så stängs motorn av efter ett tag för att den inte ska överhettas.

<{POST_SNAPBACK}>

Dessutom finns det en regel som säger att de inte får åka fortare en warp 5 till 6 får då går "universum" sönder och det vore ju inte så himla roligt! J.

De kan åka i warp 9,975 hela tiden, men om de ökar farten till 9,985 så stängs motorn av efter ett tag för att den inte ska överhettas.

Dessutom finns det en regel som säger att de inte får åka fortare en warp 5 till 6 får då går "universum" sönder och det vore ju inte så himla roligt! J.

Man kom på att varken universums undergång eller skepp som åker långsamt var roligt så den reglen avskaffades efter TNG och alla skepp fick miljövänliga reaktorer.

Bra ider, vem som helst skulle bli en perfekt kapten med dena lista.  :)

om man ändrade punkt 8 till"om ett tungt bestyckat krigsskepp talar om för dej att du inkräktat på deras territorium så tjafsa inte utan backa genast"

anledningen till att jag tycker så är att om en i besättningen vill ha tajta,sexiga kläder eller inte har inte ett dugg att göra med om man kommer hem levande eller inte ,sen är det så att är man ensam i Deltakvadranten bör man inte mucka gräl med alla man möter

Edited by K´hogh son of Klintoch

Bra ider, vem som helst skulle bli en perfekt kapten med dena lista. :)

om man ändrade punkt 8 till"om ett tungt bestyckat krigsskepp talar om för dej att du inkräktat på deras territorium så tjafsa inte utan backa genast"

Får du vara uppe så här sent? :D

Till ämnet: Jag skulle dubbla biofiltren vid in och utstrålning. Överhuvudtaget jobba på att ha dubbletter/backuper både mjuk och hårdvara på så många områden som möjligt OCH jobba på att avskärma och skydda dessa dubbletter och backuper så att dom inte fallerar när det smäller. Tråkigt men ack så viktigt. Även jobba på att bibehålla "the integrity of the chain of command". Det går nog åt när man ska resa så länge. Bra då att se till att det regler och ramverk fungerar och efterlevs.

Utarbeta/vidareutveckla leassure time activities så att folk kan göra annat och koppla bort tankarna på den situation dom befinner sig i.

Om jag vore Kapten för Voyager när dom gick förlorade i Delta-Quadraten så skulle jag nog åka mot det Bajoranska maskhålet efter att ha studerat kartor måste jag säja att det nog skulle vara så ***** mycke säkrare och skulle gått snabbare. Sen hamar dom i federationen igen och fan va kul det skulle va om dom hamna mitt i en Dominion attackfront d?? skulle jag faktiskt skratta :P

Ja det skulle vara kul. När dom åker genom maskhålet och kommer ut så står det en hel flotta där. Då skulle det passa att någon i besättnigen säger: Ohh....crap!

Jag skulle kontrollera att fläktremmen är fräsch och nyligen bytt. Finns inget så störande med en slirande fläktrem! :D

Kanske släppa nån´form av bojer som markerar vart man har varit. Verkar ju som att man blir kastad lite fram o tillbaka i star trek-universumet. Visst bojerna kan upptäckas av fienden men man får väl ställa in dom så att dom inte kan ge en eventuell fiende något av värde.

Edited by michael ricochet

Till ämnet: Jag skulle dubbla biofiltren vid in och utstrålning. Överhuvudtaget jobba på att ha dubbletter/backuper både mjuk och hårdvara på så många områden som möjligt OCH jobba på att avskärma och skydda dessa dubbletter och backuper så att dom inte fallerar när det smäller. Tråkigt men ack så viktigt. Även jobba på att bibehålla "the integrity of the chain of command". Det går nog åt när man ska resa så länge. Bra då att se till att det regler och ramverk fungerar och efterlevs.

Utarbeta/vidareutveckla leassure time activities så att folk kan göra annat och koppla bort tankarna på den situation dom befinner sig i.

VAD VAR DET DÄR!? får man slänga ur sig förolämpningar på det här forumet? gör inte om det!

VAD VAR DET DÄR!? får man slänga ur sig förolämpningar på det här forumet? gör inte om det!

Vem har förolämpat vem? Kan man ej ta ett pyttelitet skämt? Skämtet var sådant att jag såg att du nyss hade skrivit ett inlägg och antog att du då var, som jag, vid datorn. Det var ett sätt att säga hej!! Snälla nån´! Du hade ju varit inne och skrivit en hälsning på min sida förut. Hoppas att forumledarna kan se att detta var ett tragiskt missförstånd!

Edited by michael ricochet

Vem har förolämpat vem? Kan man ej ta ett pyttelitet skämt? Skämtet var sådant att jag såg att du nyss hade skrivit ett inlägg och antog att du då var, som jag, vid datorn. Det var ett sätt att säga hej!! Snälla nån´! Du hade ju varit inne och skrivit en hälsning på min sida förut. Hoppas att forumledarna kan se att detta var ett tragiskt missförstånd!

jag kan se missförståndet iallafall

det första jag skulle gjort är att sätta seven och en handfull andra tekniskt kunniga personer på ett heltidsprojekt att bygga en transwarpspole kompatibel med voyagers andra system. seven bör ju ha den teoretiska kunskapen som behövs i alla fall.

jag skulle samla folk och deras skepp från ovänliga raser för att anordna en stor tävling: först till jorden vinner, ja man vinner helt enkelt jorden. för att förhindra jordens undergång måste voyagerbesättningen vinna, och det är precis den motivering de behöver för att skynda hem.

på era plaser...

färdiga...

PUFF! där har dr. Eggstrümpa utraderat halva startfältet med sina hypermoderna knallpulverphasers. detta är grovt fusk och dr. Eggstrümpa blir diskad (självklart med diskmedel då förstås). nu måste starten göras om...

på era platser...

färdiga...

PRUTT! Tom Paris som käkade lite för mycket ärtsoppa till lunch råkade lägga av en så högljudd brak att alla i startfältet tjuvstartade. nu måste starten göras igen eftersom det måste vara rättvist.

på era platser...

färdiga...

kör. och där for alla skeppen iväg, men vänta nu lite Voyager kommer tillbaka och släpper av Tom Paris som tydligen inte fick vara med längre. nu får voyager det svårt att komma ikapp, men utan den extra vikt Paris tog upp så bör det nog gå väldigt fort ändå.

Edited by NX-01