Gå till innehåll

Rikers nya skepp


Ling

Rekommenderade inlägg

  • 10 månader senare...
Normalt sätt räknas inte böcker som kanon utan bara tv serier/filmer. Inte ens det mesta av TAS räknas som kanon. Men en del av böckerna kan ju ha blivit godkända av paramount som kanon, det är mer en vad jag vet. J.

Japp, det är bara böckerna "Mosaic" och "Pathways" av Jeri Taylor som räknas som kanon.

Detta diskuteras för övrigt i tråden Kanon/Canon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 månader senare...
  • 11 månader senare...

hallo

snyggt skepp får man ju säga

fär nog ta en närmare titt på det =)

synd att man inte bröt ur Riker och Troi

och gjorde en miniserie men dom och deras nya

besättning skepp hade varit lite coolt att se :lol:

men dom börjart la komma

lite till åren nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...
hallo

snyggt skepp får man ju säga

fär nog ta en närmare titt på det =)

synd att man inte bröt ur Riker och Troi

och gjorde en miniserie men dom och deras nya

besättning skepp hade varit lite coolt att se :lol:

men dom börjart la komma

lite till åren nu ;)

Det kan ha varit tanken, men Nemesis floppade ju stort och trekkers tyckte vekligen inte om den filmen. Men jag håller med dig. Titan hade kunnat bli en riktigt bra serie.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men böckerna är iallafall urbra och ger en del mening till Nemesis. Jag blev just färdig med tvåan i Titan serien(och ja jag har läst 5 andra böcker sen min senaste inlägg, om ni nu trodde att jag var en riktig "slow-reader").

Redigerad av Mr Trek
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix jag har inte läst dem. Men jag har förståt att om man ska läsa något så är de något att sattsa på. Kanske hinner jag läsa dem framöver. Det är ju sommar och semester snart, och om det är en regning sommar :( ...men det vill vi ju inte.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, de är riktigt bra(jag har läst ettan och tvåan)första boken har en ganska seg början där besättningen presenteras väldigt utförligt(vilket jag gillar)sen tar det fart och blir streckläsning mest hela tiden, tvåan är nästan ännu bättre än ettan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, de är riktigt bra(jag har läst ettan och tvåan)första boken har en ganska seg början där besättningen presenteras väldigt utförligt(vilket jag gillar)sen tar det fart och blir streckläsning mest hela tiden, tvåan är nästan ännu bättre än ettan!

Hur många är böckerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, de är riktigt bra(jag har läst ettan och tvåan)första boken har en ganska seg början där besättningen presenteras väldigt utförligt(vilket jag gillar)sen tar det fart och blir streckläsning mest hela tiden, tvåan är nästan ännu bättre än ettan!

Hur många är böckerna?

och var kan man beställa dem ? (provade Sci-fi bokhandeln men där fanns de inte .)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs mer om böckerna i Titan-serien i vår litteraturdatabas. Om man bortser från Destiny-serien och bara tittar på de renodlade Titan-böckerna är det sex böcker hittills där den sista ges ut i oktober. SF-bokhandeln har haft några av böckerna tidigare, men annars är det exempelvis Adlibris.se som gäller. De och Bokus.com brukar vara de billigaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

jag tycke ratt dte skulle ha varit väldigt roligt ifal dom hade gjort en seriie/film på rikers nya skepp uss titan jag tycke rom riker i all mening och sedan har jag för mig att enligt böckerna så följer tuvok med och är säkerhetchef och det skulle också aha varit roligt att se då jag tycker han gör en bra vulcan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...