Ling Posted September 7, 2006 Report Share Posted September 7, 2006 i filmen nemesis blir riker kommendör och jag undrar vad skeppet heter i den filmen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted September 7, 2006 Report Share Posted September 7, 2006 Skeppet heter USS TITAN och även Troi förjer med honom dit ;) såklart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted July 19, 2007 Report Share Posted July 19, 2007 Även Tuvok följer med och blir säkerhetschef och försteofficerare. Det kan man läsa i boken Titan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted July 19, 2007 Report Share Posted July 19, 2007 Jag funderar på det där med böcker. Räknas det officielt som canon egentligen? Tuvok med Riker på Titan? Bör det inte vara paramount-ursprung och från filmerna eller serierna för att räknas som "sann" fakta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 19, 2007 Report Share Posted July 19, 2007 Normalt sätt räknas inte böcker som kanon utan bara tv serier/filmer. Inte ens det mesta av TAS räknas som kanon. Men en del av böckerna kan ju ha blivit godkända av paramount som kanon, det är mer en vad jag vet. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted July 19, 2007 Report Share Posted July 19, 2007 Normalt sätt räknas inte böcker som kanon utan bara tv serier/filmer. Inte ens det mesta av TAS räknas som kanon. Men en del av böckerna kan ju ha blivit godkända av paramount som kanon, det är mer en vad jag vet. J. Japp, det är bara böckerna "Mosaic" och "Pathways" av Jeri Taylor som räknas som kanon. Detta diskuteras för övrigt i tråden Kanon/Canon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam10 Posted March 3, 2008 Report Share Posted March 3, 2008 (edited) William Riker och Deanna Troi gifter sig på Jorden och så blir William kommendör på U.S.S. Titan och Troi blir Titans nya rådgivare. :) Edited March 4, 2008 by sam10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sam10 Posted March 8, 2008 Report Share Posted March 8, 2008 Här är kommendör William Riker's skepp USS Titan. http://www.shipschematics.net/startrek/ima...ation_titan.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norts82 Posted March 5, 2009 Report Share Posted March 5, 2009 hallo snyggt skepp får man ju säga fär nog ta en närmare titt på det =) synd att man inte bröt ur Riker och Troi och gjorde en miniserie men dom och deras nya besättning skepp hade varit lite coolt att se :lol: men dom börjart la komma lite till åren nu ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted March 5, 2009 Report Share Posted March 5, 2009 Läs böckerna ettan var "urbra" längtar tills jag skall läsa tvåan. I bok 3 tror jag att det finns scheman över skeppet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 hallo snyggt skepp får man ju säga fär nog ta en närmare titt på det =) synd att man inte bröt ur Riker och Troi och gjorde en miniserie men dom och deras nya besättning skepp hade varit lite coolt att se :lol: men dom börjart la komma lite till åren nu ;) Det kan ha varit tanken, men Nemesis floppade ju stort och trekkers tyckte vekligen inte om den filmen. Men jag håller med dig. Titan hade kunnat bli en riktigt bra serie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 (edited) Men böckerna är iallafall urbra och ger en del mening till Nemesis. Jag blev just färdig med tvåan i Titan serien(och ja jag har läst 5 andra böcker sen min senaste inlägg, om ni nu trodde att jag var en riktig "slow-reader"). Edited May 12, 2009 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 Han som spelade riker (glömde bort namnet i hastigheten, sömntuta är jag...) har ju pratat om att göra en tng film och det kanske är Titan filmerna han åsyftar då? Men jag tror inte att det är görligt efter den succe som star trek har gjort. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 Den filmen hade jag sett ännu mer fram emot än vad jag gjorde med den nu senaste filmen! Fortsättning efter Nemesis- JA tack! Alternativa tidslinje-filmer- Njeee egentligen inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 12, 2009 Report Share Posted May 12, 2009 Namnet är Jonathan Frakes, han är ju duktig regissör också så varför inte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 14, 2009 Report Share Posted May 14, 2009 Jag är övertygad om att Frakes skulle kunna göra Star Trek rättvist, om han fick chansen igen. De filmer han gjort var ju mycket lyckade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 14, 2009 Report Share Posted May 14, 2009 Har du läst Titan böckerna? De är varmt rekommenderade för de som vill ha något som utspelar sig efter NEM! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 14, 2009 Report Share Posted May 14, 2009 Nix jag har inte läst dem. Men jag har förståt att om man ska läsa något så är de något att sattsa på. Kanske hinner jag läsa dem framöver. Det är ju sommar och semester snart, och om det är en regning sommar ...men det vill vi ju inte..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 14, 2009 Report Share Posted May 14, 2009 Ja, de är riktigt bra(jag har läst ettan och tvåan)första boken har en ganska seg början där besättningen presenteras väldigt utförligt(vilket jag gillar)sen tar det fart och blir streckläsning mest hela tiden, tvåan är nästan ännu bättre än ettan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted May 14, 2009 Report Share Posted May 14, 2009 Ja, de är riktigt bra(jag har läst ettan och tvåan)första boken har en ganska seg början där besättningen presenteras väldigt utförligt(vilket jag gillar)sen tar det fart och blir streckläsning mest hela tiden, tvåan är nästan ännu bättre än ettan! Hur många är böckerna? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted May 15, 2009 Report Share Posted May 15, 2009 Ja, de är riktigt bra(jag har läst ettan och tvåan)första boken har en ganska seg början där besättningen presenteras väldigt utförligt(vilket jag gillar)sen tar det fart och blir streckläsning mest hela tiden, tvåan är nästan ännu bättre än ettan! Hur många är böckerna? och var kan man beställa dem ? (provade Sci-fi bokhandeln men där fanns de inte .) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 15, 2009 Report Share Posted May 15, 2009 Läs mer om böckerna i Titan-serien i vår litteraturdatabas. Om man bortser från Destiny-serien och bara tittar på de renodlade Titan-böckerna är det sex böcker hittills där den sista ges ut i oktober. SF-bokhandeln har haft några av böckerna tidigare, men annars är det exempelvis Adlibris.se som gäller. De och Bokus.com brukar vara de billigaste. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 15, 2009 Report Share Posted May 15, 2009 (edited) SF-bok har visst alla, kolla här: http://sfbok.se/asp/serie.asp?Serie=2098! Edited May 15, 2009 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gronkal Posted July 5, 2009 Report Share Posted July 5, 2009 jag tycke ratt dte skulle ha varit väldigt roligt ifal dom hade gjort en seriie/film på rikers nya skepp uss titan jag tycke rom riker i all mening och sedan har jag för mig att enligt böckerna så följer tuvok med och är säkerhetchef och det skulle också aha varit roligt att se då jag tycker han gör en bra vulcan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted July 5, 2009 Report Share Posted July 5, 2009 Jepp, Tuvok är säkerhetschef även om det inte var så det var tänkt att vara. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts