Gå till innehåll
Essray

Torres konstiga märke

Rekommenderade inlägg

Torres har metall märken på höger sida på det gula fältet på uniformen i avsnitt "Waking moments", men det är ju inte axlen. Det finns kanske någon som vet vad de står för också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det det var var små verktyg som satt på hennes "hoppas att ingen ser att jag är gravid" rock som hon hadde under säsong 4 då skådisen var gansa gravid

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det det var var små verktyg som satt på hennes "hoppas att ingen ser att jag är gravid" rock som hon hadde under säsong 4 då skådisen var gansa gravid

ganska gravid... dom passade ochså när hon jobba i engenireng...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hon var gravid ett tag, sedan efter hon födde så hade hon de där metall grejerna och en "skjorta" över vanliga uniformen, hon tog bort det efter ett tag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hon var gravid ett tag, sedan efter hon födde så hade hon de där metall grejerna och en "skjorta" över vanliga uniformen, hon tog bort det efter ett tag.

varför hade hon det efter att hon varit gravid?? det är väll bättre att ha det när man är gravid...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var bara ett dubbel avsnitt då man så att hon var gravid, det var "The killing game" och då hade de "maskerat" det med att hon var gravid där på holodäcket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det var bara ett dubbel avsnitt då man så att hon var gravid, det var "The killing game" och då hade de "maskerat" det med att hon var gravid där på holodäcket.

jag antar att det var hennes riktiga man var fadern till det barnet men spelade dom bara in typ 3-4 avsnitt under flera månader...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

I TNG var Beverly tror jag, gravid "på riktigt" och de löste det genom att filma ur vissa specialla vinkar när han var med.

I voyager så var väl inte Torres med så mycket under avsnitten innan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
I TNG var Beverly tror jag, gravid "på riktigt" och de löste det genom att filma ur vissa specialla vinkar när han var med.

Jag fattade det som att Gates McFadden blev ersatt av Diana Muldaur som Dr. Katherine Pulaski eftersom hon var gravid och senare mammaledig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Torres har metall märken på höger sida på det gula fältet på uniformen i avsnitt "Waking moments", men det är ju inte axlen. Det finns kanske någon som vet vad de står för också.

Vilken säsong var det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken säsong var det?

Det var i säsong 4 men det atår längre upp...   :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jepp, när vi såg det första avsnittet där B'Elanna hade de "konstiga märkena" så var det för att Roxann Dawson var gravid i verkligheten. Hon ville inte basunera ut det i serien, så man satte henne bakom Engineering-kontrollpaneler så att man bara såg hennes överkropp. Men i The Killing Game så spelade hon ju en annan karaktär på holodäcket, och då kunde de passande nog visa hennes stora mage.

Huruvida rocken var nödvändig eller inte, tycker jag är lite konstigt. Det såg så märkligt ut med metallgrejerna på sidan. Jag kommer ihåg när jag såg det allra första gången i ett promoklipp (teaser 30 sekunder) och tänkte, är det fel på mitt videoklipp? *lol*

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tom och Bellana borde kanske bli ihop tidigare när Bellana var gravid på riktigt. Då skulle det va roligt med ett barn. Men det skulle kanske skapa för mycket problem för serien.

Hehe, ja det är lite försent nu. B'Elanna hade ju just erkänt sin kärlek för Tom i 4x03 Day of Honour, så en bebis skulle komma liiite väl fort. :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag fattade det som att Gates McFadden blev ersatt av Diana Muldaur som Dr. Katherine Pulaski eftersom hon var gravid och senare mammaledig.

Om jag kommer ihåg rätt, så fick hon sparken efter en "konflikt" med en av producenterna efter säsong ett. Fansen ville dock ha tillbaka henne och till säsong tre hade producenten lämmnat serien. Då valde man att skriva in Crusher igen.

Edit: På den fjärde TNG boxen kan man höra Gates McFadden prata om sin graviditet.

Redigerad av Kuchera

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har funderat lite om B'ellanas graviditet. I "holodeckavsnittet" som utspelar sig i andra-världskrigs-miljö (lite service till er som i likhet med mig inte kommer ihåg avsnittsnamn) så var hon ju höggravid medan hon i följande avsnitt klarar sig bra med en konsol som döljer henne från midjan och nedåt.

Jag har funderat på om de spelade in "holodeckavsnittet" sent under graviditeten men sände det tidigare under säsongen för att förvirra tittarna. Jag fattade inte att hon var gravid när jag såg säsongen första gången. Det var först efter att jag sett den tidigare omnämnda intervjun med Gates McFadden (Beverly Crusher i TNG) och sedan såg om Voyager som jag omedelbart fattade galoppen när jag såg den där vida rocken med de praktiska verktygen i bröstfickan.

Är det någon som vet om avsnitten sänds i den ordning de spelas in eller inte? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var så att hon som spelar Torres själv var höggravid i avsnitten The Killing Game, del 1-2. Innan det avsnittet hade de kunnat dölja hennes gravida tillstånd, men här utnyttjade de det istället.

Efter det avsnittet var de ånyo tillbaka till "ogravid", då skådespelaren faktiskt också var det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är lite envis...

OK B'ellanas baby föddes efter dubbelavsnittet där hon var synbart gravid,

men jag vill veta om avsnitten någonsin sänds i annan ordning än de spelas in. Är det någon som vet??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu