Jump to content
Sign in to follow this  
simoneb

Vad skulle du vara?

Recommended Posts

Vill du vara en kommendör en kapten eller bara en fänrik?

Jag skulle vilja veta vad just du skulle vilja vara.

Jag vill också veta vilken ras du skulle vara.

Skriv gärna tilllägg vad ni skulle vilja ha reda på om medlämmarna här på StarTrek databasen.l

:klingon: :ferengi: :jemhadar: :borg2: :vulcan:

Kommendör skulle nog jag vilja vara. Inte samma ansvar som en kapten har men man har ändå en del att säga till om. Vill nog fortsätta vara människa. Trivs ganska bra med det.

PS. Välkommen till STDB Simoneb.

Själv så skulle jag vilja vara... örlögskapten och som ras... klingon som Worf.

Att jag valde örlögskapten berodde på att jag inte tycker om att ha så mycket ansvar.

Jag valde klingon för jag gillar Worf, men jag tycker inte om att slåss. :klingon:

Alla som läser detta var snälla och skriv vad ni skulle vilja vara. :)

Tack Simoneb.

Jag skulle vilja vara vulcan eller formskiftare. Eller kanske el aurian :P

Rank: lieutenant (lagom ansvar men har ändå lite att säga till om)

Yrke: bibliotekarie :D

Att jag valde örlögskapten berodde på att jag inte tycker om att ha så mycket ansvar.

Jag valde klingon för jag gillar Worf, men jag tycker inte om att slåss. :klingon:

Tack Simoneb.

Men då kan du ju inte vara kingon om du inte har motivation till att slåss.

Tack Simoneb.

Men då kan du ju inte vara kingon om du inte har motivation till att slåss.

Jaja men då är jag en fredlig klingon som inte är med i deras sånna där organisation. :klingon:

Människa duger bra för mig, lite svårt att bli något annat än det man är.

Vetenskap är intressant, jag skulle kunna tänka mig att jobba med utforskning och kartläggning av hitills okänd rymd.

Rang är något man får förtjäna och inget man själv kan råda över. Men jag vill inte bli så högt befordrad att jag mister drömjobbet.

Människa duger bra för mig, lite svårt att bli något annat än det man är.

Vetenskap är intressant, jag skulle kunna tänka mig att jobba med utforskning och kartläggning av hitills okänd rymd.

Rang är något man får förtjäna och inget man själv kan råda över. Men jag vill inte bli så högt befordrad att jag mister dr??mjobbet.

Men jag vill bara veta vad dom skulle vara om dom fick välja mål på karriären (mål: att få sitt drömjobb i på ett rymdsjepp t.ex). :)

Edited by simoneb

Security officer hade varit mest typiskt jag och mest likt mitt nuvarande arbete. Skulle även kunna tänka mig kadett och utbilda mig i star fleet academy. Lära mig 2300-tals vetenskap.

jag skulle nog vilja vara kapten på ett sovereign skepp jag vill vara människa

Snälla wt riker detta är ett diskussionsforum och därför ser vi gärna att du motiverar dina inlägg. Varför vill du vara det du vill bli och varför är soverign bäst? Detta gäller även dina andra inlägg idag. J.

Klurigt. Tror att jag skulle vilja vara en person som fick utforska och handlägga bosättning av en ny främmande planet bortom det vi känner till idag (Star trek idag). Att ansvara för en helt ny organisation, på Star Treks vis naturligtvis, och se det växa fram en ny värld..

Om jag var på ett rymdskepp så skulle jag vilja vara kommendör eller kommendörkapten. Om jag var kommendör så skulle föra mitt skepp till helt nya världar och möta nya raser.

jag skulle nog vilja vara kapten på ett sovereign skepp jag vill vara människa

Snälla wt riker detta är ett diskussionsforum och därför ser vi gärna att du motiverar dina inlägg. Varför vill du vara det du vill bli och varför är soverign bäst? Detta gäller även dina andra inlägg idag. J.

jag skulle vilja vara kapten för man kan alldrig ta på sig för mycket ansvar och jag är bara så förälskad i soverigen

Det verkar vara många som vill vara the man at the helm och det är ju förståeligt. Men tänk på att det krävs mycket hängivet arbete innan man når dit och dessutom lite tur. Dessutom hur bra skulle kaptenerna vara utan någon som skjöt med fasrarna eller någon vid rodret? J.

Antropolog samt social antropolog.

Varför vill du det? Utveckla gärna vad som farsinerar dig med antropologi samt social antropologi.

Jag har alltid varit fascinerad av olika kulturer ^^ samt människor..Så då vore utomjordingar det ultimata ^^ =D