Gå till innehåll

Sämsta arten


P'kea

Rekommenderade inlägg

Det finns många trådar om coolaste, bästa rasen o.s.v. Men ingen om den värsta rasen. Så här kan du skriva om den ras du tycker om sämst. Om du tycker att det inte finns någon dålig ras, stick här ifrån!!! :D

Redigerad av P'kea
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en hel del raser som har näsor som är ihopväxta med hakan. Det ser ju rätt coolt ut men man kan inte undgå att undra hur de intar föda. De äter nog aldrig tacos! Nausicaaner är en sådan här ras, men jag tror det finns någon mer. Jag har ett minne av att någon syns i Voyager.

Sedan tycker jag inte att andorianer är speciellt tuffa. Små snigelutväxter i pannan... tongue.gif Rätt så otrevliga typer dessutom.

Redigerad av Jocke
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
de fånigaste raserna tycker jag finns i TOS . bl.a finns där en sorts ras med svart högersida och vit vänstersida , de är i krig med en ras som har vit högersida och svart vänstersida . fånigt va?

Det är ju ett kultavsnitt... :w00t:

Personligen ogillade jag skarpt de korkade utomjordingarna i ett TNG-avsnitt, kommer inte ihåg vad det hette, men de låtsades ha problem med motorn för att kunna kidnappa La'Forge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju ett kultavsnitt... :w00t:

Personligen ogillade jag skarpt de korkade utomjordingarna i ett TNG-avsnitt, kommer inte ihåg vad det hette, men de låtsades ha problem med motorn för att kunna kidnappa La'Forge.

Du tänker nog på Pakleds (vilka jag tyckte om) från "Samaritan Snare" från säsong 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En god kandidat är väl den där svarta serutsomrinnandetjära-varelsen som var på TNG på tv6 igår. Han dödade ju också Tasha Yar. Jag tror att avsnittet hette evil skin.

det var det första första TNG avsnittet jag såg. det såg jag i våras när TV6 började. hade tittat lite på VOY, ENT och filmerna när jag var liten, sedan föll star trek i glömska tills i våras :lol: . hade tänkt se alla TNG filmer i ordning nu den närmaste tiden. jag tycker att filmerna är det bästa (särskilt TNG filmerna, TMP var inte särskilt intressant (men självklart bättre än mycke annan smörja man visar på tv)). jag brukar hyra film ifrån lovefilm.se men de har blivit rätt dåliga på sista tiden (en film som det stod att dom hade tillgänglig tog 4 månader att få) och jag har kryssat i en ruta så att man får sreier i rätt ordning. men jag såg Generations i fredags och igår kom en ny film, men inte var det First Contact. nej nej nej det var Nemesis. ska man behöva köpa filmer för att kunna se dem i rätt ordning?? men men jag får tiga och se den ändå, det är trots allt ingen dålig film (det är ju trek). aja nu ska jag nog käka lite mat och sen får det bli filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med föregånde skrivare. Men en fördel finns ju med ferengis: Dom är ju rätt förutsägbara eftersom att dom bara tänker på profit. Alltså kan man lättare förutse deras drag än andra raser. Get my drift?

Jaha jag kunde inte hålla mej utan måste påpeka att man kan inte säga "Dåligaste rasen" möjligen "Sämsta rasen" ;) Sorry. :D

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med föregånde skrivare. Men en fördel finns ju med ferengis: Dom är ju rätt förutsägbara eftersom att dom bara tänker på profit. Alltså kan man lättare förutse deras drag än andra raser. Get my drift?

Jaha jag kunde inte hålla mej utan måste påpeka att man kan inte säga "Dåligaste rasen" möjligen "Sämsta rasen" ;) Sorry. :D

Måste bara säga att det var exakt vad jag tänkte på, det där med "dåligaste". Du vet "Great minds think alike". :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med föregånde skrivare. Men en fördel finns ju med ferengis: Dom är ju rätt förutsägbara eftersom att dom bara tänker på profit. Alltså kan man lättare förutse deras drag än andra raser. Get my drift?

Jaha jag kunde inte hålla mej utan måste påpeka att man kan inte säga "Dåligaste rasen" möjligen "Sämsta rasen" ;) Sorry. :D

är det inte snarare så att man vet vad de är ute efter men inte hur de tänker få tag på sitt Latinum(det finns hur många sätt som helst) annars skulle Quark inte ha en chans mot Odo

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den sämsta rasen är de där irriterande små betazoiderna. tänk om man inte råkar vara någon art nära besläktad med breen eller ferengi elelr ngt sånt. då läser de av alla ens tankar! inga hemligheter där itne!!

om det inte vore så att man var telepat själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med föregånde skrivare. Men en fördel finns ju med ferengis: Dom är ju rätt förutsägbara eftersom att dom bara tänker på profit. Alltså kan man lättare förutse deras drag än andra raser. Get my drift?

Jaha jag kunde inte hålla mej utan måste påpeka att man kan inte säga "Dåligaste rasen" möjligen "Sämsta rasen" ;) Sorry. :D

är det inte snarare så att man vet vad de är ute efter men inte hur de tänker få tag på sitt Latinum(det finns hur många sätt som helst) annars skulle Quark inte ha en chans mot Odo

Klart att man kan se så på det hela. Men om man vet att någon tänker mer ofta än andra(nästan jämt) på profiten så man man ju bedömma den personens pålitlighet och agerande i många situationer. Alltså kan man undvika vissa situationer eller veta hur man bör bemöta och bedömma dom situationerna, för att gardera sej om man hamnar i dessa. Jag menar -ett dokumenterat stereotypt tänkande hos en individ borde ju rimligen göra det lättare att förutse den individens agerande.

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den sämsta rasen är de där irriterande små betazoiderna. tänk om man inte råkar vara någon art nära besläktad med breen eller ferengi elelr ngt sånt. då läser de av alla ens tankar! inga hemligheter där itne!!

om det inte vore så att man var telepat själv

men de har härliga bröllop de där betazoiderna! :lol: :lol:

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den sämsta rasen är de där irriterande små betazoiderna. tänk om man inte råkar vara någon art nära besläktad med breen eller ferengi elelr ngt sånt. då läser de av alla ens tankar! inga hemligheter där itne!!

om det inte vore så att man var telepat själv

men de har härliga bröllop de där betazoiderna! :lol: :lol:

Du menar den där delen där dom är nakna? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den sämsta rasen är de där irriterande små betazoiderna. tänk om man inte råkar vara någon art nära besläktad med breen eller ferengi elelr ngt sånt. då läser de av alla ens tankar! inga hemligheter där itne!!

om det inte vore så att man var telepat själv

men de har härliga bröllop de där betazoiderna! :lol: :lol:

Du menar den där delen där dom är nakna? ;)

ja, nog för att vissa krigare som varit för länge bland människor har gått och blivit blyga :rodna: men den delen är rolig på fler sätt :lol: :lol: :lol:

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså om ni tycker det finns dåliga elr fåniga raser så kan ni väl hålla det för er själva eftersom jag tycker alla raser är coola förutom Klingon förutom Worf och Alexander

jag måste säga att jag tycker ferengis är extremt ocoola. :ferengi: i mina ögon ser de ganska groteska ut, ingenting som jag blir glad av att se direkt.

Jag håller med dej klar och tydligt johannalaforge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att någon ras är direkt "dålig". Däremot så stör jag mig väldigt mycket på Ferengis. En äcklig störande ondskefull liten ras. Men alla affärsmäns gossedjur. Varenda gång någon nämnder Ferengis hör jag Roms stönande ÖÖÖÖÖÖ i huvudet. Måste sluta skriva nu, ryser av blotta tanken på dem. :ferengi: Hemskt....

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med det Naraku så men vikken ras är det du tycker bäst om då? ;)

Duh. Cardassians, of course. Man får ju inte välja på psykopat-demoner som Naraku så...

Ursäkta om jag fråga men om du väljer Cardassians och du tycker Naraku är pcykopater elr hur det nu stavas vf heter du då Naraku? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...