Gå till innehåll

Välj din besättning!


Rekommenderade inlägg

Okej. U.S.S Voyger, TOS besättnigen. Men dom ska inte veta om all ny 2300-tals utrustning. Skulle vara kul att se dom försöka lista ut hur allt funkar, vilse i delta kvadranten. :lol:

scotty skulle hata alla mojänger HAHA!

För att inte tala om hur vresig han skulle bli när han inte kan få tag i riktig alkohol. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...
Okej. U.S.S Voyger, TOS besättnigen. Men dom ska inte veta om all ny 2300-tals utrustning. Skulle vara kul att se dom försöka lista ut hur allt funkar, vilse i delta kvadranten. :lol:

scotty skulle hata alla mojänger HAHA!

För att inte tala om hur vresig han skulle bli när han inte kan få tag i riktig alkohol. :)

men riktig alcohol går nog bra att få tag på iallafall Bloodwine och Romulan ale :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Okej, skepp har jag ingen koll på alls så de struntar jag i.

Capten: Picard

First officer: Spock

Science officer: Data

Chief engineer: Scotty

Tactical officer: Worf

Chief of security: Odo

Fattar inte varför alla sätter sig själva som kapten, skulle få välja position skulle det själklart bli "Chief engineer" :D men jag skriver Scotty för jag tror han lyckas bättre än jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Hm jag skulle nog vilja ha Riker som kapten över ett Galaxy class. Sedan så tar jag nog Tuvok som First officer. Vapenofficerare blir antingen Kim eller Worf. Min tredjeofficer blir örlogskapten Data. I maskin vill jag ha Miles O'brian tillsammans med Trip eller LaForge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Okej. Skepp. Galaxy Class Refit. Typ hologram emittrar över hela skeppet så EMH pch ECH kan vara överallt. Pulse phasers och Typ 12 phasers. Quantum, Transphasic och Hellfire torpeder. Kanske en slipstrem drive om man kan fixa en Borg data. Ablative Hull Armor och Regenerative Shielding.

Och då till besättningen.

Captain: Kathryn Janeway och ECH

First Officer: Chakotay

Science: Data

Tactical/Second Officer: Tuvok

Security: Reed

Marine CO: Worf

Medical: Phlox och EMH

Ops: Harry Kim

Engineering: B'Elanna Paris

CONN: Tom Paris

Mess Hall/Morale Officer: Neelix och Guinian

Diplomacy Officer: Spock

Intelligence Officer: Seven

Counsellor: Deanna Troi

Kommer behöva ett stort konferens rum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Skepp. Galaxy Class Refit. Typ hologram emittrar över hela skeppet så EMH pch ECH kan vara överallt. Pulse phasers och Typ 12 phasers. Quantum, Transphasic och Hellfire torpeder. Kanske en slipstrem drive om man kan fixa en Borg data. Ablative Hull Armor och Regenerative Shielding.

Och då till besättningen.

Captain: Kathryn Janeway och ECH

First Officer: Chakotay

Science: Data

Tactical/Second Officer: Tuvok

Security: Reed

Marine CO: Worf

Medical: Phlox och EMH

Ops: Harry Kim

Engineering: B'Elanna Paris

CONN: Tom Paris

Mess Hall/Morale Officer: Neelix och Guinian

Diplomacy Officer: Spock

Intelligence Officer: Seven

Counsellor: Deanna Troi

Kommer behöva ett stort konferens rum

gillar din besättning skarpt, verkligen genomtänkt. :) Den enda jag saknar är la ganska uppenbart, men det är en annan historia. :P Hur som helst så gillar jag din hopsättning av karaktärer jättemycket. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Skepp. Galaxy Class Refit. Typ hologram emittrar över hela skeppet så EMH pch ECH kan vara överallt. Pulse phasers och Typ 12 phasers. Quantum, Transphasic och Hellfire torpeder. Kanske en slipstrem drive om man kan fixa en Borg data. Ablative Hull Armor och Regenerative Shielding.

Och då till besättningen.

Captain: Kathryn Janeway och ECH

First Officer: Chakotay

Science: Data

Tactical/Second Officer: Tuvok

Security: Reed

Marine CO: Worf

Medical: Phlox och EMH

Ops: Harry Kim

Engineering: B'Elanna Paris

CONN: Tom Paris

Mess Hall/Morale Officer: Neelix och Guinian

Diplomacy Officer: Spock

Intelligence Officer: Seven

Counsellor: Deanna Troi

Kommer behöva ett stort konferens rum

intressant besättning! men jag skulle kanske ha valt Tuvok(inte han på forumet) som Intelligence Officer , han lyckades ju infiltrera Chakotay´s Maqius-cell . hur bra underättelse officer seven är kan jag inte finna några andra tecken på än nedan

hon infiltrerade Utopia Planitia i Relativity

:klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är sant att Tuvok hade platsat fint som Intelligence. Också Reed hade passat eftersom han jobbat som Section 31 agent. Men Seven passade fint på Utopia och (rätta mig om jag har fel) kan hacka datorer ganska snabbt med sina nanotubes. Men om Tuvok eller Reed försvinner, vem ska ta deras plats på Tactical eller Security.Tackar Johanna. Om vi ska diskutera LaForge så passar inte han på ett skepp. Snarare som chef p?? Engineering Corps eller på Akademin som proffessor.Tackar Johanna. Om vi ska diskutera LaForge så passar inte han på ett skepp. Snarare som chef på Engineering Corps eller på Akademin som proffessor.

Tackar Johanna. Om vi ska diskutera LaForge så passar inte han på ett skepp. Snarare som chef på Engineering Corps eller på Akademin som proffessor.

Redigerad av Bebbe
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är sant att Tuvok hade platsat fint som Intelligence. Också Reed hade passat eftersom han jobbat som Section 31 agent. Men Seven passade fint på Utopia och (rätta mig om jag har fel) kan hacka datorer ganska snabbt med sina nanotubes. Men om Tuvok eller Reed försvinner, vem ska ta deras plats på Tactical eller Security.

what?? har reed varit section 31 agent?? eller vänta nu, du menar den organisationen som han bli kontaktad av i dem Klingonska Augments avsnitten va?? jag fick aldrig uppfattningen om att det var Section 31, men det kanske stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

what?? har reed varit section 31 agent?? eller vänta nu, du menar den organisationen som han bli kontaktad av i dem Klingonska Augments avsnitten va?? jag fick aldrig uppfattningen om att det var Section 31, men det kanske stämmer.

Från Memory Alpha:

At some point before 2151, a young Ensign Malcolm Reed was recruited by Section 31 or a predecessor of that organization. By the time Reed was posted to the starship Enterprise, he was no longer actively involved in covert operations.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Från Memory Alpha:

At some point before 2151, a young Ensign Malcolm Reed was recruited by Section 31 or a predecessor of that organization. By the time Reed was posted to the starship Enterprise, he was no longer actively involved in covert operations.

jaha okej, jag visste att det var en mystisk organistation som Reed en gång varit med i, men jag hade ingen aning om att det var Section 31 (eller dess föregångare), men då vet man det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Captain: Jean-Luc Picard

First Officer: Jadzia Dax

Second Officer/ops: Data

Tactical/Security: Worf & Malcom Reed

Medical: Julian Bashir och Beverly Crusher

Engineering: Gordi La'Forge, B'Elanna Paris & Miles O'Brien

CONN: Tom Paris & Travis Mayweather

Mess Hall/Morale Officer: Neelix & Guinian

Diplomacy Officer: Neelix

Science Officer: Seven of Nine & Jadzia Dax

Counsellor: Deanna Riker & Ezri Dax

Övrig personal inom ovan nämda områden:

Nog

Quark

William T Riker

Wesley Crusher

Kes

Dessa har ingen fast plats utan hoppar in där det behövs.

Redigerad av Paradox
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt skepp skulle vara ett diplomatskepp. I besättningen finns diplomater och jurister som arbetar med konfliktlösnig på ett fredligt sätt. Skeppet heter USS Federation. Och är det första skeppet i federation-klassen. Som är skepp för diplomatiska uppdrag. Skeppet som är ute på fredsuppdrag saknar givetvis inte förmågan att försvara sig. Skeppet är designad för att vara en miljö som främjar till möten mellan olika kulturer.

Både Jean Luc Picard och Janeway var intresserade av att vara kapten på skeppet. Men uppdraget gick i stället till Deanna Riker eftersom det är en stor fördel att vara empat i jobbet som kapten på ett fredsuppdrag.

Kapten: Deanna Riker.

Första officer: amiral Jean Luc Picard som formellt har högre rang än Deanna fast hon leder skeppet.

Säkerhet: Will Riker.

Försvar och takik: Amiral Janeway.

Ingenjör: Miles O'Brian.

Klingon Ambassadör: Worf.

Vulcan ambassadör: V'lar. En vulcan med stor erfaranhet av diplomati.

Romulan ambassadör med ansvar för relationer med Dominion: S'Alra. Romulan som är utbildad inom federationen. Hon är uppvuxen på jorden där hon adopterades av människor. Hittills den enda Romulan i Star Fleet.

Chefsjurist: Thomas Andersson som har ansvar för att acceptera nya medlemmar i federationen.

Biträdande jurist: Lani Mare. En ung trill men erfarenhet från flera livstider.

Moralofficer och Delta-ambassadör: Nelix

Läkare: EMH mark 47 en förbättrad version av vår gamla vän doktorn.

Doktorn från Voyager driver holodecken medan Quark ansvarar för baren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle narturligtvis vara kapten men eftersom resten av besättningen antagligen skulle bestå av tribblar så skulle väl jag få låv att ha hand om det mesta på skeppet. (Tribblar har nog svårt för att lära sig warp-mekanik) För att hålla nere tribbel-antalet på en anständig nivå så skulle Lursa och B'Etor också ingå i besättningen som försteofficer/säkerhet respektive ingenjör/läkare. Eftersom vi bara skulle vara 3 + Ca 10 000 så skulle nog en Sovereignjakt passa bra. Vi skulle tillsammans planlöst driva runt i utkanterna av betakvadranten tills dess att antingen tribblarna eller jag, Lursa och B'Etor gav upp och anmälde sig frivilliga till borgassimilering.

...eller inte ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle narturligtvis vara kapten men eftersom resten av besättningen antagligen skulle bestå av tribblar så skulle väl jag få låv att ha hand om det mesta på skeppet. (Tribblar har nog svårt för att lära sig warp-mekanik) För att hålla nere tribbel-antalet på en anständig nivå så skulle Lursa och B'Etor också ingå i besättningen som försteofficer/säkerhet respektive ingenjör/läkare. Eftersom vi bara skulle vara 3 + Ca 10 000 så skulle nog en Sovereignjakt passa bra. Vi skulle tillsammans planlöst driva runt i utkanterna av betakvadranten tills dess att antingen tribblarna eller jag, Lursa och B'Etor gav upp och anmälde sig frivilliga till borgassimilering.

...eller inte ;)

AHAHAHAHHAHA :w00t: Asså jag garvade i en timme åt dethär (inte en hel timme, bokstavligt talat, men länge) Värsta bästa besättningen ju :P Jag tror nog att både Lursa och B'Etor GLADELIGEN skulle assimileras häldre än att driva omkring i ett skepp fullt med söta, men störiga tribbles :D :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

hmm, svårsvår fråga, men jag försöker iaf...

Skepp: Bird Of Prey (K'vort)

Kapten: Kathryn Janeway

Försteofficer: JAG

Maskinchef: B'Etor Duras

Säkerhetsansvarig: B'elanna Torres

Kock: Lursa Duras

Vapenofficer:Jean-Luc Picard

Tredjeofficer: Harry Kim

Andra som måste vara med i besättningen: 7of9, Scotty, Riker, Troi, The BorgQueen...

Kom inte på fler just nu, men det här gänget kan nog få det trevligt.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm,, BorgQueen will adapt... -eller kanske inte, men jag tror aldrig jag har sett henne på ett skepp helt utan drönare, skulle vara rätt intressant... Lursa, skulle nog inte gilla att vara kokerska, men jag skulle gilla o se henne i typ Neelix kläder... Sen är det alltid kul med klingoner ombord, tycker jag, det blir lite mer action då, älskar deras förolämpningar o så.. Den besättningen var mest för o se hur lång tid det skulle funka tror jag... Jag gissar på 10 minuter....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm,, BorgQueen will adapt... -eller kanske inte, men jag tror aldrig jag har sett henne på ett skepp helt utan drönare, skulle vara rätt intressant...

Ja, eller kanske snarare "adapt every one ells, into the colectiv". :borgdrottning: Ett annat ord för det är assimilering tror jag. :borg1:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yeah, I'm afraid so... Men Janeway lyckades ju med Seven, varför skulle hon inte kunna omvända drottningen? Fast ja ok, jag ger mig, Borgdrottningen är lite mäktigare än Seven...

Tja, om det är en drottning som har varit människa och kan komma ihåg lite av sitt tidigare liv, när hon kopplas bort från kolektivet, så tror jag hon har en chans. Det är ju envisa Kapten Janeway vi talar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...