Warbird Posted June 12, 2002 Report Share Posted June 12, 2002 Ni kan gissa min favorit va? :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 12, 2002 Report Share Posted June 12, 2002 Vi har redan en röstning/diskussion om Grymmaste skeppet, men eftersom denna röstningen har ganska olika röst-alternativ så väljer jag att inte stänga den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted June 12, 2002 Report Share Posted June 12, 2002 varför är inte defiant med *snyft* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 12, 2002 Author Report Share Posted June 12, 2002 Därför att jag inte tänkte på det. :P Förresten, varför kan man inte ha en Warbird istället för exempel Enterprise-D som alternativ som inläggsikon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted June 12, 2002 Report Share Posted June 12, 2002 svår fråga...... Självklart Bird of Prey, dom e snyggast! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted June 13, 2002 Report Share Posted June 13, 2002 Du glömde även Sovereign (Enterprise-E) som jag tycker är väldigt snygg, men jag röstade på BoP Förresten, varför kan man inte ha en Warbird istället för exempel Enterprise-D som alternativ som inläggsikon? För att jag inte har någon bra bild på en liten Warbird. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 13, 2002 Author Report Share Posted June 13, 2002 Aha! Ok! ;) Ok, tack ändå. Fick du bilden jag skickade som avatar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted June 14, 2002 Report Share Posted June 14, 2002 Måste nog säga att det snyggaste skeppet är Voyager (Intrepid Class). Ett annat coolt skepp är ju annars Enterprise-C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 14, 2002 Author Report Share Posted June 14, 2002 Det är Ambassador cöass. Själv gillar jag Constitution-klassen ganska mycket (Enterprise). Sen har vi Excelsior, den är också snygg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted June 14, 2002 Report Share Posted June 14, 2002 Jag tycker att Bird of prey är snyggast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 14, 2002 Author Report Share Posted June 14, 2002 Visst. Det ju inget fel på dom (möjligtvis att dom den älsta klassen i hela star trek efter D7:an). Men det gör inget att de är en gammal design. För ni vet vad dom säger: Gammal är äldst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phlox Posted June 14, 2002 Report Share Posted June 14, 2002 Av de som finns med så blev det Constitution. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted June 14, 2002 Report Share Posted June 14, 2002 Intrpid det är väll Federation skepen eller??? jag har i alla fall röstat på det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 15, 2002 Author Report Share Posted June 15, 2002 Nä, det är ett Maquisskepp... :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted June 15, 2002 Report Share Posted June 15, 2002 Intrpid det är väll Federation skepen eller??? jag har i alla fall röstat på det... intrpid det är voyager Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted June 19, 2002 Report Share Posted June 19, 2002 Intrepid är klart snyggast. Det är inte för "high-tech" men inte för föråldrat heller. En vinnande kombination. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 19, 2002 Author Report Share Posted June 19, 2002 Jag tycker att det är litet och det är för framtungt, även för ett rymdskepp. Men alla skepp i star trek (möjligen inte borgskeppen då...) är ju framtunga. Sen har jag lite svårt för kaptenen men det är en annan historia... (Som har INGET att göra med att hon är kvinna!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted June 30, 2002 Report Share Posted June 30, 2002 Jag tog B-type Warbird, dom e gröööna och fina..... Hade det funnits Akira hade jag hellre ta det: så här ser dom ut: (assnygga)Akira Class Ni kanske måste klicka er fram: Sikta på Akira längst upp till vänster i listan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted July 4, 2002 Report Share Posted July 4, 2002 Jag tycker att det är litet och det är för framtungt, även för ett rymdskepp. Men alla skepp i star trek (möjligen inte borgskeppen då...) är ju framtunga. Sen har jag lite svårt för kaptenen men det är en annan historia... (Som har INGET att göra med att hon är kvinna!) Defiant är inte fram tung utan bara bäst ps håller med om janewhatt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted July 4, 2002 Report Share Posted July 4, 2002 Jag tycker att det är litet och det är för framtungt, även för ett rymdskepp. Men alla skepp i star trek (möjligen inte borgskeppen då...) är ju framtunga. Sen har jag lite svårt för kaptenen men det är en annan historia... (Som har INGET att göra med att hon är kvinna!) Gör ju inget om skeppen är framtunga, de färdas ju ändå i viktlöst tillstånd! ;) Beror ju liksom bara på vart man sätter fast motorer och tröghetsdämpare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex_V Posted July 24, 2002 Report Share Posted July 24, 2002 Tyngd spelar visst roll i tyngdlöshet! Om ett skepp är dåligt balanserat så försämras styrförmågan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted July 26, 2002 Report Share Posted July 26, 2002 Massa har viss betydelse i tygdlöst tillstånd, fast störst skillnad har vart man sätter motorerna, om man sätter dem dumt kan skeppet bli svårstyrt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted July 27, 2002 Report Share Posted July 27, 2002 *suck* Det här börjar kännas som den där vapen-i-ett-holograms-dröm-i-en-tv-serie-diksussionen. Lite relevanta fakta, tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted August 8, 2002 Report Share Posted August 8, 2002 AKIRA AKIRA AKIRA AKIRA! Eller kanske Steamrunner eller Nebula. Eller vad sägs om en Cardassian Galor eller klingon Vorcha? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted August 8, 2002 Author Report Share Posted August 8, 2002 JUST DET! Där har vi rätt tyngdpunkt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts