P'kea Posted October 8, 2007 Report Share Posted October 8, 2007 (edited) Heej!!!!!!!!!!!!!! Jag har gått i 7:an i 7 veckor nu. Och jag undrar, har ni där ute några roliga historier från högstadiet. Jag skulle föredra några roliga och/eller konstiga historier men vilken historia som helst duger. Jag tänker berätta en rolig grej som hände i förra veckan. Vi skulle ha en cykelutflykt och min kompis(vi kallar honom H), ville testa vad sin cykelhjälm tålde. Så "H" tog på sig den och sprang in i ett skåp med huvudet före. :lol: :lol: Edited October 8, 2007 by P'kea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted October 8, 2007 Report Share Posted October 8, 2007 (edited) Våran klass var jätteknasig Ett urdrag av roliga/mysko saker vi hade för oss *På klassresan i Göteborg hängde grabbarna ut genom hotelfönstrena och sa hej till folk. (inte ett elakt hej, utan ett trevligt sådant) Det var lixom Hotel Gothia Towers där MÅÅÅNGA går förbi hela kvällen. *De sjöng "för kärlekens skull" i stämmor på varenda lektion. Till slut behövde de bara titta på varandra och veta exakt när de skulle börja sjunga. (det är då killarna jag pratar om) *De hade prickskytte i papperskorgen på varenda ledig stund, med allt från pappersbollar till, hör och häpna, stolarna i klassrummet. (en stol i en papperskorg? ) *Vi gjorde parodi på Yo Mama som avslutning i 9:an. (mer underligt än det låter) *Killarna sprängde upp en toalettstol. (det var mer vandalism än roligt, men ändå skrattade klassen) *Någon kom på smeknamnet "Karsten" till våran vikare, som vi hade ett bra tag. Själv tog det ett bra tag innan jag visste vad han hette på riktigt, för man kallade ju honom Karsten. (Karsten? Ingen aning om vad det ska betyda) *Alla hittade alltid små trånga ställen att stänga in sig. Oftast var det svårare att komma ut än in. Nu kommer jag inte på någonting mer, men vi var relativt tolkiga vi. Edited October 8, 2007 by johannalaforge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted October 8, 2007 Report Share Posted October 8, 2007 Nu tror jag inte att det här är högstadiet utan gymnasiet. Men jag minns en ganska rolig lapp som satt i en av tekniksalarna på Berzelius skolan i Linköping. Ni som tittar på min signatur ser att det är därifrån jag har tagit den. Jag tror att det stod ungefär så här: Teori är när ingenting fungerar och man vet varför. Praktik är när allting fungerar men man vet inte varför. Här inne kombinerar vi teori och praktik: Ingenting fungerar och vi vet inte varför! J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted October 12, 2007 Report Share Posted October 12, 2007 Jag hade en ganska klumpig kompis på högstadiet, vi kan kalla henne Jenny. En gång hade vi jympalektion och skulle spela softboll/baseboll. Det var Jennys tur att slå och klassens klown som kulle kasta stod och retades med henne. Hon svarade med att säga "vänta du bara, jag ska träffa dig mitt i nyllet", killen kastade och Jenny missade, han kastade igen och Jenny missade en gång till, med efter att han kastat en tredje gång träffade hon. Bollen flög upp, men på något konstigt sätt blev det motvind just då så bollen vände, åkte tillbaka och träffade Jenny mitt i nyllet :lol: gissa om vi garvade. En annan gång var det någon som hade spritsat lim på en stol. Det såg ju inte jag och satt lungt hela lektionen tills den var slut. Sen fick de bända loss mig. Inte så kul just då, men nu kan man se tillbaka och skratta åt det :rodna: Sen hade jag en kompis som var en smula udda. En gång kom hon till plugget i full skotsk mundering med kilt och hela kittet, ingen visste egentligen varför... :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted October 13, 2007 Report Share Posted October 13, 2007 Hmm högstadiet det var länge sedan. Det var i slutet av 80-talet. Världen såg lite annorlunda ut då. Det var ingen som visste vad Internet vara för något. Vi började få dataundervisning i källaren. Jätte modernt. När vi startade datorn hade läraren lagt in en text där det stod "Hav tålamod det kan ta några minuter" För att skriva ut något var man tvungen att stänga datorn. På skolan fanns en kafeteria där man kunde köpa smörgåsar, läsk och negerbollar. Japp, det var när de bruna bollarna fortfarande kallades så. Man kunde även köpa gräddbullar. Detta var långt före tiden som socker är så himla farligt. Godsakerna fick man bara äta i cafeterian, men vi brukade allt som ofta smuggla dem till vår korridor. Det hände dock att man blev upptäckt och vackert fick gå tillbaka till cafeterian. En gång blev jag upptäckt men inte mina kompisar - då skvallrade jag att den minsann också hade handlat! :rodna: På musiken hade vi en lite "halvgalen" musiklärare som heter Pelle. Vi fick göra gymnastiska övningar samtidigt som vi gjorde röstövningar. Jag råkade snubbla och slog omkull min stol så att killen som satt bredvid mig också trillade. Sedan var vi på lägerskola i Tåssjö. Det var jätte mysigt och de ryktas om att det spökar där. De vuxna sa dock att det bara var knackningar i rören - fast jag vet inte. Jag hörde knackningar när jag var ensam uppe på toa. Jag blev inte så värst rädd men, jag berättade för min kompis. Hon var den typen så var tuff och cool i vanliga fall. Hon blev livrädd! :o En annan episod hände när vi skulle fiska efter smådjur i sjön vid lägerskolan. Min kompis hade lagt beslag på hoven fast jag ville ha hoven. Jag sa till henne att ta ett steg till ut i sjön. Då sjönk hon ner och blev jätte lerig. Det lustiga är när jag läste den här rubriken så tänkte jag att jag kommer inte på någonting. Fast när jag tänker efter kommer jag på en hel massa. Det är lustigt hur minnet fungerade. När jag gick på högstadiet var Ebba Grön favorit. Vad är favoriten i dag? Till alla som går i skolan (och alla andra). Tänk på att vara rädda om varandra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted October 13, 2007 Report Share Posted October 13, 2007 Jag går lärarutbildningen och har precis varit ute på praktik och jag säger bara en sak... aldrig att jag kommer undervisa i högstadiet... :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted November 28, 2007 Report Share Posted November 28, 2007 Jag och en kompis gjorde en helt sjuk grej när vi gick i 9an. Det var vår och vi hade tagit oss upp på taket efter skolan för att sola. Efter en stund upptäckte vi en taklucka som var öppen, så vi klättrade in. Till vår stora förvånning så befann vi oss i teckningssalen. Vi knallade runt i skolan och gick in ut i olika utrymmen som vi aldrig hade varit i förut. Vi var på upptäcksfärd och hade kul. Men det roliga varade inte så länge för plötslig hoppade fyra poliser på oss när vi kom runt ett hörn. Det visade sig att vaktmästarn hade sett oss och tagit oss för inbrottstjuvar. Jag och min kompis fick sitta på polisstationen in ett par timmar innan min pappa kom och hämtade oss. Det var lite surt att gå till plugget dagen efter, då vi blivit skolans stora skämt. Så kan det gå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex Posted November 28, 2007 Report Share Posted November 28, 2007 På gymnasiet hade jag en bildlärare som hade en del star trek skepp upphängda i taket på klassrummet,minns bla. en klingon bird of pray.Någon hade också tryckt ut en bild på enterprise brygga med hans bild istället för Kirk. HÄRLIGT. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 28, 2007 Report Share Posted November 28, 2007 På gymnasiet hade jag en bildlärare som hade en del star trek skepp upphängda i taket på klassrummet,minns bla. en klingon bird of pray.Någon hade också tryckt ut en bild på enterprise brygga med hans bild istället för Kirk. HÄRLIGT. Wow vilken toppen lärare! J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted November 28, 2007 Report Share Posted November 28, 2007 På gymnasiet hade jag en bildlärare som hade en del star trek skepp upphängda i taket på klassrummet,minns bla. en klingon bird of pray.Någon hade också tryckt ut en bild på enterprise brygga med hans bild istället för Kirk. HÄRLIGT. Wow vilken toppen lärare! J. Vad för ämne hadde den läraren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted November 28, 2007 Report Share Posted November 28, 2007 (edited) På gymnasiet hade jag en bildlärare som hade en del star trek skepp upphängda i taket på klassrummet,minns bla. en klingon bird of pray.Någon hade också tryckt ut en bild på enterprise brygga med hans bild istället för Kirk. HÄRLIGT. Min spanskalärare i högstadiet är värsta Trekkien Vi blev jättebra vänner, dels därför och därför att hon också är ett ENORMT X-men fan, precis som jag:D :D. Det va av henne jag fick min TNG-poster och en X-men tidning på spanska :P Hon är typ tidernas bästa lärarinna, fastän hon gillar TOS bättre än TNG :P ;) (skämt åsido, ja :P ) Edited November 28, 2007 by johannalaforge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 29, 2007 Report Share Posted November 29, 2007 På gymnasiet hade jag en bildlärare som hade en del star trek skepp upphängda i taket på klassrummet,minns bla. en klingon bird of pray.Någon hade också tryckt ut en bild på enterprise brygga med hans bild istället för Kirk. HÄRLIGT. Wow vilken toppen lärare! J. Vad för ämne hadde den läraren? Skäms på dig Unkas! <_< :rodna: Det står i texten att han var BILD lärare. Allts?? undervisade han i teckning/ritning. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alex Posted November 29, 2007 Report Share Posted November 29, 2007 Ja han var verkligen en toppen lärare, egentligen var de två lärare som jag tyckte så där super bra om den andra var också konst lärare, jag träffar dem ibland på stan och ibland tittar de in på mitt jobb jag blir lika glad varje gång.Skolan var verkligen en toppen tid tyckte jag, saknar den ibland. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chik Posted January 25, 2009 Report Share Posted January 25, 2009 Man har ju sjävl gått i 7:an en halv termin nu. Det har hänt lite galna saker, men kan inte komma på något direkt nu. Eller föresten så hände det något kul på spanskan x'D En kille, vi kan kalla honom Olle, satte sig på ett häftstift x'D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keiko Posted January 25, 2009 Report Share Posted January 25, 2009 (Jag går i Chik's klass som en liten notis) En gång på matten så sa läraren åt alla att spotta ut tuggummit i början på lektionen (det gör han alltid). En av dem som gjorde det kan vi kalla "Tommy". Senare under lektionen hjälpte matteläraren honom, och då sa läraren till en tjej på andra sidan klassrummet att spotta ut tuggummit. Då gick Tommy och spottade ut ett nytt tuggummi. När han hade satt sig så sa läraren "Det var väl inte dig jag pratade med!" och hela klassen skrattade! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
logarithm Posted January 26, 2009 Report Share Posted January 26, 2009 Nu tror jag inte att det här är högstadiet utan gymnasiet. Men jag minns en ganska rolig lapp som satt i en av tekniksalarna på Berzelius skolan i Linköping. Ni som tittar på min signatur ser att det är därifrån jag har tagit den. Jag tror att det stod ungefär så här: Teori är när ingenting fungerar och man vet varför. Praktik är när allting fungerar men man vet inte varför. Här inne kombinerar vi teori och praktik: Ingenting fungerar och vi vet inte varför! J. Håhå, Berzan, dit ska jag söka väldigt snart. När jag orkar skicka in ansökan. Heh. Går ju fortfarande i högstadiet jag. Hrm. Iaf. Våran engelskalärare är helt underbar, hans lektioner är de roligaste som finns. T.ex. så körde vi en gissningslek och så började han beskriva någonting avlångt som man skakar, och så kommer det någonting ur det etc etc. Med tanke på hormonstinna tonåringars tankebanor vart det antydan väldigt mycket på sexuella saker, och alla satt och asgarva för varje ny sak han beskrev det med. Det visade sig vara en cykelpump han beskrev. Hihi. Han är verkligen världens bästa lärare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted January 26, 2009 Report Share Posted January 26, 2009 Åh! Högstadiet var underbart. Går gymnasiet nu, det är inte alls samma magi. I högstadiet var jag omgiven av mina bästa killkompisar, och vi hade mycket hyss för oss. En gång smugglade vi bomber i skåpen, men då blev vi upptäckta. En vinter byggde vi en snögubbe inomhus Den blev väldigt söt, men dog ganska fort. Synd faktiskt. Vi snodde diverse saker från NO-salarna också, eller mest dom andra, min lärare var lite som en höök. En gång destillerade vi en kompis kiss. Det var verkligen OVÄRT, stanken var outhärdlig så vi avbröt. En annan gång hittade vi en olåst dörr som ledde ner till skolans ventilationssystem. Sen kom vaktmästaren. Vi gömde också ett ägg i en fläkt, det var innan ett lov. När man kom tillbaka till skolan en vecka senare stank det! Vi har eldat diverse saker, smällt av rökbomber och andra små bus. Jag saknar högstadiet! Alla spratt man har spelat lärare, och särskilt vikarier. Jag skulle kunna fortsätta i all evighet. Jag hade verkligen underbara vänner! Har kvar dom flesta faktiskt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 27, 2009 Report Share Posted January 27, 2009 :lol: Dock kan aldrig lek med eld anses som "småbus" då det är ytterst farligt och kan leda till allvarliga konsekvenser för er själva och andra. *moralgubbe* J. Nu tror jag inte att det här är högstadiet utan gymnasiet. Men jag minns en ganska rolig lapp som satt i en av tekniksalarna på Berzelius skolan i Linköping. Ni som tittar på min signatur ser att det är därifrån jag har tagit den. Jag tror att det stod ungefär så här: Teori är när ingenting fungerar och man vet varför. Praktik är när allting fungerar men man vet inte varför. Här inne kombinerar vi teori och praktik: Ingenting fungerar och vi vet inte varför! J. Håhå, Berzan, dit ska jag söka väldigt snart. När jag orkar skicka in ansökan. Heh. Går ju fortfarande i högstadiet jag. Hrm. Iaf. Våran engelskalärare är helt underbar, hans lektioner är de roligaste som finns. T.ex. så körde vi en gissningslek och så började han beskriva någonting avlångt som man skakar, och så kommer det någonting ur det etc etc. Med tanke på hormonstinna tonåringars tankebanor vart det antydan väldigt mycket på sexuella saker, och alla satt och asgarva för varje ny sak han beskrev det med. Det visade sig vara en cykelpump han beskrev. Hihi. Han är verkligen världens bästa lärare. Vad trevligt! Då kan du ju kolla om lappen sitter kvar! Berzelius skolan var annars en trevlig skola med en aktiv datasektion. Enda tråkiga var uppgången till matsalen där man fick stå och vänta som sardiner i en sardinburk i en lång trappa. Och sedan blev det tjurrusning när matsalen öppnades. Inget kul. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted January 27, 2009 Report Share Posted January 27, 2009 I högstadiet var jag och två till i klassen clownerna, vi hittade på del konstigheter. Märkligt kommer jag inte ihåg någon grej just nu. Förutom att vi ställde en massa jättekonstiga frågor till vår stackars generade vikarie under sexualundervisningen i åttan... Som kollektiv lyckades vi som skola "applådera bort" rektorn i princip varje gång det var samling för något i aulan. Syon fick en applåd när hon klev upp på estraden, andra ur administrationen likaså. Sedan var det rektorns tur. En applåd när hon klev upp som vanligt, men när den lagt sig och hon skulle börja tala så började vi klappa igen. Och igen. Och igen... Till slut gav hon upp och gick ilsket av scenen, och då fick hon en stående ovation från oss. När jag gick i åttan och nian fick hon bara fram ett enda tal. (Kan ju nämna att ingen gillade den rektorn, och att jag än idag står bakom våra protester. Lite barnslig metod måhända, men hon var en riktig... elaking.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted January 27, 2009 Report Share Posted January 27, 2009 I högstadiet var jag och två till i klassen clownerna, vi hittade på del konstigheter. Märkligt kommer jag inte ihåg någon grej just nu. Förutom att vi ställde en massa jättekonstiga frågor till vår stackars generade vikarie under sexualundervisningen i åttan... Som kollektiv lyckades vi som skola "applådera bort" rektorn i princip varje gång det var samling för något i aulan. Syon fick en applåd när hon klev upp på estraden, andra ur administrationen likaså. Sedan var det rektorns tur. En applåd när hon klev upp som vanligt, men när den lagt sig och hon skulle börja tala så började vi klappa igen. Och igen. Och igen... Till slut gav hon upp och gick ilsket av scenen, och då fick hon en stående ovation från oss. När jag gick i åttan och nian fick hon bara fram ett enda tal. (Kan ju nämna att ingen gillade den rektorn, och att jag än idag står bakom våra protester. Lite barnslig metod måhända, men hon var en riktig... elaking.) Haha! vilket underbart sätt att visa missnöje på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
logarithm Posted January 29, 2009 Report Share Posted January 29, 2009 I högstadiet var jag och två till i klassen clownerna, vi hittade på del konstigheter. Märkligt kommer jag inte ihåg någon grej just nu. Förutom att vi ställde en massa jättekonstiga frågor till vår stackars generade vikarie under sexualundervisningen i åttan... Som kollektiv lyckades vi som skola "applådera bort" rektorn i princip varje gång det var samling för något i aulan. Syon fick en applåd när hon klev upp på estraden, andra ur administrationen likaså. Sedan var det rektorns tur. En applåd när hon klev upp som vanligt, men när den lagt sig och hon skulle börja tala så började vi klappa igen. Och igen. Och igen... Till slut gav hon upp och gick ilsket av scenen, och då fick hon en stående ovation från oss. När jag gick i åttan och nian fick hon bara fram ett enda tal. (Kan ju nämna att ingen gillade den rektorn, och att jag än idag står bakom våra protester. Lite barnslig metod måhända, men hon var en riktig... elaking.) Var glad över att eran vikarie var generad. <_< Våran var inte det. Han var helt öppen med hela sitt sexliv och berättade om de könssjukdomar han hade haft och om hur de hade brännt bort hans kondylomvårtor och det hade luktat bacon <_< INTE TREVLIGT MÅ JAG SÄGA. Alla var jätteglada när våran riktiga lärare kom tillbaka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted January 29, 2009 Report Share Posted January 29, 2009 Logarithm: Hahahaha!!! :lol: Ramlar nästan av stolen av skratt!!! Vi hade det tvärtom, när riktiga läraren kom tillbaka berättade han väldigt öppet om hans och frugans sexliv. Uh... :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 Gillar lärare som tar tjuren vid hornen och vågar berätta! I alla mycket bättre med sådana än försynta rödljus som står och knappt får fram ett ord. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted January 30, 2009 Report Share Posted January 30, 2009 Ja, nuförtiden uppskattar jag uppriktighet och att folk vågar vara raka. Då blev vi mest paffa (och lite äcklade, måste jag erkänna såhär i efterhand) över att en rar farbror som närmade sig pensionsåldern gärna hade rollspel med frugan, en arsenal leksaker under sängen och körde med partnerbyte... :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kashked Posted February 15, 2009 Report Share Posted February 15, 2009 Jag går lärarutbildningen och har precis varit ute på praktik och jag säger bara en sak... aldrig att jag kommer undervisa i högstadiet... :lol: Så mycket som kan förändra sig på drygt ett och ett halvt år... jag har nu nämligen bytt inriktning och läser nu till högstadielärare... :lol: Tyvärr så har jag som praktikant skrivit på ett sekretesskontrakt så jag kan inte dela med mig av roliga historier från min praktik. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts