Gå till innehåll
Stranglehold

HD DVD Phaser Remote

Rekommenderade inlägg

Läckert! Bara att slå till! 700 kronor. Paramount pictures ska väl eller borde i alla fall nu inför filmen gå ut med just liknande saker och marknadsför både film och star trek konceptet, skapa en ny boom för star trek och samtidigt dra in stålar. Hursomhelst hoppas att dom kommer ut med lite mer props och annat trekkigt som man kanske också kan använda i "verkliga livet"!

Redigerad av michael ricochet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Enligt denna länken så blir man nästan sugen på att köpa Tos på hddvd:

HD-DVD Phaser

VILLHAVILLHAVILLHAVILLHA-faktor 1000! (även fast det hade varit snäppet bättre med en TNG-phaser :P :D ) Älskar sånna här prylar som är uppenbart trekkiga, men som ändå fyller en funktion i vardagslivet. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst susdan74

Läcker design på fjärren. fast priset var ju rätt maffigt måste jag säga. Även om jag skulle ha pengarna finns det mer intressanta och mer relevanta Trek-prylar jag hellre lägger pengarna på. Om jag bli ekonomiskt oberoende i framtiden ska jag dock köpa den... ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hehe på tal om HD Phaser, kolla in det här! visst det är inte HD DVD, det är en Blu Ray-laser som blir urplockad ur en Playstation 3. lasern stoppas i en phaser och kopplas till ett batteri, och vips så har man en riktig phaser!! tja man kan inte skada nån med den (den är permanent intsälld på stun...), men ändå, det är ju en phaser med stråle och allt :lol:

Blu Ray Phaser

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hehehe vilka lyxiga fjärrkontroller. Dom vore häftigt att ha även om jag inte direkt vill lägga ut så mycket pengar när jag redan har fungerande kontroller.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
hehe på tal om HD Phaser, kolla in det här! visst det är inte HD DVD, det är en Blu Ray-laser som blir urplockad ur en Playstation 3. lasern stoppas i en phaser och kopplas till ett batteri, och vips så har man en riktig phaser!! tja man kan inte skada nån med den (den är permanent intsälld på stun...), men ändå, det är ju en phaser med stråle och allt :lol:

Snyggt, men vad händer med Playstation-apparaten? ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snyggt, men vad händer med Playstation-apparaten? ;)

hehe, den är nog rätt paj :P men vad gör det, gör man så behöver man ju inte spela TV-spel längre, man har ju en phaser så då kan man köra ett Star Trek-FPS med grafik som ser ut precis som i verkligheten, eftersom ja det är verkligheten :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Men det var ju inte så farligt pris! om man verkligen vill ha den så är det ju genomförbart..undras bara hur reaktionen blir om man får dambesök och dom får syn på den fjärren? :blink:

Vadå får dambesök? Som Star Trekfan får man nöja sig med att bli utgarvad av damer när man står där i sina tejpade glasögon och rutiga byxor uppburna med hängslen. Den enda dam som kommer hem till mig är min mor, som suckar över när jag inte städat och diskat, hur många tv-spel jag har och så :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var nog den tuffast ST-pryl jag någonsin sett. Något som inte bara ligger och dammar, utan går att använda, och ska användas i vardagen. Villha faktorn är väldigt hög på denna prylen.

"To zapp where no man has zappt before"

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Men det var ju inte så farligt pris! om man verkligen vill ha den så är det ju genomförbart..undras bara hur reaktionen blir om man får dambesök och dom får syn på den fjärren? :blink:

Vadå får dambesök? Som Star Trekfan får man nöja sig med att bli utgarvad av damer när man står där i sina tejpade glasögon och rutiga byxor uppburna med hängslen. Den enda dam som kommer hem till mig är min mor, som suckar över när jag inte städat och diskat, hur många tv-spel jag har och så :)

HHAHAAA!! Härligt! Ah det är ju givetvis därför som jag är singel igen!! :lol: Hmm börjar allvarligt fundera på att ska ffa den där remoten..Det är väl universal? Min gamla tv rår ingen universal på verkar det som. Den måste väl styras med jämna utsläppsdoser av radioaktivitet för att reagera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag tipsade ju om fjärren här förut, nu har jag hittat 2 helt underbara prylar till ifrån den sidan

STAR TREK TELEFON

STAR TREK LAMPA (står dock inte pris på denne :( )

SJUKT coola prylar. Man kärar ner sig totalt :wub:

Verkligen fräcka grejor du hittar. Visst lockar det att öppna pengapungen, och förgylla hemmet. Alla tjatar på mig och att byta ut min taklampa, som är gammal, dammig och bucklig. Nu kanske de får som de vill. Undrar bara vad priset är.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag hittade priset: $178 och man kan köpa den på lamps of the usa. Jag misstänker att man får betala skatt o moms och liknande när man importerar men nu är ju dollarn så låg så att det inte borde vara så väldigt dyrt. J.

Ok, så mycket är det inte värt. Inte för mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle vilja påst?? att problem kan uppstå när du får besök av barn. Om man inte avväpnar dem snabbt är det troligt att de både hinner utplåna större delen av inredningen i huset och alla levande varelser som vistas där innan batteriet tar slut i fjärren. Sedan får du resa dig ur soffan när du ska byta kanal. ;)

Allvarligt talat så tror jag att en fjärrkontroll i form av en faser från TNG skulle vara stilrenare och mindre iögonenfallande än det här exemplaret. Jag är också orolig för att den inte fungerar på alla apparater som man vill styra den med. Det är i alla fall erfarenheten av alla multifjärrkontroller som jag har testat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja multifjärrar kan var lite knepiga att få att fungera med alla apparater! Men har man lite pengar till övers så är det bara att slå till! Håller med om att en TNG-fjärr kanske hade varit snyggare men jag gillar denna som den är. Den ser så retro o fräck ut!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det vore höjden om man köpte fjärren för dyra pengar, och så kan man inte använda den. Tyvärr är det nog risk för det. Men jag är ändå lite intreserad. Om någon köper den så måste han/hon informera om hur det funkar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu