Borgmi Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 Vilken star trek-karaktär är du? Vilken karaktär är du mest lik? Inte den karaktär du skulle vilja vara, utan den som stämmer bäst ihop med dig och din personlighet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
logarithm Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 Min far säger att jag liknar Alexander Rozhenko lite.. eller Spot. :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted November 2, 2008 Report Share Posted November 2, 2008 Vet inte Garak kanske? Nä men det är ju görsvårt att säga eftersom att man troligtvis har delar från minst två, troligen fler olika karaktärer i sej. Jag har nog lite Worf(Stolt. Principnisse ibland), lite från Picards frisör(pratig), lite från Data(nyfiken) och lite från Curzon Dax(inga kommentarer) ;) lite från Picard(när man leder ett träningspass)...finns nog mer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 3, 2008 Report Share Posted November 3, 2008 Som en kombination av Jabba the Hut och Jake Sisko skulle jag tro. Jabba the Hut är visserligen sw men jag kommer inte på någon i st med samma rondör som jag har. <_< J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted November 3, 2008 Report Share Posted November 3, 2008 (edited) Jag måste nog säga att jag alltid på något sätt identifierat mig med Mr La Forge, och det är nog kanske också därför han är min favorit. Just hans humor, hans sinneslag och helt enkelt sättet han är på tycker jag att jag smått känner igen i mig själv ibland. Dock är den tekniska sidan av Geordi någonting som jag absolut inte har lika mycket av. Visst, jag är teknisk, men Geordis nivå är för hög för mig att nå. Nu när jag tänker efter tycker jag att vissa personlighetsdrag jag har liknar Bashirs också, och han är ju min favorit i DS9. Annars tycker jag att jag hittar små saker i de flesta som jag identifierar mig med, och det tycker jag är roligt för det gör ju Star Trek lite lättare att relatera till, tycker jag. Edited November 3, 2008 by johannalaforge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Commander Michels Posted November 3, 2008 Report Share Posted November 3, 2008 På jobbet är jag Seven of Nine (Jobbar hårt och effektivt som ***, och har bra kompetens) men hemma är jag nog mer Harry Kim, ganska vanlig, lite osäker, ganska trevlig och lite egen humor :rodna: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted November 3, 2008 Report Share Posted November 3, 2008 Jag har aldrig tidigare funderat på detta. Men efter att ha lagt någon minut på det, skulle jag säga att jag har mycket gemensamt med Worf, fast om jag ha något problem löser jag helst det på diplomatisk väg. Alltså mer Picards stil. Worf och Picard, intresant blandning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted November 3, 2008 Report Share Posted November 3, 2008 Som en kombination av Jabba the Hut och Jake Sisko skulle jag tro. Jabba the Hut är visserligen sw men jag kommer inte på någon i st med samma rondör som jag har. <_< J. vad är rondör ? och du vill nog inte vara en stor padda heller Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
logarithm Posted November 3, 2008 Report Share Posted November 3, 2008 Som en kombination av Jabba the Hut och Jake Sisko skulle jag tro. Jabba the Hut är visserligen sw men jag kommer inte på någon i st med samma rondör som jag har. <_< J. vad är rondör ? och du vill nog inte vara en stor padda heller Felstavat odör? :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 4, 2008 Report Share Posted November 4, 2008 Rondör = kroppshydda. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 5, 2008 Report Share Posted November 5, 2008 Rondör = kroppshydda. J. Men är du svart eftersom du jämför dig med Jake Sisko? Eller är det för att han gillar att skriva? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 5, 2008 Report Share Posted November 5, 2008 För att han är en av få som visar en kreativ ådra i st. Rätta mig om jag har fel. Barchly skulle jag kunna känna igen mig i också. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted November 6, 2008 Report Share Posted November 6, 2008 doktorn i VOY är även han bra på att författa(även om resten av besättningen inte gillar hans verk) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marvin Posted November 7, 2008 Report Share Posted November 7, 2008 (edited) Knepigt! Jag blandar och ger friskt från högen av karaktärsdrag, ser något av mig själv i de flesta. Mest Bones kanske (den cyniska, skarpa sidan, snabb i repliken), men lite mer avslappnad som LaForge. Det beror ju lite på sällskapet också, vilka sidor man är bekväm med att visa upp. I min ungdom var jag nog mest som Riker (nöjeslysten, flirtig, men 100% när det är allvar). Vissa drag har jag väl fortfarande kvar. Har också blivit beskriven som "Wesley Crusher på fyllan" (smart, nördig, påfrestande tjatig), men jag vet inte om jag vill kännas vid det... :blink: :lol: Edited November 7, 2008 by Marvin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 7, 2008 Report Share Posted November 7, 2008 Wesley Chrusler på fyllan? :lol: :lol: :lol: Den var bra. Då får väl jag dra till med lt Barchley på fyllan (kreativ, pratsam och utan sjukdomsskräcken han har när han är nykter) J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted November 8, 2008 Report Share Posted November 8, 2008 I professionella sammanhang är det nog Riker som jag kommer närmast, kanske med små stänk av Julian Bashirs. Privat pendlar det nog mellan Riker, Barclay, Bashir, Wesley & Neelix. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Novatron Posted March 1, 2009 Report Share Posted March 1, 2009 Will Riker tror jag är mesta dels lik. Spänningen runt hörnet vad vore inte det. Var stort fan av Riker i TNG. Ett avsnitt utan Riker var inte star trek. Annars tycker jag ferengis är coola dock skulle dom inte passa ens karaktär. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts