Gå till innehåll

Vilken karaktär är du?


Borgmi

Rekommenderade inlägg

Vet inte Garak kanske? Nä men det är ju görsvårt att säga eftersom att man troligtvis har delar från minst två, troligen fler olika karaktärer i sej.

Jag har nog lite Worf(Stolt. Principnisse ibland), lite från Picards frisör(pratig), lite från Data(nyfiken) och lite från Curzon Dax(inga kommentarer) ;) lite från Picard(när man leder ett träningspass)...finns nog mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste nog säga att jag alltid på något sätt identifierat mig med Mr La Forge, och det är nog kanske också därför han är min favorit. Just hans humor, hans sinneslag och helt enkelt sättet han är på tycker jag att jag smått känner igen i mig själv ibland. Dock är den tekniska sidan av Geordi någonting som jag absolut inte har lika mycket av. Visst, jag är teknisk, men Geordis nivå är för hög för mig att nå.

Nu när jag tänker efter tycker jag att vissa personlighetsdrag jag har liknar Bashirs också, och han är ju min favorit i DS9.

Annars tycker jag att jag hittar små saker i de flesta som jag identifierar mig med, och det tycker jag är roligt för det gör ju Star Trek lite lättare att relatera till, tycker jag.

Redigerad av johannalaforge
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig tidigare funderat på detta. Men efter att ha lagt någon minut på det, skulle jag säga att jag har mycket gemensamt med Worf, fast om jag ha något problem löser jag helst det på diplomatisk väg. Alltså mer Picards stil.

Worf och Picard, intresant blandning :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knepigt!

Jag blandar och ger friskt från högen av karaktärsdrag, ser något av mig själv i de flesta. Mest Bones kanske (den cyniska, skarpa sidan, snabb i repliken), men lite mer avslappnad som LaForge. Det beror ju lite på sällskapet också, vilka sidor man är bekväm med att visa upp. I min ungdom var jag nog mest som Riker (nöjeslysten, flirtig, men 100% när det är allvar). Vissa drag har jag väl fortfarande kvar.

Har också blivit beskriven som "Wesley Crusher på fyllan" (smart, nördig, påfrestande tjatig), men jag vet inte om jag vill kännas vid det... :blink: :lol:

Redigerad av Marvin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...