Gå till innehåll

Majel Barrett-Roddenberry har gått bort


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Majel Barrett-Roddenberry,en mycket begåvad skådespelare och änkan efter Gene Roddenberry, avled tidigare idag i en ålder av 76 år. Dödsorsaken var leukemi, och hon blev diagnosticerad med sjukdomen för ett halvår sedan. Vid dödsögonblicket fanns hennes son vid hennes sida.

Majel har funnits med i samtliga Star Trek-installationer sedan 1960-talet och hon är saknad av många. Hennes röst är med i den kommande filmen med premiär i maj 2009, något vi tidigare rapporterat om. Inspelningarna är precis avklarade.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var tråkigt att höra. Hon har varit en sådan stor del av Trek.

(Samtidigt får jag ge en eloge till hur snabba ni var med nyheten. När detta skrivs så har inte Trekmovie eller Trekbbs rapporterat om det.)

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var den sorgligaste Star Trek nyhet jag har hört på år och dar. Hon kommer sannerligen att saknas. Utan henne kommer Star Trek i framtiden inte att vara sig likt. För mig har hon alltid varit en höjdpunkt när hon varit med i olika avsnitt.

:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

R.I.P. Majel Barrett-Roddenberry

For those not familiar with the concept of cult communities, the weight such a community carries for all its hardcore members may seem foreign. But whatever the motive may be for each and every member to spend such a large amount of time watching and debating the world of Star Trek, it is only human that faces this familiar create a feeling of family and friendship. And so the loss of this wonderful actress, this gentle face with its warm voice becomes very personal. We have in the passing of Majel Barrett-Roddenberry indeed lost, in every aspect of the word, a mother, a sister, a friend and an inspiration, and will miss her dearly. She may be gone, but in the world of Star Trek she will indeed live and prosper - forever.

Thomas Dahl

4Fathers/Gatekeeper

Norway

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas nu fick du mig att skriva ett inlägg på engelska trots att det är ett svenskt forum... :arg:

Vad jag tänkte säga är att det är synd när sådana personer går bort men att det känns bra att hon hann med att göra klart sin del i nya filmen innan hon dog. Det blir liksom en värdig avslutning på hennes livsgärning.

När jag såg henne som Trois morsa på tng när den gick i femman hade jag väldigt svårt för den rollen även om den var bra spelad. Men nu har jag omvärderat hennes prestation och finner rollen en av de mest humoristiska i tng, perfekt som comic relief.

May you rest in peace, wherever you are! J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt tråkigt! :(

Jag retade mej lite på Lwaxana i dom första avsnitten i TNG som hon var med i men började snart gilla henne skarpt i dom efterföljande avsnitten! När jag senare nu började se DS9 så blev jag glatt överaskad att hon dök upp även där! I DS9 så upplevde jag att hon även utvecklade sin roll och visade en mer djup, varm och mycket empatisk Lwaxana! Jag hade så gärna sett henne i en ny star trek-serie! Hon ÄR en passionerad del av vårt kära star trek!

R.I.P Majel

Redigerad av michael ricochet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nej nej! :(

Det här svider verkligen. Kommer sakna henne mycket.

Som ni skrivit, "skönt" att hon ändå hann vara med i senaste filmen. Det vore också värdigt om filmen tillägnas henne, jag hoppas det.

R.I.P, First Lady of Star Trek.

Redigerad av Marvin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
×
×
  • Skapa nytt...