Gå till innehåll

Hur många känner du som hatar Star Trek?


Aike

Rekommenderade inlägg

Jag känner betyligt fler som gillar Star Trek än tycker illa om det.

Men jag känner i alla fall två som hatar Star Trek. De har dock aldrig sett på det tror jag ;)

Vilket jag inte tror är helt ovanligt. De flesta är nog ändå ganska neutrala mot serien.

Hur många känner du?

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat en stund och kommit fram till att jag inte känner någon som hatar Star Trek. Känner en eller några som har mycket förutfattade meningar om ST, men detta grundar sig mest på okunighet om ST och/eller att det är en genre som inte intreserar dem. Men uttalat HAT vet jag ingen som har. Hata är ett väldigt starkt ord. Kan inte förstå hur man skulle kunna hata ST. Vad kan göra att man är så ogillande mot en tv-serie??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat en stund och kommit fram till att jag inte känner någon som hatar Star Trek. Känner en eller några som har mycket förutfattade meningar om ST, men detta grundar sig mest på okunighet om ST och/eller att det är en genre som inte intreserar dem. Men uttalat HAT vet jag ingen som har. Hata är ett väldigt starkt ord. Kan inte förstå hur man skulle kunna hata ST. Vad kan göra att man är så ogillande mot en tv-serie??

Samma här, min man var en av dem - han trodde att all star trek = TOS (pajiga kostymmånster, Kirk med skjortan uppriven, hångalandes med någon brud, dåliga kulisser och "Scotty beam me up"). Inte för att jag tycker illa om TOS, den serien har också sin charm och en del guldkorn men den allmänna meningen tycks vara som jag skrev ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nae, inte hatar.... Trodde min bästis hatade ST, men verkar ha ett pytteintresse... .___.'

(Almost off subject) Och så retas några lite för jag gillar ST (gjorde muntlig redivisning av ST i 6:an), och det är en kille i parallellklass som typ sa retsamt "Är du från planeten Enterprise?". Jag menar, jag må vara udda, men jag är ingen utomjording! Han gick runt och sa "Planeten Enterprise" till mig, men när jag för typ femte gången sa att det inte finns någon planet som heter så (ens i ST) så ändrade han det till bara "Enterprise". Fuderar på att hämnas med att rabbla upp fullt namn och klass på alla Enterprise i ST. Hehe....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta i min omgivning gillar inte Star Trek och många skrattar när jag säger att Star Trek är min favoritserie... men jag tror att det beror på förutfattade meningar. Få av dem har nog sett någon av serierna.

Som sagt, "hata" är ett starkt ord. Det skulle vara min lillebror som hatar ST i så fall, men han bryr sig bara om specialeffekter och säger vad som helst för att reta upp mig :P

Redigerad av Lal
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nae, inte hatar.... Trodde min bästis hatade ST, men verkar ha ett pytteintresse... .___.'

(Almost off subject) Och så retas några lite för jag gillar ST (gjorde muntlig redivisning av ST i 6:an), och det är en kille i parallellklass som typ sa retsamt "Är du från planeten Enterprise?". Jag menar, jag må vara udda, men jag är ingen utomjording! Han gick runt och sa "Planeten Enterprise" till mig, men när jag för typ femte gången sa att det inte finns någon planet som heter så (ens i ST) så ändrade han det till bara "Enterprise". Fuderar på att hämnas med att rabbla upp fullt namn och klass på alla Enterprise i ST. Hehe....

Ungefär så här då: "Its currently seven starship that had or have the name Enterprise. Please state if you mean NX-01, 1701, 1701-A, B, C, D or E..."

J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag pratar om Star Trek med många alls just för att sci-fi är enligt dom värsta nörd grejen, men jag känner faktiskt ingen som *hatar* ST. Dom hånar det till och från, vilket indikerar att dom knappast gillar serierna/filmerna. Men jag är van vid att gilla fandoms som andra antingen aldrig hört talas om eller hånar konstant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Nästan alla jag känner gillar inte star trek :(

Ofta har man hört talas o Star Trek, men inte sett något och ofta är det de som inte sett Star Trek som ogillar det. Konstigt värre, men så är det.

Har en kompis som jag skulle vilja säga "hatar" Star Trek. Men han är dum i huvudet, så det är inte så konstigt.

Ja, sen är han ett Star Wars fan också, så stort fan att han faktiskt gillar episod I-III.

Därav anledningen till att han ??r dum i huvudet :P ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flaming behöver inte vara riktad mot någon på forumet för att det ska vara flaming, det räcker med att man tex idiotförklarar George Lucas för att han hade mage att komma på star wars eländet, om man nu tycker det alltså. Man får givetvis säga att man inte gillar star wars för att fortsätta med exemplet, men övergår det i rena personangrepp så ser jag det som flaming i alla fall.

Och det är möjligt att ni skämtade ro, men tror du att vederbörande självklart inser det om han skulle råka läsa det här forumet? ;) J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flaming är det väl som sagt bara om det är en direkt dialog mellan två personer över internet, inte när det är en 3:e person som varken är medlem eller någon gång i sitt liv kommer sätta sin fot på stället. Och ja, om just den här personen skulle sätta sin fot här över sin döda kropp så skulle han inte ta illa upp, jag är nämligen lika dum i huvudet för att jag inte gillar Star Wars i hans tycke ;)

Jösses, någonstans får man väl sätta gränsen, men här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...