Jump to content

Vem är den fulaste ferengin?

Aike

Vem är fulast?  

24 members have voted

1. 1.

• Quark
      1
    • Rom
      1
    • Nog
      3
    • Brunt
      3
    • Moogie
      2
    • Daimon Bok
      0
    • Enterpriseferengierna
      2
    • Alla är lika fula
      10
    • Grandnagus Zek
      2

Recommended Posts

De är lika motbjudande allihop.

Jag vet att man helst inte ska skriva enradare utan att argumentera för sin åsikt men så fort jag försöker analysera fulheten hos ferengis mår jag illa. :sjuk:

Vadå faller du inte pladask när Quark klär ut sig till kvinna?

Skämt åsido så gillar jag ferengiserna för att de är en av få stora raser som inte ser ut som människor som har plastikopererat sig. Och för att Quark och company tillför så otroligt mycket humor i ds9. Men det jag finner svårast att smälta att de är så förtjusta i människokvinnor och andra humanoider. Vad ser de i dem? J.

Jag skulle säga Grand Nagus Zek (utseendemässigt), men han fanns inte med på listan. Men så hemska är de vål inte ändå? Jag tycker Star Trek vore mkt tråkigare utan dem - Quark är en av mina faviriter i DS9. Visst är de små och motbjudande men DS9 utan Quark vore som Pang i Bygget utan Manuel.

Feregierna är verkligen otroligt fula, men det är en bra sak! Håller med Supreme Commander JAF, de ser verkligen ut som en annan ras. Jag lade min röst på enterpriseferengierna, för jag tycker dessa är hemska, både i sitt beteende och sitt utseende. De är väldigt, väldigt olika DS9ferengierna.

Jag valde Brunt men inte pga att hans fysiska drag är fulast. Han är helt enkelt fulast för att han beter sej så elakt, slemmigt och är besatt av att skada Quark. Han gör en väldigt ful min med munnen när han är sådär ond och nöjd med sej själv! Jag gillar verkligen den karaktären eftersom att den är så välspelad av herr Combs!

"-Brunt, FCA" :D

Edited by michael ricochet

Grand Nagus Zek är hemskt ful, men att skilja en hemskhet från en annan är omöjligt. Alla är lika fula.

visst tillför de en del till ST. Fast de får lite för mycket utrymme i DS9 tycker jag.

Med tanke på hur ferengis kvinnor ser ut, förstår jag att de gillar människo-kvinnor. Fast jag tror väll att en ferengi är nöjd med nästan vilken kvinlig varelse som hällst bara de är nakna och kan utföra omox. (hette det omox??)

Edited by Unkas

• 2 weeks later...
De är lika motbjudande allihop.

Jag vet att man helst inte ska skriva enradare utan att argumentera för sin åsikt men så fort jag försöker analysera fulheten hos ferengis mår jag illa. :sjuk:

Vadå faller du inte pladask när Quark klär ut sig till kvinna?

Skämt åsido så gillar jag ferengiserna för att de är en av få stora raser som inte ser ut som människor som har plastikopererat sig. Och för att Quark och company tillför så otroligt mycket humor i ds9. Men det jag finner svårast att smälta att de är så förtjusta i människokvinnor och andra humanoider. Vad ser de i dem? J.

En ferengis "sexuella" behov är ju inte direkt kopplade till deras reproduktion och kräver därför inte en artfrände, så min egen syn på det är det att arten spelar ingen roll när det gäller njutningen, och det de egentligen vill är att visa rikedom, kvinnorna från andra arter är mer "bling bling" än något annat.

• 2 weeks later...

Detta var det då en elak tråd! Måste säga att jag gillar Ferengis efter att läst en del böcker förstår man att vad dom gör är igentligen inte för att vara (elaka). Jag tror många som säger att dom hatar dom igentligen gillar dom. Måste rösta på den som är minst ferengi lite elakt då det är quarks brorson Nog.

En ferengis "sexuella" behov är ju inte direkt kopplade till deras reproduktion och kräver därför inte en artfrände, så min egen syn på det är det att arten spelar ingen roll när det gäller njutningen

Detta gäller egentligen alla arter och det finns flera exempel i Star Trek på relationer mellan personer av olika arter.