Gå till innehåll
Nina Janeway

Har du byggt någon Star Trek-sak?

Rekommenderade inlägg

Jag är såpass mycket trekker så att jag älskar att sitta och knåpa ihop små Star Trek-prylar. Det allra första jag gjorde var en vanlig rödsvart Voyager-jacka, min s.k Janeway-kavaj som jag sydde i syslöjden i sjuan, och som inte blev så snygg. Det var den som jag gjorde om till flightsuit, vilken de flesta av er säkert har sett :) Jag har också gjort...

~ Kombricka i aluminium (eh, min pappa sågade den.)

~ Bilder på datorn

~ Ett Seven of Nine-okulär i lera

~ En teckning av Admiral Janeway från Endgame

~ Flera t-shirtar med ST-motiv!

Jag satt nämligen uppe i natt och jobbade med ett nytt projekt, nämligen en Janeway-teckning modell giant. (närmare 2 meter hög!) Den får ni se bland Fan Arten på nästa treff! ;)

Så jag undrar, har du ritat/klistrat/sågat/sytt nån Star Trek-pryl?

Redigerad av Nina Janeway

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Själv har jag gjort lite i lego som jag tycker blev ganska bra

Morn: Länken funkar inte.

Jag har gjort en Enterprise-mobil :) som jag blev rätt nöjd med faktiskt, kanske inte den vackraste men ändå... ^_^

Nu funderar jag på vad jag ska göra till nästa treff. Funderar på om man kan göra nåt kul av glasspinnar. :lol:

Sen har jag gjort en Borgcube, ett Enterprise och ett pyttelitet skepp av cernitlera också, men det var inte till FanArten, det var i julklapp till Ptack. Kanske inte hör till ämnet men jag tyckte det var värt att nämnas iaf. ^_^

Redigerad av seven of nine

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
det var i julklapp till Ptack. Kanske inte hör till ämnet men jag tyckte det var värt att nämnas iaf. ^_^

Jodå, det hör visst till ämnet! :) Det måste inte alls handla om Fan Art-utställningen på WCT's Star Treffar ;) Jag skrev det namnet bara för att, ja, det låter rätt. :D Alla kan ju tillverka Trek-prylar hemma ändå, i stillhet. *L*

seven of nine - Din Enterprise-mobil var jättecool. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Joo, jag håller med dig Nina. Det är jättekul att knåpa ihop små Trekkiga prylar... Presic som du började jag också med en röd VOY-Uniform. Sedan blev det en Phaser och Tricorder i papper, en liten Enterprise, mlåde ägg, broderiet jag gjorde i slöjden blev med Voyager-motiv och min ''kärleksbok'' blev med Data och Borgqueen från FC... Just nu sitter jag och funderar på något man kan göra till nästa treff.... :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har också suttit och knåpat lite. Det första jag gjorde var combadgemuffins och det andra var ett gäng kylskåpsmagneter i typ cenitlera i form av olika combadges.

Redigerad av Thalaxian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Senaste treffen bidrog jag med en TNG-combadge gjord helt i sten.

Sedan dess har jag knepat ihop en liten kortfilm om TOS i FlashPlayer. Det är inte mycket till handling dock: man får se Enterprise susa igenom rymden, åka förbi en planet och sedan gå till warp. :)

Det blir nog lite sv??rt att ställa upp med den i nästa FanArt-tävling, då skulle jag i så fall få släpa med mig hela laptopen. <_<

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det blir nog lite svårt att ställa upp med den i nästa FanArt-tävling, då skulle jag i så fall få släpa med mig hela laptopen.  <_<

Heh, du kan ju alltid koppla in den till projektorn som alltid finns med på treffarna, eller be att få visa upp filmen på den stora duken :lol:

Lokatt - Visst är det roligt! Även om det kan vara svårt och pilligt, så är det alltid kul när man är färdig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaa! Det är jättekul! Just det ja, höll nästan på att glömma, mit största projekt hittils, en replicator i ''verklig'' storlek som står i mitt rum, med en liten lampa i, så att den lyser som dom ska!!! :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just det ja, höll nästan på att glömma, mit största projekt hittils, en replicator i ''verklig'' storlek som står i mitt rum, med en liten lampa i, så att den lyser som dom ska!!!  :P

Ohh! Kan jag få se bild? Vad synd att man inte kan få den att skapa saker ur tomma intet, dock :(:D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tja, inte sytt, sågat el liknande men däremot "knåpat"

Min Mobil ;) är ett rent ST "wonderland"

* En vacker bakgrundsbild i färg från ST Voyager

* Polyfonisk ringsignal med themat från ENT

* Skärmsläckare DS9

* Mobilsvar med hälsningsfras Mr Spock :D

Är man Trekker så är man det överallt

Redigerad av poth_99

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just det ja, höll nästan på att glömma, mit största projekt hittils, en replicator i ''verklig'' storlek som står i mitt rum, med en liten lampa i, så att den lyser som dom ska!!!  :P

Ohh! Kan jag få se bild? Vad synd att man inte kan få den att skapa saker ur tomma intet, dock :(:D

Nina: Jo, jag har en bild, men jag vet inte om jag kan lägga upp den.... Kan man lägga in den i ett inlägg utan att den ligger på nätet? Annars, om jag får din e-mail, så mejlar jag den... ;) Obs!!! Jag har bytt epost, så pm;a mig din i stället är du snäll!!!

Redigerad av Lokatt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nina: Jo, jag har en bild, men jag vet inte om jag kan lägga upp den.... Kan man lägga in den i ett inlägg utan att den ligger på nätet? Annars, om jag får din e-mail, så mejlar jag den... ;) Obs!!! Jag har bytt epost, så pm;a mig din i stället är du snäll!!!

Fast vi andra vill ju också se den. :)

Jag funderar föresten at bygga en tricorder. Med blinkande lysdioder å grejer. Har bara inte kommit på hur jag ska kunna göra den... :blink:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fast vi andra vill ju också se den. :)

Jo, det förståss, om det är någon som vet hur man lägger in en blid i inlägget, så gör jag det gärna... :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Gjorde Federationens märke på träslöjden genom att "hugga" ut den i en träplatta. Blev faktiskt riktigt snygg om jag får säga det själv (tyckte min lärare också) Men det var lite pilligt med alla detaljer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

StarTrekin - Kan man få se bild? :)

Lokatt - Som sagt, din replikator är jättecool! Men min favorit är den signerade Janeway-bilden som står ovanpå, replikera en till mig med vetja :D

Så då var jag färdig med min mastodont-Janeway-teckning. Eller pappdocka kanske jag ska säga. Den blev jättesnygg och nåtsånär i naturlig storlek tror jag (Kate Mulgrew är inte så mkt längre än mig tror jag), fast den kan inte stå själv. Jag måste lägga en bok som tyngd nertill.. ni får se bild nån gång!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag gjort en liten rolig sak, en Spock ''modell'' i sand. ;) Det var ganska så pilligt innan limmet hade stelnat. Nu ska jag bara måla den... :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Här finns en bild på mitt UFPmärke som jag gjorde på träslöjden:UFP

Vad snyggt! Hur lång tid tog det att göra? Önskar att jag hade det tålamodet, men vi får väl se, det är snart dags att börja fundera på nya projekt inför kommande Fan Art-tävlingar. Föresten hur har du gjort de små "pluttarna"? Är även de uthuggna direkt ur träet eller är de gjorda vid sidan om och sedan ditlimmade?

Redigerad av Thalaxian

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Här finns en bild på mitt UFPmärke som jag gjorde på träslöjden:UFP

Vad snyggt! Hur lång tid tog det att göra? Önskar att jag hade det tålamodet, men vi får väl se, det är snart dags att börja fundera på nya projekt inför kommande Fan Art-tävlingar. Föresten hur har du gjort de små "pluttarna"? Är även de uthuggna direkt ur träet eller är de gjorda vid sidan om och sedan ditlimmade?

Allt är gjort ur en träplatta.

Den tog ganska lång tid att göra (kommer inte ihåg hur lång tid) och det var pilligt med alla detaljer. Det var lite svårt att måla den eftersom jag inte hade tillräckligt bra penslar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu