Nina Janeway Posted June 10, 2003 Report Posted June 10, 2003 (edited) Jag är såpass mycket trekker så att jag älskar att sitta och knåpa ihop små Star Trek-prylar. Det allra första jag gjorde var en vanlig rödsvart Voyager-jacka, min s.k Janeway-kavaj som jag sydde i syslöjden i sjuan, och som inte blev så snygg. Det var den som jag gjorde om till flightsuit, vilken de flesta av er säkert har sett Jag har också gjort... ~ Kombricka i aluminium (eh, min pappa sågade den.) ~ Bilder på datorn ~ Ett Seven of Nine-okulär i lera ~ En teckning av Admiral Janeway från Endgame ~ Flera t-shirtar med ST-motiv! Jag satt nämligen uppe i natt och jobbade med ett nytt projekt, nämligen en Janeway-teckning modell giant. (närmare 2 meter hög!) Den får ni se bland Fan Arten på nästa treff! ;) Så jag undrar, har du ritat/klistrat/sågat/sytt nån Star Trek-pryl? Edited June 10, 2003 by Nina Janeway Quote
Morn Posted June 10, 2003 Report Posted June 10, 2003 Själv har jag gjort lite i lego som jag tycker blev ganska bra Quote
ickamicka Posted June 10, 2003 Report Posted June 10, 2003 (edited) Själv har jag gjort lite i lego som jag tycker blev ganska bra Morn: Länken funkar inte. Jag har gjort en Enterprise-mobil som jag blev rätt nöjd med faktiskt, kanske inte den vackraste men ändå... ^_^ Nu funderar jag på vad jag ska göra till nästa treff. Funderar på om man kan göra nåt kul av glasspinnar. :lol: Sen har jag gjort en Borgcube, ett Enterprise och ett pyttelitet skepp av cernitlera också, men det var inte till FanArten, det var i julklapp till Ptack. Kanske inte hör till ämnet men jag tyckte det var värt att nämnas iaf. ^_^ Edited June 10, 2003 by seven of nine Quote
Nina Janeway Posted June 10, 2003 Author Report Posted June 10, 2003 det var i julklapp till Ptack. Kanske inte hör till ämnet men jag tyckte det var värt att nämnas iaf. ^_^ Jodå, det hör visst till ämnet! Det måste inte alls handla om Fan Art-utställningen på WCT's Star Treffar ;) Jag skrev det namnet bara för att, ja, det låter rätt. Alla kan ju tillverka Trek-prylar hemma ändå, i stillhet. *L* seven of nine - Din Enterprise-mobil var jättecool. Quote
Morn Posted June 10, 2003 Report Posted June 10, 2003 Morn: Länken funkar inte. jo den funkar. men om inte så kolla då in min bildsida där finns den Quote
Lokatt Posted June 10, 2003 Report Posted June 10, 2003 Joo, jag håller med dig Nina. Det är jättekul att knåpa ihop små Trekkiga prylar... Presic som du började jag också med en röd VOY-Uniform. Sedan blev det en Phaser och Tricorder i papper, en liten Enterprise, mlåde ägg, broderiet jag gjorde i slöjden blev med Voyager-motiv och min ''kärleksbok'' blev med Data och Borgqueen från FC... Just nu sitter jag och funderar på något man kan göra till nästa treff.... :P Quote
Thalaxian Posted June 10, 2003 Report Posted June 10, 2003 (edited) Jag har också suttit och knåpat lite. Det första jag gjorde var combadgemuffins och det andra var ett gäng kylskåpsmagneter i typ cenitlera i form av olika combadges. Edited June 11, 2003 by Thalaxian Quote
Excelsior Posted June 10, 2003 Report Posted June 10, 2003 Senaste treffen bidrog jag med en TNG-combadge gjord helt i sten. Sedan dess har jag knepat ihop en liten kortfilm om TOS i FlashPlayer. Det är inte mycket till handling dock: man får se Enterprise susa igenom rymden, åka förbi en planet och sedan gå till warp. Det blir nog lite sv??rt att ställa upp med den i nästa FanArt-tävling, då skulle jag i så fall få släpa med mig hela laptopen. <_< Quote
Suskiv Posted June 11, 2003 Report Posted June 11, 2003 Förutom att ha gjort lite skins till winamp så har jag varit dålig på att göra star trek saker. Jo jag har ju gjort små skepp av disketter enterprise och Bird of Prey Senare ska jag göra en uniform, men det lär ju ta ett tag innan dess. Quote
Nina Janeway Posted June 11, 2003 Author Report Posted June 11, 2003 Det blir nog lite svårt att ställa upp med den i nästa FanArt-tävling, då skulle jag i så fall få släpa med mig hela laptopen. <_< Heh, du kan ju alltid koppla in den till projektorn som alltid finns med på treffarna, eller be att få visa upp filmen på den stora duken :lol: Lokatt - Visst är det roligt! Även om det kan vara svårt och pilligt, så är det alltid kul när man är färdig. Quote
Lokatt Posted June 12, 2003 Report Posted June 12, 2003 Jaa! Det är jättekul! Just det ja, höll nästan på att glömma, mit största projekt hittils, en replicator i ''verklig'' storlek som står i mitt rum, med en liten lampa i, så att den lyser som dom ska!!! :P Quote
Nina Janeway Posted June 12, 2003 Author Report Posted June 12, 2003 Just det ja, höll nästan på att glömma, mit största projekt hittils, en replicator i ''verklig'' storlek som står i mitt rum, med en liten lampa i, så att den lyser som dom ska!!! :P Ohh! Kan jag få se bild? Vad synd att man inte kan få den att skapa saker ur tomma intet, dock Quote
poth_99 Posted June 12, 2003 Report Posted June 12, 2003 (edited) tja, inte sytt, sågat el liknande men däremot "knåpat" Min Mobil ;) är ett rent ST "wonderland" * En vacker bakgrundsbild i färg från ST Voyager * Polyfonisk ringsignal med themat från ENT * Skärmsläckare DS9 * Mobilsvar med hälsningsfras Mr Spock Är man Trekker så är man det överallt Edited June 12, 2003 by poth_99 Quote
Lokatt Posted June 13, 2003 Report Posted June 13, 2003 (edited) Just det ja, höll nästan på att glömma, mit största projekt hittils, en replicator i ''verklig'' storlek som står i mitt rum, med en liten lampa i, så att den lyser som dom ska!!! :P Ohh! Kan jag få se bild? Vad synd att man inte kan få den att skapa saker ur tomma intet, dock Nina: Jo, jag har en bild, men jag vet inte om jag kan lägga upp den.... Kan man lägga in den i ett inlägg utan att den ligger på nätet? Annars, om jag får din e-mail, så mejlar jag den... ;) Obs!!! Jag har bytt epost, så pm;a mig din i stället är du snäll!!! Edited June 13, 2003 by Lokatt Quote
UNDO_2000 Posted June 13, 2003 Report Posted June 13, 2003 Just det ja, höll nästan på att glömma, mit största projekt hittils, en replicator i ''verklig'' storlek som står i mitt rum, med en liten lampa i, så att den lyser som dom ska!!! :P Ohh! Kan jag få se bild? Vad synd att man inte kan få den att skapa saker ur tomma intet, dock Nina: Jo, jag har en bild, men jag vet inte om jag kan lägga upp den.... Kan man lägga in den i ett inlägg utan att den ligger på nätet? Annars, om jag får din e-mail, så mejlar jag den... ;) Obs!!! Jag har bytt epost, så pm;a mig din i stället är du snäll!!! Fast vi andra vill ju också se den. Jag funderar föresten at bygga en tricorder. Med blinkande lysdioder å grejer. Har bara inte kommit på hur jag ska kunna göra den... :blink: Quote
Lokatt Posted June 14, 2003 Report Posted June 14, 2003 Just det ja, höll nästan på att glömma, mit största projekt hittils, en replicator i ''verklig'' storlek som står i mitt rum, med en liten lampa i, så att den lyser som dom ska!!! :P Ohh! Kan jag få se bild? Vad synd att man inte kan få den att skapa saker ur tomma intet, dock Nina: Jo, jag har en bild, men jag vet inte om jag kan lägga upp den.... Kan man lägga in den i ett inlägg utan att den ligger på nätet? Annars, om jag får din e-mail, så mejlar jag den... ;) Obs!!! Jag har bytt epost, så pm;a mig din i stället är du snäll!!! Fast vi andra vill ju också se den. Jo, det förståss, om det är någon som vet hur man lägger in en blid i inlägget, så gör jag det gärna... Quote
UNDO_2000 Posted June 14, 2003 Report Posted June 14, 2003 Bilden på Lokatts hemmabyggda replicator: Quote
StarTrekin Posted June 14, 2003 Report Posted June 14, 2003 Gjorde Federationens märke på träslöjden genom att "hugga" ut den i en träplatta. Blev faktiskt riktigt snygg om jag får säga det själv (tyckte min lärare också) Men det var lite pilligt med alla detaljer. Quote
Nina Janeway Posted June 18, 2003 Author Report Posted June 18, 2003 StarTrekin - Kan man få se bild? Lokatt - Som sagt, din replikator är jättecool! Men min favorit är den signerade Janeway-bilden som står ovanpå, replikera en till mig med vetja Så då var jag färdig med min mastodont-Janeway-teckning. Eller pappdocka kanske jag ska säga. Den blev jättesnygg och nåtsånär i naturlig storlek tror jag (Kate Mulgrew är inte så mkt längre än mig tror jag), fast den kan inte stå själv. Jag måste lägga en bok som tyngd nertill.. ni får se bild nån gång! Quote
ickamicka Posted June 18, 2003 Report Posted June 18, 2003 Jag har nu gjort ett Enterprise i lego, vitt lego. ^_^ Och en borgsphere som inte blev så jättefin... Quote
Lokatt Posted June 19, 2003 Report Posted June 19, 2003 Nu har jag gjort en liten rolig sak, en Spock ''modell'' i sand. ;) Det var ganska så pilligt innan limmet hade stelnat. Nu ska jag bara måla den... :P Quote
Bromma_Herman Posted June 21, 2003 Report Posted June 21, 2003 Hittade mitt Independens Day utomjordiska ufo i hyllan som jag gjorde i lera i tvåan.... Det är en rund platta så jag döpte om det till Saucer Section... Quote
StarTrekin Posted August 15, 2003 Report Posted August 15, 2003 Här finns en bild på mitt UFPmärke som jag gjorde på träslöjden:UFP Quote
Thalaxian Posted August 15, 2003 Report Posted August 15, 2003 (edited) Här finns en bild på mitt UFPmärke som jag gjorde på träslöjden:UFP Vad snyggt! Hur lång tid tog det att göra? Önskar att jag hade det tålamodet, men vi får väl se, det är snart dags att börja fundera på nya projekt inför kommande Fan Art-tävlingar. Föresten hur har du gjort de små "pluttarna"? Är även de uthuggna direkt ur träet eller är de gjorda vid sidan om och sedan ditlimmade? Edited August 15, 2003 by Thalaxian Quote
StarTrekin Posted August 16, 2003 Report Posted August 16, 2003 Här finns en bild på mitt UFPmärke som jag gjorde på träslöjden:UFP Vad snyggt! Hur lång tid tog det att göra? Önskar att jag hade det tålamodet, men vi får väl se, det är snart dags att börja fundera på nya projekt inför kommande Fan Art-tävlingar. Föresten hur har du gjort de små "pluttarna"? Är även de uthuggna direkt ur träet eller är de gjorda vid sidan om och sedan ditlimmade? Allt är gjort ur en träplatta. Den tog ganska lång tid att göra (kommer inte ihåg hur lång tid) och det var pilligt med alla detaljer. Det var lite svårt att måla den eftersom jag inte hade tillräckligt bra penslar. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.