Jump to content
Sign in to follow this  
Nina Janeway

Har du byggt någon Star Trek-sak?

Recommended Posts

:blink: Ser halloween-ig ut! Vajert! Hmm det går visst att beställa "tryck" på marsipantårtor med vad man vill ha för motiv. Jag vill ha en tårta med senaste svartgula(banan med lakrits kanske) star fleet loggan. Ni vet den till den nya filmen.

:blink: Ser halloween-ig ut! Vajert! Hmm det går visst att beställa "tryck" på marsipantårtor med vad man vill ha för motiv. Jag vill ha en tårta med senaste svartgula(banan med lakrits kanske) star fleet loggan. Ni vet den till den nya filmen.

haha okej ja lite halloweenig är den nog, vi hittade ju lite kul halloweengodis på affärn och eftersom vi stoppat en polkagris i mitten så blev det ju rätt kul att göra en mun också. vi ville göra nåt kul tillsammans och nåt som Emelie verkligen kommer att tycka är kul. och så skulle det va billigt också, blev inte dyrt alls och tur var väl det för jag har 20 kr kvar. resten gick åt till taxin från flygplatsen (jag hade 120 från början) och jag är skyldig en typ 30 spänn, undrar hur jag ska få det att gå ihop... och så lär vi ju köpa ost också, det ska ju va med i gåtjakten, hmm vi får nog göra en ost i papper eller nåt :lol: haha tur att man hade bläck och papper till skrivaren i alla fall, vi skrev ut en liten ledtråd (endast tre ord på papperet) men vi gjorde 220 kopior och stoppade i hennes brevinkast, hehe hon blir nog förvånad när hon kommer hem

Inför TSS:s Halloween-fest så gav jag mig på ett försök att karva en pumpa för första gången. Inte så skrämmande motiv kanske, men passande för ändamålet. :D: :vulcan:

pumpkin-spock-2007_tn.jpg

Klicka för större bild

Edited by ghost

Inför TSS:s Halloween-fest så gav jag mig på ett försök att karva en pumpa för första gången. Inte så skrämmande motiv kanske, men passande för ändamålet. :D: :vulcan:

pumpkin-spock-2007_tn.jpg

Klicka för större bild

Men...Men.... (det är nu jag önskar att man kunde svära) Den är så bra! Asså när vi karvade en pumpa hemma såg den helt retarded ut, men detta är ju helt makalöst!!!! :w00t:

Ang. min och NX's tårta, jag tror inte att den är så god. Grädden är som en studsmatta. *huh* :blink:

Edited by Jocke
Lagt in den mindre bilden

Bra grejor! Är det bara jag som tycker att det är förbålt jobbigt med alla dessa superstora bilder som då och då dyker upp på forumet? Är det inte möjligt att förminska dom eller göra en tumbnail eller något? J.

Det är inte bara du. Det är inte så kul när man har jordens segaste bredband (som NX's brukar p??peka) för då laddar det EXTREMT segt. <_<

Bra grejor! Är det bara jag som tycker att det är förbålt jobbigt med alla dessa superstora bilder som då och då dyker upp på forumet? Är det inte möjligt att förminska dom eller göra en tumbnail eller något? J.

Det är inte bara du. Det är inte så kul när man har jordens segaste bredband (som NX's brukar påpeka) för då laddar det EXTREMT segt. <_<

Visst kan man fixa det. Lagt in en thumbnail istället, med en länk till den större bilden. Hoppas det hjälper. Kan tyvärr inte åtgärda citat med den stora bilden.

Låt mej presentera mina städrobotar: D8A till höger och till vänster D8A(Lore). Funderar lite på vad man kan göra med dom i star trek design. D8A är för övrigt till salu.(Dom håller inte riktigt sams) Duktig och trogen! :)

dsc00909zd7.th.jpg

Edited by michael ricochet

Låt mej presentera mina städrobotar: D8A till vänster och till höger D8A(Lore). Funderar lite på vad man kan göra med dom i star trek design. D8A är för övrigt till salu.(Dom håller inte riktigt sams) Duktig och trogen! :)

dsc00909zd7.th.jpg

Med all respekt, fungerar de? Ser mest ut som en boll med plastskal runt?? Vad har du tänkt att ta i pris?

Oh yes de funkar absolut! Man fäster torrmoppar under dom och så rullar dom igång så snällt! Men dom är bara effektiva mot hår o damm. Kan ej ta upp grus och sten. Speciellt bra är dom att skicka under breda sängar där det är jobbigt att komma åt! Pris hmm för en fellow trekker 200 kr men då får köparen stå för frakt.

Oh yes de funkar absolut! Man fäster torrmoppar under dom och så rullar dom igång så snällt! Men dom är bara effektiva mot hår o damm. Kan ej ta upp grus och sten. Speciellt bra är dom att skicka under breda sängar där det är jobbigt att komma åt! Pris hmm för en fellow trekker 200 kr men då får köparen stå för frakt.

Intresant! Lite sugen blir jag allt. Men jag undrar om det skulle funka hemma hoss mig med alla mattor vi har? Undrar också vad D8A står för?

Om du vill få dem att se mer trekkiga ut så borde det väll vara silvriga som panelerna är på exempelvis Voyager.

Mje mattor kan den ibland ta sej upp på med den kan inte rengöra dom. Det är ju basicly en torrmopp som drivs av en enkel,enkel robot som känner av motstånd (en vägg t.ex) och far runt. Men den är bra för den känner av en väggkant och så stryker den ofta längs med den. Det är ett gyroskåp i den som känner av saker o ting. Jag kan inte säga att den är supereffektiv alls men den får upp en hel del hår och damm. Norsk uppfinning. Jag har redan fusklackat den högra med svart färg och den har orginal(silvrig) färg på stora delar av själva "korgen". Dock behöver den lackas igen med svart färg för att det ska se proffsigt ut. Jag ser att jag presenterade dom fel- Det ska vara D8A(Lore) till vänster och D8A till höger(som är till salu och är lackad) D8A kan med lite god vilja uttalas "Data" så det är det som det står för :) Dom är en extremt tidig anfader till Data ;)

Mje mattor kan den ibland ta sej upp på med den kan inte rengöra dom. Det är ju basicly en torrmopp som drivs av en enkel,enkel robot som känner av motstånd (en vägg t.ex) och far runt. Men den är bra för den känner av en väggkant och så stryker den ofta längs med den. Det är ett gyroskåp i den som känner av saker o ting. Jag kan inte säga att den är supereffektiv alls men den får upp en hel del hår och damm. Norsk uppfinning. Jag har redan fusklackat den högra med svart färg och den har orginal(silvrig) färg på stora delar av själva "korgen". Dock behöver den lackas igen med svart färg för att det ska se proffsigt ut. Jag ser att jag presenterade dom fel- Det ska vara D8A(Lore) till vänster och D8A till höger(som är till salu och är lackad) D8A kan med lite god vilja uttalas "Data" så det är det som det st??r för :) Dom är en extremt tidig anfader till Data ;)

Ja nu förstår jag, skamligt att jag är en trekker och inte fattade det.

Haha! Inte lätt! Det är jag som har döpt dom till det- Dom heter robomop när dom säljs i butik. Du får väl PM:a mej om du ska köpa D8A.

Ska fundera på det, men först till kvarn får väll gälla anntar jag.

Jag är mycket imponerad av fanarten folk engagerar sig i att göra, och visar här Själv har jag aldrig ens tänkt tanken på att göra något själv.

Hej

Jag gjorde nyligen färdig en sak som jag började med 2002.

En Zefram Cochrane staty , samma som Archer har i ENT

Min är ca 18 cm hög medans den riktiga är ca 28 cm hög

Den är gjort med super sculpy lera som jag klädde över en mycket modifierad X-men Ice man figur.

Jag fick kapa bort mycket av dom Uber musklerna för att kunna få honom att se lite normal ut.

Armarna ??r nästan helt omgjorda.

Stället han står på är gjort utav flera skivor plexiglas som jag målat som marmor.

/Conny #2701

Ice man figuren

mar064019iimoj9.th.jpg

Börjar blir färdig

21803561ej0.th.jpg93320658ql5.th.jpg46087423ta8.th.jpg76427841xs5.th.jpg89889573ev2.th.jpg76037277af2.th.jpg10125924aa5.th.jpg

Min och den riktiga.

60017968cj7.th.jpg11778432jz6.th.jpg10wx5.th.jpg11nh7.th.jpg

Edited by contec

Hej

Jag gjorde nyligen färdig en sak som jag började med 2002.

En Zefram Cochrane staty , samma som Archer har i ENT

Min är ca 18 cm hög medans den riktiga är ca 28 cm hög

Den är gjort med super sculpy lera som jag klädde över en mycket modifierad X-men Ice man figur.

Jag fick kapa bort mycket av dom Uber musklerna f??r att kunna få honom att se lite normal ut.

Armarna är nästan helt omgjorda.

Stället han står på är gjort utav flera skivor plexiglas som jag målat som marmor.

/Conny #2701

wow riktigt snyggt! du är en mästare när det gäller att replikera (hehe) grejor, oftast ser man ju ingen skillnad på originalet och dina skapelser. fortsätt jobba så här bra!

Alltså... Jag är dödligt imponerad av er händighet. Jag kan knappt skala en potatis utan att mista ett finger, och så ser man en sån praktfull pumpa. Magnifikt! :vulcan:

Och skulpturen också, jisses.

Man blir både avundsjuk och inspirerad. Men jag får nog köpa mina prylar istället. Eller tvinga någon att göra grejer till mig :lol:

Edited by Marvin

Hade helt glömt att posta min syrras Borgkatt hon gjorde för typ nåt år sedan. Numera är den min ägodel, och står på en hylla i Kiruna. Den kallas rätt och slätt "We Are Cat".

Du finner katten HÄR (sedd framifrån), HÄR (sedd ifrån kattsidan) och HÄR (sedd ifrån Borgsidan)

Intresant. Det perfekta husdjuret för en Borg. The Borgcat, in Borgstore for Borg-xmas :lol:

En Maco scanner som jag håller på med.

Dom första bilderna är på en pappers model som jag gjorde för att få fram rättstorlek, + en av dom riktiga för jämförelse.

Sedan byggde jag en i starkare papper och klädde den i styrene plast. Sedan har jag fortsatt bygga på den.

Snart färdig.

/Conny

macoscanner3id0.th.jpgmacoscanner2xp9.th.jpgmacoscanner1it2.th.jpgmacoscanner4wf3.th.jpgscanner1xb1.th.jpgscanner2yj2.th.jpg

scanner3mo7.th.jpgscanner4hi0.th.jpgscanner5xl9.th.jpgscanner6ye4.th.jpgscanner7dc6.th.jpg

Edited by contec