contec Postad 25 Juni, 2008 Rapport Postad 25 Juni, 2008 Nja, När jag valde att bygga denna så ville jag bygga en 50tals scifi pistol men kunde inte komma på något bra, men så kom jag ihåg ett vapen från Fallout 2, Inte lätt att bygga upp en sak men hjälp av ett pluttit litet Gif bild. Jag valde att skicka in denne eftersom jag tyckte att bilderna jag tog av den blev så bra. (naturligt solljus, helt underbart) Kom ihåg att rösta varje dag.... Tack /Conny
K´hogh son of Klintoch Postad 25 Juni, 2008 Rapport Postad 25 Juni, 2008 nu ar jag röstat på dig . men PUH! vilken konkurans du har! snacka om att det finns gott om framtida rekvisita skapare där .
Expendable Ensign Postad 26 Juni, 2008 Rapport Postad 26 Juni, 2008 Sådär, då har du fått en röst till. Håller med de andra här, verkligen hård konkurrens. Allting, inklusive din pickadoll, är fantastiskt bra gjort. Jag förstår inte hur ni lyckas.
K´hogh son of Klintoch Postad 27 Juni, 2008 Rapport Postad 27 Juni, 2008 kom på att fråga en sak Conny . har du funderat på att bygga nåt i stil med vad Contestant #17: Andrew Buse har gjort? i "Star Trek : new adventures, ny Star Trek-serie" skulle vi behöva såna saker(och mycket annat)
contec Postad 27 Juni, 2008 Rapport Postad 27 Juni, 2008 kom på att fråga en sak Conny . har du funderat på att bygga nåt i stil med vad Contestant #17: Andrew Buse har gjort? i "Star Trek : new adventures, ny Star Trek-serie" skulle vi behöva såna saker(och mycket annat) Jo, men jag är rätt upptagen med egna saker (hellboy pistol) ;) och saker för Star trek Gatekeeper filmerna. Men har ni någon sida man skulle kunna kolla in? /Conny
K´hogh son of Klintoch Postad 27 Juni, 2008 Rapport Postad 27 Juni, 2008 (redigerade) det borde vi nog ha i framtiden . tills dess har vi ju tråden här i Quarks holosvit du kan ta en titt på(den heter just "Star Trek : new adventures, ny Star Trek-serie" Redigerad 27 Juni, 2008 av K´hogh son of Klintoch
Dr G. Eastwich Postad 22 Augusti, 2008 Rapport Postad 22 Augusti, 2008 (redigerade) Alla verkar ha gjort skitsnygga saker. Själv har jag bara gjort en combrika i mässing och klingon-logan i trä... Angående tidslinjerna på sidan 4 stämmer det med romulanerna inte alls med min. 2379: Fredsförhandlingar inleds 2385: Förhandlingarna kraschar och ett krig bryter ut 2389: Kriget (som inte ledde till någonting förutom förluster på båda sidor) slutar och fredsförhandlingarna startar igen 2397: En fred undertecknas av Federationen och det Romulanska Imperiet 2409: Ett "exchange" mellan läkare från Imperiet och Federationen startar 2411: Utbytet avslutas när spänningar uppstår mellan klingonen och romulanerna som nästan slutar i ett krig, som dock hindras av Enterprise-F. 2418: Utbytet återupptas, denna gång med officerer från Stjärnflottan och den Romulanska Rymdflottan 2426: En ny anti-Federation regim tar kontroll över den romulanska senaten och alla kontakter bryts Redigerad 22 Augusti, 2008 av Dr G. Eastwich
Marvin Postad 29 Augusti, 2008 Rapport Postad 29 Augusti, 2008 Har äntligen ordnat garn i rätt kulörer, så nu ska jag ge mig i kast med att virka min egen TNG-besättning. Jag ska bara ha lite beslutsångest med mig själv om vem jag ska göra först. Och så får jag försöka komma på hur tusan jag ska konstruera Worfs panna och Geordis visor :blink: så jag sparar nog på dem till sist.
commander ricochet Postad 29 Augusti, 2008 Rapport Postad 29 Augusti, 2008 Allvarligt- ska du virka dom? Låter knepigt hörru! ;) Men se till att posta bilder på resultatet!
Supreme Commander JAF Postad 30 Augusti, 2008 Rapport Postad 30 Augusti, 2008 Alla verkar ha gjort skitsnygga saker. Själv har jag bara gjort en combrika i mässing och klingon-logan i trä... Angående tidslinjerna på sidan 4 stämmer det med romulanerna inte alls med min. 2379: Fredsförhandlingar inleds 2385: Förhandlingarna kraschar och ett krig bryter ut 2389: Kriget (som inte ledde till någonting förutom förluster på båda sidor) slutar och fredsförhandlingarna startar igen 2397: En fred undertecknas av Federationen och det Romulanska Imperiet 2409: Ett "exchange" mellan läkare från Imperiet och Federationen startar 2411: Utbytet avslutas när spänningar uppstår mellan klingonen och romulanerna som nästan slutar i ett krig, som dock hindras av Enterprise-F. 2418: Utbytet återupptas, denna gång med officerer från Stjärnflottan och den Romulanska Rymdflottan 2426: En ny anti-Federation regim tar kontroll över den romulanska senaten och alla kontakter bryts En spännande tidslinje men jag har för mig att vi har en tråd med bara tidslinjer och att detta bör placeras i denna. J.
StarTrekin Postad 18 Januari, 2009 Rapport Postad 18 Januari, 2009 Jag lyckades färdigställa en fanart bild med Q idag. Började med bilden för två år sedan, så jag är väldigt nöjd med att ha den klar och jag är nöjd med hur den blev.
Aike Postad 19 Januari, 2009 Rapport Postad 19 Januari, 2009 (redigerade) Bilden på Q är mycket bra. Du borde skicka den till John de Lancie, så att han kan bli påmind om sina unga och allsmäktiga dagar. Han ser nämligen ganska sliten ut numera. http://www.flickr.com/photos/madzilla/2768...in/photostream/ Redigerad 19 Januari, 2009 av Aike
Unkas Postad 19 Januari, 2009 Rapport Postad 19 Januari, 2009 Det var en mycket passande bild! Han kan verkligen sägas dra i deras trådar.
Supreme Commander JAF Postad 19 Januari, 2009 Rapport Postad 19 Januari, 2009 Fast säg inte det till Picard för då får han spel direkt. Men det var en kul bild! J.
Mr Trek Postad 21 Januari, 2009 Rapport Postad 21 Januari, 2009 Jag har gjort ett Star Trek tema till min mobil. Men det är bara en liten sak. Använde Theme Creator och Photoshop.
Picard Postad 22 Mars, 2009 Rapport Postad 22 Mars, 2009 Jag har som hobby att bygga saker från Star Trek. Tänkte testa och göra en PADD och en Tricorder. (Försöka iallafall :lol: ) Någon som veta något bra byggmaterial att använda och hur stora dem är? :osäker: Slog ihop ämnet med denna tråd då dom handlar om samma sak. /M. Ricochet
Mr Trek Postad 22 Mars, 2009 Rapport Postad 22 Mars, 2009 Det finns ett antal olika sorters PADDs http://memory-alpha.org/en/wiki/PADD
commander ricochet Postad 22 Mars, 2009 Rapport Postad 22 Mars, 2009 Titta vad min frys har byggt: Ja ni har så rätt: Ett Breen-svärd. ;)
Novatron Postad 23 Mars, 2009 Rapport Postad 23 Mars, 2009 Hmm nja byggt och byggt. Håller på att försöka sy till en (DS9, Nemesis) uniform. Planerar att den skall vara klar till September. Då planerna är att vara med i kostymtävlingen i WCT.
commander ricochet Postad 12 September, 2009 Rapport Postad 12 September, 2009 Samma här..lite pinsamt, jag har ju inte byggt något, bara skojat lite. Men detta är ju ett bevis på att man är insnöad: Man måste ju visa att man är med i starfleet! :blink:
The Holy Three Postad 12 September, 2009 Rapport Postad 12 September, 2009 Haha, snygg! Lär definitivt impa på kassörerna när du ska ta fram kreditkortet ;)
RoLaren Postad 12 September, 2009 Rapport Postad 12 September, 2009 Haha, snygg! Lär definitivt impa på kassörerna när du ska ta fram kreditkortet ;) LOL! Bara de invigda kassörskorna/kassörerna kommer att bli impade, resten kommer inte förstå.
b00t3r Postad 13 September, 2009 Rapport Postad 13 September, 2009 Hej, Fick idéen att försöka att göra en type 2 pistol phaser utav bara material som jag kunde hitta hemma. Bland annat använde jag ett hjul från en leksaksbil, en kork från en nässpraysflaska, framdelen från en ficklampa och en laserpekare (se sista bilden för fullständig materialinfo). Det resulterade iaf i en "fungerande" phaser där man kan skuta en laserstråle genom att trycka in avtryckaren. Här kommer bilder. Härnäst ska det tillverkas en uniform på liknande sett. Fortsättning följer...
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu