Jump to content
Sign in to follow this  
Nina Janeway

Har du byggt någon Star Trek-sak?

Recommended Posts

Allt är gjort ur en träplatta.

Den tog ganska lång tid att göra (kommer inte ihåg hur lång tid) och det var pilligt med alla detaljer. Det var lite svårt att måla den eftersom jag inte hade tillräckligt bra penslar.

Jag är imponerad i alla fall, funderade själv på att göra något liknande men det har inte blivit någotv av det än. Men som sagt vr, snart är det dags att börja på med nästa projekt.

Måste säga att ni är väldigt kreativa, ungdomar .... Jag är mäkta imponerad ... Själv är jag alldeles för rastlös för Fan-Art ... Iochförsig gör jag en hel del digitala skapelser och grafik .... och mycket av det man gör är inspirerat av Trek... jag antar att det också är någonslags Fan-Art, även om man inte kan klämma och känna på det....?

Måste säga att ni är väldigt kreativa, ungdomar .... Jag är mäkta imponerad ... Själv är jag alldeles för rastlös för Fan-Art ... Iochförsig gör jag en hel del digitala skapelser och grafik .... och mycket av det man gör är inspirerat av Trek... jag antar att det också är någonslags Fan-Art, även om man inte kan klämma och känna på det....?

Om du har möjlighet att lägga en länk till dina bilder skulle jag uppskatta det. Många bilder från ST och SciFi är så grymmt snygga. Gillar dom bilderna som finns här på startrekdb!

Då ska du se min nya tuffa Fan art grej som jag planerar att släpa med på WCT-treffen! Ja, den är rätt stor :D

Var det din stora Janeway teckning som stod vid fan-arten? :huh: Iaf så var den riktigt fin! Och STOR :w00t: !!!

Jag har också suttit och knåpat lite. Det första jag gjorde var combadgemuffins och det andra var ett gäng kylskåpsmagneter i typ cenitlera i form av olika combadges.

De combadgearna som kylskåpsmagneter var jättecoola. Jag tror säker att du skulle kunna tillverkar och sälja! En köpare har du. Jag minns muffisen också - himla käcka.

Jag har gjort en kudde i form av en combadge - fast ibland ser "benen" mer ut som kycklinglår tycker jag. Fast jag gillar min kudde ändå! :wub:

Härligt att höra att ni är så flitiga - jag har aldrig orkat göra nån mer fanart. Det tar ganska mycket tid och så måste man vara lite händig också!

dax

Både Quiets och Lokatts bidrag var mycket bra. Lokatt (det sade du inte, Quiet, att det var Lokatt!) gjorde ett par Star Trek-koppar. Hon hade målat dit Enterprise-symboler och text, hämtat ur någon film (vilken det nu var). Mycket bra gjort. Quiet hade åstadkommit flera snygga tavlor med skepp och annat. Även det var mycket bra gjort. Eftersom jag känner Quiet så är det självklart att jag hejade på henne, men om jag skall vara ärlig så var de jämnbra, något som juryn tydligen också hade problem med... :P

Hon hade målat dit Enterprise-symboler och text, hämtat ur någon film (vilken det nu var).

Star Trek VI: The Undiscovered Country. Det är kapten Sulus mugg som han dricker te ur. (Finns även med i ett Voyageravsnitt där Tuvok minns att han jobbade på Excelsior)

F ö kan ju tilläggas att jag och seven of nine gjorde 4 st pärlplattor, som vi ställde upp med i FanArten. :)

Edited by Essray

Var det din stora Janeway teckning som stod vid fan-arten? :huh:  Iaf så var den riktigt fin! Och STOR  :w00t:  !!!

Correct! Det var jag som gjorde den. Tack! :) Jag är rätt nöjd med den. Dumma Stefan som inte nämnde den inför publiken, även fast det var nån som ropade "Janeway" :P Nah, Lokatt's koppar var jättecoola, grattis till dej! *kram* Vad lämpligt att du vann en Nemesis-mugg... :D Och Quiet's tavlor var jättevackra. Riktig konst, så att säga. Essray, era pärlplattor var också tuffa.

Look at this... :) Jag och min Janeway-docka. Snyggt eller?

janeway-nina_small.jpg

Edited by Nina Janeway

Min första tanke var helt klart att den jättelika Janeway skulle vinna. Det syntes på långt håll att mycket arbete var nedlagt på den. Dock höll jag, såklart, på kopparna i slutet. Kanske inte så svårt att förstå varför... :lol:

Jo Excelsior du har rätt, det tog många timmar att tillverka den. Funderar på att göra en ny, som ska bli större och bättre :)

Anyway, kolla bilden jag lade upp på föregående sida!

Edited by Nina Janeway

Vad hade ni alla gjort för fan arts? :)

Jag hade gjort Doc:s mobile emitter i ljutet tenn. Dock så tålde ljutformen jag hade tillverkat inte riktigt det varma tennet eftersom ljutformen blev för tunn. Vi får se om jag försöker igen.

Edited by Thalaxian

Jag har gjort en kudde i form av en combadge - fast ibland ser "benen" mer ut som kycklinglår tycker jag. Fast jag gillar min kudde ändå! :wub:

Var det denna som vann den första Fan Art-tävlingen på draken? Mycket trevlig kudde i alla fall!

Jag hade gjort Doc:s mobile emitter i ljutet tenn. Dock så tålde ljutformen jag hade tillverkat inte riktigt det varma tennet eftersom ljutformen blev för tunn. Vi får se om jag försöker igen.

Den var riktigt fin! Och det gjorde ju inget att gjut formen gick sönder, den såg lika fin ut ändå! :trollkarl:

Den var riktigt fin! Och det gjorde ju inget att gjut formen gick sönder, den såg lika fin ut ändå! :trollkarl:

Tackar! :D Deltog du själv i Fan Arten?

Tyvär..... Jag hadde ju glömt fan arten hemma :rodna: Fast jag kan ju ta med den på nästa treff! :w00t:

Jag har nu ett nytt lite projekt på gång tills nästa treff. Vi får se om jag lyckas genomföra det. Men jag hoppas att det kommer att gå bra. Någon annan som har börjat på något projekt?

Nästa vecka är det ju som sagt var dags för Star Treff igen. Dock så har jag nästan glömt vad det var för projekt jag skulle försöka genomföra inom fanart. Nu har jag några nya projekt på gång oche tt av dem är en riktig höjare, vi får se om det lyckas. Någon annan som har något på gång?

Edited by Thalaxian