Jump to content
Sign in to follow this  
Nina Janeway

Har du byggt någon Star Trek-sak?

Recommended Posts

Nästa vecka är det ju som sagt var dags för Star Treff igen. Dock så har jag nästan glömt vad det var för projekt jag skulle försöka genomföra inom fanart. Nu har jag några nya projekt på gång oche tt av dem är en riktig höjare, vi får se om det lyckas. Någon annan som har något på gång?

Jo, jag har ett men jag tror inte att jag hinner klart. Här glömt bort att jag höll på med det... inte så smart kanske.. :P

Jag har gjort en kudde i form av en combadge - fast ibland ser "benen" mer ut som kycklinglår tycker jag. Fast jag gillar min kudde ändå! :wub:

Var det denna som vann den första Fan Art-tävlingen på draken? Mycket trevlig kudde i alla fall!

Tackar. Nja, det var nog inte första fan-artstävlingen. Kanske typ... 3:e.

Jag tycker fanarten är riktigt rolig. Och bra. Alla är väldans kreativa och duktiga.

Hoppas det blir mycket denna gång också. Jubileum och allt som det är!

dax

ja och min kompis gjorde en TOS phaser på träslöjden, här kommer två anledningar till att den inte deltog.

1. Vi gick med i WCT nu nyligen under Q2, så vi har inte fått våra medlemms nummer.

2. Vi hade inte målat den.

Vilken phaser är det du gör? en TOS, TNG, VOY,DS9, ENT?

Dom senaste sakerna jag har gjort är en ENT IDIC som finns bland annat med i ENT avsnittet : Forge

idic05td6.jpg

idic04jm7.jpg

Här är den riktiga i serien:

realidic02tj1.jpg

Jag har även gjort en Tos Communicator.

På bilden fattas dom två vrid knopparna men dom finns på den nu.

2zf8.jpg

1zu4.jpg

Jag håller på med en hel del saker samtidigt, vilket gör att jag inte vet riktigt vilket som blir färdigt först.

Just nu är det ett hölster till min Art Asylum Phase-pistol + Ombyggnad av min AA phase-pistol så den blir mer lik den riktiga som fanns med i ENT.

Plus några mer hemliga :-) saker som kommer att dyka upp så småningom.

/Conny

WCT Member #2701

jag har gjort en affisch i bilden (ja eller snarare hemma, skolans dator suger till och med mer än min skithög till dator). jag blev riktigt nöjd med den. det är bara en sak jag inte blev riktigt nöjd med, det är texten nertill i bilden. jag slängde ihop det precis innan jag lämnade in den för jag ville ha affischen med på höstterminsbetyget. sen visade det sig att min lärare inte ens har satt betyg på uppgiften än, det tyckte jag var tråkigt för då hade jag ju kunnat göra den ännu bättre. men men här har ni den i alla fall. affischen är till för det nya pc/xbox360 spelet som jag bara kan drömma om eftersom jag inte har en xbox360 och min dator är ifrån den tiden när våra förfäder fick på alla fyra.

STLegacy-affisch.jpg

låter trevlig eran slöjd, bjorn. vi har en jättesträng lärare (trä-hitler kallas han ibland) och vi allt vi har gjort har vi blivit tvingade att göra. inga fria val här inte... så har det varit sen typ 3:an (jag går i 9:an nu). just nu håler jag på med en kniv och självklart har inte jag kommit på den idén.

jag har gjort en affisch i bilden (ja eller snarare hemma, skolans dator suger till och med mer än min skithög till dator). jag blev riktigt nöjd med den. det är bara en sak jag inte blev riktigt nöjd med, det är texten nertill i bilden. jag slängde ihop det precis innan jag lämnade in den för jag ville ha affischen med på höstterminsbetyget. sen visade det sig att min lärare inte ens har satt betyg på uppgiften än, det tyckte jag var tråkigt för då hade jag ju kunnat göra den ännu bättre. men men här har ni den i alla fall. affischen är till för det nya pc/xbox360 spelet som jag bara kan drömma om eftersom jag inte har en xbox360 och min dator är ifrån den tiden när våra förfäder fick på alla fyra.

Snygg som tusan alltså. Jag har köpt Legacy men mitt grafik kort räkte inte till. J****r också.

Snygg som tusan alltså. Jag har köpt Legacy men mitt grafik kort räkte inte till. J****r också.

tack. tråkigt det där med grafikkortet. det enda som skulle palla legacy i min dator är grafikkortet, resten är skit :arg: å det menar jag, resten är skit. farsan har en sån där hem-pc som är hur kraftig som helst (å det ända han gör är surfar och skriver). den är färdigbetalad om nån månad. det var tänkt att han skulle köpa en ny dator då och så skulle jag få hans. men så kommer den nya regeringen och tar bort hem-pc grejen så nu ska han inte köpa ny och det betyder att då får jag ingen. så måste jag skramla ihop varenda krona jag kan för att köpa en ny (om det hade funnits en ledsen smiley hade den suttit här).

tack. tråkigt det där med grafikkortet. det enda som skulle palla legacy i min dator är grafikkortet, resten är skit :arg: å det menar jag, resten är skit. farsan har en sån där hem-pc som är hur kraftig som helst (å det ända han gör är surfar och skriver). den är färdigbetalad om nån månad. det var tänkt att han skulle köpa en ny dator då och så skulle jag få hans. men så kommer den nya regeringen och tar bort hem-pc grejen så nu ska han inte köpa ny och det betyder att då får jag ingen. så måste jag skramla ihop varenda krona jag kan för att köpa en ny (om det hade funnits en ledsen smiley hade den suttit här).

Ska vi byta grafik kort?

Jag tycker om att rita så det är ju klart att jag har gjort lite star trek grejor.Jag har ritat många slag mellan borg och federationen. Dock är allt i framtiden(efter VOY alltså). Jag har t.o.m gjort en tidlinje. Den står här under, kopiera den inte!!

2383- Badjor går med i Federationen.

2384-2384 Ett kortvarit krig med Breen.

2385- Ktarierna går med i Federationen.

2389- Orion går med i Federationen.

2390-2392 Ett krig med klingonerna.

2394- Deltanerna, en ras i gamma kvadranten går med i Federationen.

2995- Neridierna, en ras i gamma kvadranten går med i Federationen.

2400- Romulanerna går efter långa förhandlingar med i Federationen.

2402-???? Dominion anfaller Federationen i gamma kvadranten, ett krig startas.

Om ni vill så får in gärna forsätta på tidslinjen.

Edited by P'kea

ritat flera olika bilder på datorn (önskar man visste hur man lägger in dem). annars ritar jag ofta olika skepp och strider(bl.a U.S.S Alexander som berättas om i tråden "Välj din besättning!", gjorde även en miniatyr i kartong av skeppet)

Edited by K´hogh son of Klintoch

Jag tycker om att rita så det är ju klart att jag har gjort lite star trek grejor.Jag har ritat många slag mellan borg och federationen. Dock är allt i framtiden(efter VOY alltså). Jag har t.o.m gjort en tidlinje. Den står här under, kopiera den inte!!

2385- Katarierna går med i Federationen.

vilka är Katarierna?

sen stämmer din och min tidslinje inte med varandra:

1: i min tidslinje drabbar Martoks politiska motståndare och de lojala mot Martok samman i det andra slaget vid Mempa i 2376 (efter en hård strid segrar Martoks styrkor).

2:år 2377 Kurn son of Mogh återfår minnet och lyckas återställa huset Moghs storhet(mycket tack vare Martok som trots att han då skulle förlora Worf som familjemedlem ger mer stöd än vad han behöver.kanske förstår han de politiska möjligheterna med att ha en stark allierad i högsta rådet).

3:Bajor gick aldrig med i Federationen . istället får de år 2381 oväntat en massa högavancerad teknologi av en döende ras i utbyte mot ett område att begrava sina döda på . detta gör bajor till den mest avancerade rasen i kvadranten . teknologin är orsaken till Breen-bajorianska kriget 2392-2397 som slutar i enorma förluster för Breen.

4: Enterprise-F(Enterprise-E gick i pension 2412) testar den första fungerande "slipstream"motorn 2413. Naomi Wildman är styrman på det första uppdraget till Delta-kvadranten.

5:Romulanerna gick aldrig med i Federationen utan utkämpar ett krig med dom mellan 2418-2426, i det kriget går Enterprise-F under 2421 i en Kamikazeattack av Romulanska attackskyttlar och ersätts av Enterprise-G, kriget slutar när Romulanerna kapitulerar. som resultat av kriget får Federationen nu ha "cloaking"apparater på sina skepp .

6:år 2419 erbjuder Martok imperiets hjälp mot Romulanerna . men Federationen tackar nej med resonemanget att kriget är mellan Federationen och Romulanerna

7:år 2428 påbörjas tillverkningen av prototypen av en Federationstillverkad "cloaking"apparat .

8:år 2428 vid testandet av en prototyp till en Federationstillverkad "cloaking"apparat går Enterprise-G under , man misstänker sabotage av medlemar av Tal-Shiar som vägrar att kapitulera.

9: Enterprise-H blir det första skeppet med en Federationstillverkad "cloaking"apparat ombord 2429.

vilka är Katarierna?

Han kanske menar Ktarian vilket Naomi är till 50%.

7:2428 påbörjas tillverkningen av prototypen av en Federationstillverkad "cloaking"apparat .

8:2428 vid testandet av en prototyp till en Federationstillverkad "cloaking"apparat går Enterprise-G under , man misstänker sabotage av Tal-Shiar som vägrar att kapitulera.

9:2429 Enterprise-H blir det första skeppet med en Federationstillverkad "cloaking"apparat ombord .

Detta tillåter inte Algeronavtalet, fast Federationen kanske har brutit mot detta vid det här laget.

Edited by bjorn98009_91

vilka är Katarierna?

Han kanske menar Ktarian vilket Naomi är till 50%.

7:2428 påbörjas tillverkningen av prototypen av en Federationstillverkad "cloaking"apparat .

8:2428 vid testandet av en prototyp till en Federationstillverkad "cloaking"apparat går Enterprise-G under , man misstänker sabotage av Tal-Shiar som vägrar att kapitulera.

9:2429 Enterprise-H blir det första skeppet med en Federationstillverkad "cloaking"apparat ombord .

Detta tillåter inte Algeronavtalet, fast Federationen kanske har brutit mot detta vid det här laget.

Algeronavtalet gäller inte längre efter Romulanernas kapitulation 2426 (punkt 5).

2385- Katarierna går med i Federationen.

Du glömmer väl inte bort att filmen Nemesis (Star Trek X) utspelar sig efter voyagers hemkomst? J.

Har tovat en femton centimeter hög Cardassian --> http://www.deviantart.com/deviation/446474...me+-in%3Ascraps

Samt ritat Geordi som en katt (till min syster) --> http://www.deviantart.com/deviation/462230...me+-in%3Ascraps

Ritar också en väldigt oallvarlig serie vid namn "If only I had been the creator of Star Trek..." om hur Star Trek skulle ha sett ut om jag skulle fått bestämma. (många skulle döda mig om de läste den, tyvärr finns den inte utlagd... än)

Visst ja, jag skrev en slashfic med Data till en kompis som en födelsedagspresent (wierd?)

Jag håller på med att göra en phaser i träslöjden, den börjar att se riktigt fin ut nu.

Phasern är klar, även om jag inte tyckte att den är helt identisk med ritningarna. Bilder hittas nedan.

PICT3581.JPG

PICT3582.JPG

PICT3585.JPG

Edited by bjorn98009_91

Om det nu räknas som att "tillverka" något så har jag gjort ett flertal görsnygga star trek-teman til min nokia N73. Bl.a LCARS-inspirerat och flera med starfleet-loggan. Givetvis så har jag mixat/klippt ihop och lagt in en massa olika startrek-ljud som ringsignaler, sms, e-post osv.

Om det nu räknas som att "tillverka" något så har jag gjort ett flertal görsnygga star trek-teman til min nokia N73. Bl.a LCARS-inspirerat och flera med starfleet-loggan. Givetvis så har jag mixat/klippt ihop och lagt in en massa olika startrek-ljud som ringsignaler, sms, e-post osv.

Jag har roat mig med det samma på flera av minna telefoner. Började med blippande ringsignal (them till TNG) till en gammal nokia för många år sedan. Nu med Färgskärmar och mp3 kan man verkligen forma gränssnittet på sin mobil. Roligt roligt rolig. Om man var riktigt bra på mobil teknik skulle men säkert kunna gör sig en Komunikater TOS-stil. Eller en Trikorder a´lla TNG.