Gå till innehåll
mumle

Earth: Final Conflict

Rekommenderade inlägg

Har precis sett piloten och andra avsnittet av scifi-serien Earth: Final Conflict och jag måste säga att det inte är helt dåligt. Visst, effekterna och skådespeleriet är ganska uselt, men själva grundstoryn är ganska skön ändå. Kan bero på att det är Gene Roddenberry som skrivit den.

Det handlar om jorden och ett nybörjat samarbete med racen The Companions. Misstänksamheten mot dessa trevliga varelser är stor och man får följa en motståndsrörelse som gör allt för att hitta hemska anledningar till att de hjälper jordborna att bota alla sjuka och stoppa alla krig.

Serien är självklart låååångt ifrån så bra som Star Trek, kanske framför allt för att Gene Roddenberry egentligen inte har så mycket med saken att göra, inte mer än att han lagt riktlinjerna för serien. Precis som i Andromeda alltså.

Skådisarna är inte speciellt kända, de två jag kände igen va Lisa Ryder, som spelar Becka i Andromeda, samt Von Flores, som spelar fulingen Sonny Hokori i TekWar-filmerna (föresten regiserade av William Shatner, som också har en stor roll i filmerna). Själv tycker jag huvudpersonen i EFC är otroligt lik Jarod i Kameleonten, men enligt IMDB så är det inte samma person, så jag antar att jag har fel. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vill säga att jag har sett det mesta av EFC, och i början är det ganska "meningslösa" avsnitt.

Jag hade inget bättre för mig för jag låg och var sjuk och hade fått tag på sesong 1 och 2 via nätet, så jag nästan plågade mig igenom första halvan av sesong 1..

DET VAR DET VÄRT!!

För efter det kan jag LOVA att det blir rejält mycket bättre! Faktum är att jag blev så besatt av EFC att jag ringde upp en polare o skicka honom alla avsnitten och han blev lika besatt som jag :)

So keep watchin'

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har laddat ner det första 2 säsongerna och jag tycker den är grymt bra.

Säsong 1 kanske är lite b-ig men säsong 2 drar värkligen igång serien.

Sen så tycker jag att efekterna är mycket bra och nästan trovärdiga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har faktiskt inte tagit mig tid för EFC. Det finns så mkt sci-fi o titta på o det mesta är inte ens bra. Vore grymt med en ny rymdscifi/krig i stil med Space Above and Beyond en serie med massa krig och space marines.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har sett säsong 1 nyligen. Och trots att Kevin Kilner inte är vad jag skulle kalla huvudrollsmaterial så är det till slut han som gör att serien håller sig riktigt intressant i mina ögon.

Så när han dör i slutet av säsong ett dog liksom mitt intresse för att fortsätta titta. Kanske får jag tillbaka intresset, men som det är nu känns det inte så kul.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så är det ofta, att det tappas mycker av en series själ, när en av huvudpersonerna försvinner. Detta har jag känt i många serier. När Jack försvann i SG1 till exempel. En serie ändrar stil och karraktär, och ofta är det inte för det bättre.

Redigerad av Unkas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det måste ha varit den serien där de var sämst på att löneförhandla med skådisarna. På fem säsonger var det bara en av de återkomande karaktärerna som var med alla år. Och han hade bara en biroll.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kommer någonsin denna serien släppas på dvd? för så vitt jag vet så finns bara säsong 1 ute. Och ska jag köpa en serie så vill jag klart ha hela. Lite dåligt. Vill ha den nämligen, men har inte sett ett ända avsnitt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror bara alla fem säsongerna är släppta i USA och Kanada. Så om du vill ha hela serien behöver du en dvdspelare och tv som klarar region 1 och NTSC. Det lär inte heller vara textat.

Dock är jag väldigt tveksam om serien är såpass bra att den är värd att köpa. Första säsongen som jag har sett var ok. Sedan byter de som tidigare nämnts skådespelare mellan nästan varje säsong.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag e inte så gnällig när det kommer till om den e bra eller ej, e det sci-fi så duger det. Okej, där ljög jag, men bara jag få gnälla så kan jag se den.

Oo jo, jag kan se de filmerna, men jag vill inte köpa dom från utlandet. isånna fall får en svenne affär imoptera dom till mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Och verkar butiken vara av det seriösare slaget så är det inte farligare att beställa från en amerika baserad butik en från en i sverige. I synnerhet inte om du har ett kreditkort som visa. Det som är viktigt är att kolla upp vad kostnaden för frakten blir samt om skattemyndigheten vill ha något. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Och verkar butiken vara av det seriösare slaget så är det inte farligare att beställa från en amerika baserad butik en från en i sverige. I synnerhet inte om du har ett kreditkort som visa. Det som är viktigt är att kolla upp vad kostnaden för frakten blir samt om skattemyndigheten vill ha något. J.

Betalar man med Paypal så är det lugnt angående sitt kortnummer iallafall. Fraktostnaden ser man när man betalar för det så det är lugnt med det också. Skatteverkerket bryr sig inte om du köper det eller inte, därimot kan man ha oturen att det går igenom tullen och man får betala där. Har man tur så skickas det som gåva så kostar det inget där :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja.. Att den åker fast i tullen känner jag inte för.. Plus man betalar innan man får grejen, det e nått som jag aldrig gör. Jag vill hållla saken i mina händer innan jag betalar. Tänk om den kommer bort på vägen? Om det händer nån så händer det med mig, för jag ha alltid mega otur.

Discshop bruka impotera serier till "mig" och det blir inte så mycke dyrare.

Jag e för feg för att handla från utlandet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag förstår varför du vill köpa serien efter att ha sett din dvdsamling. Du har ju nästan allt :D Men du saknar en av de bästa sci-fiserierna: The Outer Limits (både gamla och nya). Köp den istället för EFC.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OOo ja! den har jag glömt! Har inte sett ett avnitt av den heller! men den får jag väll klämma in på min önske lista på discshop som redan e uppe i ett pris på 58 000.

Redigerad av Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lotto vinst hade ju inte suttit fel, men då hade jag nog blivt snål. Bättre med högre lön.. men jag vill inte jobba mer så de får helt enkelt bara höja minlön ändå.

80% räcker (jobbar inom äldrevården). Men va sur jag e. Jag har jobbat 80% hela februari men fick bara lön för 75%!!!! jag e skut sur..

Hade lixom tänkt att jag skulle kunna köpa lite mer filmer nu då va, men nej!! Å jag får inte de pengarna förän nästa månda sa kärringen.. Å då har jag ju inte en blekaste aning om hur mycke jag ska få, så de kommer säkert lura skiten ur mig..

Ojoj, blev lite OT där.. sorry, jag e rätt bra på att skena iväg..

Redigerad av Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu