Lieutenet Lind Posted January 17, 2003 Report Share Posted January 17, 2003 (edited) Som ni nog vet så var ju inte Miles med så nu har jag fixat ett nytt där han är med.. Och nu kan ni rösta på er favo och skriv gärna vem det är och varför.. Och eftersom både BÈlanna och Trip är mina favo engineerer så kan man ju inte rösta.. Nu bestämde jag mig jag röstade på BÈlanna med tanke på att hon var den första favo personen som jag hade så min röst föll på henne. Om rnösta två gånger skulle min andra röst så klart falla på Trip.. :oskyldig: Edited January 17, 2003 by Lieutenet Lind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borg1 Posted January 17, 2003 Report Share Posted January 17, 2003 Att Miles lades till förändrar inte att Bèlanna är sötast Hon har också en roligare personlighet än den lite tjurige Miles och den socialt tafatta Le Forge. Trip (lite av en lillebror till Archer) är inte heller någon imponerande karaktär. Jag har dock förstått att det finns kvinnliga medlemmar i detta forum som gillar att se honom i underkläder. Scott vet jag inte så mycket om, men när DS9-avsnitten tar slut kommer turen till TOS. Som tur var är jag bara drygt halvägs i DS9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted January 17, 2003 Report Share Posted January 17, 2003 Min röst hamnade på Scotty den här gången också. Men det var inte lätt att välja mellan honom och Miles, det ska erkännas. Eftersom jag inte har någon aning om forumledarna planerar ta bort det förra chief engineer-ämnet, så citarar jag vad jag skrev där: Min röst hamnade på Scotty. Som autumnfire skriver: Scotty har en speciell relation till skeppet. Han hänvisar till motorerna som "my engines" och han älskar verkligen skeppet. För de andra fyra verkar det inte vara mer än ett jobb att sköta om motorerna. Dessutom så han ju en kul skotsk dialekt och gillar whiskey Minst gillar jag LaForge. Han gör inte annat än att tekno-babbla hela tiden. Jag måste ju för övrigt hålla med Borg1: B'Elanna är sötast. Men så finns det ju inte heller mycket konkurrens värd att nämnas när det gäller oss grabbar. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted January 17, 2003 Author Report Share Posted January 17, 2003 Jag måste ju för övrigt hålla med Borg1: B'Elanna är sötast. Men så finns det ju inte heller mycket konkurrens värd att nämnas när det gäller oss grabbar. ;) Kan man ju hålla med hon är ju den ända kvinliga Chief engineeren i serierna.. Tycker hon är en utmärkt bra chief engineer.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
*voyboy* Posted January 17, 2003 Report Share Posted January 17, 2003 B´Lanna är bäst för hon är inte rädd att säga vad hon tycker!!! Söt är hon också! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted January 17, 2003 Author Report Share Posted January 17, 2003 Miles har ju varit med i både NG och DS9.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted January 17, 2003 Report Share Posted January 17, 2003 Miles är väl sötare än Belanna Torres? :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted January 18, 2003 Report Share Posted January 18, 2003 Trip eller Belanna, Belanna eller Trip? Hmm, detta blir svårt. Framförallt efter Trips otroliga kampscen i "Dawn" (måste vara den häftigaste i ST) Jag försöker få fram den mest "kompletta" Chief Engineer; kunnande, hårdhet, humor, karaktär ... Hmm, Nej det måste bli Belanna (än så länge) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted January 18, 2003 Report Share Posted January 18, 2003 Miles är väl sötare än Belanna Torres? :P Jo mycket sötare. han kan ju saker utan att använda sig av 35 "deflecktorpulses" varje säsong. Han har inte heller gott på the acadamy. han behöver inte det för han är smart så det blir över Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted January 18, 2003 Report Share Posted January 18, 2003 Framförallt efter Trips otroliga kampscen i "Dawn" (måste vara den häftigaste i ST) Du snackar du konstigt. Det är ju Kirk Vs Gorn som är lätt den bästa fighten i trek. (se TOS:Arena) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted January 18, 2003 Report Share Posted January 18, 2003 Framförallt efter Trips otroliga kampscen i "Dawn" (måste vara den häftigaste i ST) Du snackar du konstigt. Det är ju Kirk Vs Gorn som är lätt den bästa fighten i trek. (se TOS:Arena) Well, har Du sett Dawn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted January 18, 2003 Author Report Share Posted January 18, 2003 Framförallt efter Trips otroliga kampscen i "Dawn" (måste vara den häftigaste i ST) Du snackar du konstigt. Det är ju Kirk Vs Gorn som är lätt den bästa fighten i trek. (se TOS:Arena) Well, har Du sett Dawn? Jag har nyss själv sett det och Trip var imponerande bra på att slås för att vara en chief engineer vem trode att en av dom var så bra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted January 18, 2003 Report Share Posted January 18, 2003 Miles är väl sötare än Belanna Torres? :P Klart han är. Vem kan motstå honom. Miles är en del av den hårda skolan. Han har inte gått på starfleet Acadmy. Heh, han behöver inte göra det. När alla andra ska få starfleet teknik att fungera så måste han kombinera teknik och sytem från Starfeet, Bajor och Cardassia. Inte den enklaste sak att göra, när vi knappt kan få en MAC att kommunicera med en PC. Han kan slåss även om han inte vill, använder heller teknik än nävar. (ex Empok Nor) Och hans vänskap med Bashir är den bästa genom hela star trek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted January 21, 2003 Report Share Posted January 21, 2003 (edited) Trip e egentligen inte chief engineer, han e "Engineering officer"...men det e ju typ samma sak iofs Edited January 21, 2003 by P'tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted January 21, 2003 Report Share Posted January 21, 2003 Jag röstade på Georgi La Forge, då jag tycker att han är bäst men B'Elanna Torres kommer inte långt efter Georgi La Forge är tuff! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted January 22, 2003 Report Share Posted January 22, 2003 Visst, LaForge och B'Ellana kan mycket, men har de en skotsk eller irländsk accent? Nä, trodde väl inte det. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted January 22, 2003 Report Share Posted January 22, 2003 Trip (lite av en lillebror till Archer) är inte heller någon imponerande karaktär. Jag har dock förstått att det finns kvinnliga medlemmar i detta forum som gillar att se honom i underkläder. Ser hellre Reed i underkläder, men det kanske inte hör hit. :rodna: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted January 22, 2003 Report Share Posted January 22, 2003 Ser man inte folket i Enterprise i underkläder stup i kvarten? Fast så länge man får se Hoshi o inte bara pojkarna Archer, Trip o Reed så är jag nöjd. Fast ibland blir det väl lite väl mycket "butt shots" på T'Pol? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted January 23, 2003 Report Share Posted January 23, 2003 1. Scotty, vem annars. 2. O'Brien. Cool irländare med ständigt uppkavlade ärmar. 3. B'Elanna. Klingon, need I say more. 4. Geordi. Jag gillar hur han ofta pratar med skeppets dator som om det vore en människa. 5. Trip. Har fortfarande inte sett mycket Enterprise. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted January 23, 2003 Report Share Posted January 23, 2003 Montgomery Scott såklart. Han har en så otroligt härlig distans till allt han gör. + att han alltid lyckas att lösa saker och ting på en tid som han ej borde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted January 24, 2003 Author Report Share Posted January 24, 2003 Varkar som att de flesta har olika favoriter.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
captain archer Posted October 31, 2004 Report Share Posted October 31, 2004 min röst fick Charles 'Trip' Tucker, III för att han är en väldig bra maskinist och att han kan väldigt mycket om enterprise warp motor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted October 31, 2004 Report Share Posted October 31, 2004 Miles O'Brien fick min "lojala" röst. Han är killen som kan få vad som helst att fungera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durator Posted October 31, 2004 Report Share Posted October 31, 2004 Miles O'Brian fick min röst eftersom han tvingats skruvat ihop Enterprise *och* Deep Space 9. Och dessutom är han en hygglig skådis (ibland) han Colm Meaney. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted November 1, 2004 Report Share Posted November 1, 2004 Scotty var säkert bra, men han är en relik från för. Han kan omöjligt veta och kunna så mycket som sina efterföljare. Dessutom har han erkänt att han kallades för "miracel-worker" på grund av ständiga lögner. Beräknade han en arbetsinsats till 2 timmar, så sa han 4 timmar, bara för att verka duktigare än han var. Sånt går bort, fy skäms scotty! Trip är för tusan ännu äldre, går bort. LaForge är duktig men tråkig och är alldeles för beroende av data. B'Ellana är duktig och sötast, men klarar från och med säsong 4 nästan inte av ett smack utan att få hjälp av Seven of Nine... Mitt val bli O'Brien. Av det lilla DS9 jag sett så här långt så verkar han vara en klippa. Tvingas jobba med motsträviga bajoraner, med konstig cardassiansk teknologi och gör det bra. Dessutom är Colm en hygglig skådis till skillnad mot de andra (vet inte så mycket om Connor Trinneer) Dessutom har han roligare dialekt än Scotty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts