Turambar Posted January 22, 2003 Report Share Posted January 22, 2003 (edited) Nån som vet någon info om Matrix Reloaded?? Några bra hemsidor? Efter att ha tittat på Whatisthematrix ( www.whatisthematrix.com ), så verkar filmen blir riktigt bra, den verkar ha det mesta som Matrix (1) inte hade (fast det var ganska lite...) Forumledare: I mina ögon är Matrix sci-fi, och därför tycker jag att denna diskussionen bör finnas kvar. Edited January 22, 2003 by P'tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted January 22, 2003 Report Share Posted January 22, 2003 Vad är Matrix Reloaded? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted January 22, 2003 Author Report Share Posted January 22, 2003 Vad är Matrix Reloaded? Matrix Reloaded är den nya Matrix filmen med premiär den 3/5 -03 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted January 22, 2003 Report Share Posted January 22, 2003 Matrix Reloaded är den nya Matrix filmen med premiär den 3/5 -03 Oj. kOmmer den så snart. Trodde att det skulle vara till sommaren eller tom efter sommaren innan den kom. Det ska bli kul att se om den nya filmen blir bra. Det är ju alltid svårt att göra en efterföljare till en bra film. Har ni laddat ner Matrix-fart från Kazaa.. jätteroligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted January 22, 2003 Report Share Posted January 22, 2003 *räknar ner dagarna* Har redan börjat skissa på en jacka liknande den Keanu Reeves har på publicity-fotona. Det kanske säger nåt om hur förväntansfull jag är? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted January 22, 2003 Report Share Posted January 22, 2003 Jag som inte ens har sett första filmen :rodna: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted January 22, 2003 Report Share Posted January 22, 2003 seven of nine: det var en mindre intressant iaktagelse, dessutom en one-liner. Var vänlig skriv inga såna inlägg! F.ö. så får vi väl kolla på den på fanfilms-cirkeln då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted January 22, 2003 Report Share Posted January 22, 2003 Den blir väl som ettan, snygga fajtscener, men dåligt manus, har man sett lite hong kong action o läst lite cyberpunk är det inget nytt under solen som Matrix kommer med. Fast, trailern verkar tuff.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted January 23, 2003 Report Share Posted January 23, 2003 Visserligen är det mycket effekter i Matrix, och antagligen kommer det vara så i hela trilogin. Dock det här med manuset. Jag tycker det är riktigt bra. Att världen är en drömvärld skapad av utomjordingar. MAtrix reloaded kommer nog bli grym, de har ju haft tid på sig att finslipa effekterna med under de här 100 åren de tog för dom......typ.....jag menar, så lång tid behöver det ju inte ta bara för att en skådespelare dör....... Tråkiga med trailern är ju att det är så mycket från The Matrix i den också... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted January 23, 2003 Author Report Share Posted January 23, 2003 jag menar, så lång tid behöver det ju inte ta bara för att en skådespelare dör....... Har hört rykten om att Carrie-Anne Moss(Trinity) har dött...stämmer dom? Dock så står hon med i rollistan till den tredje Matrix filmen ( Revolutions ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted January 23, 2003 Report Share Posted January 23, 2003 Har hört rykten om att Carrie-Anne Moss(Trinity) har dött...stämmer dom? Nej, Carrie-Ann har inte dött. Däremot Aaliyah, sångerskan som skulle varit med i filmen dog i en bilolycka(?) för nåt halvår-år sedan .. så då fick de börja spela in allt på nytt. Himla synd, för jag tror hon hade blivit jättebra i Matrix-film .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted January 23, 2003 Report Share Posted January 23, 2003 Det tror jag med, hon var ju riktigt bra i Queen of the Damned filmen. Jag hoppas som guldmedlem att jag för en förhandsvisning av Matrix Reloaded...! =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted January 23, 2003 Report Share Posted January 23, 2003 (edited) Nej, Carrie-Ann har inte dött. Däremot Aaliyah, sångerskan som skulle varit med i filmen dog i en bilolycka(?) för nåt halvår-år sedan Tänkte bara säga att Aaliyah dog i augusti 2001, när hennes Sessna störtade utanför Hawaii. :gråter: :gråter: :gråter: Edited January 23, 2003 by Essray Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted January 23, 2003 Report Share Posted January 23, 2003 [ Tänkte bara säga att Aaliyah dog i augusti 2001, när hennes Sessna störtade utanför Hawaii. :gråter: :gråter: :gråter: Jaha är det därför den blev försenad för den skulle ju egentligen komma tidigare va. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted January 24, 2003 Report Share Posted January 24, 2003 En annan anledning till förseningen är 11 september. Vissa scener i "Reloaded" spelades in i WTC och fick då naturligtvis göras om. Så inspelningen var knappast problemfri. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted January 25, 2003 Report Share Posted January 25, 2003 (edited) Det är ett märkligt fenomen som drabbar vissa filmer det där. Mystiska dödsfall och annat som ställer till det. Men men, nu är ju MAtrix Reloaded på G i varje fall, ska bli SÅ gött att se den. Hur kan det vara tilllåtet med "spolier", det är väl ingen som sett den eller? Edited January 25, 2003 by Mr Borg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted January 25, 2003 Author Report Share Posted January 25, 2003 ang. ämnestiteln. Den har premiär den 3/5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted January 27, 2003 Report Share Posted January 27, 2003 . Att världen är en drömvärld skapad av utomjordingar. Utomjordlingar? Artificiell Intelligens är det, inga utomjordlingar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted January 29, 2003 Report Share Posted January 29, 2003 Någon som vet vilka skådespelare från första filmen som ska vara med i den andra? Själv ser jag gärna att Hugo Weaving och Joe Pantoliano är med igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 29, 2003 Report Share Posted January 29, 2003 Läs på imdb.com och jämför med den förra filmen. Hugo Weaving är med, dock inte Joe Pantoliano (dödades inte han i förra filmen?). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted January 29, 2003 Report Share Posted January 29, 2003 Filmen har premiär 21 maj, inte 3de. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted February 5, 2003 Report Share Posted February 5, 2003 Det har kommit en ny Matrix Reloaded trailer, finns på www.movie-list.com Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted February 5, 2003 Report Share Posted February 5, 2003 Jag skulle bara vilja säga att det var inte utomjordigngar som fångade alla människor och gjorde batterier av dom utan att det var "AI". AI är Artificiell Intelligence alltså robotar som människan skapat som löpte amok och fångade vår ras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted February 5, 2003 Report Share Posted February 5, 2003 Kanske inte helt rätt att säga att AI är robotar utan snarare en skapade eller programmerad intelligens som t.ex kan styra dessa robotar. Vad jag aldrig riktigt förstod med filmen Matrix (jag har iofs bara sett den ett fåtal gånger när den var ny) men om den "konstgjorda" världen som människorna levde i var så perfekt skapad varför skulle man då vilja ta sig ur den och istället leva i den verkliga världen? Den såg ju inte direkt lockande ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
everybodyknows Posted February 5, 2003 Report Share Posted February 5, 2003 jag antar att det var nåt i stil med att "they can take our lives, but they can never take our freedom!!!" :P nej, men jag antar att det har med frihetsfrågan att göra. tror man inte riktigt kan sätta sig in i den situationen. om allt vi har levt har varit en lögn. det ställer ju också lite frågor till vad ett meningsfullt liv egentligen är. om det är att fungera som batterier [det var väl vad de gjorde om jag inte minns helt galet] eller slåss för sin individuella frihet. nåt i den stilen i alla fall. [woho! befodran! :P ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts