Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
nr3: jag kommer inte ihåg vad avsnittet heter men det var framåt slutet av första säsongen och det var B'Elanna som sa det. mitt favoritcitat är nog när Picard, Deanna och Geordi diskuterar olika konferenser de varit på och picard imiterar han som pratade om fel ämne på konferensen:

"He just kept talking in one long incredibly unbroken sentence moving from topic to topic so that no one had a chance to interrupt it was really quite hypnotic"

Ja jag älskar det.

• 1 månad senare...
  • Svar 193
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Såg just en av mina absoluta favvorepliker. Q snackar med tjejen som antas vara en Q men som han måste försäkra sig om att hon är

Q: Vad mer har du gjort? Telekinesi? Teleportation? Spontan självantändning av nån du inte gillar?(vänder samtidigt blicken mot Picard)

*HAAAAAAAA* otroligt komiskt

• 4 veckor senare...
Postad
:borg1: Det bästa citatet är i mitt tycke när Data säger till Borgdrottningen i FC "Resistance is futile"

När han sagt detta förstör han plasmatanken och förintar alla borger, ja ni vet som har sett filmen.

För er som ej har sett Star Trek First Contact: Ni har missat något!! :borg2:

Jag håller med, den scenen var bra.

Postad
nr3: jag kommer inte ihåg vad avsnittet heter men det var framåt slutet av första säsongen och det var B'Elanna som sa det. mitt favoritcitat är nog när Picard, Deanna och Geordi diskuterar olika konferenser de varit på och picard imiterar han som pratade om fel ämne på konferensen:

"He just kept talking in one long incredibly unbroken sentence moving from topic to topic so that no one had a chance to interrupt it was really quite hypnotic"

Ja jag älskar det.

Är det inte det avsnittet där dom befriar enterprise från någonting vad det nu är genom att skanna av hela skeppet med något som ser ut som en kraftsköld? Data har en otroligt rolig scen i det avsnittet där han "kallpratar" med en kallpratsexpert och de kommer igång på ett helt otroligt sätt... J.

Postad

Worf har sagt mycket bra och roligt genom åren. Här är några av mina favoriter från DS9:

[Playing baseball.]

Lieutenant Commander Worf: Death to the opposition!

Lieutenant Commander Jadzia Dax: First we shed blood, then we feast.

Lieutenant Commander Worf: As it should be.

Lieutenant Commander Worf: I have a sense of humor. On the Enterprise, I was considered to

be quite amusing.

Lieutenant Commander Jadzia Dax: That must've been one dull ship.

Lieutenant Commander Worf: That is a joke. I get it. It is not funny, but I get it.

[Ezri telling Worf, she finally told Bashir of her feelings]

Lieutenant Commander Worf: I am happy for You. But...I will have to kill him!

"Rejoind"

Kira: What do Klingons dream about?

Worf: Things that would send cold chills down your spine, and wake you in the midle

of the night. It is bether you do not know.

Ytterligare ett personligt DS9-citat:

Q: You hit me! Jean-Luc never hit me!

Sisko: I'm not Jean-Luc.

Slutligen några goda ord från den gode Bashir:

Dr. Julian Bashir: Well, in my medical opinion, it's sick.

Dr. Julian Bashir: I'm a doctor, not a botanist.

Dr. Julian Bashir: I'm a doctor, not an historian.

Elim Garak: You've come a long way from the naive young man I met five years.

You've become distrustful and suspicious. I suits you.

Dr. Julian Bashir: I had a good teacher.

Postad

"I am a doctor, not a doorstoper!" EMH, FC

"This is not the time to argue about time, we dont have the time... What did I just say?" Deana Troi FC.

"I guess this is the time when you will tell me youre from outer space?" "No I am from Ohio. I only works in outer space", Kirk och en dam jag glömt namnet på. J.

Postad

Star Trek III, The Search for Spock.

Sulu: The word, sir?

Kirk: The word is no. I am therefore going anyway.

Admiral Kirk: You're suffering from a Vulcan mind-meld, doctor.

Dr. McCoy: That green-blooded son of a......! It's his revenge for all

the arguments he lost.

[Kirk and party commandeer a Klingon ship]

Admiral James T. Kirk: You! Help us or die!

Maltz: I do not deserve to live.

Admiral James T. Kirk: Fine. I'll kill you later.

• 3 månader senare...
Postad

Data: Hiya, Doc. What's cooking?

Dr Crusher: You know I had some trouble getting through? Where's Captain Picard?

Data: He's on ice.

Dr Crusher: Pardon?

Data: He's being grilled.

Dr Crusher: What is he, a fish?

Troi: Is this how you handle all of your personnel problems?

Riker: Sure. You'd be surprised how far a hug goes with Geordi, or Worf.

Worf: If winning is not important, then Commander, why keep score?

Riker: Keep notes. This project might turn out to be of interest to future scholars.

La Forge: Really?

Riker: Think about it. A blind man teaching an android to paint? That's got to be worth a couple of pages in someone's book.

Phillipa Louvois: (till Picard) It brings a sense of order and stability to my universe to know that you're still a pompous ass...and a damn sexy man.

Riker: If it should become necessary to fight, can you arrange to find me some rocks to throw at them.

Riker: Fate. It protects fools, little children, and ships named "Enterprise."

Dr Crusher: Computer. Read the entire crew roster for the Enterprise.

Computer: Dr. Beverly Crusher.

Dr Crusher: Have I always been the only member of the crew on the starship Enterprise?

Computer: Affirmative.

Dr Crusher: If this were a bad dream, would you tell me?

Computer: That is not a valid question.

Dr Crusher: Like hell it's not. What is the primary mission of the starship Enterprise?

Computer: To explore the galaxy.

Dr Crusher: Do I have the necessary skills to complete that mission alone?

Computer: Negative.

Dr Crusher: Then why am I the only crew member?

Computer: (förvirrat pipande)

Dr Crusher: Aha. Got you there.

Data: The advocate will refrain from making her opponent disappear.

Worf: Klingons do not... pursue relationships. They conquer that which they desire.

Ett urval av mina favoritcitat. :lol:

Postad

Var bara tvungen att lägga till typ det allra bästa citatet. :lol:

Chekov: 'Give us some more blood, Chekov.' 'A little won't hurt, Chekov.' 'Take off your shirt, Chekov.' 'Roll over, Chekov.' 'Breathe deeply, Chekov.' 'Blood sample, Chekov.' 'Marrow sample, Chekov.' 'Skin sample, Chekov.' IF...if I live long enough, I'm going to run out of samples!

Sulu: You'll live.

Chekov: Oh yes, I'll live, but I won't enjoy it!

Postad (redigerade)

Borg queen to Mr Data:

Why use verbal communication? It's such a primitive way of communication.

Och Mr Data svarade med någonting i stil med:

I'm evolving to a much more human individual all the time.

Redigerad av khelben
  • 3 veckor senare...
Postad (redigerade)

en av mina favoriter är:

"ej HumtaH 'ej DechtaH 'Iw

'ej Doq SoDtaH ghoSpa' Sqral bIQtIq

'e' pa' jaj law' mo' jaj puS

jaj qeylIS molar gIgh HoHchu' "

det finns en annan sång som sjungs i "Birthright del 1&2" som är bra men den har jag tyvärr inte texten till :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Redigerad av K´hogh son of Klintoch
  • 3 månader senare...
  • 2 veckor senare...
Postad

Bäst är Datas Life forms-sång jag har som signatur, från Generations. Sjungs ofta! :lol:

"Time is the fire in wich we burn" från samma film.

"Shut up, Wesley!" från DataLore-avsnittet.

Generellt sett har Worf de bästa replikerna. T.ex. "I must protest sir, I am not a merry man!!" :klingon:

Postad
Generellt sett har Worf de bästa replikerna. T.ex. "I must protest sir, I am not a merry man!!" :klingon:

Det håller jag med om. Det är ofta som Worf får säga de roliga replikerna. Ibland käns det som att skämten är för mycket på hans beskostnad och att han förlöjligas lite, men i stort så har han kommit med många av de bästa komentarerna.

• 3 veckor senare...
Postad (redigerade)

Wesley Crusher: He wants the impossible.

Laforge: That's the short definition of "Captain".

Q: Hello Worf, eat any good books lately?

Picard : I've just been paid a visit from Q.

Riker: Q? Any idea what he's up to?

Picard: He wants to do something nice for me.

[Riker nods]

Riker: I'll alert the crew.

..det finns så m??nga :)

Redigerad av t80u
Postad (redigerade)
Picard : I've just been paid a visit from Q.

Riker: Q? Any idea what he's up to?

Picard: He wants to do something nice for me.

[Riker nods]

Riker: I'll alert the crew.

Detta är verkligen en riktig höjdare. Grymt bra och Picard och Rikers samspel, mimik och uttryck är helt oprisbart.

Ett annat bra citat som är med i samma avsnitt är Worfs: "I protest, Im not a merry man". Hela det avsnittet rymmer mycket bra ST-komik.

Redigerad av Unkas
Postad

Har varit alldeles för lite Voyager Citat i den här tråden :lol: så här kommer ett urval av mina favoriter:

Låt oss böra med de filosofiska((eller åtminstone lite djupare):

"Fear can be a good thing. It keeps you from taking unnecessary chances."

Janeway (The Thaw)

"Sometimes you just have to punch your way through."

Janeway (Parallax)

"I wish it were as easy to stop hating as it was to start." <--Denna är tyvärr otroligt sann...

Chakotay (Nemesis)

"I don't think you can analyze love. It's the greatest mystery of all. No one knows what happens or doesn't. Love is a chance combination of elements. Any one thing might be enough to keep it from igniting... a mood... a glance... a remark. And if we could define love... predict it... it would probably lose its power."

Neelix (Unforgettable)

"I can't sacrifice the present waiting for a future that may never happen." <--mitt absoluta favoritcitat, varför? Antagligen för att det stämmer så väl.

Chakotay (Resolutions)

Och de övriga som är bra :D :

Computer...Activate the Emergency Command Hologram <-- Älskar scenen när vi får se denna för första gången, särkilt inzoomningen på commandpins

EMH (Tinker, Tenor, Doctor spy)

Listen to me very carefully, because I am only going to say this once...Coffe, Black!

Janeway (minns ej avsnitt)

I'm a doctor, not a dragonslayer. (och alla andra "I'm a doctor...")

EMH (Bliss)

"You were working for her, Seska was working for them, was anyone on that ship working for me?"

Chakotay (State of flux)

"Dismissed. That's a Starfleet expression for "get out". "

Janeway (The cloud)

-"Under the circumstances, don't you think you really ought to change your program?"

-"Hmm... a hologram that programs himself. What would I do with that ability? Create a family? Raise an army?"

Torres och EMH (The cloud)

"I guess we should have known Seska wouldn't let a little thing like death stop her from getting even."

Paris (Worst case scenario)

"When a bomb starts talking about itself in the third person, I get worried."

Paris (Dreadnought)

Postad

Vissa saker blir ju komiska/bra genom annat än ord, såsom kroppsspråk, suckar, handlingar, etc. Sådana blir ju inte direkt bra citat, men ändå mycket humoristiska.. men de blir svåra att beskriva för utomstående. Såsom:

Quark: Did you hear? Keiko's going to have another baby.

Worf: [med panik i rösten] Now?

O'Brien: No, about seven months.

Worf: [slappnar av något] I see.

O'Brien: Worf delivered Molly, you know.

Dr. Julian Bashir: [överraskad] Really?

O'Brien: The Enterprise was damaged, and Keiko and he were trapped together when her time came.

[Worf nickar oroligt]

Dr. Julian Bashir: [retas med Worf] Well, I'll be sure and call you when she's ready to deliver so you can lend a hand.

Worf: Did you say seven months?

[bashir nickar]

Worf: Unfortunately, I will be away from the station at that time.

[paus]

Worf: Far away. Visiting my parents. On Earth.

Worf: [paus] Excuse me.

[Worf lämnar baren hastigt]

Postad (redigerade)

Har startat en röstning på en av mina andra sidor på en annan site om vilket som är det bästa citatet av 5 st utvalda. Här följer citat och nuvarande ställning:

1 - "Wedding gown? You mean you won't be naked at your own wedding!?" (Deanna till Lwaxana i "Cost of Living") , 4 röster.

2 - "If it should become necessary to fight, could you arrange to find me some rocks to throw at them?" (Riker i "Contagion") , 3 röster.

3 - "But, my uniform, my visor? Are you saying I'm some blind ghost with clothes?" (Geordi till Ro i "The Next Phase"), 1 röst.

3 - "Fate, it protects fools, little children and ships named Enterprise" (Riker i "Contagion") , 1 röst.

4 - "Revolving door? Number One, proceed with caution." (Picrard till Riker i "The Royale") , 0 röster.

Som ni ser har inte många röstat ännu, men det blir nog garanterat några fler iallafall. :D

Redigerad av johannalaforge
Postad
Har startat en röstning på en av mina andra sidor på en annan site om vilket som är det bästa citatet av 5 st utvalda. Här följer citat och nuvarande ställning:

1 - "Wedding gown? You mean you won't be naked at your own wedding!?" , 4 röster.

2 - "If it should become necessary to fight, could you arrange to find me some rocks to throw at them?" , 3 röster.

3 - "But, my uniform, my visor? Are you saying I'm some blind ghost with clothes?" , 1 röst.

3 - "Fate, it protects fools, little children and ships named Enterprise" , 1 röst.

4 - "Revolving door? Number One, proceed with caution." , 0 röster.

Som ni ser har inte många röstat ännu, men det blir nog garanterat några fler iallafall. :D

du borde skriva vem som sagt sakerna (för oss gamla glömska människor)

Postad

1 - "Wedding gown? You mean you won't be naked at your own wedding!?" , 4 röster.

2 - "If it should become necessary to fight, could you arrange to find me some rocks to throw at them?" , 3 röster.

3 - "But, my uniform, my visor? Are you saying I'm some blind ghost with clothes?" , 1 röst.

3 - "Fate, it protects fools, little children and ships named Enterprise" , 1 röst.

4 - "Revolving door? Number One, proceed with caution." , 0 röster.

du borde skriva vem som sagt sakerna (för oss gamla glömska människor)

Done :D Hoppas det blev bra, och rätt, för jag kom nyss innanför dörren när jag skrev det :P

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...