ZaraxZ Postad 5 Juni, 2005 Rapport Postad 5 Juni, 2005 Hej! Vet någon var citatet: "Brings a tear to my eye" kommer ifrån? (Vet, det kommer inte orginlt från ST men dom säger det i någon film eller serie men vet inte vilken) Typ scotty eller någon som säger det. Vilket avsnitt/film är det ifrån? Citera
Great Bird Postad 6 Juni, 2005 Rapport Postad 6 Juni, 2005 Vet någon var citatet: "Brings a tear to my eye" kommer ifrån? (Vet, det kommer inte orginlt från ST men dom säger det i någon film eller serie men vet inte vilken) Typ scotty eller någon som säger det. Vilket avsnitt/film är det ifrån? Jag tror scotty säger det i början filmen Generations. Typ efter att Kirk motvilligt beordrar Enterprise-B ut i rymden. Citera
crazy_voyager Postad 12 Juni, 2005 Rapport Postad 12 Juni, 2005 stämmer, när kirk sätter sig ner igen "Brings a tear in my eye" "Oh shut up" Citera
Bromma_Herman Postad 14 November, 2005 Rapport Postad 14 November, 2005 (redigerade) "Tickle us, do we not laugh? Prick us, do we not bleed? Wrong us, shall we not revenge?" Och det där är inte stulet från Shakespeares pjäs "Köpmannen i Venedig"... Redigerad 14 November, 2005 av Bromma_Herman Citera
Expendable Ensign Postad 15 November, 2005 Rapport Postad 15 November, 2005 "Tickle us, do we not laugh? Prick us, do we not bleed? Wrong us, shall we not revenge?" Och det där är inte stulet från Shakespeares pjäs "Köpmannen i Venedig"... Shakespeare, var inte han klingon? :klingon: Citera
osceke Postad 15 November, 2005 Rapport Postad 15 November, 2005 Från ett TNG avsnitt. Keiko ska föda sitt barn i 10-forward tror jag. Worf är där och hjälper till att lägga henne till rätta. Då säger worf ungefär: "Alright Mrs O'bien. you may give birth". Sjukt kul. Man kan inte heller glömma: "The needs of the many outrank the needs of the few" Citera
Tofumannen Postad 18 December, 2005 Rapport Postad 18 December, 2005 * I first contact när Worf säger -Assimilate this! och därefter skjuter värsta skottet mot radioantennen(eller vad det var som svävat iväg en bit från skeppet) så den sprängs. Den kommentaren sitter som ett smäck. * När 7 of 9 säger -Resistance is futile, och därefter hånglar upp Harry Kim. Kul självironi Citera
B'Elanna Postad 19 December, 2005 Rapport Postad 19 December, 2005 I ett DS9 avsnittet Visionary där Miles O'Brian reser fram och tillbaka i tiden ger han Bashir ett meddelande från Bahit i framtiden om hur han ska förhindra att Miles dör av strålförgiftning i framtiden. Bashir svarar då. "Who am I to argue with med" Detta är verkligen klockrent roligt och så typisk Bashir. Citera
The Holy Three Postad 18 Oktober, 2006 Rapport Postad 18 Oktober, 2006 Min får bli min signatur, alltså; Kirk: Spock, where the hell's the power you promised? Spock: One damn minute, Admiral. Har den som ringsignal när min Trekkie vän ringer :lol: Citera
Kashked Postad 19 Oktober, 2006 Rapport Postad 19 Oktober, 2006 Från ett TNG avsnitt. Keiko ska föda sitt barn i 10-forward tror jag. Worf är där och hjälper till att lägga henne till rätta. Då säger worf ungefär: "Alright Mrs O'bien. you may give birth". Sjukt kul. Man kan inte heller glömma: "The needs of the many outrank the needs of the few" Ett relaterat citat ??r när Worf i DS9 får reda på att Keiko ska ha ett till barn och oroligt frågar när barnet kommer. När han får reda på det så säger han nåt i stil med att han just då kommer att vara långt därifrån. :lol: Citera
Tom_Hell Postad 19 Oktober, 2006 Rapport Postad 19 Oktober, 2006 Hehe, det var rätt kul idag när de spelade poker och Data sa: "Jack, no help for the Klingon!" Han lät svagt sarkastisk... Citera
Unkas Postad 26 Oktober, 2006 Rapport Postad 26 Oktober, 2006 "Tickle us, do we not laugh? Prick us, do we not bleed? Wrong us, shall we not revenge?" Och det där är inte stulet från Shakespeares pjäs "Köpmannen i Venedig"... Shakespeare, var inte han klingon? :klingon: Du har inte upplevt Shakespeare fören du läst det på ursprungliga Klingoni Citera
Unkas Postad 26 Oktober, 2006 Rapport Postad 26 Oktober, 2006 Har sagt det förut och kommer att säga det igen. Bones i "The Voyage Home " är underbar. han fäller inget annat än komiska komentarer. "Dielesys! What is this, the dark ages. Take this and if you have any problems call me in the morning" (Stavning på engelska...inte min starakste sida) Citera
Commander Michels Postad 1 December, 2006 Rapport Postad 1 December, 2006 Ett av mina favoritcitat är i slutet av VOY Live Fast and Prosper när Tuvoc svarar fake Tuvoc "Your logic is flawd" Citera
P'kea Postad 9 December, 2006 Rapport Postad 9 December, 2006 (redigerade) Jag har några favorit citat. Min absoluta favorit är när Data säger: "I think i speak for evryvone when i say, to hell whit our orders." En annan favorit är: Worf: Jag hatar dom här cermoni uniformerna. Dom ser ut som klännigar. Riker: Det där var mycket sexistikt och dumt av dej. Du förvånar mej. Riker går mot dörren. Riker: Desutom ser du bra ut i klännign. Och så har vi: Worf tränar skytte på holodäck. Gunian kommer in. Gunian: Får jag vara med? Worf: Jag varnar dig, jag övar på nivå 12. Gunain: Jag anntar att jag kan sänka mig till den nivån ett tag. P.S Next Generation rules!!! D.S Redigerad 9 December, 2006 av Pkea Citera
OnO Postad 18 December, 2006 Rapport Postad 18 December, 2006 Jag vet inte om det är ett favoritcitat men det är rätt kul att filmen Kill Bill med Uma Thurman i huvudrollen börjar med skylten "Revenge is a dish best served cold.- Old Klingon Proverb" Citatet kommer från Star Trek II och var även med i filmen Star Trek VI. Citera
Picard Postad 27 December, 2006 Rapport Postad 27 December, 2006 jag gillar "live long and prosper" :vulcan: Citera
Pjotr'k Postad 28 December, 2006 Rapport Postad 28 December, 2006 jag gillar "live long and prosper" :vulcan: Varför tycker du som du tycker? Citera
Jean-Luc Postad 29 December, 2006 Rapport Postad 29 December, 2006 (redigerade) jag gillar "live long and prosper" :vulcan: Varför tycker du som du tycker? Tycker du inte om Picard? På flera ställen ifrågasätter du hans kommentarer/inlägg (syftar på användaren som heter "Picard") Redigerad 29 December, 2006 av Jean-Luc Citera
Pjotr'k Postad 1 Januari, 2007 Rapport Postad 1 Januari, 2007 Jag är forumledare och har vid två (2) tillfällen påpekat för Picard att enradare inte är okej enligt forumreglerna. Man bör alltså förklara med åtminstone några ord varför man tycker som man tycker. Detta har inget med att göra mina känslor gentemot enstaka användare utan skall bara ses som en uppmaning att föra diskussionen vidare. Läs mer i forumreglerna. Citera
Kashked Postad 5 Januari, 2007 Rapport Postad 5 Januari, 2007 Efter att glott igenom ungefär hälften av TNG på kort tid har tre citat utkristalliserat sig: "I protest sir, I am not a merry man!" - Worf, efter att Q har gjort honom till Will Scarlett från Robin Hood och "Commander, I must ask what your intentions are towards my daughter?" - Data, efter att han uptäcker Riker med sina läppar låsta med Lal, Datas dotter "The advocate will refrain from making her opponent dissapear" - Inte exakt citat, kan ha varit "councel" eller något motsvarande ord, men det är i avsnittet Devils Due när Data sitter som domare. "Starfleets mission is to seek out new life, well, there it sits!" - Picard när Datas lagliga status diskutteras. Citera
P'kea Postad 24 Februari, 2007 Rapport Postad 24 Februari, 2007 (redigerade) B)--><div class='quotetop'>CITAT(B @ 17 Jun 2003, 19:29) <{POST_SNAPBACK}></div><div class='quotemain'><!--quotec-->:P Vilket bra ämne! Jag gillar citat. Här har ni några som jag kommer i håg. "I don't have time to argue about time" (vilken serie?) "This is crul and unusual punishment" Q citerar USA:s konstutition när Picard kastar honom i fängelse. Vilet avsnitt? "Take the cheese to sickbay" Nelix i något Voy avsnitt - vilket? "This is one hell of a year I like to forget" När Janeway rammar tidsskeppet i year of hell. Det är allt jag kan komma i håg för tillfället. I'll be back... Nr1: Jag tror det är First Contact(filmen) men jag är inte helt säker. Nr2: "Q-less" tror jag. Nr3-nr4: Vet inte. Redigerad 24 Februari, 2007 av P'kea Citera
K´hogh son of Klintoch Postad 24 Februari, 2007 Rapport Postad 24 Februari, 2007 (redigerade) B)--><div class='quotetop'>CITAT(B @ 17 Jun 2003, 19:29) <{POST_SNAPBACK}></div><div class='quotemain'><!--quotec-->:P Vilket bra ämne! Jag gillar citat. Här har ni några som jag kommer i håg. "I don't have time to argue about time" (vilken serie?) "This is crul and unusual punishment" Q citerar USA:s konstutition när Picard kastar honom i fängelse. Vilet avsnitt? "Take the cheese to sickbay" Nelix i något Voy avsnitt - vilket? "This is one hell of a year I like to forget" När Janeway rammar tidsskeppet i year of hell. Det är allt jag kan komma i håg för tillfället. I'll be back... Nr1: Jag tror det är First Contact(filmen) men jag är inte helt säker. Nr2: "Q-less" tror jag. Nr3-nr4: Vet inte. Nr3: kommer inte ihåg just nu. nr4:Year of hell ,del2(VOY) Redigerad 24 Februari, 2007 av K´hogh son of Klintoch Citera
NX-01 Postad 24 Februari, 2007 Rapport Postad 24 Februari, 2007 nr3: jag kommer inte ihåg vad avsnittet heter men det var framåt slutet av första säsongen och det var B'Elanna som sa det. mitt favoritcitat är nog när Picard, Deanna och Geordi diskuterar olika konferenser de varit på och picard imiterar han som pratade om fel ämne på konferensen: "He just kept talking in one long incredibly unbroken sentence moving from topic to topic so that no one had a chance to interrupt it was really quite hypnotic" Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.