Pjotr'k Posted September 9, 2003 Report Share Posted September 9, 2003 --> Avsnitt 1.1-1.19, 1.20-1.26, 2.1-2.6, 2.7-2.12, 2.13-2.17, 2.18-2.26, 3.01-3.07 Här kan första avsnitten av säsong 3 diskuteras. Välkommen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted September 10, 2003 Report Share Posted September 10, 2003 Hmm.. Vet inte riktigt vad jag skall tycka riktigt än... Preliminärt betyg: 7 (av 10) Nya introlåten suger. Jag är en av dem som inte hade nåt emot det gamla introt, så jag skyller "renoveringen" på de som klagade på gamla... :P Bra start på säsongen iaf.. ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted September 10, 2003 Report Share Posted September 10, 2003 3x01 The Xindi får 8 nya T'Pol-kostymer av tio möjliga i betyg av mig. Först och främst lite småsaker: * T'Pols nya uniformer och hennes nya frisyr, är definitivt en förbättring. * När det gäller den nya introlåten så kan jag bara säga att TPTB har lyckats göra det omöjliga - en ännu sämre version av 'Faith of the heart'. <_< Avsnittet lyckades bra som en säsongpremiär genom att den introducerade alla serien nya element på ett hyfsat effektivt sätt. Däremot så var storyn i sig inte mycket att hurra för, och jag misstänker att jag kommer att tycka att det här är ett ganska tråkigt avsnitt sedan när vi kommit en bit in på säsongen och lärt känna alla nya raser samt MACOs. Det som var bra, var, som sagt, det som (förhoppningsvis) mer tillhör arcet än avsnittet: Archers och Trips frustration, den interna konflikten mellan de fem Xindi-raserna, MACOs och deras konflikt med Malcolm, samt förstås att Enterprise nu har ett mål i sikte, att finna Xindi-rasernas hemplanet (om de nu har en sådan dvs). Jag gillade också - till min förvåning, då jag inte brukar gilla datoranimerade livsformer - insekts-Xindi och vi-låter-som-valar-Xindi (i brist på bättre namn :P), framför allt därför att de inte pratade engelska, vilket ju hjälper att förmedla en känsla av att de faktiskt är främmande och utomjordiska arter. Veckans går förstås till scenen med T'Pol och Trip i slutet av avsnittet. Återigen försöker B&B göra Enterprise mer sexigt, och återigen misslyckas de kapitalt. Den var rentav pinsam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted September 10, 2003 Report Share Posted September 10, 2003 (edited) Vet nån vart man kan hitta den nya intro låten? om det finns nån sida där man kan lyssna på det. Edited September 12, 2003 by Lt. Karl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted September 10, 2003 Report Share Posted September 10, 2003 Vet nån vart man kan hitta den nya intro låten? om det inte är riktig lagligt kanske ni kan skicka ett PM för det är förbjudet att hjälpa flk hitta piratkopior på forat ;) Vill oxå höra den. Berätta...skicka PM. Letade efter den lite men hittade inget. Är den nya introt bara en annan version av faith of the heart eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted September 10, 2003 Report Share Posted September 10, 2003 Bara säger en sak den "nya" intro låten var fruktansvärd, käns inte star trek för 5 öre, mer som gammal amrekansk landsbygd. :arg: Enterprise hadde fått lite nya rum och MACO med nya faser gevär. Undrar om MACO kommer att bli ett bestående inslag, särskit konfilkten, mins något som sa det samma om 2 besätningar i voy.... Hängde inte riktigt med men gick inte T'pol ur "vulkan-flottan" och med i star fleet, har jag fel? borde hon då inte ha samma blå kläder som alla andra. Hur som helst har hon fått ny frisyr och nya kläder, brösten kom inte så mycket i fokus som jag trodde efter ha sätt bilder på den nya uniformen. ;) Intresant att de har hittat på en ny fiende Xindierna, kommer det vara återkommande eller kommer de bara dammas fram lite då och då. Men Artcher blir kidnappad igen för hundrafemitelfte gången.... hallå variation tack, inte undrar på att Riker alltid vill att Pikard ska stanna kvar på Enterpris. :o Sedan hadde vi den där lilla nakensenen med Trip och T'pol, den drar säkert publik, eftersom den var lite vågad :blink: , (ej med svenska mått men det är USA vi pratar om) men den käns så konstgjort när man tänker på handling. <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted September 10, 2003 Report Share Posted September 10, 2003 Hängde inte riktigt med men gick inte T'pol ur "vulkan-flottan" och med i star fleet, har jag fel? borde hon då inte ha samma blå kläder som alla andra. Nja, hon lämnade den vulcanska flottan, men gick aldrig med i Starfleet. Detta får mig ju faktiskt att undra vad för titel hon har nu. Var det någon som hörde om hon kallades för "sub-commander", eller någon annan titel? Eller sa de bara "T'Pol"? Jag tänkte inte på att höra efter när jag såg på avsnittet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted September 10, 2003 Report Share Posted September 10, 2003 De har lyckast med det omöjliga. Att göra introt ännu sämre. Det var en OK början på en ny säsong, men storyn kändes meningslös. Kan de inte hitta på nått annat än att Archer ska kidnappas jämt? Serien verkar falla mer och mer. När jag satt och tittade på avsittet kändes det inte som jag såg på Star Trek. Börjar bli mer och mer tveksam till att Enterprise kommer bli fler än 3 säsonger. Och "naken"-scenen var totalt meningslös. Endast ett försök till att locka tittare. Hoppas nästa avsnitt blir bättre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peak Posted September 10, 2003 Report Share Posted September 10, 2003 (edited) Och "naken"-scenen var totalt meningslös. Endast ett försök till att locka tittare. Om allt som de anklagades för detta var sant så skulle Enterprise vara med mest sedda Star Trek-serien... Det är väldigt vad Star Trek-fans blivit puritana idag, tycker jag... ;).... Personligen tycker jag att de två första säsongerna har varit de två bästa "två första"-säsonger av någon ST-serie sedan TOS (slår knappt DS9:2 2 första säsonger på grund av bättre intern kontiuitet i Ent) Edited September 10, 2003 by Peak Link to comment Share on other sites More sharing options...
zebmac Posted September 10, 2003 Report Share Posted September 10, 2003 En liten kommentar till detta ämne... bor alla ni deltagare som kommenterar första avsnittet i säsong 3 i USA? Det är mig veteligen den enda möjlighten att kunna se avsniitet ifråga på laglig väg... jag citerar regelverket till detta forum: Piratkopiering, warez och annat olagligt - Forumet tillåter inga diskussioner om olovlig kopiering av filmer, avsnitt, program, spel eller annat. Även om lagen är lite suddig när det gäller kopieringen av upphovsrättsskyddad film,avsnitt & musik och meningarna skiljer sig om det är olagligt eller inte, så har vi bestämt att vi inte skall diskutera sådant i forumet. Andra olagliga diskussioner som dyker upp och som inte ligger inom detta område kommer att bedömmas av forumledaren och passande åtgärder kommer att tas. Personligen tycker jag att disskusioner om upphovsrättsskyddat material som laddats ner och/eller kopierats faller inom ramen för denna regel, och tycker det är ännu mer förvånande att en av forumledarna startat ämnet ifråga! Nu är jag ingen förbudsivrare men anser att regler som uppenbarligen inte efterlevs bör tas bort. Tycker det dessutom det är tråkigt att "ärliga" forumdeltagare kanske uppmuntras att tillskansa sig Star Trek-avsnitt på oärliga sätt, då de annars skulle ha sett avsnitten när de sänts på svensk TV i framtiden, vilket i sin tur bidrar till lägre tittarsiffror. Förslagsvis raderas detta ämne, eller också bör disskusioner om nerladdning av spel och annat suspekt tillåtas, eftersom det ju faktiskt också rör sig om upphovsrättsskyddat material... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted September 10, 2003 Report Share Posted September 10, 2003 Hittade följande: http://talk.trekweb.com/articles/2002/01/1...1011109594.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted September 11, 2003 Report Share Posted September 11, 2003 En liten kommentar till detta ämne... bor alla ni deltagare som kommenterar första avsnittet i säsong 3 i USA? Det är mig veteligen den enda möjlighten att kunna se avsniitet ifråga på laglig väg... jag citerar regelverket till detta forum: Piratkopiering, warez och annat olagligt - Forumet tillåter inga diskussioner om olovlig kopiering av filmer, avsnitt, program, spel eller annat. Även om lagen är lite suddig när det gäller kopieringen av upphovsrättsskyddad film,avsnitt & musik och meningarna skiljer sig om det är olagligt eller inte, så har vi bestämt att vi inte skall diskutera sådant i forumet. Andra olagliga diskussioner som dyker upp och som inte ligger inom detta område kommer att bedömmas av forumledaren och passande åtgärder kommer att tas. Personligen tycker jag att disskusioner om upphovsr??ttsskyddat material som laddats ner och/eller kopierats faller inom ramen för denna regel, och tycker det är ännu mer förvånande att en av forumledarna startat ämnet ifråga! Nu är jag ingen förbudsivrare men anser att regler som uppenbarligen inte efterlevs bör tas bort. Tycker det dessutom det är tråkigt att "ärliga" forumdeltagare kanske uppmuntras att tillskansa sig Star Trek-avsnitt på oärliga sätt, då de annars skulle ha sett avsnitten när de sänts på svensk TV i framtiden, vilket i sin tur bidrar till lägre tittarsiffror. Förslagsvis raderas detta ämne, eller också bör disskusioner om nerladdning av spel och annat suspekt tillåtas, eftersom det ju faktiskt också rör sig om upphovsrättsskyddat material... Det här ämnet handlar på intet sätt om hur deltagarna har haft möjligheten att se på avsnitten ifråga, och eftersom regeln du citerar handlar om diskussion om själva tillskansningen av olagligt kopierat material, så är den inte aktuell i det här sammanhanget. Dina övriga synpunkter lämnar jag åt var och en att själv ta i åtanke. Diskussionen om detta är härmed avslutad, åtminstone i det här ämnet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted September 11, 2003 Report Share Posted September 11, 2003 Veckans går förstås till scenen med T'Pol och Trip i slutet av avsnittet. Återigen försöker B&B göra Enterprise mer sexigt, och återigen misslyckas de kapitalt. Den var rentav pinsam. Menar du att de försöker para ihop Trip och T'Pol???? :blink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
zebmac Posted September 11, 2003 Report Share Posted September 11, 2003 Det här ämnet handlar på intet sätt om hur deltagarna har haft möjligheten att se på avsnitten ifråga, och eftersom regeln du citerar handlar om diskussion om själva tillskansningen av olagligt kopierat material, så är den inte aktuell i det här sammanhanget. Dina övriga synpunkter lämnar jag åt var och en att själv ta i åtanke. Diskussionen om detta är härmed avslutad, åtminstone i det här ämnet. Det är synnerligen förvånande att ni i detta nitiskt regelbundna forum indirekt uppmuntrar till brott mot upphovsrättslagen och därmed också bidrar till att skaparna av serien inte får den ekonomiska uppskattning som också finansierar framtida produktioner. Jag kan inte tillförlika mig med denna typ av hyckleri och väljer sålunda att lämna detta forum. Till er som fortfarande besitter någon form av moraliska betygelser och tålamod kan jag bara gratulera; DVD-utgåvorna och svt-sändningarna är väl värda att äga och vänta på! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted September 11, 2003 Report Share Posted September 11, 2003 Det är synnerligen förvånande att ni i detta nitiskt regelbundna forum indirekt uppmuntrar till brott mot upphovsrättslagen och därmed också bidrar till att skaparna av serien inte får den ekonomiska uppskattning som också finansierar framtida produktioner. Jag kan inte tillförlika mig med denna typ av hyckleri och väljer sålunda att lämna detta forum. Till er som fortfarande besitter någon form av moraliska betygelser och tålamod kan jag bara gratulera; DVD-utgåvorna och svt-sändningarna är väl värda att äga och vänta på! Återigen: den här diskussionen handlar om produkten - ett avsnitt av Enterprise - inte om sättet varje enskild deltagare väljer att ta till sig den. Vi uppmuntrar inte till tillskansning av olagligt material på något sätt. Det här forat kan inte ta ansvar för (eller påverka) vad dess medlemmar gör i sitt privatliv, utanför forats ramar. Att det här ämnet på något nämnvärt sätt skulle påverka Paramounts finansiella situation eller SVT:s tittarsiffor - både i negativ och positiv bemärkelse -, finner jag personligen grundlöst. Men jag och resten av forumledarna ska ändå ta och beakta vad du har sagt. Tråkigt att du väljer att lämna oss zebmac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted September 11, 2003 Report Share Posted September 11, 2003 För att återgå till det nya avsnittet... Introt: HEMSKT!!! Nu när man äntligen vant sig och faktiskt gillat det gamla, så stiliserar dom det till något som lika gärna skulle kunna funka i "Ally Mcbeal". alldeles för poppigt! Handlingen: Klart intressant med denna Xindi, som faktiskt består av ett helt ekosystem, nästan. Dom nya soldaterna lyfter klart seriens möjligheter, och eftersom dom beter sig ganska bra med vapenhantering, stormning och liknande, så ökar trovärdigheten... MEN T´pols nya utseende sågar jag totalt! jag vill ha den gamla dräckten, fruktansvärt mycket mer estetiskt vackert tycker jag. Sedan var Scenen med T´pol och Trip FRUKTANSVÄRT onödig... känndes så fruktansvärt omotiverad, ansträngd och trist. Dock var Trips normala stamande slingringar klockrena, som alltid... Jag väljer faktiskt att inte utdela något betyg, eftersom jag inte känner mig tillräckligt insatt än, eftersom det är fruktansvärt annorlunda från tidigare säsonger... Men efter ett par avsnitt så kanske.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted September 12, 2003 Report Share Posted September 12, 2003 1. Den nya intro låten var så dåligt att jag nästan grät! 2. Även jag tycker att T'pols nya dräkt var nått av det fulaste 3. Dusch scenen var inte helt lyckad...dom måste va desperata för att få tittare... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enterprise_Nx-01 Posted September 12, 2003 Report Share Posted September 12, 2003 (edited) Kan någon vara snäll och säga vars man kan få tag på avsnittet the Xindi svara då i ett PM till mig. P.S Helst om man kan ladda ner det i MPEG (MPG) format Edited September 12, 2003 by Enterprise_Nx-01 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted September 12, 2003 Report Share Posted September 12, 2003 Kan någon vara snäll och säga vars man kan få tag på avsnittet the Xindi svara då i ett PM till mig. P.S Helst om man kan ladda ner det i MPEG (MPG) format Man får inte tala om nedladdning i forumet. JAg frågade innan om man kunde hitta vart det nya intro avsnittet fanns. För att förklara detta så säger jag att ibland så finns det sidor som man kan lyssna på speciella intro låtar från t.ex. serier. Jag hoppas att forum ledarna kommer att fra upp nån form av riktlinjer om man skall kunna ta upp det i PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted September 13, 2003 Report Share Posted September 13, 2003 (edited) 9/10 för detta avsnitt. Nya introt är helt Ok , samma gamla men med lite mer "fart" i. Kom igen; Star Trek är väl mycket mer än att försvara gamla ST "trumpet-fanfar" låtar <_< 1. Härligt med MACOS; lite mer action och lite mer frustration hos stackars Malcolm ;) 2. T`Pol; visar än mer hur skicklig hon är gällande ledarskap vid Archers frånvaro (hennes nya look, tja håret var väl lite mer stylat) 3. Xindis fem olika raser. Mkt intressant iom att de tydligen har ett samlande råd, som inte är helt överens och att vissa av raserna verkar ha mer diktatoriska tendenser. 4."Nakenscener"; tja en bred handling har väl inte skadat någon Sammanfattnigsvis så verkar denna tredje säsong ge mer action, förvecklingar och intressanta nya bekantskaper på båda "sidor" Edited September 13, 2003 by poth_99 Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted September 13, 2003 Report Share Posted September 13, 2003 Gud vad spännande! :o Jag längtar redan efter nästa avsnitt! Kan knappt vänta! Storyn är tät. Mer action. En känsla av att de har et uppdrag. Jag gillade xindin vi såg. Alla verkar klaga på "Makenscenen" jag tyckte dock att den var ganska kul. Gillar ju alltid att se Trip Jag ger avsnittet betyg 9 av 10. Se verkligen fram emot en fortsättning!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enterprise_Nx-01 Posted September 14, 2003 Report Share Posted September 14, 2003 Avsinettet var sådära tycker jag jah gillar inte Archers mörka sida Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted September 14, 2003 Report Share Posted September 14, 2003 Avsinettet var sådära tycker jag jah gillar inte Archers mörka sida Öh, vilken då "mörk sida" ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enterprise_Nx-01 Posted September 15, 2003 Report Share Posted September 15, 2003 Avsinettet var sådära tycker jag jah gillar inte Archers mörka sida Öh, vilken då "mörk sida" ? Har du inte märkt att han har blivit argare. Det gillar jag inte <_< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janne Posted September 15, 2003 Report Share Posted September 15, 2003 Avsinettet var sådära tycker jag jah gillar inte Archers mörka sida Öh, vilken då "mörk sida" ? Har du inte märkt att han har blivit argare. Det gillar jag inte <_< Kan ju bero på att flera miljoner människor vart mördade :blink: Vad tror du själv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts