Aliline Posted August 7, 2004 Report Share Posted August 7, 2004 Tråkigt att det inte är nått Enterprise då, men OS tänkar jag se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted August 8, 2004 Report Share Posted August 8, 2004 Den 30 och 31 augusti visas avsnitt 24, 25 på SVT, de har nu lagt ut det på hemsidan. Imorgon går det nog att se om de visar sista avsnittet den 6 september. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted August 9, 2004 Author Report Share Posted August 9, 2004 SVT 2 mån 9/8 18.15 Star Trek: Enterprise Amerikansk science fiction-serie. Del 22 av 25. Cogenitor. Vid studiet av en jättestjärna, på väg att bli supernova, blir Enterprise kontaktat av en ny bekantskap - Vissianerna. Förbrödringen blir total, men de flesta, inte minst Trip, blir alltmer förundrade över en speciell varelse, "det tredje könet", i Vissianernas besättning. Trip får i högsta grad anledning att fundera på den gyllene regeln att inte döma andra kulturers särdrag. I rollerna: Scott Bakula, Connor Trinneer, Jolene Blalock, Dominic Keating, Anthony Montgomery, Linda Park, John Billingsley m.fl. SVT 2 tis 10/8 18.15 Star Trek: Enterprise Amerikansk science fiction-serie. Del 23 av 25. Regeneration. Polarforskare på jorden hittar resterna av en främmande rymdfarkost och två, till synes döda, robotliknande figurer. Följderna av fyndet blir oväntade och våldsamma och rymdflottan kallar in Enterprise att assistera. Klart är att Archer, och mänskligheten, har fått en första doft av en mörkare framtid. I rollerna: Scott Bakula, Connor Trinneer, Jolene Blalock, Dominic Keating, Anthony Montgomery, Linda Park, John Billingsley m.fl. SVT 2 mån 30/8 18.15 Star Trek: Enterprise Amerikansk science fiction-serie. Del 24 av 25. First flight. Jonathan Archer får information om att en gammal vän och trätobroder avlidit i en klättringsolycka. Dödsbudet får Archer att minnas svunna tider - de intensiva faserna av Warp 2-testflygningar och rivaliteten med A.G. Robinson. I rollerna: Scott Bakula, Connor Trinneer, Jolene Blalock, Dominic Keating, Anthony Montgomery, Linda Park, John Billingsley m.fl. SVT2 tis 31/8 18.15 Star Trek: Enterprise Amerikansk science fiction-serie. Del 25 av 25. Bounty. Archer kidnappas av en tellaritisk prisjägare, Skalaar, som ämnar överlämna Archer till klingonerna, vilka i sin tur fortfarande har ett horn i sidan på Enterprise befälhavare. Archers vetenskapsofficer, T'Pol, börjar överraskande stöta på Dr Phlox - det visar sig att hon genomgår pon farr - och parningsbehovet är enormt. I rollerna: Scott Bakula, Connor Trinneer, Jolene Blalock, Dominic Keating, Anthony Montgomery, Linda Park, John Billingsley m.fl. Sedan får vi se om de har köpt in säsong 3... Eftersom vi inte har hört något om att de har köpt in nästa säsong, kommer den säkert om ett år eller så.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 12, 2004 Report Share Posted August 12, 2004 Missa inte nyheten på Star Trek Databas om att ENT:s säsong 3 kommer sändas först nästa sommar. Skicka in synpunkter om detta och om andra program till SVT på deras sida. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bruse Posted August 12, 2004 Report Share Posted August 12, 2004 Missa inte nyheten på Star Trek Databas om att ENT:s säsong 3 kommer sändas först nästa sommar. Skicka in synpunkter om detta och om andra program till SVT på deras sida. <{POST_SNAPBACK}> Så, då har jag skrivit till SVT. Ju fler som gör det, desto större chans att nåt händer. Då ser de att det är en populär serie! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Enterprise_Nx-01 Posted August 12, 2004 Report Share Posted August 12, 2004 Nu har jag också sickat mail till SVT. Uppmannar er att sicka mail till dom ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted August 13, 2004 Author Report Share Posted August 13, 2004 Nu har jag också sickat mail till SVT. Uppmannar er att sicka mail till dom ;) <{POST_SNAPBACK}> Jag har skickar in ett mail och önskat att de visar nästa säsong tidigare. Jag vet inte om ni håller med, man jag VILL INTE vänta till nästa år för att se säsong 3. Och om det nu är så att de har bestämt sig för att visa den nästa sommar, så tror jag att chansen är liten att vi kan ändra på det besultet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 13, 2004 Report Share Posted August 13, 2004 Självklart har även jag skickat in några rader. Jag tycker det är viktigt att vi i vår kommunikation med SVT förklarar hur positivt det är att de faktiskt också har köpt in ytterligare en säsong. Om vi bara "klagar" (förstå mig rätt...) så blir det inte lika bra mottaget. Om vi däremot visar vår tacksamhet för att de faktiskt har stöttat oss med Star Trek i ungefär 8 år i rad, så blir kritiken mer positivt mottagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Excelsior Posted August 13, 2004 Report Share Posted August 13, 2004 Håller med. Det är lite svårt att skicka ett alltför kritiskt mail eftersom de faktiskt har visat så mycket Star Trek under åren. Men att kritisera att de tänker vänta med säsong 3 i nästan ett år känns faktiskt befogat. Framför allt eftersom vi fick vänta ganska länge på säsong 2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 17, 2004 Report Share Posted August 17, 2004 Läs nyheten på Star Trek Databas. Tråkigt. Tror ni att det är någon idé att fortsätta e-posta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bruse Posted August 17, 2004 Report Share Posted August 17, 2004 Läs nyheten på Star Trek Databas. Tråkigt. Tror ni att det är någon idé att fortsätta e-posta? <{POST_SNAPBACK}> Men då har vi ialla fall försökt, å SVT också. Så vi får dra fram våra vhs inspelninagr å se om se om se om se om se om se om se om se om se om se om dem åter åter åter... :o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted August 17, 2004 Author Report Share Posted August 17, 2004 (edited) Läs nyheten på Star Trek Databas. Tråkigt. Tror ni att det är någon idé att fortsätta e-posta? <{POST_SNAPBACK}> Vad synd! Det är tur att jag har planerat att köpa in Voyager boxarna! ....annars hade det blivit ett helt år utan Star Trek, hemsk tanke! :klingon: Edited August 17, 2004 by Kathryn Archer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Döparn Posted August 17, 2004 Report Share Posted August 17, 2004 (edited) Ett helt år väntan!!! "Det är tur att jag har planerat att köpa in Voyager boxarna!" Det har jag också tänka sig! så man får iaf. lite att göra medans man väntar på säsong 3 av enterprise ;) Edited August 17, 2004 by Döparn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 Vad tror ni om dagens uttal av hallåan om att i morgon tisdag är det (absolut) sista gången som Enterprise visas i SVT? Varför ska de inte fortsätta och inte ens visa sista avsnittet i säsong två? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 Jag tror inte att hon sade rätt. Som tidigare har rapporterats har SVT köpt in säsong 3 men kommer att visa denna först till sommaren 2005. Att hallåan sade som hon gjorde var troligen bara en felutsago. Det är ju sista avsnittet som visas för denna gång, i varje fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 Trist om de slutar visa Enterprise. Jag kollade lite på SVTs hemsida för att se om det stod något hittade dock inget. Jag tror väl inte att det säger absolut sista avsnittet om de inte menar det tyvärr. I så fall vore det dumt! Men hoppet är inte ute! :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted August 30, 2004 Report Share Posted August 30, 2004 Sa hon absolut sista som visas i morgon så innebär det väl att inga fler ska visas framöver. Finns det ingen gratiskanal som sänds på nätet så kan man se Strar Trek på det viset? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joakim Ågren Posted August 31, 2004 Report Share Posted August 31, 2004 Hej! Varför är det ingen som talar om denna katastrof för svenska trekkers? Jag trodde att det bara var säsongsavslutning precis som vanligt och tidigare så fick vi ju höra positiva nyheter från hallåan dvs han som är ett äkta Trekker fan(minns inte vad han heter) om att det var klart i USA för en ny 4'e säsong då tror man naturligtvis att denna skulle sändas också här i Sverige. Men så fick man chocken igår då hallåan sa att idag sänds absolut sista avsnittet av Serien vilket alltså innebär att SVT lägger ner serien vilket gör mig skitförbannad!. Har kontaktat SVT för att höra om detta verkligen stämmer och i så fall om någon annan kanal köpt upp serien!. För inte kan vi gå här i Sverige helt utan en Star Trek Serie och då särskilt inte utan att få se på den 4'e säsongen av Enterprise. Sörjer just nu :gråter: Sä här kan det inte få gå till! Om det visar sig att det verkligen stämmer då måste vi ju utöva lite påtryckningar på först SVT och sedan kanske en kanal såsom Kanal 5 som ju tidigare sänt Star trek!. Även TV3 och TV4 kan ju få sig en släng av trycket Vad har ni att säga om detta tragiska faktum?? Vänliga Hälsningar Joakim Ågren! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 31, 2004 Report Share Posted August 31, 2004 Slog ihop två olika ämnen med samma diskussion. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted August 31, 2004 Report Share Posted August 31, 2004 (edited) Detta står att läsa på SVT:s hemsida: 2004-07-29 Star Trek: Enterprise Star Trek: Enterprise startar måndag 3 maj kl 18.15 i SVT2. Vi kommer att visa serien på måndagar, men från och med 31 maj sänder vi två gånger i veckan, måndagar och tisdagar. Vi kommer även att visa fortsättningen men inte förrän tidigast sommaren 2005. Finns även att läsa på denna länK: http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=9899&a=145498 Edited August 31, 2004 by Thalaxian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 31, 2004 Report Share Posted August 31, 2004 Detta skrev jag bara några rader upp i inlägg #65... Frågan är väl om de har ändrat sig. E-postlistor och fora överfylls just nu med frågor om detta. Vi kan inget veta förrän kl 18.15 (alt 19.00) i kväll. Vi får ha tålamod och hålla tummarna! <_< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted August 31, 2004 Report Share Posted August 31, 2004 Jag fick precis följande mail från SVT angående detta: programfragor@svt.se Hej I Star Trek har man som du säkert vet vanan att avsluta sina säsonger med första halvan av ett dubbelavsnitt, vilket sedan får sin upplösning iom kommande säsongspremiär. Så även i Enterprise, och så även i den nu rullande säsong 2. Tyvärr är läget så att vi ännu avvaktar med ett beslut om fortsättning av serie. Vi är mitt uppe i en prioriteringsprocess. Oavsett vad som sker så blir det ett uppehåll, och istället för att låta ett avsnitt hänga i luften efter en sedvanlig cliffhanger har vi tagit beslutet att vänta med denna första halva. Hälsningar Gittan Publikservice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 31, 2004 Report Share Posted August 31, 2004 Detta går ju stick i stäv med vad de sagt tidigare. Vad jag förstår är säsong 3 inköpt, men att de inte har bestämt sig för om de skall sända den eller ej. Kanske vill de få pengarna tillbaka... Jag har lagt in detta som en nyhet på förstasidan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted August 31, 2004 Report Share Posted August 31, 2004 Konstiga säsonger SVT har om de nu slutar när det bara är ett avsnitt avsnitt kvar Är inte vi tillräckligt många här för att väcka SVT,s intresse att visa Star Trek? Och varför ska just Star Trek vara så tvivlande beslut? Allt annat visas ju utan några problem men när det är Star Trek då ska det vara svårt. Antagligen är SVT påväg att bli antroposofiska kanaler där vetenskap naturprogram och faktaprogram ska visas. Enstaka serien men inte för utspelat i sin roll.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted August 31, 2004 Report Share Posted August 31, 2004 Av någon anledning tror jag att vi är en stor anleding till att Enterprise har visats på SVT. Det kanske finns andra populära serier med fler (dock inte i närheten så inbitna) tittare. Att dom köpt in serien ser jag som en garanti att de måste visa den, om de inte (som Pjotr'k nämnde) försöker få pengarna tillbaka. Har de serien och oss så måste de visa Enterprise. Men förmodligen kommer inte tiderna att behållas å så kanske vi för nöja oss med ett avsnitt i veckan. Vad det än blir står vi fast Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts