thestargaze Posted October 8, 2003 Report Share Posted October 8, 2003 Om svt av någon anledning bestämmer sig för att sluta visa Enterprise. (DVS. återstående av säsongerna...) --Vad skulle ni göra och hur skulle ni känna? --Tror ni att alla Star Trek fans i Sverige skulle skicka protestbrev till Svt? --Skulle ni sluta titta på Star Trek? --Tror ni att andra kanaler skulle ta över, som tv3 eller tv4? --Alltså, vad tror ni att konsekvenserna kommer att bli OM det händer? --Annat... :borg2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted October 8, 2003 Report Share Posted October 8, 2003 --Vad skulle ni göra och hur skulle ni känna? Det är irriterande när en kanal lägger ner en serie man följer regelbundet. Fast jag skulle nog ha reagerat kraftigare om det hade hänt medans SVT visade Voyager eftersom jag gillar den serien mer än Enterprise. --Tror ni att alla Star Trek fans i Sverige skulle skicka protestbrev till Svt? Kanske inte alla, men visst skulle SVT få en diger bunt protestbrev. Det är jag övertygad om. Personligen skulle jag nog inte skicka något. --Skulle ni sluta titta på Star Trek? Nej, för Guds skull! Men jag skulle förmodligen inte titta mycket på någon av SVT's kanaler, dock mest för att Star Trek är den enda serien jag följer på TV just nu. --Tror ni att andra kanaler skulle ta över, som tv3 eller tv4? Kanske, men än så länge har ingen annan kanal visat större intresse av att sända Star Trek, förutom femman som har visat en del. Jag vet inte om det stämmer men jag tror en nyare serie som Enterprise är dyrare för TV kanalen att köpa in än en äldre serie som TOS eller TNG. Så det är tveksamt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted October 8, 2003 Report Share Posted October 8, 2003 (edited) Tror absolut inte att någon annan kanal kommer visa Enterrpsie om svt slutar sända. Dock kan andra kanaler visa TNG (TOS eller DS9 eller VOY). Själv kommer jag inte bli helt bestört om de slutar sända Enterprise men visst skickar jag ett protestmail. (det är ju ändå trek :P ) Edited October 8, 2003 by Captain Proton Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted October 9, 2003 Report Share Posted October 9, 2003 Om svt av någon anledning bestämmer sig för att sluta visa Enterprise. (DVS. återstående av säsongerna...) --Vad skulle ni göra och hur skulle ni känna? Skulle nog bli irriterad av att de la ner serien utan att visa klart den. --Tror ni att alla Star Trek fans i Sverige skulle skicka protestbrev till Svt?Många skulle nog göra det, men inte jag. --Skulle ni sluta titta på Star Trek? Nej, jag tittar inte på enterprise på TV. Kan inte göra det då jag inte hinner. --Tror ni att andra kanaler skulle ta över, som tv3 eller tv4?Tveksamt, att köpa in serien är dyr och tyvärr är vi trekkers inte så jättemånga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
USS VOYAGER Posted October 9, 2003 Report Share Posted October 9, 2003 (edited) Om svt av någon anledning bestämmer sig för att sluta visa Enterprise, (DVS. återstående av säsongerna...) Vad skulle ni göra och hur skulle ni känna? Då skulle jag försöka få ihop en protest lista Tror ni att alla Star Trek fans i Sverige skulle skicka protestbrev till Svt? nej det ror jag inte, men några skulle nog göra det Skulle ni sluta titta på Star Trek? nej det skulle jag inte Tror ni att andra kanaler skulle ta över, som tv3 eller tv4? nej det tror jag inte. Men skulle tv4 göra det så kan jag slåvad om att dom kommer visa det tidigast kl. 22:30 någon kväll mit i veckan, precis som dom för med sina andra SF serier Edited October 9, 2003 by USS VOYAGER Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted October 9, 2003 Report Share Posted October 9, 2003 (edited) Om SVT skulle bestämma sig för att sluta sända Enterprise skulle Norrmalmstorgsdramat glömmas bort för "Treeker-Dramat!". Välkommen till Nyheterna! En grupp Treekers, dvs personer som fanatiskt följer TV-Serien Star Trek har ockuperat SVTs huvudkontor och slängt ut all personal och vägrar att låta dessa komma in i byggnaden förrens SVT har skriftligen lovat att sända alla avsnitt av Star Trek Enterprise, samt reprisera Star Trek Voyager. Vi har försökt nå en av polisens talesmän för en kommantar men ingen ges. Överdrivet? Kanske... Förresten. Hellre Sent Star Trek än inget alls... Jag har inspelningsbar DVD! Edited October 9, 2003 by Bromma_Herman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted October 14, 2003 Report Share Posted October 14, 2003 --Vad skulle ni göra och hur skulle ni känna? Besvikelse efterom en del av säsongerna hänger ihop med hjälp av cliffhangers. --Tror ni att alla Star Trek fans i Sverige skulle skicka protestbrev till Svt? Inte alla men en hel del. --Skulle ni sluta titta på Star Trek? Nej varför det, bara för att en kanal är dum. --Tror ni att andra kanaler skulle ta över, som tv3 eller tv4? Svårt att säga, TV3 har ju inte avslutat vad de påbörjat tidigare. --Alltså, vad tror ni att konsekvenserna kommer att bli OM det händer? Här vet jag inte vad jag ska svara. Så jag låter det bero. --Annat... Inga övriga svar just nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted October 15, 2003 Report Share Posted October 15, 2003 Om SVT skulle bestämma sig för att sluta sända Enterprise skulle Norrmalmstorgsdramat glömmas bort för "Treeker-Dramat!". Välkommen till Nyheterna! En grupp Treekers, dvs personer som fanatiskt följer TV-Serien Star Trek har ockuperat SVTs huvudkontor och slängt ut all personal och vägrar att låta dessa komma in i byggnaden förrens SVT har skriftligen lovat att sända alla avsnitt av Star Trek Enterprise, samt reprisera Star Trek Voyager. Vi har försökt nå en av polisens talesmän för en kommantar men ingen ges. Överdrivet? Kanske... Förresten. Hellre Sent Star Trek än inget alls... Jag har inspelningsbar DVD! Nej, det är inte överdrivet! Om svt lägger ner enterprise skulle jag göra jag starta ett tredje världskrig, ännu värre än 1:a och 2:a :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted October 15, 2003 Report Share Posted October 15, 2003 [Nej, det är inte överdrivet! Om svt lägger ner enterprise skulle jag göra jag starta ett tredje världskrig, ännu värre än 1:a och 2:a :vulcan: Något skuylle man sä'kert kunna göra. Men ditt uttalande är väl rått tycker jag. Ursäkta mig om tar illa upp, men jag ville bara säga det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted October 16, 2003 Report Share Posted October 16, 2003 Kanske jag överdrev lite. men jag gillar star trek så mycket, som alla här tillsammans! :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted October 16, 2003 Report Share Posted October 16, 2003 Jag förstår det. Hoppas att du inte tog illa upp, annars ber jag om ursäkt i så fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bradis_Mamma Posted October 16, 2003 Report Share Posted October 16, 2003 Om det händer så är det alla Treekers i Sveriges ansvar att skicka ett protestbrev till SVT. Finns det någon möjlighet att få kontakt på frågot om Star Tre ifrån någon av de andra nomrerade kanalerna i Sverige?? Skulle inte Z-TV möjligen kunna tänka sig att nattsända någon av serierna (jag håller ändå aldrig tider så jag spelar alltid in ändå)?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted February 11, 2004 Author Report Share Posted February 11, 2004 Jag hade för mig att Svt skulle sända första säsongen i repris innan de visade säsong två. Borde de inte i så fall börja sända första säsongen innan sommaren kommer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
James Godthardt Posted February 11, 2004 Report Share Posted February 11, 2004 (edited) Jag hade för mig att Svt skulle sända första säsongen i repris innan de visade säsong två. Borde de inte i så fall börja sända första säsongen innan sommaren kommer? Vad jag har hört så skulle de bara visa Shockwave del 1, bara för att fräscha upp minnet litegrann... Edited February 11, 2004 by James Godthardt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted February 11, 2004 Author Report Share Posted February 11, 2004 Vad jag har hört så skulle de bara visa Shockwave del 1, bara för att fräscha upp minnet litegrann... Antagligen så blir det just så... Man tycker ju att de borde visa hela serien i repris. Varför inte! De andra kanalerna och svt visar ju repis på de flesta serierna. Varför skulle Star Trek vara annorlunda! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielSchenström Posted February 11, 2004 Report Share Posted February 11, 2004 (edited) De repriserade aldrig nåt Voyager så jag antar att Enterprise inte heller repriseras, det handlar nog om hur de uppfattar målgruppen och hur mycket repristjat de får och om de har repriseringsrättigheter. Och skulle de sluta visa Enterprise, då kraftuttryck, då skulle jag, då skulle jag verkligen...vänta tills de kom på dvd och se dem då. Edited February 12, 2004 by DanielSchenström Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted February 21, 2004 Report Share Posted February 21, 2004 (edited) --Vad skulle ni göra och hur skulle ni känna?Jag skulle nog tycka det avr synd med tanke på ja Enterprise kommer ju mest troligen väll inte släppas på band och då måste man vänta åratal om nån måste vänta på dvd boxarna för att få se dom återstående säsongerna. --Tror ni att alla Star Trek fans i Sverige skulle skicka protestbrev till Svt? Jag vet inte om alla skulle skicka men jag tror rätt många skulle skicka för de flesta som ser det följer nog när Svt sänder. --Skulle ni sluta titta på Star Trek?Sluta titta på Star Trek? :blink: Nej nej skulle jag verkligen inte med tanke på att det är mitt största intresse. --Tror ni att andra kanaler skulle ta över, som tv3 eller tv4? Vet man aldrig men ja fyran sänder ju för det meta repris och ja har inte 3:an börjat sända nån gång men sände aldrig hela serien? --Alltså, vad tror ni att konsekvenserna kommer att bli OM det händer? Tror det blir mest besvikna Trekkers.. Edited February 21, 2004 by Lieutenet Lind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turambar Posted March 24, 2004 Report Share Posted March 24, 2004 (edited) Saxxat från maillistan svenska trekkers: Hear ye, hear ye! Har precis, för tio sekunder sen, fått veta att Enterprise återkommer till SVT2 MÅNDAGEN DEN TREDJE MAJ! Sändningstiden blir sedan på måndagar 18.15. 26 nya avsnitt blir det, det betyder HELA säsong två. Rejoice, REJOICE! Eder man på insidan, HallåanHenrik (Alla andra ämnen om SVT och ENT är stängda, så jag skrev här...) Edited March 24, 2004 by Turambar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted March 24, 2004 Author Report Share Posted March 24, 2004 Saxxat från maillistan svenska trekkers: Hear ye, hear ye! Har precis, för tio sekunder sen, fått veta att Enterprise återkommer till SVT2 MÅNDAGEN DEN TREDJE MAJ! Sändningstiden blir sedan på måndagar 18.15. 26 nya avsnitt blir det, det betyder HELA säsong två. Rejoice, REJOICE! Eder man på insidan, HallåanHenrik (Alla andra ämnen om SVT och ENT är stängda, så jag skrev här...) Varifrån man har de fått denna information? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted March 24, 2004 Report Share Posted March 24, 2004 Varifrån man har de fått denna information? På SVT finns det en program presentatör som heter Henrik. Henrik är en trogen (?) Star Trek tittare och har varit forumledare här tror jag. Han ger lite insider information till Trekkers. Soft kille. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted March 24, 2004 Report Share Posted March 24, 2004 Varifrån man har de fått denna information? På SVT finns det en program presentatör som heter Henrik. Henrik är en trogen (?) Star Trek tittare och har varit forumledare här tror jag. Han ger lite insider information till Trekkers. Soft kille. Henrik Bennetter brukar informera om vad som händer med Star Trek på SVT via Svenska Trekkers-maillista, så man kan vara säker på att all info som kommer från Henrik (oftast) är riktig och officiell. Nej, han har inte varit forumledare här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted March 25, 2004 Report Share Posted March 25, 2004 Henrik Bennetter brukar informera om vad som händer med Star Trek på SVT via Svenska Trekkers-maillista, så man kan vara säker på att all info som kommer från Henrik (oftast) är riktig och officiell. Han ska ju kanske få sparken från SVT. de e synd för då förlorar vi en trekker där han gör mest nytta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted March 25, 2004 Report Share Posted March 25, 2004 Henrik Bennetter brukar informera om vad som händer med Star Trek på SVT via Svenska Trekkers-maillista, så man kan vara säker på att all info som kommer från Henrik (oftast) är riktig och officiell. Han ska ju kanske få sparken från SVT. de e synd för då förlorar vi en trekker där han gör mest nytta. Funderar på att skicka ett mail till SVT och säga att han presenterar programen bra och att jag tycker han skall vara kvar. Då behåller man ju en som kan ge trekkers information om vad SVT skall sända m.m. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted March 28, 2004 Report Share Posted March 28, 2004 Funderar på att skicka ett mail till SVT och säga att han presenterar programen bra och att jag tycker han skall vara kvar. Då behåller man ju en som kan ge trekkers information om vad SVT skall sända m.m. Låter som en bra ide att fler gör samma sak tycker jag, klart att man vill behålla en trekker på SVT. Varför nöja oss med det förresten? Vi infiltrerar SVT och tar över helt, sen kan vi se till att dom bara visar SF dygnet runt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted March 31, 2004 Report Share Posted March 31, 2004 (edited) Vi infiltrerar SVT och tar över helt, sen kan vi se till att dom bara visar SF dygnet runt Kan vi lita på att Tal Shiar (Romulanernas Underättelsetjänst) att hjälpa oss tror ni? Edited March 31, 2004 by Bromma_Herman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts