rehnvall Posted August 31, 2004 Report Share Posted August 31, 2004 Kan det inte vara något i kontraktet? om de visar serien efter tex 1 år efter premiären i amrekansk tv så blir det billigare..... Är de så svårt att visa en sesång varje halvår, istället för att ha långa uppehåll och sedan bränna på med två ep i veckan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted August 31, 2004 Report Share Posted August 31, 2004 Nu har man antagligen sett det sista avsnittet, det känns nästan som på en begravning Förstår inte problemet. Har man börjat visat en serien så ska man visa alla säsonger. Och vad då mot hösten? Tiden hinner gå snabbt och SVT kan väl inte reservera en tid för länge innan det beslutas? Det skulle ju verkar mycket fräckt av SVT att inte visa sista säsongen. Men sen då? Blir det inget sedan då SVT visat allra sista säsongen av Enterprise? Det finns ingen kanal som Star Trek serier kan få ha sin plats. Kanal5 tycks ha bytt karaktär där rymdserier inte på länge visats. tv4 kanske skulle kunna visa Star Trek serier utan massa tvivlande beslut om om osäker eller hm, tv4 som ändå visar en annan rymdserie. Den har ju gått i repris nu flera gånger så varför inte nån Star Trek serier Vad gör det om det blir sent på kvällen. Bättre med Star Trek än utan :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bradis_Mamma Posted August 31, 2004 Report Share Posted August 31, 2004 Jag tykcer att vi alla bör skriva ett par rader till SVT och säga att vi VILL SE SÄSONG # av Enterprise. Jag tror helt klart att det påverkar om vi alla skriver... be även de startrekintresserade som inte är aktiva på forumet att skriva. Fixa en namninsamling på nästa treef eller nåt.. Vi kan göra en skillnad om vi försöker. Jakob som redan har skrivit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted August 31, 2004 Report Share Posted August 31, 2004 Jag ser mera neråt mot SVT hur de kan vara så tvivelaktiga osäkra om det ska fortsätta eller inte. Vad blir det sen då efter 3 säsongen? Ingenting sen? Varför börja visa en serier om man inte klarar att visa allt? tv4 borde nog vara mera kompetent på att visa rymdserier utan konstiga upphehåll som känns som evigheter och osäkerhet hur det blir. Se exempel på hur ofta dom visat Arkiv X och Andromeda En Star Trek serie passar nog bättre in på tv4 än på SVT som tydligen ska börja krångla. Varför maila in till en glöd som verkar slockna när det brinner på tv4 med nåt liknande! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
markisevil Posted September 1, 2004 Report Share Posted September 1, 2004 Jag tykcer att vi alla bör skriva ett par rader till SVT och säga att vi VILL SE SÄSONG # av Enterprise. Jag tror helt klart att det påverkar om vi alla skriver... be även de startrekintresserade som inte är aktiva på forumet att skriva. Fixa en namninsamling på nästa treef eller nåt.. Vi kan göra en skillnad om vi försöker. Jakob som redan har skrivit <{POST_SNAPBACK}> Det är oftast bättre att skicka in många brev -- var person för sig -- än att samla namn på ett enda brev. Jag föreslå att vi skriver två eller tre standard brev som vi kan alla ladda ner, skriva ut, skriva på, och skicka till SVT för att visa att ett tydligt intresse för Star Trek finns i Sverige. Jag hjälper till mer än gärna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted September 1, 2004 Report Share Posted September 1, 2004 Det är oftast bättre att skicka in många brev -- var person för sig -- än att samla namn på ett enda brev. Jag föreslå att vi skriver två eller tre standard brev som vi kan alla ladda ner, skriva ut, skriva på, och skicka till SVT för att visa att ett tydligt intresse för Star Trek finns i Sverige. Jag hjälper till mer än gärna... <{POST_SNAPBACK}> Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted September 1, 2004 Report Share Posted September 1, 2004 Och om SVT visar den sista säsongen så är det nog den sista gång och sen lägger av. Eftersom dom är så osäkra på om det blir en tredje säsong, hur sannoligt är det att de skulle visa nån annan Star Strek serie sen? Deras osäkerhet har redan talat anser jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Döparn Posted September 1, 2004 Report Share Posted September 1, 2004 Vilken e-mail adress använder ni när ni brukar kontakta svt i star trek-ärenden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted September 2, 2004 Report Share Posted September 2, 2004 Jag skulle bli ganska besviken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted September 2, 2004 Report Share Posted September 2, 2004 Vilken e-mail adress använder ni när ni brukar kontakta svt i star trek-ärenden? <{POST_SNAPBACK}> Jag brukar använda den som går till deras publikservice för prpgramfrågor på programfragor@svt.se men det fins även ett formulär på svt:s hemsida som man kan använda. Där är det lite lättare att välja vad man vill kontakta dem om, så att mailet kan nå fram fortare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 2, 2004 Report Share Posted September 2, 2004 Jag föreslå att vi skriver två eller tre standard brev som vi kan alla ladda ner, skriva ut, skriva på, och skicka till SVT för att visa att ett tydligt intresse för Star Trek finns i Sverige. Jag hjälper till mer än gärna... <{POST_SNAPBACK}> Skulle du ha möjlighet att slänga i hop ett par förslag så kan jag gärna hjälpa till att plita på dem också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durator Posted September 2, 2004 Report Share Posted September 2, 2004 Jag föreslå att vi skriver två eller tre standard brev som vi kan alla ladda ner, skriva ut, skriva på, och skicka till SVT för att visa att ett tydligt intresse för Star Trek finns i Sverige. Jag hjälper till mer än gärna... <{POST_SNAPBACK}> Skulle du ha möjlighet att slänga i hop ett par förslag så kan jag gärna hjälpa till att plita på dem också. <{POST_SNAPBACK}> Det vore kanon om ni verbala killar kan sno ihop en mall för oss andra att kopiera ifrån. Givetvis ska det höras om de hotar vår favoritserie. :arg: Jag kan givetvis också hjälpa till med plitandet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted September 3, 2004 Report Share Posted September 3, 2004 Star Trek: Enterprise - önskan "Jag vädjar som Star Trek-fan till er att ni köper in fler avsnitt. Snälla! Hälsningar 45-årig trekkare" nån här på forumet som känner igen sig? Under gårdagen hörde 80-talet tittare av sig med önskan om visning av fler avsnitt av Star Trek. Detta står på deras hemsida. här Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted September 4, 2004 Report Share Posted September 4, 2004 Kan vi inte bestämma ett datum då alla här skickar in någon form av önskan om ett fortsatt visande av Star Trek: Enterprise? Man får själv skriva vad som helst, men det skall klart framgå att man vill ha ett fortsatt måndag/tisdags nöje. Sen så är det självklart att man är artig och inte skriver några fula ord etc. Kan många av er Lördagen den 11 september? OT: Tråkig årsdag av terrorist attackerna mot WTC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smirf Posted September 4, 2004 Report Share Posted September 4, 2004 --Vad skulle ni göra och hur skulle ni känna? Jag skulle inte bry mig så hårt. --Tror ni att alla Star Trek fans i Sverige skulle skicka protestbrev till Svt? Knappast. Jag skulle då inte göra det. --Skulle ni sluta titta på Star Trek? Verkligen inte! --Tror ni att andra kanaler skulle ta över, som tv3 eller tv4? Nix. --Alltså, vad tror ni att konsekvenserna kommer att bli OM det händer? Inga alls, förrutom att några trekkies blir ledsna. Världen går trotts allt inte under ;) Så lär det finna andra sätt att få se Enterprise, framtida DVD utgåvor t.ex. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 5, 2004 Report Share Posted September 5, 2004 Fast det kostar ju inte mycket att skicka ett brev. Visst: världen går kanske inte under, men det skadar ju inte att protestera. Om man är missnöjd eller ledsen över något så tycker jag att man skall ta sin chans till att protestera och göra sin röst hörd. Om man inte gör det, så är man som vissa soffliggare vid ett val, som säger "det är ju ändå ingen idé". Jag tycker att alla skall göra som de själva känner för det. Själv har jag lagt in min protest till SVT och eftersom SVT har myndighetsstatus har detta e-brev diarieförts och att vi är många som gjort det gör att nyheten når TV:s beslutsfattare. Det kanske inte hjälper oss hela vägen, men när SVT nästa gång skall fundera på någon film så kanske de väljer ex Nemesis bara för att de vet hur väl mottagen den skulle bli? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted September 5, 2004 Report Share Posted September 5, 2004 (edited) Har SVT myndighetsstatus? Det visste jag inte. Hur som helst så hoppas jag att de komemr att fortsätta visa Enterprise eftersom jag tycker att har man börjat visa en serie så ska man visa hela. Edited September 13, 2004 by Thalaxian Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted September 13, 2004 Report Share Posted September 13, 2004 --Vad skulle ni göra och hur skulle ni känna? ja skulle typ ta livet av mig. lever för star trek! --Tror ni att alla Star Trek fans i Sverige skulle skicka protestbrev till Svt? jag ha redan skickat in "snälla-lägg-inte-ner-enterprise" mail till svt. hoppas att alla gör det, men om de gör det vet ja inte.. --Skulle ni sluta titta på Star Trek? absolut inte. skulle tröst titta ännu mer. --Tror ni att andra kanaler skulle ta över, som tv3 eller tv4? nej, det tro ja inte. men om nu 3:an skulle ta över så hade ja bara blivit ännu mer ledsen för ja ha bara 1, 2 å 4:an.. --Alltså, vad tror ni att konsekvenserna kommer att bli OM det händer? inte vet ja.. --Annat... save ent! bomba svt me mail!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalaxian Posted September 13, 2004 Report Share Posted September 13, 2004 Att skicka många mail eller brev är en bra idé. Man ska dock akta sig för regelrätt mailbombning eftersom det kan ha motsatt effekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 14, 2004 Report Share Posted September 14, 2004 Personligen skulle jag inte bry mig ett dugg. Jag kan inte, som pappa, följa alla tv-tider. Jag ska ändå ha serien i nån dvd utgåva så småningom, jag kan vänta. Men att det sänds på tv har ändå en viktig betydelse. Andra människor kan ju genom tv mediet få upp ögonen för star trek och allt det står för, vi kan bli fler. Så att kämpa för en fortsatt visning av star trek på tv måste därför rent logiskt ha hög prioritet! :vulcan: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted September 17, 2004 Report Share Posted September 17, 2004 Jag fick just höra att Riksdagen har inflytande över SVT, bland annat är det dom som bestämmt att vi ska ha två nyhetsprogram. Vi kanske kan höra av oss till våra lokala riksdagsldedamöter och be dem ta upp Star Trek-frågan i kammaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 28, 2004 Report Share Posted September 28, 2004 Jag vill bara uppmärksamma er alla på att ni inte får missa att skicka ett vänligt brev till programfragor@svt.se och be dem att fortsätta sända Enterprise. Ju fler som påverkar desto större chans att få ha kvar serien ett par år till i Sverige! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted September 30, 2004 Report Share Posted September 30, 2004 Jag vill bara uppmärksamma er alla på att ni inte får missa att skicka ett vänligt brev till programfragor@svt.se och be dem att fortsätta sända Enterprise. Ju fler som påverkar desto större chans att få ha kvar serien ett par år till i Sverige! <{POST_SNAPBACK}> dit skicka ja alltid mina Rädda-enterprise mail. vart kan man mer skicka dom?? men de måste hålla sig kvar på 1 eller 2:an .. för annas kan ja inte se dom å då börja ja typ gråta eller nått... :gråter: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted November 3, 2004 Author Report Share Posted November 3, 2004 ...Ju fler som påverkar desto större chans att få ha kvar serien ett par år till i Sverige! <{POST_SNAPBACK}> Om nu SVT slutar med att visa Enterprise, finns det ingen chans att någon annan svensk kanal köper rättigheterna till att visa serien? Jag hoppas givetvis att SVT fortsätter att visa serien.... När tror ni att vi får beskedet om Enterprises framtid på SVT? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 3, 2004 Report Share Posted November 3, 2004 Jag har faktiskt i dag skrivit till SVT om detta och inväntar nu svar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts