Jump to content

Enterprise och svt

thestargaze

Recommended Posts

• Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag har skrivit en kort artikel till kommande nummer av Cronowatch (TSS-tidningen) som handlar om hur populärt Enterprise ändå varit under senaste sommaren. Jag skall även skicka den artikeln till vår kontakt på SVT. De kan behöva lite lobbyverksamhet.

Du har rätt, Bird, vi måste alla höra av oss till SVT med önskan om en fortsättning. Deras uttalande låter mycket oroande tycker jag.

• 1 month later...

Tror ni inte att nu när Enterprise ska ges ut på dvd att SVT inte kommer att köpa in fler säsonger. De anser kanske att de inte är lönt att köpa in serien när den finns att köpa. :(

Håller tummarna att de köper in säsong 3 till sommaren.

Annars så kan de köpa in DS9.. ;)

PS! Borde vi inte få reda på om de köper in Star Trek Enterprise vid nyår?? :huh:

vi få nog inte reda på om de ha köpt in säsong 3 på länge. det står inget på svt.se om det iallafall. står bara att de avvaktar. men de köper nog inte in det.. då hade de väll redan gjort det tycker man..

men man kan ju alltid hoppas å fortsätta att maila massa köp-in-enterprise mail..

Vad tror ni om den nya tittarombudsmannen då?

Jag vet inte exakt hur han fungerar men när TV4 äntligenm köpte in säsong ett av angel så var det viss kontakt mellan attare och angelfans...

Kanske om vi allaskriver ett personligt mail till honompå claes.elfsberg@svt.se?

Det blir ju svårt för honom att inte ta upp det om han får ett åttiotal mail om det.

Det är också bra om vi kan få honom att läsa texten i temar om enterprise på svt..

http://www.startrekdb.se/teman/teman.php?tema_id=10

Nån som kan länka det till honom?

Edited by Bradis_Mamma

• 4 weeks later...
Vad tror ni om det senaste? Är loppet kört eller kan vi fortfarande hoppas?

För min del tycker jag att det låter svårt. Att Enterprise läggs ner i USA kan nog tyvärr bidra till ett minus i beräkningen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror dessvärre att det är kört. Om de hade tänkt visa det i sommar som de brukar så borde de väl ha bestämt det nu?

Jag tror också att nedläggningsbeslutet påverkar SVT negativt - och även att ENT ska släppas i DVD-box. Då tänker de säkert att vi ST-fans kan köpa det på DVD så kan de visa nåt annat istället :)

Vad tror ni om det senaste? Är loppet kört eller kan vi fortfarande hoppas?

För min del tycker jag att det låter svårt. Att Enterprise läggs ner i USA kan nog tyvärr bidra till ett minus i beräkningen.

<{POST_SNAPBACK}>

Det här verkar både negativt och positivt i mina öron. Negativt eftersom de tydligen inte har köpt in säsongen som jag trodde, men också positivt eftersom det verkar vara mer tekniska problem än motvilja att de inte visar serien. Hade det varit så att svenska folket föredragit antikrundan hade det varit en annan sak ;)

Enterprises nedläggning betyder nog inte så mycket, fast det finns ju en liten möjlighet att ett inköp av säsong 3 skulle bli billigare.

DVD-boxarna är dessvärre ett stort hinder för SVT, men nog måste de räkna med att alla Trekkers inte har råd att köpa in allihopa?

<{POST_SNAPBACK}>

Tror snarare att det blir ett + i kanten eftersom serien inte kommer att vara lika het längre så kanske priset för att köpa in den blir lägre.

• 4 weeks later...
Är det någon som har hört om de kommer att fortsätta med Enterprise i en snar framtid..

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, man kan läsa på deras hemsida att de fortfarande inte har bestämt sig. Nyhetsrapportörerna på den här sidan vakar som hökar över den sidan och vi lovar att rapportera så snart vi vet något :D

• 1 month later...

Kan verkligen titelt på debatten vara aktuell. Har inte hört ett knyst om serien. Titeln borde väl heta nu. SVT stora tabbe som inte visade sista säsongen.

Var det verkligen så få tittare och därför la SVT av med Enterprise fast sista säsong inte var visad. Så skamligt alltså :arg:

Dom har ju inte ens visat sista avsnittet till säsongen de sände klart! :( Visserligen hade de ju tänkt vänta med avsnittet tills de vet säkert vad som händer med Enterprise... Men är det positivt eller negativt att de väntar?

Ger det tittarna hopp om att se ännu en säsong eller bara "ledsamhet" över att inte ens få se det där sista avsnittet i säsongen?? <_<