Jump to content

Enterprise och svt

thestargaze

Recommended Posts

• Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tyvärr har jag själv bara sett ett fåtal Enterprise avsnitt, och endast två ur säsong ett  :(

<{POST_SNAPBACK}>

Tråkigt, men Enterprise kommer ju snart på dvd! (dyrt som knark men ändå)

http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produk...=&id=45060&ref=

<{POST_SNAPBACK}>

Dyrt är det. Men värt varenda öre! :)

Så för mig personligen spelar det ingen roll om en serie visas på TV eller inte. :rolleyes:

Är man en superkorkad DVD-samlare som jag så är man... :D

Haha :D superkorkad är man inte om man köper Star Trek serierna, bara lite galen kanske! Jag ska hålla utkik efter Enterprise! *måste ha, måste ha* Har skaffat mig en sparburk nu som man måste ha konserveringsöppnare till för att öppna... så snart får jag väl ihop till en säsong utav... nånting! :P

Håller med! Jag kom ju just in i serien... <_< men antar att de inte ser det som skäl nog ;) men det är fel! Oavsett om folk vill se annat! VI FINNS! Vi Star Trek-fans! Vi kommer antagligen aldrig komma upp i så stora tittarsiffror eftersom just vi är de som tittar, de som verkligen tycker att Star Trek betyder något. Men varför ska vi måsta anpassa oss för de som är fler? De har ju sina alla favoritprogram! <_< Visst, det är fortfarande de ekonomiska problemen... men, köp inte in en massa andra serier före de "gamla" har gått klart!

Hoppas någon förstod vad jag skrev!

Man kan dessutom fundera på kampanjen SVT Fri TV som visas nu, där dom bland annat säger (eller snarare skriver i annonser) att man visar program för speciela folkgrupper. Att oddssat t.ex. bara ses av några tusen, men att alla samerna uppskattar det (eftersom de är på samiska). Varför visar man då inte serier för oss trekkers, så blir vi nöjda. Jag kan köpa att dom visar typ 22.30 på torsdagkvällar som dom gjorde med VOY i slutet. Bara dom visar dom, annars tycker jag att dom motsäger sig själva i kanpanjen vs ENT affären (låter som en politisk kris *l*)

• 3 weeks later...
Man kan dessutom fundera på kampanjen SVT Fri TV som visas nu, där dom bland annat säger (eller snarare skriver i annonser) att man visar program för speciela folkgrupper. Att oddssat t.ex. bara ses av några tusen, men att alla samerna uppskattar det (eftersom de är på samiska). Varför visar man då inte serier för oss trekkers, så blir vi nöjda. Jag kan köpa att dom visar typ 22.30 på torsdagkvällar som dom gjorde med VOY i slutet. Bara dom visar dom, annars tycker jag att dom motsäger sig själva i kanpanjen vs ENT affären (låter som en politisk kris *l*)

<{POST_SNAPBACK}>

Visades inte Voyager ännu senare sista säsongen, har för att det var runt midnatt faktiskt.

• 2 weeks later...

Vet någon om den tredje säsongen av enterprise ska visas på någon svensk kanal.Svt har visat dom två första säsongerna men dom verkar inte har några planer på att visa fler säsonger.Inte vad jag har sett på deras hemsida iallafall.

:blink:

Vet någon om den tredje säsongen av enterprise ska visas på någon svensk kanal.Svt har visat dom två första säsongerna men dom verkar inte har några planer på att visa fler säsonger.Inte vad jag har sett på deras hemsida iallafall.

:blink:

<{POST_SNAPBACK}>

Troligen visar SVT inget Enterprise i överhuvudtaget något mer :( Det drar väl inget tillräckligt med tittare tyvärr

Hur sannoligt är det efter så lång tid att SVT skulle fortsätta

på serien? Jag minns inte ens vad senaste avsnitt handlade om :blink:

Borde det inte finnas krav på vilkoren vad som gäller

när man köper in serier? Att dom inköpta säsonger måste visas.

Här har SVT missbrukat sitt förtroende.

Skulle SVT börja visa en annan serie så kan man nog vara beredd på

att den också inte visas till den säsång som är sagt.

Men vad är problemet med just Star Trek när andra serier går så

bra att visa?

SVT ser mera ut som en filosofisk antroposofiska kanaler med debatt

och dockumentärer, pedagogiska program. Det kanske var därför Star Trek

slutade visas. Den tillhörde inte SVT,s kultur och stämde inte in i utvalet

av allt i programmiljön.

Men varför gick det så bra för SVT att visa serien Time Trax för länge sen?

<{POST_SNAPBACK}>

Förmodligen av samma anledning som det gick bra att visa Star Trek ;)

Du har en bra poäng, vi här kanske kommer ihåg vem Archer och hans besättning är men men större delen av Svenska folket gör det knappast. Ett litet uppehåll kanske inte betytt så mycket men just nu verkar en visning av säsong tre vara väldigt orealistiskt även om SVT varit positivt inställda.

Med lite tur kanske de bestämer sig att för att visa den eftersom de trots allt betalat för den. Men då tror jag vi kan räkna med sena sändningstider.

<{POST_SNAPBACK}>

Förmodligen av samma anledning som det gick bra att visa Star Trek ;)

Du har en bra poäng, vi här kanske kommer ihåg vem Archer och hans besättning är men men större delen av Svenska folket gör det knappast. Ett litet uppehåll kanske inte betytt så mycket men just nu verkar en visning av säsong tre vara väldigt orealistiskt även om SVT varit positivt inställda.

Med lite tur kanske de bestämer sig att för att visa den eftersom de trots allt betalat för den. Men då tror jag vi kan räkna med sena sändningstider.

<{POST_SNAPBACK}>

SVT har väl visat alla avsnitt i serien Times Trax så hur kan det vara

relevant när SVT inte visat de säsonger som är sagt?

Rätta mig om jag har fel men Time Trax hade väl bara två säsonger, lika många som SVT visat av Enterprise?

Dessutom tror jag snarare den här situationen beror på SVTs aktuella intriktining och mål snarare än att Enterprise inte är bra. Så om Enterprise visats för säg tio år sedan hade nog alla fyra säsonger visats.

Rätta mig om jag har fel men Time Trax hade väl bara två säsonger, lika många som SVT visat av Enterprise?

Dessutom tror jag snarare den här situationen beror på SVTs aktuella intriktining och mål snarare än att Enterprise inte är bra. Så om Enterprise visats för säg tio år sedan hade nog alla fyra säsonger visats.

<{POST_SNAPBACK}>

Menar ju att det går bra att visa andra serier till det sista men med Star Trek

så är det tydligen problem.

Det finns ju inte program för alternativa åldrar på SVT. Vad ska barn se på när

dom vuxit ifrån barnprogram. Det var bättre på SVT förut då t.ex. helgonet

visades och andra serier.

Edited by Supertreck

innan de fanns på DVD så höll ja på att dö när ja hörde att svt kanske inte skulle visa dom sista 2 säsongerna. :gråter:

men nu struntar ja i fall svt visar ent eller inte. för nu kommer dom på dvd å i november släpps den sista å då ha ja alla i min ägo.

det e bara va ja tycker nu mera. :)

• 2 weeks later...
Nu när ent är nerlagt och visat, så kanske inköpspriset för visningsrättigheterna sjunker tillräkligt mycket för att SVT ska ha "råd"

<{POST_SNAPBACK}>

Man tycket det , ja! <_<

Om inte svt har råd att köpa in serien så kan väl tv4 eller tv3 köpa in den, tycker jag!

Edited by Kathryn Archer

Rent allvarligt varför skulle svt köpa upp ENT nu när de släpps på DVD. Det är ju ekonomiskt helt dumt i huvudet av dem i sådana fall. Även om jag vill att de ska göra det så ser det mycket mörkt ut. Kanske en repris omgång skulle vara ekonomiskt intressantare, för där är priset mer humant. Låt oss säga 23.xx någonting på söndagar. Detta var ju en lysande tid för VOY enligt mig. Jössös kan de visa mannen från uncle eller vad den nu heter borde väll en repris av ST inte vara så svårt att komma över. Tycker man.

Edited by Kai Dukat

• 2 weeks later...

Det drabbar oss alla, när televisionen i Sverige lågprioriterar Star Trek. Vi behöver få fler månniskor som får upp ögonen för Star Trek, och bara för att vi själva har införskaffat det mesta som går att få tag på, hjälper ju inte tillväxten inom Star Trek alls.