Talar Posted April 1, 2004 Report Share Posted April 1, 2004 Självklart :ninja: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted April 13, 2004 Author Report Share Posted April 13, 2004 (edited) Då var det bestämt, Enterprise kommer på måndagar framöver. SVT 2 mån 3/5 18.15 Säsongstart: Star Trek: Enterprise Amerikansk science fiction-serie. Det sista avsnittet från förra säsongens omgång: Shockwave 1:2. Avsnittet fortsätter och avslutas nästa vecka. Allt tyder på att USS Enterprise bär skulden för en ödesdiger katastrof, i vilken en hel främmande civilisation förolyckas. Rymdflottan beslutar att ta hem Enterprise och därmed avbryta mänsklighetens hittills längsta utforskning av världsrymden. Men fortsättning följer... I rollerna: Scott Bakula, Connor Trinneer, Jolene Blalock, Dominic Keating, Anthony Montgomery, Linda Park, John Billingsley, Matt Winston m.fl. Från 2003 källa: www.svt.se Syns att de börjar med att visa ett avsnitt man redan har sett. Edited April 13, 2004 by Kathryn Archer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted April 20, 2004 Author Report Share Posted April 20, 2004 Goda nyheter från svt! Det är planerat att fr.o.m v23 så kommer de att gå över till att sända två episoder i veckan. ;) Sommaren är räddad! :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 20, 2004 Report Share Posted April 20, 2004 Goda nyheter från svt! Det är planerat att fr.o.m v23 så kommer de att gå över till att sända två episoder i veckan. ;) Sommaren är räddad! :P Detta är vad Henrik Bennetter har sagt att förhoppningarna är, i alla fall. Det är inte bestämt än. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted April 27, 2004 Report Share Posted April 27, 2004 Kan vi lita på att Tal Shiar (Romulanernas Underättelsetjänst) att hjälpa oss tror ni? Är det inte bättre att be Obsidian Order att göra jobbet. De ska ju till och med vara bättre än Tal Shiar. Fast det är klart hur mycket finns kvar av OB? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StoVoKor Posted April 27, 2004 Report Share Posted April 27, 2004 Obsidian Order, tal shiar... varför inte slå på stort. Section 31. sloan kan bli henrik benneters side-kick Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bruse Posted April 27, 2004 Report Share Posted April 27, 2004 Jaha, då var med 1500 kr fattigare då. Tack vare intresset för Star Trek! Jag hinner nämligen inte hem till 18.15. Så jag har köpt en stenåldersmaskin: en vhs bandspelare med inspelningsfunktion! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bradis_Mamma Posted April 28, 2004 Report Share Posted April 28, 2004 Kan någon klara upp hur sändningen kommer att börja... Enligt farsan så kommer SVT visa Shockwave 1 nu på måndag men inget på tisdag och vi får vänta ända tills på nästa måndag för upplösningen. Nån som kan förklara? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 29, 2004 Report Share Posted April 29, 2004 Kan någon klara upp hur sändningen kommer att börja... Enligt farsan så kommer SVT visa Shockwave 1 nu på måndag men inget på tisdag och vi får vänta ända tills på nästa måndag för upplösningen. Nån som kan förklara? Under maj månad kommer ENT att sändas på måndagar 18.15. I månadsskiftet maj/juni har Henrik Bennetter (Star Trek-hallåan) sagt att det finns goda chanser att serien skall sändas två kvällar i veckan, ev måndag/tisdag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bradis_Mamma Posted April 29, 2004 Report Share Posted April 29, 2004 Så nu på måndag är det Shockvawe 1? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 29, 2004 Report Share Posted April 29, 2004 Så nu på måndag är det Shockvawe 1? Ja, läs själv på Star Trek Databas... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted April 29, 2004 Report Share Posted April 29, 2004 Jaha, då var med 1500 kr fattigare då. Tack vare intresset för Star Trek! Jag hinner nämligen inte hem till 18.15. Så jag har köpt en stenåldersmaskin: en vhs bandspelare med inspelningsfunktion! Va? Har inte alla en sån sen länge. En såndär som roar sig med att äta diverse hyrfilmer. Och varför lägga ut så mycket (lika mycket som min tvättmaskin). Man får en helt fungerande sak för några hundralappar på elgiganten. Nått skumt märke som ingen hört talas visserligen, men den fungerar (tror jag). Själv funderar jag om jag kommer att kunna se serien. Jag menar visserligen kommer jag att vara hemma, men Tova kanske tycker att hon är viktigare än TV:n och när hon tycker det så får hon som hon vill (bortskämd? Nä bara lite. ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted April 30, 2004 Report Share Posted April 30, 2004 (edited) Om man kan koppla TV:n till datorn så kan man med några enkla program spela in så att det man spelar in finns på datorn. Men kan ställa in hur bra kvalitet man vill ha så inte man plötsligt för slut på disskutrymme (om man har en liten hårdisk) Sorry att detta var lite OT, men det är ett bra tips. Edited April 30, 2004 by Karl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted May 13, 2004 Author Report Share Posted May 13, 2004 Kommer svt visa hela säsong 2 under sommaren? Vad tror ni? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted May 13, 2004 Report Share Posted May 13, 2004 Är alla här helfrälsta i TV eller har många för mycket moral för att tanka ner det man vill se av Star Trek från internet? Borde inte ditt inlägg Damien Stone vara förbjudet, eller är det när man är lite för exakt i formuleringen? Jag ser dock precis vad du menar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted May 13, 2004 Report Share Posted May 13, 2004 Är alla här helfrälsta i TV eller har många för mycket moral för att tanka ner det man vill se av Star Trek från internet? Borde inte ditt inlägg Damien Stone vara förbjudet, eller är det när man är lite för exakt i formuleringen? Jag ser dock precis vad du menar. Jo, inlägget bryter mot forumreglerna och är nu raderat. Diskussionen är därmed avslutad och vi återgår vänligen till att diskutera Enterprise och SVT. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted May 13, 2004 Report Share Posted May 13, 2004 Om man kan koppla TV:n till datorn så kan man med några enkla program .... För det första tänker jag hålla mig till ämnet och sen kommenterar jag dig, Karl. Inget farligt ta det lugnt Vi får väl se hur länge SVT håller ut med Star Trek om alla dessa sässonger bara är en engångsgrej och sen inget mera. Jag hoppas verkligen att någon på SVT har talförmågan som en kapten på ett rymdskepp. --- Övrigt: till Karl Förstår precis vad du menar. Med en dator kan man göra så mycket mera och din förklarling kanske vilseleder till något annat. Det vill du väl inte göra Det är ju såklart ett Star Trek forum Det självklara är ju det enklaste Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 16, 2004 Report Share Posted May 16, 2004 Saxat från Star Trek Databas:Från och med måndagen den 7 juni visas Enterprise på SVT2 både på måndagar och tisdagar kl 18.15. Vi får väl samtidigt vara beredda på att serien kommer att pausa under de stora sportevenemang som kommer att äga rum i sommar: Olympiska spelen den 13-29 augusti och andra evenemang som säkert kommer att köra över viktigare program såsom Enterprise... Det som Henrik Bennetter har sagt stämmer alltså. Två avsnitt i veckan med början den 7 januari och avsnittet 2.5 A Night In Sickbay, skulle då betyda ett ungefärligt schema så att Enterprise då kommer att sända till lite innan OS och sedan ytterligare ett par avsnitt efter spelen. Vi får väl se, för troligen kommer andra sporthändelser att krocka med vår favoritgenre! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted July 21, 2004 Author Report Share Posted July 21, 2004 Star Trek Enterprise säsong 2 börjar lida mot sitt slut på svt. När tror ni att de kommer att visa säsong3?? Nästa sommar.. ??? Jag hoppas att de visar säsong 3 redan i höst. Jag har inte lust att vänta ett helt år för att se säsong 3.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 23, 2004 Report Share Posted July 23, 2004 När man tittar på SVT-tablån står det att det är 25 avsnitt på säsongen. Det tyder på att de inte tänker visa The Expanse i denna omgång. Synd, men förståeligt att de inte vill dela upp ett dubbelavsnitt som det ändå är. Har inte sett eller hört något som skulle visa att de fortsätter med serien i höst. Hör ni något, så hör av er. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bradis_Mamma Posted July 23, 2004 Report Share Posted July 23, 2004 När man tittar på SVT-tablån står det att det är 25 avsnitt på säsongen. Det tyder på att de inte tänker visa The Expanse i denna omgång. Synd, men förståeligt att de inte vill dela upp ett dubbelavsnitt som det ändå är. Har inte sett eller hört något som skulle visa att de fortsätter med serien i höst. Hör ni något, så hör av er. AJAJAJAJ, detta kan betyda att Enterprises framtid i SVT är väldigt hotad. De visade ju Shockwave I. Jag blir djupt oroad..... Men det är väl bara att vänta och se...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
One Posted July 26, 2004 Report Share Posted July 26, 2004 AJAJAJAJ, detta kan betyda att Enterprises framtid i SVT är väldigt hotad. De visade ju Shockwave I. Jag blir djupt oroad..... Men det är väl bara att vänta och se...... Dom kanske inte vill visa avsnittet eftersom dom ändå "måste" visa det igen när nästa säsong börjar (för att friska upp minnet på oss). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G'Brr Posted August 2, 2004 Report Share Posted August 2, 2004 vi får vänta till sista avsnittet och se om de säger att de har köpt in säs 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted August 5, 2004 Author Report Share Posted August 5, 2004 (edited) Jag sökte på svts hemsida och fick: SVT 2 mån 9/8 18.15 Star Trek: Enterprise Amerikansk science fiction-serie. Del 22 av 25. Cogenitor. Vid studiet av en jättestjärna, på väg att bli supernova, blir Enterprise kontaktat av en ny bekantskap - Vissianerna. Förbrödringen blir total, men de flesta, inte minst Trip, blir alltmer förundrade över en speciell varelse, "det tredje könet", i Vissianernas besättning. Trip får i högsta grad anledning att fundera på den gyllene regeln att inte döma andra kulturers särdrag. I rollerna: Scott Bakula, Connor Trinneer, Jolene Blalock, Dominic Keating, Anthony Montgomery, Linda Park, John Billingsley m.fl. SVT 2 tis 10/8 18.15 Star Trek: Enterprise Amerikansk science fiction-serie. Del 23 av 25. Regeneration. Polarforskare på jorden hittar resterna av en främmande rymdfarkost och två, till synes döda, robotliknande figurer. Följderna av fyndet blir oväntade och våldsamma och rymdflottan kallar in Enterprise att assistera. Klart är att Archer, och mänskligheten, har fått en första doft av en mörkare framtid. I rollerna: Scott Bakula, Connor Trinneer, Jolene Blalock, Dominic Keating, Anthony Montgomery, Linda Park, John Billingsley m.fl. Enligt tablån för hemsidan svt så kommer ingen avsnitt 24 på måndagen den 16 aug eller 17 aug. :o :blink: Det jag gärna skulle vilja veta är när avsnitt 24 och 25 visas??? :blink: Edited August 5, 2004 by Kathryn Archer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 5, 2004 Report Share Posted August 5, 2004 :blink: Det jag gärna skulle vilja veta är när avsnitt 24 och 25 visas??? :blink: Tyvärr så verkar det som att Star Trek återigen får stiga åt sidan för sport. OS i Aten börjar snart och det blir nog inga Enterprise-avsnitt föränn det är över När vi har mer info så kommer vi meddela på sidans framsida när Enterprise börjar igen (se Enterprise på SVT-rutan). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts