Jump to content

Enterprise och svt

thestargaze

Recommended Posts

• 2 weeks later...
  • Replies 176
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Då var det bestämt, Enterprise kommer på måndagar framöver.

SVT 2

mån 3/5     18.15 Säsongstart: Star Trek: Enterprise

Amerikansk science fiction-serie. Det sista avsnittet från förra säsongens omgång: Shockwave 1:2. Avsnittet fortsätter och avslutas nästa vecka. Allt tyder på att USS Enterprise bär skulden för en ödesdiger katastrof, i vilken en hel främmande civilisation förolyckas. Rymdflottan beslutar att ta hem Enterprise och därmed avbryta mänsklighetens hittills längsta utforskning av världsrymden. Men fortsättning följer... I rollerna: Scott Bakula, Connor Trinneer, Jolene Blalock, Dominic Keating, Anthony Montgomery, Linda Park, John Billingsley, Matt Winston m.fl.

Från 2003

källa: www.svt.se

Syns att de börjar med att visa ett avsnitt man redan har sett. :(

Edited by Kathryn Archer

Goda nyheter från svt!  :D

Det är planerat att fr.o.m v23 så kommer de att gå över till att sända två episoder i veckan.  ;)

Sommaren är räddad!  :P

Detta är vad Henrik Bennetter har sagt att förhoppningarna är, i alla fall. Det är inte bestämt än.

Kan någon klara upp hur sändningen kommer att börja...

Enligt farsan så kommer SVT visa Shockwave 1 nu på måndag men inget på tisdag och vi får vänta ända tills på nästa måndag för upplösningen.

Nån som kan förklara?

Under maj månad kommer ENT att sändas på måndagar 18.15. I månadsskiftet maj/juni har Henrik Bennetter (Star Trek-hallåan) sagt att det finns goda chanser att serien skall sändas två kvällar i veckan, ev måndag/tisdag.

Jaha, då var med 1500 kr fattigare då. Tack vare intresset för Star Trek!

Jag hinner nämligen inte hem till 18.15. Så jag har köpt en stenåldersmaskin: en vhs bandspelare med inspelningsfunktion!

Va? Har inte alla en sån sen länge. En såndär som roar sig med att äta diverse hyrfilmer.

Och varför lägga ut så mycket (lika mycket som min tvättmaskin). Man får en helt fungerande sak för några hundralappar på elgiganten. Nått skumt märke som ingen hört talas visserligen, men den fungerar (tror jag).

Själv funderar jag om jag kommer att kunna se serien. Jag menar visserligen kommer jag att vara hemma, men Tova kanske tycker att hon är viktigare än TV:n och när hon tycker det så får hon som hon vill (bortskämd? Nä bara lite. :))

Om man kan koppla TV:n till datorn så kan man med några enkla program spela in så att det man spelar in finns på datorn. Men kan ställa in hur bra kvalitet man vill ha så inte man plötsligt för slut på disskutrymme (om man har en liten hårdisk)

Sorry att detta var lite OT, men det är ett bra tips.

Edited by Karl

• 2 weeks later...
Är alla här helfrälsta i TV eller har många för mycket moral för att tanka ner det man vill se av Star Trek från internet?

Borde inte ditt inlägg Damien Stone vara förbjudet, eller är det när man är lite för exakt i formuleringen? Jag ser dock precis vad du menar.

Är alla här helfrälsta i TV eller har många för mycket moral för att tanka ner det man vill se av Star Trek från internet?

Borde inte ditt inlägg Damien Stone vara förbjudet, eller är det när man är lite för exakt i formuleringen? Jag ser dock precis vad du menar.

Jo, inlägget bryter mot forumreglerna och är nu raderat. Diskussionen är därmed avslutad och vi återgår vänligen till att diskutera Enterprise och SVT. :rolleyes:

Om man kan koppla TV:n till datorn så kan man med några enkla program ....

För det första tänker jag hålla mig till ämnet och sen kommenterar

jag dig, Karl. Inget farligt ta det lugnt :)

Vi får väl se hur länge SVT håller ut med Star Trek om alla dessa sässonger

bara är en engångsgrej och sen inget mera.

Jag hoppas verkligen att någon på SVT har talförmågan som en kapten

på ett rymdskepp.

---

Övrigt: till Karl

Förstår precis vad du menar. Med en dator kan man göra så mycket

mera och din förklarling kanske vilseleder till något annat.

Det vill du väl inte göra :)

Det är ju såklart ett Star Trek forum

Det självklara är ju det enklaste :rolleyes:

Saxat från Star Trek Databas:

Från och med måndagen den 7 juni visas Enterprise på SVT2 både på måndagar och tisdagar kl 18.15.

Vi får väl samtidigt vara beredda på att serien kommer att pausa under de stora sportevenemang som kommer att äga rum i sommar: Olympiska spelen den 13-29 augusti och andra evenemang som säkert kommer att köra över viktigare program såsom Enterprise...

Det som Henrik Bennetter har sagt stämmer alltså. Två avsnitt i veckan med början den 7 januari och avsnittet 2.5 A Night In Sickbay, skulle då betyda ett ungefärligt schema så att Enterprise då kommer att sända till lite innan OS och sedan ytterligare ett par avsnitt efter spelen. Vi får väl se, för troligen kommer andra sporthändelser att krocka med vår favoritgenre!

• 2 months later...

När man tittar på SVT-tablån står det att det är 25 avsnitt på säsongen. Det tyder på att de inte tänker visa The Expanse i denna omgång. Synd, men förståeligt att de inte vill dela upp ett dubbelavsnitt som det ändå är. Har inte sett eller hört något som skulle visa att de fortsätter med serien i höst. Hör ni något, så hör av er.

När man tittar på SVT-tablån står det att det är 25 avsnitt på säsongen. Det tyder på att de inte tänker visa The Expanse i denna omgång. Synd, men förståeligt att de inte vill dela upp ett dubbelavsnitt som det ändå är. Har inte sett eller hört något som skulle visa att de fortsätter med serien i höst. Hör ni något, så hör av er.

AJAJAJAJ, detta kan betyda att Enterprises framtid i SVT är väldigt hotad.

De visade ju Shockwave I.

Jag blir djupt oroad.....

Men det är väl bara att vänta och se......

AJAJAJAJ, detta kan betyda att Enterprises framtid i SVT är väldigt hotad.

De visade ju Shockwave I.

Jag blir djupt oroad.....

Men det är väl bara att vänta och se......

Dom kanske inte vill visa avsnittet eftersom dom ändå "måste" visa det igen när nästa säsong börjar (för att friska upp minnet på oss).

Jag sökte på svts hemsida och fick:

SVT 2

mån 9/8 18.15 Star Trek: Enterprise

Amerikansk science fiction-serie. Del 22 av 25. Cogenitor. Vid studiet av en jättestjärna, på väg att bli supernova, blir Enterprise kontaktat av en ny bekantskap - Vissianerna. Förbrödringen blir total, men de flesta, inte minst Trip, blir alltmer förundrade över en speciell varelse, "det tredje könet", i Vissianernas besättning. Trip får i högsta grad anledning att fundera på den gyllene regeln att inte döma andra kulturers särdrag. I rollerna: Scott Bakula, Connor Trinneer, Jolene Blalock, Dominic Keating, Anthony Montgomery, Linda Park, John Billingsley m.fl.

SVT 2

tis 10/8 18.15 Star Trek: Enterprise

Amerikansk science fiction-serie. Del 23 av 25. Regeneration. Polarforskare på jorden hittar resterna av en främmande rymdfarkost och två, till synes döda, robotliknande figurer. Följderna av fyndet blir oväntade och våldsamma och rymdflottan kallar in Enterprise att assistera. Klart är att Archer, och mänskligheten, har fått en första doft av en mörkare framtid. I rollerna: Scott Bakula, Connor Trinneer, Jolene Blalock, Dominic Keating, Anthony Montgomery, Linda Park, John Billingsley m.fl.

Enligt tablån för hemsidan svt så kommer ingen avsnitt 24 på måndagen den 16 aug eller 17 aug. :o

:blink: Det jag gärna skulle vilja veta är när avsnitt 24 och 25 visas??? :blink:

Edited by Kathryn Archer

:blink: Det jag gärna skulle vilja veta är när avsnitt 24 och 25 visas??? :blink:

Tyvärr så verkar det som att Star Trek återigen får stiga åt sidan för sport. OS i Aten börjar snart och det blir nog inga Enterprise-avsnitt föränn det är över :(

När vi har mer info så kommer vi meddela på sidans framsida när Enterprise börjar igen (se Enterprise på SVT-rutan).